Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä ihmisistä jotka eivät edes tavoittele elämää omakotitalossa

Vierailija
16.08.2021 |

Mielestäni outoa jämähtää kerrostaloasumiseen jonka pitäisi olla vain tiettyyn elämänvaiheeseen liittyvä välivaihe. Esim. opiskelijana kerrostalossa asuminen on ymmärrettävää taloudellisista syistä.

Kommentit (199)

Vierailija
121/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ap:kin hiljnee kun alkaa lehtien haravointi ja sitten lumityöt ja lämmittäminen.

Vierailija
122/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta ap:kin hiljnee kun alkaa lehtien haravointi ja sitten lumityöt ja lämmittäminen.

En tiedä ap:n pihasta, mutta meillä ei ole lehtipuita lähelläkään, lämmittäminen tapahtuu maalämmöllä ja pihan auraa ulkopuolinen, joten ihan kauheaa työmäärää ei talvi tuo tullessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivoiset provoaa okt-asumisen puolesta. Tosiasiassa arvonsa tulevaisuudessa säilyttää okt:t max 5-10 etäisyydellä Helsingistä, Tampereelta, ehkä Turusta sekä Espoo. Muiden arvo laskeva.

Vierailija
124/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä? Eiköhän jokaisella ole oma käsityksensä siitä, haluaako asua oktalossa vai kerrostalossa, vai jotenkin muuten.

Asun nyt kerrostalossa, koska se on nykyisessä tilanteessa kätevintä. Mukavan huoletonta ja kaikki palvelutkin on kävelymatkan päässä. Haluaisinko asua ok-talossa? Ehkä, mutta työn määrä yhdelle ihmiselle voi olla aika iso ja välimatkaa palveluihin olisi varmasti enemmän. Nykyiseen tilanteseeni olen ihan tyytyväinen. Paras ratkaisu saattaisi olla mökki kerrostaloasunnon lisäksi, mutta se ei ole vielä ajankohtaista.

Vierailija
125/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se joku ultimate tavoite elämässä? :O Asuin lapsena omakotitalossa ja en ymmärrä, miksi sellaista pitäisi tavoitella. Mua ei ainakaan kiinnosta lumenluonti ja nurmikonleikkuu ym.

Vierailija
126/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan tällä hetkellä rivitaloasunnon sekä omakotitalon isolla tontilla maalla. Talosta haluan eroon mahdollisimman pian, 3v maalaiselämää riitti minulle.

T: takaisin kaupunkiin

Vierailija
127/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua kiinteistön omistajaksi. En halua hoitaa ja huoltaa kiinteistöä. En halua pihaa, koska sillä ei ole minulle mitään käyttöä vaan pelkkää riesaa. Kokeiltu on parikin kertaa, eikä kolmatta enää tule.

Olet siis laiska ja haluat vetelehtiä sohvalla sen sijaan että huoltaisit taloa ja pihaa?

Juuri näin. Mukava itse vetelehtiä, kun huolto-ukot tulee yleisavaimella sisään tarkistelemaan kiinteistön kuntoa. Silloinkin on mukava vetelehtiä, kun siivooja siivoaa kotiani.

Ihmiset hoitavat kiinteistöjä työkseen. Samoin siivoavat. Kunniallisia ammatteja molemmat. Itse mielelläni tuen näitä ihmisiä tarjoamalla heille työtä, vaikka itse mieluummin vetelehdinkin.

Nyt sinua halveksutaan, kyllä tässä maassa kuuluu rataa ja tehdä itse ihan kaikki, eihän siitä mitään tule, jos ihmiset alkavat ostamaan työllistäviä palveluja! Riskinä myös, että hommat tulee tehtyä kunnolla, ammattitaitoisesti ja turvallisen ja kestävän lopputuloksen antaen. 

Älä vääristele. Tottakai ammattimiehet hoitavat ne työt joihin ammattilaista tarvitaan kuten ok talon sähkötyöt jotka vaativat ammattilaisen luvat, mutta on puhdasta laiskuutta olla itse siivoamatta, tekemättä pieniä remonttihommia, polttopuita, nurmen leikkuuta yms. 

Ja tuo työllistämisen mainostaminen on sama kuin heittäisin roskia kadulle ja sanoisin ylpeästi työllistäväni kadunlakaisijoita. Tai varas sanoisi työllistävänsä poliisia

Tuo on vain tekopyhyyttä, jolla laiskuri ja/tai poropeukalo yrittää saada sädekehän päänsä päälle.

Laiskuutta? Kaikkeen tuohon menee aikaa, jonka voi käyttää muutenkin. Se, ettei sinulla ole liikaa muita aikaa vieviä intohimoja ei tarkoita, etteikö joillain muilla olisi. Monessako urheilulajissa kilpailet? Montako kymmentä päivää purjehdit vuodessa? Montaako yritystä pyörität? Tai mitä ikinä.

Minua ei kyllä kiinnosta tuhlata tuntianikaan elämästäni tuollaisiin pieniin töihin. Kaikelle ajalle on parempaa käyttöä.

Ai että sinä muka purjehdit ja pyörität yrityksiä?:D Että olet "rikas"ja "menestynyt" kokoomuslainen, jolla ei ole aikaa haalaritöihin?:D Ja vielä oikein kilpaurheilija kaiken päälle:D Ja aikasi on liian arvokasta vähempiarvoisten köyhien duunarien töihin kuten siivoamiseen ja halon hakkuuseen?

Vierailija
128/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloasuminen on köyhille, spurguille, nisteile, luusereille ja ihmisten lurkkijoille sopiva elämänmuoto.

https://www.etuovi.com/kohde/20774150?haku=M1711176206

https://www.etuovi.com/kohde/20978420?haku=M1711176206

https://www.etuovi.com/kohde/7924970?haku=M1711176206

Totta. Ihan persaukisten hommaa tuo kerrostaloasuminen...

Kyllä minä nyt sen tiedän, että ihan kaikenlainen asuminen on suomessa ihan saatanan kallista, kuten kaikki muukin on.

Järjetöntä se siltikin on laittaa paljon rahaa kiinni johonkin kerrostalokämppään, jossa pääset ulkoilemaan korkeintaan parvekkeellesi plus pitää noudattaa kaikenlaisia rajoittavia sääntöjä, mutta siltikin säännöllisesti tulet aina saamaan naapureita, joita sellainen ei kiinnosta vastavuoroisesti lainkaan.

Jos tykkäät mm. mulkuista ihmisistä, sekoilijoista, koirien ulinasta ja räksytyksestä, kyttääjistä ja betonikuution sisällä lillumisesta niin siitähän sitten vain nauttimaan.

Vierailija
129/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se joku ultimate tavoite elämässä? :O Asuin lapsena omakotitalossa ja en ymmärrä, miksi sellaista pitäisi tavoitella. Mua ei ainakaan kiinnosta lumenluonti ja nurmikonleikkuu ym.

Tyypillinen kermaperse, jolle vähäinenkin fyysinen työ on myrkkyä ja kaikki pitää tapahtua älypuhelimen nappia painamalla ja itse voi lähetä vaikka kahvilaan puhumaan sometähdistä ja juomaan 10 euron expressoa.

Vierailija
130/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloasuminen on köyhille, spurguille, nisteile, luusereille ja ihmisten lurkkijoille sopiva elämänmuoto.

https://www.etuovi.com/kohde/20774150?haku=M1711176206

https://www.etuovi.com/kohde/20978420?haku=M1711176206

https://www.etuovi.com/kohde/7924970?haku=M1711176206

Totta. Ihan persaukisten hommaa tuo kerrostaloasuminen...

Kyllä minä nyt sen tiedän, että ihan kaikenlainen asuminen on suomessa ihan saatanan kallista, kuten kaikki muukin on.

Järjetöntä se siltikin on laittaa paljon rahaa kiinni johonkin kerrostalokämppään, jossa pääset ulkoilemaan korkeintaan parvekkeellesi plus pitää noudattaa kaikenlaisia rajoittavia sääntöjä, mutta siltikin säännöllisesti tulet aina saamaan naapureita, joita sellainen ei kiinnosta vastavuoroisesti lainkaan.

Jos tykkäät mm. mulkuista ihmisistä, sekoilijoista, koirien ulinasta ja räksytyksestä, kyttääjistä ja betonikuution sisällä lillumisesta niin siitähän sitten vain nauttimaan.

Totta ja mitä tulee noiden kerrostalokoppien hintoihin niin kuten jo aikaisemmin sanoin niin ei se ole tyhmä joka pyytää vaan...

Ja tuon hinnalla saa jo todella näyttävän uuden ja neljä kertaa isomman omakotitalon, jostain kermaperseiden epäsuosiossa olevalta alueelta.

Vierailija
131/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä pitää olla, että kuvittelee kaikkien tavoittelevan samanlaista elämää kuin itse tavoittelee?

Vierailija
132/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epätoivoiset provoaa okt-asumisen puolesta. Tosiasiassa arvonsa tulevaisuudessa säilyttää okt:t max 5-10 etäisyydellä Helsingistä, Tampereelta, ehkä Turusta sekä Espoo. Muiden arvo laskeva.

Niin? Omakotitalo ostetaan asumista varten, ei rahan tekoa varten? Myös autosi ja vaatteidesi arvo on laskeva vaikka asuisit mannerheimintiellä.

Vierailija
133/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok. Kerrostalossa on ihan mukavaa, ja mitään ei tarvitse tehdä itse. Huoltofirma hoitaa.

Ei tarvitse kuin kuunnella muitten mölinät, haistella niitten paskan ja tupakan hajut ja saada yleisistä tiloista niitten taudit. Koronat ja sen sellaiset.

Hienoa!

Vierailija
134/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi tuli valittua rivitalo (hyvästä yhtiöstä, kaikki huolletaan ajallaan ja pieni vastike kun taloudesta on pidetty huolta), semmoinen sopiva kompromissi ilman että tarvitsee juurikaan mitään huoltaa itse. Kokoa asunnolla 90m^2 joten eipä tuo omakotitalosta kauheasti eroa. Piha tietenkin on pienempi, mutta ei sitä suuremmin kaipaa kun on isolla tontilla kesämökki. Eikä omakotitalon hankkiminen ei ole rahasta kiinni.

Ei tietenkään:D Tällä palstallahan jokainen mamma on miljonääri

Vierailija
135/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen kermaperse, jolle vähäinenkin fyysinen työ on myrkkyä ja kaikki pitää tapahtua älypuhelimen nappia painamalla ja itse voi lähetä vaikka kahvilaan puhumaan sometähdistä ja juomaan 10 euron expressoa.

Tyypillinen prole, joka ei ymmärrä, että toisilla on varaa maksaa ja kehittävät mieluummin itseään vapaa-ajallaan. 

Vierailija
136/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivitalossakin on tarpeeksi pihahommaa ja muuta huolehdittavaa. Ei kiinnosta vastata itse jokaikisestä huoltotoimenpiteestä, mitä omakotitalo vaatii. Eikä näytä kiinnostavan montaa muutakaan omakotitaloasujaa. Sen verran paljon näkyy huonosti hoidettuja pihoja, rapistuvia maalipintoja, sammaleisia kattoja...

Omakotitaloa etsiessämme kävimme katsomassa useampaakin taloa, joiden huolto oli täysin laiminlyöty. Talo esim. valmistunut n. 2000, eikä käytännössä mitään huoltotoimenpiteitä sen jälkeen tehty. Monista ei tosiaan ole omakotitaloasujiksi, se vaatii osaamista, aikaa ja vaivaa. Ymmärrän oikein hyvin heitä jotka eivät siihen lähde, ja paljon järkevämpäähän se onkin kuin hankkia omakotitalo jota ei osaa/viitsi hoitaa.

Mitä talon huoltotoimenpiteitä tarkoitat? Mikä oli täysin laiminlyöty? Vai valehteletko täällä ihan pokkana, koska olet niin kateellinen toisten omakotitaloista?

Vierailija
137/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok. Kerrostalossa on ihan mukavaa, ja mitään ei tarvitse tehdä itse. Huoltofirma hoitaa.

Ei tarvitse kuin kuunnella muitten mölinät, haistella niitten paskan ja tupakan hajut ja saada yleisistä tiloista niitten taudit. Koronat ja sen sellaiset.

Hienoa!

Ei palstamammojen taloissa tarvitse koska täällä kaikki ovat miljonäärejä, jotka asuvat vain kalleimmissa penthouseissa isojen kaupunkien keskustoissa, naapurina on vain ruotsalaisia aatelisia. 

Omakotitalo ei kenelläkään ole rahasta kiinni ja sijotus-salkulla saisi vaikka kymmenen omakotitaloa.

Vierailija
138/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen prole, joka ei ymmärrä, että toisilla on varaa maksaa ja kehittävät mieluummin itseään vapaa-ajallaan. 

Ei sinulla mitää varaa maksaa ole edes Teboilin kahvikuppia:D Tämä siksi, että sinä ja miehesi olette tavallisia matalapalkkatyöläisiä.

Vierailija
139/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska provo, niin vastataan samalla sävyllä:

Asun mieluummin arvokkaassa täysremontoidussa kerrostalohuoneistossa, jossa on paljon tilaa, useampi kylpyhuone, autotalli kellarikerroksessa, harrastetilat, kuntosali, kirjasto ja muita mukavuuksia sekä palvelut ja merenranta kivenheiton päässä, kuin jossain sataneliöisessä remotnoimattomassa omakotitalossa pellon laidalla auto ulkona seisoen.  

No minulla on kaikki luettelemasi omalla tontilla järven rannalla, plussana ettei ole seinänaapureita, tilaa on 300/380 m2.

Ja plussaa vielä sekin etten asu Helsingissä, joka elävästi mustuttaa jo Kabulin lähiötä. Muut pöljäkkeet siellä seassa.

Helsinki on ruma. Siellä on pari kivaa katua, muu on silkkaa peetä.

Ja ai niin, talonmiespalvelu hoitaa pihan, kun eläkeläisnainen olen.

Ja minä puhun totta, toisin kuin sinä.

Vierailija
140/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pienten lasten kanssa kerrostalossa asuminen olisi hirveän työlästä.

Mihin te ihmiset kerrostaloissa jemmaatte seuraavat asiat:

- Vaunut ja rattaat

- Pulkat, rattikelkat, potkukelkat, sukset

- Polkupyörät, potkupyörät, kolmipyörät, potkulaudat

Älkää vaan sanoko, että siihen 1 X 2 m häkkivarastoon tai pyörävarastoon.

Minkä ikäisinä päästätte lapset keskenään ulos? Alle 5-vuotiaina? 

Itse koen ainakin arkea helpottavana tekijänä sen, että lasten tavarat, ulkolelut ja kulkuneuvot ovat kätevästi joko omalla pihalla tai varastorakennuksessa. Lapset voi päästää keskenään ulos leikkimään jo about 3-vuotiaina, ja heille on omalla pihalla ikätasoon sopivaa puuhastelua. Autoja tai vieraita ihmisiä ei tarvitse pelätä, pihassamme ei ole luvatta liikkunut kuin naapurin kissat joskus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi