Love Island Suomi 2021
Tänään alkaa!
Oon todella oottanut että tämä Suomen versio alkaa, jotenki kiva seurata tapahtumia ns. oikeaan aikaan.
Uudet kilpailijat on jo julkaistu, mitä mielipiteitä?
Mun mielestä vaikutti ihan ok kattaukselta, ei mitään sykähdyttävää puoleen eikä toiseen. Tosi paljon vaan nuoria n.20 vuotiaita. Itsestä on kivempi seurata edes vähän vanhempaa porukkaa +25v.
Mä tykkäsin suomi-version ekasta kaudesta toai paljon, mut toinen kausi jäi jotenki vähä valjuksi. En oikein edes tiedä syytä, ei vaan jotenki lähtenyt. Toivottavasti tämä kolman kausi olisi hyvä!
Kommentit (12627)
Miksei täällä saisi hehkuttaa ja kritisoida kilpailijoita? Ja en usko kenelläkään menee täällä tv-ohjelma tunteisiin. Tietenkin täällä helppo purkaa omaa pahaan oloaan ja yleensä näkyy haukkumalla ihmisten ulkonäköä, mitä joku pahansuopa täällä on harrastanutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, miksi pitää ylipäätään mennä mainitsemaan asiasta? Kuvitteleeko miehet oikeasti että naiset meikkaa heitä varten ja heitä miellyttääkseen? Näki Niinan naamasta, että ei tykännyt kun kommentoi asiaa toistamiseen. Näin ne narsistiset piirteet näkyy mistä myös kauden alussa täällä puhuttu. Hyi 👎🏻
Kyllä mä ainakin haluaisin, että mun lähipiiristä joku (ystävä, puoliso, sisko) sanoisi mulle, jos mun meikki näyttäisi hassulta. Etenkin kun se olisi helposti korjattavissa esim. häivyttämällä selvät rajat tai vähentämällä liian ruskean/liian valkoisen meikin määrää, ettei tulisi klovni- tai Cats-musikaalin jellicle cat -efektiä. Olisin kiitollinen tästä.
Nyt kun katson kuvia omista teinivuosien meikkauksista, niin toivoisin, että joku olisi vinkannut mulle lempeästi, että mun nypityt siittiökulmat näyttää aika erikoisilta ja väärän sävyisen meikkivoiteen raja näkyy kaulassa, jne jne. Silloin en vaan nähnyt noita, kun meikkaustaidot oli vielä hakusessa.
Kyllä haluaisin, että esim. sisko sanoisi, jos meikkini näyttäisi oudolta. Sen sijaan en todellakaan haluaisi, että mies yrittäisi kontrolloida minun ulkonäköäni. En hyväksyisi sellaista hetkeäkään.
Miksi sanominen ei olisi siskon suusta kontrollia? Kannattaa hetki pysähtyä miettimään asiaa. Eli mikä siinä miehen sanomisessa ärsyttää, haittaa ja loukkaa eniten?
Minun kokemus on, että sisko voi aivan hyvin kontrolloida toista, ja toisaalta mies voi sanoa hyvin kauniisti, ilman pienintäkään halua kontrolloida. Jotain kulttuurista tässä asiassa on.
Muhkussa todella on joitain narsistimaisia piirteitä. On syyttänyt Niinaa asioista, jotka eivät ole olleet Niinan ”vika”. Ja se sohvaepisodi Niinan ja Oonan kanssa oli kiusallista katsottavaa. Muhku yritti siinä ikään kuin näyttää naisille heidän paikkansa ja miten heidän on toteltava ja tehtävä, kuten Muhku itse haluaa. Ajatus oli naisilla kuitenkin vilpitön ja hyvä. Siis se idea, että olisi menty sohvalle nukkumaan. Saivat aivan turhaa kuraa niskaan tuosta, ja Muhkun reaktio oli paljonpuhuva. Millainen mies mahtaa olla kotona, kun kamerat eivät kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
En pidä Muhkusta.
Alkupuolella hän manipuloi Niinaa, syyllisti tätä kaikista ongelmista ja vähätteli keskustelutaitoja. Nyt hän puuttuu jo meikkaamiseen.
Meneillään on toisen itsetunnon romuttaminen hitaasti, mutta varmasti.
Pahaa pelkään minäkin, ettei Niinasta ole vastustamaan Muhkun kontrollia :/ Tästä voi tulla vielä rumaa jälkeä, toivottavasti olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, miksi pitää ylipäätään mennä mainitsemaan asiasta? Kuvitteleeko miehet oikeasti että naiset meikkaa heitä varten ja heitä miellyttääkseen? Näki Niinan naamasta, että ei tykännyt kun kommentoi asiaa toistamiseen. Näin ne narsistiset piirteet näkyy mistä myös kauden alussa täällä puhuttu. Hyi 👎🏻
Kyllä mä ainakin haluaisin, että mun lähipiiristä joku (ystävä, puoliso, sisko) sanoisi mulle, jos mun meikki näyttäisi hassulta. Etenkin kun se olisi helposti korjattavissa esim. häivyttämällä selvät rajat tai vähentämällä liian ruskean/liian valkoisen meikin määrää, ettei tulisi klovni- tai Cats-musikaalin jellicle cat -efektiä. Olisin kiitollinen tästä.
Nyt kun katson kuvia omista teinivuosien meikkauksista, niin toivoisin, että joku olisi vinkannut mulle lempeästi, että mun nypityt siittiökulmat näyttää aika erikoisilta ja väärän sävyisen meikkivoiteen raja näkyy kaulassa, jne jne. Silloin en vaan nähnyt noita, kun meikkaustaidot oli vielä hakusessa.
Kyllä haluaisin, että esim. sisko sanoisi, jos meikkini näyttäisi oudolta. Sen sijaan en todellakaan haluaisi, että mies yrittäisi kontrolloida minun ulkonäköäni. En hyväksyisi sellaista hetkeäkään.
Miksi sanominen ei olisi siskon suusta kontrollia? Kannattaa hetki pysähtyä miettimään asiaa. Eli mikä siinä miehen sanomisessa ärsyttää, haittaa ja loukkaa eniten?
Minun kokemus on, että sisko voi aivan hyvin kontrolloida toista, ja toisaalta mies voi sanoa hyvin kauniisti, ilman pienintäkään halua kontrolloida. Jotain kulttuurista tässä asiassa on.
Ja tämä ei ole kannanotto Muhkun puolesta, valitettavasti hän taitaa haluta oikeastikin kontrolloida. Mutta yleisesti pohdittava asia minusta. Naisen ei automaattisesti tarvitse loukkaantua, jos mies sanoo jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä Muhkusta.
Alkupuolella hän manipuloi Niinaa, syyllisti tätä kaikista ongelmista ja vähätteli keskustelutaitoja. Nyt hän puuttuu jo meikkaamiseen.
Meneillään on toisen itsetunnon romuttaminen hitaasti, mutta varmasti.Pahaa pelkään minäkin, ettei Niinasta ole vastustamaan Muhkun kontrollia :/ Tästä voi tulla vielä rumaa jälkeä, toivottavasti olen väärässä.
Toistat itsesi ja aika törkeää vihjailua.
Vierailija kirjoitti:
Muhkussa todella on joitain narsistimaisia piirteitä. On syyttänyt Niinaa asioista, jotka eivät ole olleet Niinan ”vika”. Ja se sohvaepisodi Niinan ja Oonan kanssa oli kiusallista katsottavaa. Muhku yritti siinä ikään kuin näyttää naisille heidän paikkansa ja miten heidän on toteltava ja tehtävä, kuten Muhku itse haluaa. Ajatus oli naisilla kuitenkin vilpitön ja hyvä. Siis se idea, että olisi menty sohvalle nukkumaan. Saivat aivan turhaa kuraa niskaan tuosta, ja Muhkun reaktio oli paljonpuhuva. Millainen mies mahtaa olla kotona, kun kamerat eivät kuvaa.
Meissä kaikissa on narsistisia piirteitä, tämän tajuaminen on tärkeää.
Mutta joo, Muhku on aika määräilevä, ja tuo sohvakeissi oli nolo hänen kannaltaan. Turhaan tulistui ja osoitti empatiakyvyttömyyttä. Ei edes halunnut ymmärtää tyttöjen pointtia, iso miinus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä Muhkusta.
Meneillään on toisen itsetunnon romuttaminen hitaasti, mutta varmasti.Pahaa pelkään minäkin, ettei Niinasta ole vastustamaan Muhkun kontrollia :/ Tästä voi tulla vielä rumaa jälkeä, toivottavasti olen väärässä.
Toistat itsesi ja aika törkeää vihjailua.
Nyt meni ohi? Ihmettelin myös alapeukkuja, voitko selittää? Puolustin Niinaa, miten sinä kommenttini ymmärsit? Ja oli eka viestini aiheesta =)
Vierailija kirjoitti:
Kreten ensivaikutelma Emiasta rannalla oli blondi bitch, samoin Oonan oletti olevan kunnon bitch. Muilla ei tainnut olla noin negatiivisia mielikuvia muista naisista, eli kertonee paljon Kretestä.
Sanoi kylläkin, että ensivaikutelma Emiliasta oli blondi bimbo ja Oonasta bitch.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🥱
Kun omat argumentointitaidot loppuu, lisätään vain tämä hassu haukotus-emoji. Kuinkahan monetta kertaa tässäkin ketjussa.
Miksi tuhlata argumentointitaitojaan ihmiseen, joka pitää jääräpäisesti kiinni kannastaan, vaikka sanoisi mitä?
Yritetään nyt kuitenkin.Krete totesi ajatelleensa Niinasta, että onpas kuuma ja täydellinen mimmi. Olipa negatiivista!
Oonan kohdalla kysymys oli ilmeestä, minkä Oona itsekin myönsi. On olemassa oikein termi resting bitter face.
Muhku kuvaili Eeliä läskipääksi ja Kreteä kurvikkaaksi blondiksi. Ennakkoluuloista ja sovinistista?
Ei tarvitse kommentoida, koska todennäköisesti vain intät omaa mielipidettäsi.
En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja mutta pakko kommentoida että tää on vähän hassu kommentti. Onko keskustelu hyvä vaan siinä tapauksessa että toinen heti taipuu olemaan sun kanssa samaa mieltä? Kai siitä omasta kannastaan saa pitää kiinni jos niin ajattelee, loputon vänkääminen erikseen. Tuo haukotushymiö on sellanen täysin turha kommentti kun on pakko päästä sanomaan se viimeinen sana vaikka ei ole mitään sanottavaa. Silloin voi vaan lopettaa keskustelun siihen ja todeta että näemme asiat eri tavalla.
Ja tosiaan itsekään en ajattele että Kreten ensivaikutelmat olisi ollut mitenkään erikoisempia kuin muilla, kyllä mullekin tulee joistain ihmisistä samanlainen vaikutelma jos ihmisellä on perusilmeenä tuo niin kutsuttu resting bitch face. Mutta silti nuo vastakkaisen kannan kommentit on olleet myös järkeviä, kai senkin kannan nyt saa esille tuoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä Muhkusta.
Meneillään on toisen itsetunnon romuttaminen hitaasti, mutta varmasti.Tämä! Ja tekee sen niin ovelasti, ettei Niina tajua. Käsikirjoittaa tapahtuneita Niinalle: Niina aiheutti ongelman, Niina ei ollut riittävän syvällinen MUTTA sitten Niina pelasti tilanteen, kun ns. tajusi juosta (”tunnepelon” kanssa tuskailevan) Muhkun perässä ja ’taistella’. Toi kaikki tuntuu vaan testiltä sille, että onko manipuloitavissa ja sitten kehuja siitä, kun on. Eli Niinan mieleen istutettu tietty tapahtumakulku, vaikka Muhku masinoi koko homman.
Musta sen jotenkin näkee, että Niina on tosi epävarma ja ottaa herkästi syyt niskoilleen. Ei jotenkin tajua omaa arvoaan. Näyttää välillä tosi surulliselta, vaikka puhuu analyyttisesti ja naurahtelee. Alentaa usein itseään kehuessaan Muhkua ”onhan vähän liiankin fiksu - siis mulle” jne.
Joo, en siis tykkää tosta parivaljakon dynamiikasta niin yhtään. Nään siinä semmosta groomausta suhteeseen, jossa toinen osapuoli hallinnoi ja muovaa toista. Se tapahtuu tietty toisen ”heikkouksiin” takertumalla, muka hyvässä hengessä. Terveessä kumppanuudessa toista kannustetaan olemaan oma itsensä.
Itseasiassa narsistin uhrit ovat usein älykkäitä. Se miksi toinen vaikuttaa narsistin rinnalla helpolta höynäytettävältä on se, että uhri ei ole manipuloiva, laskelmoiva, kykenemätön tarkastelemaan omia virheitään tai empatiakyvytön toisin kuin narsisti. Sillä asialla ei ole älyn kanssa mitään tekemistä.
Kohta on ihan pakko äänestää Muhkua ja Niinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreten ensivaikutelma Emiasta rannalla oli blondi bitch, samoin Oonan oletti olevan kunnon bitch. Muilla ei tainnut olla noin negatiivisia mielikuvia muista naisista, eli kertonee paljon Kretestä.
Sanoi kylläkin, että ensivaikutelma Emiliasta oli blondi bimbo ja Oonasta bitch.
Minusta ihan paikkaansa pitävä ensivaikutelma. Sellaisena nyt pidän näitä naisia, kun olen seurannut joka päivä heitä ruudun välityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreten ja Nicon haukkumisesta tulee vahva flashback ensimmäiseen kauteen.
Palstalla käytiin silloin harvinaisen ruma kampanja Ankua ja Patrickia vastaan.
Joskus kannattaisi miettiä, että tuolla on tavallisia nuoria ihmisiä, joilla on perhe ja ystäviä."Jos lähtee ohjelmaan, pitää vain kestää" ei ole mikään tekosyy ilkeydelle.
Samaa mieltä että haukkuminen on hanurista, mutta Kreteä ja Nicoa ei kyllä voi verrata Ankuun ja Patuun mitenkään. Anku ja Patrick oli molemmat todella hyväkäytöksisiä ja mukavanoloisia eivätkä tahallaan aiheuttaneet kenellekään mielipahaa. Kreteä en nyt ihan noilla sanoilla kuvailisi vaikka ei hänkään mitään loputonta lokaa niskaansa ansaitse.
Luetun ymmärtäminen on haasteellista, mutta sitä voi harjoitella. Suosittelen kokeilemaan.
En verrannut Ankua, Patrickia, Kreteä ja Nicoa ihmisinä, vaan sitä tapaa, jolla heitä on kohdeltu palstalla.
Sinusta haukkuminen on hanurista.
Kirjoitat kuitenkin, että Krete ei ole hyväkäytöksinen eikä mukavan oloinen eikä voi sanoa, ettei hän olisi tahallaan aiheuttanut mielipahaa.
Millä logiikalla nuo sanat eivät ole haukkumista?Kai tuo haukkuminen tarkoittaa sitten eri ihmisille eri asioita. Kaikki ihmiset eivät ole mukavanoloisia, ja jotkut jopa aiheuttavat toisille mielipahaa tahallaan. Sen toteaminen on ehkä sun mielestä haukkumista, mun mielestä ei. Jonkinlaista arvostelua kyllä, haukkumista ei.
Mun mielestä osallistujien käytöksellä on merkitystä siihen että minkälainen arvostelu keskustelupalstoilla on "oikeutettua" ja millainen ei. Haukkuminen (eli tälläiset kommentit tyylillä "henkilö x on kamala ja ruma ämmä") ei ole oikeutettua ketään kohtaan, toiminnan arvostelu taas joissain tapauksissa on, jos ei oikeutettua, niin ainakin ymmärrettävämpää, kuin toisissa. Tämäkin toki on yksilökohtaista miten asian kokee, jonkun mielestä tälläisillä keskustelupalstoilla olisi hyvä keskustella pelkästään positiivisista fiiliksistä, joita osallistujat herättävät. Eli luetunymmärtäminen ei ehkä ole se ongelma, vaan näkemyserot.
Luetun ymmärtäminen taisi tarkoittaa ketjun toista kommenttia. Aloittaja kirjoitti, että Kreteä ja Nicoa haukutaan yhtä rumasti kuin Ankua ja Patrickia. Seuraava kirjoittaja alkoi vertailla pareja toisiinsa.
Jonnet ei muista, että ekan kauden kommentointi meni ihan älyttömäksi tappeluksi Pankun ja Jauran fanien kesken.
Patrick tuomittiin pahimman luokan pleijeriksi ja Anku teeskentelijäksi, jossa kaikki oli väärin: suu, tissit, ripset, puhetapa ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan paikkaansa pitävä ensivaikutelma. Sellaisena nyt pidän näitä naisia, kun olen seurannut joka päivä heitä ruudun välityksellä.
Emilian suusta en kyllä muista kuulleeni yhtäkään älykästä lausetta... Ja Oonasta on juurikin tuo bitch olo... Silmät ovat sielun peili..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölynpölyä ajat suusta , katsoo nyt uudestaa tämä jakso ja kuuntele tarkasti, mitä todella sanottiin !!!!!
? Eesti kenties äidinkielesi, kun on niin kummaa tekstiä?
:D :D you yourself are weird
Vierailija kirjoitti:
Tämä.. toivon vaan että Niina ei enää jatkaisi Suomessa muhkun kanssa 😔
tää jakso pätkii ja hyppii eteenpäin ihmeellisesti
Miksi Eveliina jäi niin vähälle huomiolle? Tosi kaunis, ihanat hiukset, reipas, fiksu...
Kai tuo haukkuminen tarkoittaa sitten eri ihmisille eri asioita. Kaikki ihmiset eivät ole mukavanoloisia, ja jotkut jopa aiheuttavat toisille mielipahaa tahallaan. Sen toteaminen on ehkä sun mielestä haukkumista, mun mielestä ei. Jonkinlaista arvostelua kyllä, haukkumista ei.
Mun mielestä osallistujien käytöksellä on merkitystä siihen että minkälainen arvostelu keskustelupalstoilla on "oikeutettua" ja millainen ei. Haukkuminen (eli tälläiset kommentit tyylillä "henkilö x on kamala ja ruma ämmä") ei ole oikeutettua ketään kohtaan, toiminnan arvostelu taas joissain tapauksissa on, jos ei oikeutettua, niin ainakin ymmärrettävämpää, kuin toisissa. Tämäkin toki on yksilökohtaista miten asian kokee, jonkun mielestä tälläisillä keskustelupalstoilla olisi hyvä keskustella pelkästään positiivisista fiiliksistä, joita osallistujat herättävät. Eli luetunymmärtäminen ei ehkä ole se ongelma, vaan näkemyserot.