Miksi halveksit itseäsi paremmin koulutettuja?
Yhdessä työpaikassani meni oikein kivasti työkavereiden kanssa siihen asti kunnes kerroin opiskelevani yliopistossa. Välit viilenivät amklaisiin heti. Toisessa työpaikassani olin heti alusta lähtien jonkun elämämkoululaismuijan silmätikkuna. Se työ loppui siihen kun lähdin itkien kesken työpäivän kotiin.
Miksi te vitun amikset halveksutte meitä? Jos teillä on paha olla, niin älkää sitä meihin purkako!
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 15:05"]
Et sinä yo-opiskelijana ole yhtään sen korkeammin koulutettu kuin kukaan muukaan toisen asteen tutkinnon suorittanut. Amk:sta valmistuneet ovat sinua koulutetumpia.
[/quote]
Jos ei ole valmistunut amk:sta?
[/quote]No sitten ei ole? Kysy amk-opiskelijalta itseltään mikä on hänen pohjakoulutuksensa tai aiempi tutkintonsa, niin tiedät kuinka "tasokkaasta" ihmisestä on kyse ja osaat suhtautua häneen arvonsa mukaisesti.
[/quote]
Kerro ihmeessä lisää tästä "arvosta"?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 15:09"]
Vaikuttaa siltä, että ajattelet paljonkin asiaa sen kautta että kuka on mitenkin koulutettu. Kuten muutkin sanoivat, taitaa vika löytyä peilistä. Ehkä aavistat sen itsekin?
[/quote]
Minulle on ihan sama miten kukakin on koulutettu. Kerro milä tavalla se vika löytyy peilistä?
[/quote]
Vaikutat siltä että luokittelet ihmiset päässäsi "(vitun)amis" "(elämämkoululainen)amis" "(yhtä hyvä kuin minä)maisteri" jne jne. Kyllä sellaisen vaistoaa. Ota ihmiset ihmisenä.
[/quote]
Otin ihmiset ihmisinä ennen. En ota enää. Miksi kerjätä ikävyyksiä?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 15:17"]
Halveksin ainoastaan niitä joilla kusi on noussut pahasti päähän koska yliopisto. Heitä on ikävän paljon. Onneksi on myös reilusti niitä hyviä tyyppejä jotka eivät pidä koulutustaan muuta kuin keinona päästä harjoittamaan ammattiaan jota haluaa tehdä, eikä arvota sitä eri tasolle kuin sähköasentaja-amista.
Löytyy sitten niitä ei kouluja käyneitä kusipäitä joita ahdistaa jopa ne pikkulapset joilla on parempi keskiarvo alakoulun todistuksessa kuin heillä vaikka ovat jo aikuisia.
Toivoisin että pienen hetken mietit kumpi oli ensin: asenteesi että on "vitun amiksia" vai yli sadan amiksen halveksiva asenne sinua kohtaan ennen kuin ehtivät sinuun tutustua.
T: amis jolla on paljon ystävinä lääkäreitä ja muita yliopistossa ammattinsa hankkineita niiden amisten ja jopa ilman koulutusta olevien lisäksi
[/quote]
Luuletko ettei minulla olisi amiksia ystävinä? Minun ystäväni eivät vittuile minulle. He auttavat minua silloin kun tarvitsen apua ja minä autan heitä kun he tarvitsevat apua.
Minulla on vielä muistissa nuorena koettu halveksunta ja vähättely. Olin mennyt kesätöihin isolle hevostallille/rats.koululle. Muut tallitytöt ja hevoshoitajat suhtautuivat alusta alkaen minuun alentuvasti, vaikka olin pikemminkin ujo ja vaatimaton enkä mitenkään tuonut esille taustaani. Heillä oli ihme tarve päteä ja osoittaa paremmuuttaan(?) käytännön asioissa. Aivan kuin olisin ollut joku teoreetikko, joka ei osaa tehdä mitään oikein.
Myöhemmin olen kokenut samaa. Vähättelevä asenne, ignooraus, taitaa kummuta huonosta itsetunnosta. "Työssäoppineita" ärsyttää, että jollain on oikein tutkinto, kun tehdään samoja töitä rinta rinnan. Varmaan luonteissammekin on eroa, mutta miksi antaa sen häiritä työntekoa. Minusta on aivan sama, mikä tausta tykavereilla on, kunhan ovat mukavia ja reiluja.
T. muinoinen eläinlääkäriopiskelija
En halveksi mutta en myöskään pidä siitä, että minua pidetään tyhmänä ja idioottina vain siksi, että olen käynyt pelkän amiksen. Tuttavapiirissani on jokunen akateeminen ja halveksiva asenne suorastaan huokuu heistä. Ehkä kaveripiiriini on sitten vain sattunut muutama tyyppi, joilla on käytöstavoissa puutteita.
Et sinä yo-opiskelijana ole yhtään sen korkeammin koulutettu kuin kukaan muukaan toisen asteen tutkinnon suorittanut. Amk:sta valmistuneet ovat sinua koulutetumpia.
[/quote]
[/quote]No sitten ei ole? Kysy amk-opiskelijalta itseltään mikä on hänen pohjakoulutuksensa tai aiempi tutkintonsa, niin tiedät kuinka "tasokkaasta" ihmisestä on kyse ja osaat suhtautua häneen arvonsa mukaisesti.
[/quote]
[/quote]Onko hän vitun amis elämämmmkoululainen vai ylioppilaaksi kirjoittanut. Vai onko kyseessä joku koulutustaan päivittävä opistotason surkimus, joka ei työelämään aiemmalla tutkinnollaan ole kelvannut. Tai uuden alan löytänyt akateeminen. Nyrkkisääntönä on, että vitun amis elämämmmkoululainen on vitun amis elämämmmkoululainen lopun ikänsä, vaikka lukisi itsensä tohtoriksi. He ovat yhteiskunnan alinta roskasakkia.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 15:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Onko hän vitun amis elämämmmkoululainen vai ylioppilaaksi kirjoittanut. Vai onko kyseessä joku koulutustaan päivittävä opistotason surkimus, joka ei työelämään aiemmalla tutkinnollaan ole kelvannut. Tai uuden alan löytänyt akateeminen. Nyrkkisääntönä on, että vitun amis elämämmmkoululainen on vitun amis elämämmmkoululainen lopun ikänsä, vaikka lukisi itsensä tohtoriksi. He ovat yhteiskunnan alinta roskasakkia.
[/quote]
Totta. Ei sitä kaikkea itselleen vierasta halveksivaa asennetta pysty edes tohtorinkolutus muuttamaan. Kyllä se niin syvässä on.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 15:09"]
Vaikuttaa siltä, että ajattelet paljonkin asiaa sen kautta että kuka on mitenkin koulutettu. Kuten muutkin sanoivat, taitaa vika löytyä peilistä. Ehkä aavistat sen itsekin?
[/quote]
Minulle on ihan sama miten kukakin on koulutettu. Kerro milä tavalla se vika löytyy peilistä?
[/quote]
Vaikutat siltä että luokittelet ihmiset päässäsi "(vitun)amis" "(elämämkoululainen)amis" "(yhtä hyvä kuin minä)maisteri" jne jne. Kyllä sellaisen vaistoaa. Ota ihmiset ihmisenä.