Saat 3 miljoonaa euroa NYT. Mitä teet?
Rajoitteina vain Suomen laki, perintö- ja lahjaverot.
Kommentit (65)
Irtisanoudun töistä ja haistatan paskat minusta paskaa puhuneelle persaukiselle työkaverilleni. Ehkä jopa heiluttelen niitä rahoja sen nenän edessä, että saa lisää puhuttavaa :)
Maksaisin omat ja läheisieni asuntovelat.
Äitin asuntolaina pois, omat luottotiedot kuntoon, uusi Toyota Yaris tai A-mersu, asunto. Niin ja kävisin kampaajalla!
Tekisin seuraavaa ja täsmälleen tässä järjestyksessä:
1. Irtisanoutuisin töistä.
2. Maksaisin asuntolainan ja kaikki muut velat pois.
3. Menisin Vepsäläiselle ja pyytäisin sisustussuunnittelijaa suunnittelemaan meille täysremontin ja uuden sisustuksen. Samalla reissulla jäisin keskustaan shoppailemaan koko perheelle vaatteita ja muita tarpeellisia asioita.
4. Ostaisin keskustasta asunnon, jossa asuttaisiin lomilla ja viikonloppuina. Se olisi myös tukikohta minulle, kun alkaisin irtisanoutumisen jälkeen opiskella yliopistossa täyspäiväisesti.
5. (jos olisin ehtinyt tehdä kaiken edellisen ennen syyslomaa) Lähtisin syyslomalla lomalle koko perheen voimin.
6. Suostuisin pitkin hampain siihen, että mies ostaisi uuden auton.
7. Valkaisisin ja oikoisin hampaani, pienentäisin G-kupin rintani.
8. Odottaisin elämäni parasta joulua.
Sijoituksiin entisten lisäksi. Ei muuttaisi elämääni millään lailla.
Itkisin onnesta ja helpotuksesta. Voisin maksaa velat pois, olis varaa ostaa auto. Voisin auttaa taloudellisesti aikuista lastani ja vanhempiani. Nyt mihinkään noista ei ole varaa :(
Maksaisin mökkilainan pois. Varaisin viikonloppumatkan lokakuuksi miehelleni ja mulle. Varaisin syyslomaksi matkan koko perheelle. Ostaisin uudet autot mulle sekä miehelle. Nauttisin siitä tunteestä, että rahaa on.
Menisin varmaan vielä tänään töihin ihan normaalisti, mutta heti kun rahat olis tilillä niin irtisanoutuisin. Maksaisimme asuntolainan pois, ostaisimme isomman asunnon kahden auton autotallilla ja sinne ukolle joku kiva pirssi. Maksaisin veljeni velat ja palkkaisin sille jonkun hoitamaan talousasioita joksikin aikaa. Lähtisimme reissuun jonnekin ihanaan paikkaan, vuokraisimme vaikka jonkun ihanan talon Välimeren rannikolta.
Ostaisin itselleni ja siskolleni asunnon, sijoittaisin hiukan. Laittaisin avustuksiin tietty, suomalaisten hyväksi.
1. Maksaisin asuntolainan pois
2. Sopisin jääväni töistä lomalle ja keskustelisin mahdollisuudesta tehdä lyhyempää työaikaa
3. varaisin joulun ajaksi koko perheen australian/uuden seelannin matkan
Miten toisen ihmisen velat voi maksaa? Eikö se tulkita lahjaksi ja siitä pitäisi maksaa lahjavero? Ilman veroseuraamuksia voi antaa alle 4000 euroa. Tuskin kenenkään asuntolainat niin pieniä on?
Maksaisin lainat pois itseltäni ja mutsilta ja lähtisin saman tien kauas pois tästä paskasta maasta.
1. Ostaisin oman asunnon (varmaan kolmion Töölöstä jos hyvän hintainen löytyisi)
2. Maksaisin äidin velkaa pois ja samalla oman velkani äidille
3. Maksaisin myös tätini velat
4. Ostaisin ehkä itselleni jotain kivaa, matkan tai ekan merkkilaukun tai jonkun kalliin huonekalun (tai pätkän! !!)
5. Antaisin punaiselle ristille 5-10 000
6. Jättäisin mun yhdelle tilille 5000 (pääsen siihen tiliin käsiksi)
7. Kaikki loput sijoittaisin mun 50/50 riski tilille johon en vielä pariin vuoteen pääse käsiksi. Ja ostaisin osakkeita.
8. Laittaisin kandi ja maisterivuotta varten sivuun "vuoden palkan" jos tulee tiukka tilanne
Ostaisin myös siskolle jotain kivaa ja avaisin hänelle oman sijoitustilin johon laittaisin pari tonnia
Maksaisin kaikki velkani pois, samoin läheisteni velat. Ostaisin asunnon. Tilaisin kasan vaatteita, vihdoinkin saisi uuden talvitakin yms. Lähtisin kiertelemään Suomea. Nauttisin siitä etten enää iki tarvitse kelaa, enkä työkkäriä enkä sossua. :)
Maksaisin asuntolainani pois. Irtisanoutuisin nykyisestä (surkeasta) työpaikastani, kirjoittaisin rauhassa gradun loppuun ja keskittyisin sitten työnhakuun. Lisäksi antaisin veljilleni rahaa asuntoja varten ja vanhemmilleni jonkin summan. Loput laittaisin säästöön.
Pärjäämme miehen kanssa hyvin omilla tuloillamme ja saamillamme perinnöillä jne, joten lahjottaisin tuon koko summan hyväntekeväisyyteen, ja mielelläni tänne kotimaahan esim. vähävaraisille lapsiperheille, eläinsuojeluun jne.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:30"]
Itkisin. Olin nimittäin juuri ottamassa 1200 euron pikavipin, että saan laskut maksettua.
[/quote]
Ihan sama juttu. Tosin mun summa on 700 euroa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:42"]
Miten toisen ihmisen velat voi maksaa? Eikö se tulkita lahjaksi ja siitä pitäisi maksaa lahjavero? Ilman veroseuraamuksia voi antaa alle 4000 euroa. Tuskin kenenkään asuntolainat niin pieniä on?
[/quote]
Just eilen luin Iltiksestä pitkät pätkät ihmisten kommentteja aiheesta lottovoito ja lahjavero... http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288734585478.html
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:42"]
Miten toisen ihmisen velat voi maksaa? Eikö se tulkita lahjaksi ja siitä pitäisi maksaa lahjavero? Ilman veroseuraamuksia voi antaa alle 4000 euroa. Tuskin kenenkään asuntolainat niin pieniä on?
[/quote]
Muitakin velkoja on olemassa kuin asuntolaina :) Myös niitä alle 4000e.
Itkisin. Olin nimittäin juuri ottamassa 1200 euron pikavipin, että saan laskut maksettua.