Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutan vuokralaisille lähetettävät vuokralaskut suoraan ulosottokelpoisiksi

Vierailija
23.07.2025 |

Olen ollut liian löysä tähän asti.  Nyt laitan päivänkin myöhästymiset ulosottoon suoraan. Tällöin saan korkotuoton.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et muuta

Vierailija
2/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tänään leikitään vuokranantajaa? Mikäs siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Minulla oli aikoinaan tiukka vuokraisäntä. Muistaakseni vuokranmaksupäivä oli joka kuukauden 1. päivä. Joskus maksoin vasta 2. tai 3. päivä. Jossain vaiheessa vuokraisäntä lähetti laskelman siitä, kuinka paljon hän oli menettänyt tuloja tämän minun viivyttelyn takia. 😆

Vierailija
4/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sijoitusasunnon hankkiminen vaatii varallisuutta ja lähtökohtaisesti varallisuuden hankkiminen vaatii taas tyypillisesti älyä pois lukien perimiset ja lottovoitot. Ap:n uhoaminen ei osoita ainakaan älykkyyttä, joten tätä kautta hänellä tuskin on vaurastumisella hankittua sijoitusasuntoa.

Ainoastaan institutionaaliset maksut ovat suoraan ulosottokelpoisia, sillä vain valtio on niin "varma" omista vaatimistaan maksuista, että näistä ei tarvitse hakea ensin päätöstä käriksestä, jossa on vahvistettu maksuvelvollisuuden olemassaolo. Ap on tavallinen kuolevainen, joten hän joutuu pyörittämään asiansa oikeuden kautta ja siirtämään asian sen jälkeen ulosottomiehelle, jos oikeus toteaa, että vuokrasuhteeseen perustuva velka on edelleen olemassa. Prosessissa voi vierähtää vuosi.

Vierailija
5/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Minulla oli aikoinaan tiukka vuokraisäntä. Muistaakseni vuokranmaksupäivä oli joka kuukauden 1. päivä. Joskus maksoin vasta 2. tai 3. päivä. Jossain vaiheessa vuokraisäntä lähetti laskelman siitä, kuinka paljon hän oli menettänyt tuloja tämän minun viivyttelyn takia. 😆

Saahan sitä laskeskella.

Vierailija
6/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun markkinoit sitä, ei kestä kauaa kun huomaat että riidatonta on että kehno business sulaa käsistä.

Vierailija
7/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan 9.5 % koron + kulut jokaiselta päivältä.

AP

Vierailija
8/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Et saa.

Vierailija
9/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ole ensimmäistäkään vuokralaista.

Se on oikeudellinen perintä. Perintävaiheessa vuokralainen voi maksaa vuokransa, mutta jos ei, tehdään käräjäoikeuteen haastehakemus. Jos tällöinkään ei saada rahoja, alkaa ulosoton prosessi. 

Jos käytät perintäfirmaa, prosessi on tasan sama, mutta ensin perintäfirma lähettää muilkkarin vuokralaiselle. Kuka meistä uskoo, että yksikään vuokralainen pysyy vuokranantajalla, joka joka kuukausi laittaa maksamaan vuokran lisäksi perintäkulut? 

Keksi parempi tarina, tää oli nyt 0/0. 

Vierailija
10/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Et saa.

Vierailija
11/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulojen menettämisestä en tiedä, mutta muillekin tiedoksi, että myöhässä olevasta vuokrasta saa periä korkoa. Kyllähän siitä ihan kiva pieni summa voi tulla vuokralaiselle maksettavaksi, jos vuokra on vuodessa 30-60 päivää myöhässä. 

Vierailija
12/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä vuokraisäntä. Edellinen omani lähetti kerran vuodessa kertyneiden viivästyskorkojen laskelman jos ei vuokraa ollut jonain kuukautena maksettu just eräpäivänä. 

Toki olin itse maksanut parikin kuukautta reippaasti etuajassa muttei tuo noita huomioinut vaan tivasi niitä euroja päivän tai muutaman myöhästymistä. 

Vierailija
13/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Et saa.

Myöhässä olevasta vuokrasta saa periä viivästyskorkoa ekasta päivästä alkaen. 

Vierailija
14/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia unia sitten 😂

15/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh öööh on junttia leikkiä vuoranantajaa kun höperö taitanee olla suljetulla 

Vierailija
16/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tänään vuokranantaja, mikä sitten huomenna?

Vierailija
17/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tässä jo moneen kertaan kerrottu, ei vuokrantaja yksityishenkilönä voi muuttaa laskuja suoraan ulosottokelpoisiksi. Sellainen voi tapahtua vain käräjäoikeuden päätöksellä.

Julkisoikeudellisten tahojen laskut on suoraan ulosottokelpoisia.

Myöhässä olevasta vuokrasta voidaan periä myöhästymiskorkoa eräpäivän jälkeisestä päivästä alkaen, ja myös tämä voidaan laittaa perintään. 

Vierailija
18/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata edes lähettää laskuja vaan laittaa ne suoraan ulosottoon. 

Vierailija
19/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien laskuja on voinut lähettää suoraan ulosottoon?

Vierailija
20/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinullakin rahat lopussa ja olet talousvaikeuksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän