Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä ihmisistä jotka eivät edes tavoittele elämää omakotitalossa

Vierailija
16.08.2021 |

Mielestäni outoa jämähtää kerrostaloasumiseen jonka pitäisi olla vain tiettyyn elämänvaiheeseen liittyvä välivaihe. Esim. opiskelijana kerrostalossa asuminen on ymmärrettävää taloudellisista syistä.

Kommentit (199)

Vierailija
161/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa olla provoilija maalaiskylästä tai pikkukaupungista?

Minä ja kaikki tuntemani ihmiset olemme aina halunneet asua Helsingin kantakaupungin alueella, monet mieluiten aivan ytimessä.

Tämä valinta siksi, että missään muualla Suomessa ei ole mahdollista elää omien toiveiden mukaista elämää.

Kuinka monta Helsingin kantakaupungissa asuvaa omakotitaloasujaa tunnette...?

Minun piireissäni tärkein kriteeri asumisvalinnoissa onkin aina ollut keskeinen sijainti, ja se on pysynyt samana niin nuorena kuin vielä nyt keski-ikäisenäkin.

Kukaan tutuista ei ole ikinä maininnutkaan haaveilevansa omakotitaloon muuttamisesta.

Olette tyypillisiä stadin kermaperseitä, joita pelottaa kaikki kehä kolmosen ulkopuolinen elämä. Ja mitä tämä"omien toiveiden"mukainen elämä on? Mahdollisimman helppoa kermaperse-elämää, jossa ajan voi kuluttaa trendikahvilassa muodista puhumiseen ja kallista lattea litkien.

Miksi sinua haittaa muiden elämäntyyli?

Vierailija
162/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua kiinteistön omistajaksi. En halua hoitaa ja huoltaa kiinteistöä. En halua pihaa, koska sillä ei ole minulle mitään käyttöä vaan pelkkää riesaa. Kokeiltu on parikin kertaa, eikä kolmatta enää tule.

Olet siis laiska ja haluat vetelehtiä sohvalla sen sijaan että huoltaisit taloa ja pihaa?

Juuri näin. Mukava itse vetelehtiä, kun huolto-ukot tulee yleisavaimella sisään tarkistelemaan kiinteistön kuntoa. Silloinkin on mukava vetelehtiä, kun siivooja siivoaa kotiani.

Ihmiset hoitavat kiinteistöjä työkseen. Samoin siivoavat. Kunniallisia ammatteja molemmat. Itse mielelläni tuen näitä ihmisiä tarjoamalla heille työtä, vaikka itse mieluummin vetelehdinkin.

Nyt sinua halveksutaan, kyllä tässä maassa kuuluu rataa ja tehdä itse ihan kaikki, eihän siitä mitään tule, jos ihmiset alkavat ostamaan työllistäviä palveluja! Riskinä myös, että hommat tulee tehtyä kunnolla, ammattitaitoisesti ja turvallisen ja kestävän lopputuloksen antaen. 

Älä vääristele. Tottakai ammattimiehet hoitavat ne työt joihin ammattilaista tarvitaan kuten ok talon sähkötyöt jotka vaativat ammattilaisen luvat, mutta on puhdasta laiskuutta olla itse siivoamatta, tekemättä pieniä remonttihommia, polttopuita, nurmen leikkuuta yms. 

Ja tuo työllistämisen mainostaminen on sama kuin heittäisin roskia kadulle ja sanoisin ylpeästi työllistäväni kadunlakaisijoita. Tai varas sanoisi työllistävänsä poliisia

Tuo on vain tekopyhyyttä, jolla laiskuri ja/tai poropeukalo yrittää saada sädekehän päänsä päälle.

Laiskuutta? Kaikkeen tuohon menee aikaa, jonka voi käyttää muutenkin. Se, ettei sinulla ole liikaa muita aikaa vieviä intohimoja ei tarkoita, etteikö joillain muilla olisi. Monessako urheilulajissa kilpailet? Montako kymmentä päivää purjehdit vuodessa? Montaako yritystä pyörität? Tai mitä ikinä.

Minua ei kyllä kiinnosta tuhlata tuntianikaan elämästäni tuollaisiin pieniin töihin. Kaikelle ajalle on parempaa käyttöä.

Ai että sinä muka purjehdit ja pyörität yrityksiä?:D Että olet "rikas"ja "menestynyt" kokoomuslainen, jolla ei ole aikaa haalaritöihin?:D Ja vielä oikein kilpaurheilija kaiken päälle:D Ja aikasi on liian arvokasta vähempiarvoisten köyhien duunarien töihin kuten siivoamiseen ja halon hakkuuseen?

Kiesus miten junttia tekstiä, oikein kateus paistaa läpi. t.eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok. Kerrostalossa on ihan mukavaa, ja mitään ei tarvitse tehdä itse. Huoltofirma hoitaa.

Huoltofirmat rökittää järkyttävin hinnoin ja taoossa ollaan kui sillit sumpuzza

Tämä on totta.

Meillä on vanha omakotitalo, jossa eristystä on parannettu lisäämällä ekovillaa mm. yläpohjaan. Lämmitysmuoto on vaihdettu maalämpöön.

Nyt asunnon ylläpitokustannukset ovat pienemmät kuin keskivertokaksion hoitovastike. Lämmitykseen menee rahaa melko vähän, lähinnä vakuutus, verot ja jätemaksut tulevat lisäkustannuksiksi.

Talon vaatimat huoltokorjaukset hoidan itse, joten menoiksi riittää lähinnä tarvikkeiden hinnat. Työtä niihin menee korkeintaan muutama tunti kuussa.

Jopa vesimaksut ovat pienemmät kuin kerrostalossa, jossa asuessamme meillä oli kiinteä vesimaksu. Todellinen kulutuksemme on ollut huomattavasti pienempi, etenkin, kun meillä on pihakaivo.

Totta, myös kaverini huomasi heti ok taloon muutettuaan, että kulut ovat pienemmät kuin aikaisemmassa vuokrayksiössä.  Eikä myöskään tarvitse pelätä pihalla hilluvia nistejä iltavuorosta kotiin tullessaan, nämä kuuluvat kerrosaloasumisen ihanuuksiin.

Maan tasalla asuessa niitä nistejä vasta saakin pelätä. Yhdelle tutulle tuli pultsari tuuletusta varten avoimesta ikkunasta sisään ja istui sängyllä, ja useammalla on pihalla ollut hiippareita pöllimässä tavaraa.

Meidän kerrostalossa ei ole yleensä nistejä hillumassa.

Vierailija
164/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa olla provoilija maalaiskylästä tai pikkukaupungista?

Minä ja kaikki tuntemani ihmiset olemme aina halunneet asua Helsingin kantakaupungin alueella, monet mieluiten aivan ytimessä.

Tämä valinta siksi, että missään muualla Suomessa ei ole mahdollista elää omien toiveiden mukaista elämää.

Kuinka monta Helsingin kantakaupungissa asuvaa omakotitaloasujaa tunnette...?

Minun piireissäni tärkein kriteeri asumisvalinnoissa onkin aina ollut keskeinen sijainti, ja se on pysynyt samana niin nuorena kuin vielä nyt keski-ikäisenäkin.

Kukaan tutuista ei ole ikinä maininnutkaan haaveilevansa omakotitaloon muuttamisesta.

Olette tyypillisiä stadin kermaperseitä, joita pelottaa kaikki kehä kolmosen ulkopuolinen elämä. Ja mitä tämä"omien toiveiden"mukainen elämä on? Mahdollisimman helppoa kermaperse-elämää, jossa ajan voi kuluttaa trendikahvilassa muodista puhumiseen ja kallista lattea litkien.

Oikeastihan se on Kehä Ykkönen eikä Kolmonen, jonka ulkopuolella ei ole elämää.

Vierailija
165/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua kiinteistön omistajaksi. En halua hoitaa ja huoltaa kiinteistöä. En halua pihaa, koska sillä ei ole minulle mitään käyttöä vaan pelkkää riesaa. Kokeiltu on parikin kertaa, eikä kolmatta enää tule.

Olet siis laiska ja haluat vetelehtiä sohvalla sen sijaan että huoltaisit taloa ja pihaa?

Juuri näin. Mukava itse vetelehtiä, kun huolto-ukot tulee yleisavaimella sisään tarkistelemaan kiinteistön kuntoa. Silloinkin on mukava vetelehtiä, kun siivooja siivoaa kotiani.

Ihmiset hoitavat kiinteistöjä työkseen. Samoin siivoavat. Kunniallisia ammatteja molemmat. Itse mielelläni tuen näitä ihmisiä tarjoamalla heille työtä, vaikka itse mieluummin vetelehdinkin.

Kunnialliset ihmiset ostavat omakotitalon ja huolehtivat talon kunnosta sekä pihan siisteydestä koko perheen voimin. Kiinteistöjen hoitajat ja siivoojat on tarkoitettu vanhuksille, ei terveille nuorille ihmisille jotka laiskuuttaan eivät viitsi kotiaan hoitaa.

Muksuna asuttiin rivarissa ja naapuritontin omakotitalossa oli juuri tuollainen proleperhe. Nauratti kun kyseisen talon muija ajoi naama norsunveellä etupihan nurtsia. Näki heti ettei nauttinut hommasta tippaakaan.

ohis

Vierailija
166/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnialliset ihmiset ostavat omakotitalon ja huolehtivat talon kunnosta sekä pihan siisteydestä koko perheen voimin. Kiinteistöjen hoitajat ja siivoojat on tarkoitettu vanhuksille, ei terveille nuorille ihmisille jotka laiskuuttaan eivät viitsi kotiaan hoitaa.

Muksuna asuttiin rivarissa ja naapuritontin omakotitalossa oli juuri tuollainen proleperhe. Nauratti kun kyseisen talon muija ajoi naama norsunveellä etupihan nurtsia. Näki heti ettei nauttinut hommasta tippaakaan.

ohis

Ai että sinä et ole prolea vaan "varakkaampaa väkeä"?:D Onko sijoitusasunto ja miljoonan osakesalkku ja katselet proleja nenänvartta pitkin?:D

Vierailija
167/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartuta vähän elämänkokemusta ja avaudu vasta sitten, jooko?

Voi myötähäpeää. :)

Vierailija
168/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Ai että sinä et ole prolea vaan "varakkaampaa väkeä"?:D Onko sijoitusasunto ja miljoonan osakesalkku ja katselet proleja nenänvartta pitkin?:D

Tuo sun junttiutes alkaa olla jo maininnan arvoista.

"Sitäkö ollaan oikein herroja, eikö duunarin viinat kelpaa, oikein hienohelmoja *räkänaurua*". Ja tätä jo useampi viesti.

Niin, katopa kun on oikeasti ihmisiä joilla on firmat ja salkut ja sijoitusasuntojakin. Ja joku purjehtiikin. Se on normaalia, mutta sinun suhtautumisesi asiaan ei ole. t. edellenkin eri

Vierailija
169/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta mikään omakotitalo, pidän eniten rivitalossa asumisesta.

Vierailija
170/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v omakotitaloasumisen jälkeen aivan loppu pihahommiin yms. Ostettiin hyvä rivari missä ei lainkaan pihatöitä. Väliaikaiskämppänä toimi kerrostalon ylin ketros joka oli aivan mahtava. Siihen olisin mieluiten jäänyt mut rivari oli jo ostettu. Monella tavoitteena siis juuri muu kuin omakotitalo. Meille se oli eka kämppä.

Vierailija
171/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni outoa jämähtää siihen ajatukseen että kaikki haluaisi asua omakotitalossa.

Vierailija
172/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut lapsesta asti kerrostalossa. Nautin kerrostaloasumisen helppoudesta. Muuttaisin mielelläni omakotitaloonkin, mutta yksin asuvalle ne ovat yleensä liian isoja. Rivitalo olisi hyvä välimuoto, mikäli löytäisin täyden palvelun taloyhtiön, jossa kaikki pihatyöt ja lumityöt on ulkoistettu.

Vierailija
173/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Tuo sun junttiutes alkaa olla jo maininnan arvoista.

"Sitäkö ollaan oikein herroja, eikö duunarin viinat kelpaa, oikein hienohelmoja *räkänaurua*". Ja tätä jo useampi viesti.

Niin, katopa kun on oikeasti ihmisiä joilla on firmat ja salkut ja sijoitusasuntojakin. Ja joku purjehtiikin. Se on normaalia, mutta sinun suhtautumisesi asiaan ei ole. t. edellenkin eri

Hjallis Harkimolla voi olla mutta ei palstamammalla:D jolla on täällä kova tarve esittää olevansa"rikas"ja "prolen"yläpuolella.

Vierailija
174/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut lapsesta asti kerrostalossa. Nautin kerrostaloasumisen helppoudesta. Muuttaisin mielelläni omakotitaloonkin, mutta yksin asuvalle ne ovat yleensä liian isoja. Rivitalo olisi hyvä välimuoto, mikäli löytäisin täyden palvelun taloyhtiön, jossa kaikki pihatyöt ja lumityöt on ulkoistettu.

Olet siis laiska kermaperse, joka ei viitsi edes lumitöitä talvella tehdä?

Vierailija
175/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut lapsuuteni omakotitalossa, sen jälkeen kerrostalossa ja nyt rivitalossa. Paras asunto oli kerrostalossa. Aivan ehdoton. Siivoat oman huoneiston, taloyhtiö hoitaa loput. Voit tulla ja mennä niin kuin haluat. Ei tarvitse kenellekkään raportoida. Muutan vielä takaisin kerrostaloon heti kun aika koittaa.

Vierailija
176/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut lapsuuteni omakotitalossa, sen jälkeen kerrostalossa ja nyt rivitalossa. Paras asunto oli kerrostalossa. Aivan ehdoton. Siivoat oman huoneiston, taloyhtiö hoitaa loput. Voit tulla ja mennä niin kuin haluat. Ei tarvitse kenellekkään raportoida. Muutan vielä takaisin kerrostaloon heti kun aika koittaa.

Hetkinen. Kenelle joudut raportoimaan menemisistäsi ja tulemisistasi omakotitalossa?

Vierailija
177/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Ei siihen tarvita miljoonan osakesalkkua, että on varaa palkata huoltofirma. Elämä on liian lyhyt nurtsin leikkuuseen, lumitöihin, haravointiin ym. mekaaniseen puurtamiseen. Paitsi ehkä näillä alempiluokkalaisilla.

Vierailija
178/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Ei siihen tarvita miljoonan osakesalkkua, että on varaa palkata huoltofirma. Elämä on liian lyhyt nurtsin leikkuuseen, lumitöihin, haravointiin ym. mekaaniseen puurtamiseen. Paitsi ehkä näillä alempiluokkalaisilla.

Ei ole ja sinä ja miehesi olette myös sitä "alempaa luokkaa" Tavallisia virtasia olette.

Vierailija
179/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeteltävää siinä on?

Itse asun okt:ssa, en omalle kohdalle muuta asumismuotoa halua edes ajatella.

Mulla puolet kavereista on aika urbaaneja tyyppejä jotka eivät todellakaan nauti okt askareista kun minä, vaan mielummin vapaa-ajat viilettävät kaupunki ympäristössä. Tän vanhan okt:n lisäksi tuli ostettua 5 vuotta sitten mökki, jossa työleiri jatkuu. Jotkut tykkää siitäkin ja toiset taas ei. Pääasia on että jokaisella olisi se itseään miellyttävä asumismuoto, ei se sen kummempaa ole.

Ainoa mitä asumisesta ajattelen, on että kasvavissa ja tulevaisuudessakin elivoimaisessa kasvukeskuksissa kannattaa ostaa oma koti, jos se vain suinkin on mahdollista.

Vierailija
180/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeteltävää siinä on?

Itse asun okt:ssa, en omalle kohdalle muuta asumismuotoa halua edes ajatella.

Mulla puolet kavereista on aika urbaaneja tyyppejä jotka eivät todellakaan nauti okt askareista kun minä, vaan mielummin vapaa-ajat viilettävät kaupunki ympäristössä. Tän vanhan okt:n lisäksi tuli ostettua 5 vuotta sitten mökki, jossa työleiri jatkuu. Jotkut tykkää siitäkin ja toiset taas ei. Pääasia on että jokaisella olisi se itseään miellyttävä asumismuoto, ei se sen kummempaa ole.

Ainoa mitä asumisesta ajattelen, on että kasvavissa ja tulevaisuudessakin elivoimaisessa kasvukeskuksissa kannattaa ostaa oma koti, jos se vain suinkin on mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme