Suosittele ummetuslääkettä raskautetulle
"Ihana" vaiva on täällä taas. Normaalisti asioin 1-2 kertaa päivässä, nyt raskaana ollessa 1-2 kertaa viikossa. Pakko ottaa joku apukeino käyttöön.
Kommentit (30)
Mä otan toisinaan laxoberonia jos ummetus äityy ihan liian pahaksi, mitkään muut valmisteet eivät auta.
Levolaccia käytin jonkin aikaa, mutta siitä tulee ilmavaivoja. Lääkäri kirjoitti sitten reseptin vi-siblin kuitulisään ja sillä pysyi mahan toiminta kunnossa, luulen että sitä saa myös ilman reseptiä.
Homeopaattisilla lääkkeillä saat vatsan toimimaan ilman sivivaikutusia eikä elimistöä jää kuormittamaan kemikaaleja.
Minä käytin Vi-Siblin kuitulisää koko raskauden ajan. 1-2 annosta tuoremehuun tai puuroon sekoitettuna. Eikä se edes ole varsinainen lääkeaine (apteekki tosin myy). Toimi itselläni ainakin hienosti!
Syö paljon kasviksia ja rasvaa. Lääkkeitä ei kannata käyttää, suoles lakkaa kokonaan itse toimimasta.
Kookosöljyä pari lusikallista päivässä on hyvä apu.
Pegorion! Tuttu lääkäri suositteli ja on kyllä toiminut. Miehellä tuli Laxoberonista vatsa todella kipeäksi mutta tää Pegorion oli oikeasti "hellä helpotus ummetukseen".
Vi-Siblin ei oo lääke vaan kuitulisä, saa ihan ilman reseptiä. Samaa efektiä voi hakea myös esim. lisäämällä vehnäleseitä tai talkkunaa vaikka jogurttiin. Säännöllinen kuitulisä siis auttaa. Kuitua saa myös kivihedelmistä, siis luumusta, aprikoosista, persikasta jne. ja myös päärynästä, näitä kannattaa syödä päivittäin. Ja paljon normaalia enemmän vettä, ainakin kolme litraa päivässä. Jos näistä huolimatta tahtoo olla maha kovalla, sit voi kertasatsina ottaa esim. Levolaccia (toimii mulla, jollekin muulle joku toinen on parempi).
Mulla ei oo edes varsinaista ummetusta eikä maha kovalla, ei vaan tahdo suolisto toimia yhtä nopeesti kun ennen.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:33"]
Syö paljon kasviksia ja rasvaa. Lääkkeitä ei kannata käyttää, suoles lakkaa kokonaan itse toimimasta.
Kookosöljyä pari lusikallista päivässä on hyvä apu.
[/quote]
Olkaahan varovaisia niitten lääkkeitten kanssa.
Onhan se tietysti helpompaa se nappi laittaa suuhun kuin miettiä syömisiään. Kun on niin kiire eikä oikein huvitakaan.
Raskautetulle? Mikä ihmeen sana tääkin nyt taas on...
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:21"]
Raskaus hidastaa suolem toimintaa... syön aamulla puuroa ja mustikoita, välipalaksi jonkin hedelmän. Lounaalla kotiruokaa (kanasalaatti). Iltapäivällä kahvia ja elttipullaa palan. Iltaruuaksi taas jotain kotiruokaa( tänään makaroonilaatikkoa ja porkkanaraastetta). Iltapala on hedelmä tai maustamatonta mysliä, jugurttia ja marjoja. Vettä juon 1 1/2 l paljaaltaan + ruuan kanssa aina lasillisen. Tällä ruokavaliolla vatsa toimii normaalisti erittäin hyvin, mutta nyt rv 17 jälkeen niin tuntuu ettei mikään tule läpi :(. Vasta lääkkeillä saa aikaiseksi yhden isonhädän päivässä :(. Mitä muuutan ruokavaliossa???
[/quote]
Tuplaa vesimäärä. Jogurtin/puuron joukkoon niitä leseitä, talkkunaa tai vaikka sitä Vi-Sibliniä. Kaikki viljatuotteet täysjyvää ts. kuitupitoisempaa, jos ei jo ole. Juustoa, banaania, kananmunaa yms. vatsaa kovettavaa kannattaa välttää. Ja ne hedelmät mitä syöt, syö niitä kuitupitoisempia, joista tuolla aikaisemmin kirjoitettiin.