Englannin yo kuuntelu syksy 2014
Aivan älyttömän vaikea!!! Muilla samoja fiiliksiä? Alun aksentti oli älyttömän vaikea, koska se mongersi ja puhui epäselvästi. Kertoimet olivat hölmöt ja kylmät. Vastausvaihtoehdot olivat lähes jokaisessa kohdassa ympäripyöreitä enkä oikein tiennyt mitä laittaa.
Kommentit (421)
Tämä yo kuuntelu ei todellakaan vastannut oppilaiden osaamista! Olen itse sellaisesta lukiosta,jossa yo kuunteluita harjoitellaan joka viikko ja opettaja aevostelee joka kolmannen kokeen aivan kuin yo kokeissa!!! Olen myös asunut 4 vuotta Lontoossa sekä opiskellut hyvissä yksityisissä kouluissa!!! Olen normaalisti saanut 85-88pistettä!!! Nyt pisteeni olivat 67/90!!:( Olen aivan pöyristynyt!!! Monet koulussani ovat samaa tasoa kuin minä ja saivat yhtä huonoa tulosta!! Sääliksi käy! Ällä kuuluisi monelle lahjakkaalle oppilaalle:(...toivottavavasti ytl tulee edes hieman vastaan arvioinneissa! Ytl näistä päättää, ei voi mitään...pakko koittaa tsempata kirjallisissa. En luovuta vielä:)
tuleeko tänään tästä kuuntelusta sitä suoraa keskustelu lähetystä areenasta? vai tuleeko vain kirjallisesta osiosta??
mullaki on niin sama tilanne kun teillä tän sivun kuuskymppiläiset, i feel you!!! toivotaan kädet ristissä vielä e:tä :/
Hyvällä tuurilla saadaan kirjoittaa ydinenergian tuotannosta,solujen elämästä tai jostain muusta "arkisista" asioista joiden sanastoa on ehdottomasti opiskeltu englannin tunneilla
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:44"]
Hyvällä tuurilla saadaan kirjoittaa ydinenergian tuotannosta,solujen elämästä tai jostain muusta "arkisista" asioista joiden sanastoa on ehdottomasti opiskeltu englannin tunneilla
[/quote]
Tällä fiiliksellä olisi vapauttavaa jos pääsisi kirjoittamaan suomalaisten englannintaidon testaamisesta
Poika kans kirjoitti ja kysyin miten meni niin sano että ainakin Ee tulee. Pitäisi tulla L.
Onko todellakin totta, että tänä syksynä ei enää pisterajat laske, vaikka miten menisi kaikilla penkin alle? Rehtorimme selitti asian olevan näin YO-tutkinnon uudistumisesta johtuen. Pisteitä verrataan kuulemma vain edellisen kirjoituskerran tuloksiin ja näin saadaan arvosteluasteikko.
Ymmärtääkseni sitä ei ole otettu käyttöön englannissa, ainakaan vielä. Onneksi!
Gaussin käyrää noudatetaan kyllä. Se, tippuuko pisterajat riippuu ihan siitä, miten abeilla on yleisesti mennyt. Ei kukaan "päätä" laskea pisterajoja, vaan ne asettuvat siihen mihin asettuvat, kun oppilaat on laitettu pisteiden mukaan paremmuusjärjestykseen ja "annettu" ensimmäiselle 5% L jne.
Eli siis, mikäli pisteitä on saatu normaalia vähemmän niin pisterajat kyllä laskee :)
Hei jos 26 ekasta voi saada kai 65 pistettä? Ja avoista kai 10, nii mistä ne loput pisteet tulee?
Avoista voi saada 10p*2,5 eli 25p :)
Et! :D mä luulin et se levy oli viallinen tai sit et ne mun kuulokkeet on rikki
Tietääkö muute joku et voiko noit enkun kuunteluja harjotella esim. netissä? Luin et abitreenit sivulla ois jotain kuunteluharjotus pätkiä mut en ainakaa löytäny
Joo meijän ope sano et sil oli menny 2 väärin ja kuulemma yleensä saa täydet. En tosin tiiä et huijasko :D ja sit yhen toisen lukion ope oli kuulemma sanonu et tää oli tyhmin kuuntelu minkä se oli ikinä kuullu.
Siinä ensimmäisessä osiossa kun puhuttiin Pierren taustoista.... siinähän se haastattelija sanoi, ettei Pierre ole koskaan pelannut tennistä ammattilaistasolla. Tämähän antaa sen kuvan, että hän on pelannut sitä amatööritasolla. Jos hän ei olisi koskaan pelannut tennistä, luulisi haastattelijankin sanoneen, ettei hän ole koskaan pelannut tennistä.
ps. Pierren englanti kuulosti lähinnä poskeenottamiselta
Alustavat 77,5, kuulemma koulun paras, kertoo vähän kokeen vaikeustasosta...
No, sikälihän pisteillä ei ole merkitystä, että turha niitä miettiä. :) Yo kokeissahan kilpaillaan muita oppilaita vastaan, jotka on kaikki yhtä vaikean kokeen tehneet, joten esimerkiksi L:n saamisen ratkaisee vain se, oletko niiden parhaimman 5% joukossa vai et, eikä saitko tietyn pistemäärän. Periaatteessahan jos kaikki olisivat tosi huonoja/koe olisi todella vaikea, niin olisi mahdollista se L:llä vetästä 100 pisteelläkin, jos vain se tulos kuuluu siihen parhaimpaan 5%:iin. Eli älkää murehtiko jos nyt tuli huonommat pisteet - niin tuli todennäköisesti muillekin. :)
Anteeksi,mutta tuo on hyvin töykeää niitä kohtaan jotka koittavat parhaansa!! On olemassa oppilaita kenellä saattaa olla esim lukihäiriö!!! Koe oli vaikea!!!!