Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saat 3 miljoonaa euroa NYT. Mitä teet?

Vierailija
08.09.2014 |

Rajoitteina vain Suomen laki, perintö- ja lahjaverot.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin oman ja poikani asuntolainat pois, ostaisin tyttärille asunnot ja maksaisin niistä perintöverot.

Lähden ensikuussa Italiaan työmatkalle ja ostaisin samalla reissulla " kakkos-talon" viini- ja hedelmätarhoineen. Perustaisimme miehen kanssa pienen B&B ja jäisimme pois Suomen oraanpyörästä. Tuo raha riittäisi oikein hyvin kaikkeen.

Vierailija
22/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoudun työstä, vaihdan auton, ostan omakotitalon ja citykämpän. Sijoitan suuren osan rahoista, elän tuotoilla ja teen niitten puitteissa päivittäin sitä mitä haluan tai en mitään jos ei huvita.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin miehelle että tulee pois töistä, nyt mennään autokaupoille! Sitten hyviin liikkeisiin hankkimaan laadukasta päällepantavaa reikäisten halpisvaatteiden sijaan. Varattaisiin reissu johonkin upeaan kohteeseen johon meillä ei muuten olisi ollut eläessämme rahaa. Ja siinä sivussa etsittäisiin omaa unelmataloa. Toki auttaisin myös vanhempiani, appivanhempia, sisaruksia ja muuta sukua johon ollaan yhteyksissä. Hankkisin laserhoidon, jolla poistattaisin kehostani kaikki sadat arvet. Lisäksi hampaiden valkaisu ja oikomishoito. Ja kunnon personal trainer. Jonkun sijoitusasunnon voisi kanssa ostaa, sellaisen mihin lapsi voi sitten muuttaa kun menee opiskelemaan.

Vierailija
24/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin oman perheen talousasiat kuntoon ja sitten loput kohdistaisin kolmoishermosäryn tutkimukseen, jotta siihen löytyisi jokin apu.

Vierailija
25/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En menis takaisin töihin vaan jatkaisin hoitovapaata. Hoitovapaan jälkeen tekisin niin lyhyttä viikkoa kuin mahdollista, en irtisanoutuisi.

2. Varaisin matkan perheelleni.

3. Ostaisin asunnon ja uuden auton.

4. Sijoittaisin rahaa lastani ajatellen.

5. Maksaisin vanhemmilleni keittiörempan ja antaisin rahaa veljelleni (tai maksaisin mitä hän sitten haluaisikaan).

6. Antaisin hyväntekeväisyyteen, luultavasti uuteen lastensairaalaan.

7. Ai niin, pitäiskö miehen vanhemmille ja sisarelle antaa jotain..? Heh :)

Vierailija
26/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin heti ulkomaille mukana vaan rahat ja mies. Antaisin miehen vanhemmille ehkä 500 000, samoin omille vanhemmilleni. Sisaruksille antaisin myös rahaa. Ostaisin miehen kanssa asunnon ja kaikkea tarvittavaa ja alkaisimme varmaan suunnittelemaan lapsen tekoa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin heti maailman kalleimmalle ja parhaimmalle hammaslääkärille ja vaatisin asap uuden purukaluston täysin kivuttomasti.

Sitten menisin maailman kalleimmalle ja parhaimmalle ortopedille ja käskisin laittaa polvet kuntoon. Sieltä menisin sitten paikallisen arvauskeskuksen "omalääkärille" ja haistattaisin korkealta ja kovaa pitkät paskat sille horolle, niin että varmasti kaikki kilometrin säteellä kuulee, kuinka se tun puoskari kuulee kunniansa eikä enää koskaan kehtaa lääkärin ammattia harjoittaa.

Sitten elelisin mukavasti elämäni loppuun asti.

Vierailija
28/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Järjestäisin mummolleni parhaan mahdollisen hoidon.

2. Perustaisin yrityksen ja palkkaisin sinne työntekijät. 

3. Maksaisin moraalisen velkani yhteiskunnalle ja pelastuarmeijalle.

4. Loput rahat laittaisin säästöön pahan päivän varalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän suorittaisin normaalisti loppuun, enkä usko että irtisanoutuisin. Lyhennettyä työviikkoa tekisin mielelläni että joku kosketuspinta normaaliin elämään pysyisi, nykyinen työ on unelmatyö. Saattaisin jopa pyrkiä osakkaaksi.

Maksaisin välittömästi asunto- ja autovelkani pois, luovuttaisin auton ja asunnon aviomiehelleni avioeropaperin ja mukavan rahasumman kera ja pyytäisin ettei hän ottaisi minuun yhteyttä enää milloinkaan.

Sitten katselisin itselleni uuden asunnon ja pari mukavaa menopeliä, samoin siskolle ja omille vanhemmille. Lisäksi ehkä joku ulkomaanmatka isolla porukalla ystävien ja lähipiirin kesken. 

Hyväntekeväisyyteenkin liikenisi varmasti jonkin verran, eläintensuojeluun vähintäänkin.

Vierailija
30/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuisin ja ihmettelisin. Sitten kävisin sanomassa pomolle että täytyy lähteä kotiin. Siellä sitten ihmeteltäisiin miehen kanssa vähän lisää.

Asuntolainaa on muutama kymppi, ihan sama maksaa se pois.
Miehen kotiseudulta vois ostaa kaupunkiasunnon.
Ammattilainen vois tulla laittamaan pihan kuntoon.

Vielä jäi 2 600 000, ne tarvis varmaan sijoittaa niin, että voi halutessaan elellä koroilla ja pienellä pääoman syönnillä. Pitäisin joka vuosi pitkät lomat, mutta tykkään työstäni joten en ekana ole tästä luopumassa. Lapsikin on viel koulussa, ettei mitään maailmanympärimatkaakaan voi vielä suunnitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin miehelle töihin, että ei tarvi olla enää töissä, tuu kotiin.

Maksaisin kaikki velat pois, ja jakaisin rahaa sisaruksille, vanhemmille, ja vähän varmaan kavereillekin. 

Taloon tehtäisiin remontti, sisälle ja ulos. Ostaisin sijoitusasuntoja, pari uutta autoa ja asuntoauton.

Vierailija
32/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto, ehkä auto, kunnon loma koko perheelle. Isän ja äidin hoito kuntoon ja veljen yritysbisneksiin menisin mukaan, että veli pääsisi kuiville. Toinen asunto odottamaan lapsen pois muuttoa. Hammaslääkärit, vaatteet, soittimet, tietokoneet ajan tasalle. Niin ja sanoisin itseni irti töistä heti, enkä vasta keväällä, niin kuin olen suunnitellut. Loput järkevästi talteen/rahastoihin tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Irtisanoutuisin

2. Ostaisin kolmion Helsingin ytimestä ja ostaisin vaatimattoman kesämökin lapista suvun käyttöön

3. Sisustaisin kämppäni ja vaatekaappini loisteliaasti

4. Vanhemmille ja sisaruksille perheineen upeat ulkomaanmatkat

5. Miehelle mitä hän ikinä keksii haluta

6. Loput sijoitusrahastoon ja kuukausittaiset lahjoitukset eri hyväntekeväisyyksiin

Vierailija
34/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi huokaisisin helpotuksesta (nyt on todella tiukka tilanne). Maksaisin laskut jotka jo viime viikolla piti maksaa. Kävisin kaupassa ja ostaisin ruokaa. Ostaisin auton. Vanha auto meni rikki, eikä järkeä korjata koska korjaus maksaa enemmän kuin uusi. Soittaisin töihin ja irtisanoutuisin. vihaan työtäni. Maksaisin asuntovelat pois. Ostaisin kesämökin ja muutaman sijoitus asunnon. Keksisin jonkun mukavan vapaaehtoistyön, jota alkaisin tekemään. Eläisin onnellisena, vailla jatkuvaa huolta siitä, riittääkö rahapussissa olevat vähäiset kolikot ruokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 13:22"]

1. Irtisanoutuisin

2. Ostaisin kolmion Helsingin ytimestä ja ostaisin vaatimattoman kesämökin lapista suvun käyttöön

3. Sisustaisin kämppäni ja vaatekaappini loisteliaasti

4. Vanhemmille ja sisaruksille perheineen upeat ulkomaanmatkat

5. Miehelle mitä hän ikinä keksii haluta

6. Loput sijoitusrahastoon ja kuukausittaiset lahjoitukset eri hyväntekeväisyyksiin

[/quote]

 

Lisäys: Vaatimaton siinä mielessä, ettei vaadi suurta ylläpitoa. Hassusti sanottu :)
7. Maksaisin muutaman läheisen pikkuvelat (luottokortti jne) pois että pääsevät omilleen.

8. Miehen siskon perheelle jotain hyödyllistä

Vierailija
36/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) lähden kotiin
2) Soitan miehelle ja itken onnesta
3) otan opintovapaata välittömästi
4) maksan asuntolainan pois

Vierailija
37/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:55"]

Pistäisin oman perheen talousasiat kuntoon ja sitten loput kohdistaisin kolmoishermosäryn tutkimukseen, jotta siihen löytyisi jokin apu.

[/quote]

Missä sulla on 3-hermosärkyä? Mulla on kasvoissa, hampaita vihloo kuin kaikkia 12 porattais hermoon yhtäaikaa. Kohtaukset kestää minuuteista tunteihin. Sain nyt Neurotol nimistä lääkettä joka on katkaissut pahimman kärjen kivuilta vaikka annos on vielä pieni.

22

Vierailija
38/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Sijoittaisin 1,5 miljoonaa riskittömästi siten, että perustasoinen elämiseni olisi turvattu koko loppuelämäksi.

2. Sijoittaisin 500 000 yritykseeni ja laatisin uuden liiketoimintasuunnitelman, jonka tuo sijoitus mahdollistaisi. Palkkaisin aluksi 2 henkilöä vakituisesti töihin, ja toivottavasti liikevaihdon kasvun myötä useita ihmisiä pysyvästi lisää noin vuoden kuluttua.

3. Perustaisin organisaation, jonka tehtävänä on ajaa Suomessa läpi perustulouudistus. Toimintaan kuuluisi esim. mainoskampanja, jolla levitettäisiin asiallista ja perusteltua tietoa aiheesta, sekä jatkuvia yhteydenottoja kansanedustajiin ja ministereihin aiheen tiimoilta, ja heidän kommentointinsa ja kantojensa aktiivista esittelyä sosiaalisessa mediassa. Samoin lisärahoituksen keräämistä, koska oma sijoitukseni toimintaan ei riittäisi ikuisesti. Kampanja pääsisi kuitenkin tällä tavalla hyvään alkuun.

Vierailija
39/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan omakotitaloon! Ja sen jälkeen lähden lähisuvun kanssa lomalle.

Vierailija
40/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanon itseni välittömästi ja keskityn puutarhanhoitoon.