Ihanaa asiakaspalvelua Lastentarvikkeessa :/
Olimme mieheni kanssa viime viikolla katselemassa turvakaukaloa parin kuukauden päästä syntyvälle lapsellemme. Menimme Lastentarvikkeen myymälään jossa ennen meitä oli yksi asiakas ja kaksi myyjää.
Katselimme kaupan takaosassa eri kaukaloita ja koitimme kuikuilla josko myyjä tulisi palvelemaan (seisoskeli myymälän etuosassa tekemättä mitään, suora näköyhteys meihin)... Ei tullut kysymään tarvitsemmeko apua tms, niinpä otimme itse kaukalon hyllystä ja menimme sovittelemaan sitä mallipenkkiin.
Muutaman minuutin kaukaloita soviteltuamme kauppaan tuli uusi asiakas jota myyjä hyökkäsi heti palvelemaan, tämäkin asiakas tuli ostamaan turvaistuinta ja myyjä tuli ja otti mitään sanomatta mieheni kädestä kaukalon jota hän juuri kiinnitti mallipenkkiin ja alkoi esitellä tälle uudelle asiakkaalle istuimia!
Hetken päästä toinen myyjä tuli kysymään hymyttömästi " Niin, tarviitteko tekin apua vai?" ...
Saimme ihan asiantuntevaa opastusta mutta jos päädymme ko. kaukalon ostamaan niin haemme sen taatusti jostain asiakaspalveluhenkisemmästä liikkeestä!
Kommentit (48)
Kuulostaa ihan oudolta. Me ollaan asioitu aina vaan lastentarvikkeessa Tampereella nimenomaan hyvän asiakaspalvelun takia. On ostettu vaunut, kaukalo, istuin ja muuta. Aina on palvelu ollut tosi hyvää. Juuri sen takia olemmekin siellä aina käyneet. hassua.
Sillon aikanaan kun oltiin kaukaloa hankkimassa niin eräässä toisessa liikkeessä olis varmaan pitäny olla tulevan lapsen isovanhemmat mukana että oltais saatu palvelua. Nimittäin hyvää palvelua saivat vain ne jotka tulivat lapsen isovanhempien kanssa.
Kotkassa, Jumalniemen kauppakeskuksen Lastentarvikeliikkeessä olemme saaneet aina aivan loistavaa palvelua! Jo ihan ensimmäisistä ostoksista esikoisen odotusaikana alkaen! Sen jälkeen sieltä onkin ostettu meille sitteri, kaksi turvaistuinta, amme ja jalat, rattaat, kaksi syöttötuolia, vaipparoskis ja lukuisia pienempiä ostoksia. Se on ehdottomasti meisän liike eikä mitään negatiivista sanottavaa ole. Palvelu on ollut avuliasta, ystävällistä ja asiantuntevaa eikä koskaan ole tyrkytetty mitään. Ovat tulleet jopa pihalle auttamaan istuinten asennuksessa ym. Kiitos!
Soitin ensin liikkeeseen ja kysyin myydäänkö niitä erikseen. Naismyyjä sanoi että myydään eikä tarvitse tilata, hinta on 20 euroa (tai niillä main, en muista enää). Sitten kun parin päivän päästä pääsin liikkeeseen, miesmyyjä (kauppias?) sanoi ettei niitä voi tilaamatta myydä. Kun kerroin mitä puhelimessa oli luvattu, se nainen oli kuulemma vain joku harjoittelija. Ilmoitin että uudestaan en tule, etten varta vasten aja 50 km hihnan takia toista kertaa. Sitten mies sanoi että voi voi kun ei edes tiedä kuinka paljon hihna maksaa. Ilmoitin sen hinnan, jonka se harjoittelija oli minulle löytänyt, ja vihdoin sain ostaa sen pirun hihnan! Todella pitkin hampain sen minulle myi!
Tampereella käyn yleensä Vauvatalo Johannassa, tosin sielläkin on nykyään aika nuoria tyttöjä myymässä ja hiukan epäilen heidän kokemuspohjaansa turvaistuimista ja vaunuista. Muksutallissa olen saanut hyvää palvelua.
Jos olen turvaistuinostoksille menossa, perehdyn jo kotona istuinten käyttöohjeisiin, sillä en luota myyjien motiiveihin myydä se meille paras istuin, vaan taitavat kaupata useimmiten sitä, josta saavat parhaat katteet. Britaxille annoin juuri palautetta kun eivät ole laittaneet sivuilleen uusien istuimiensa käyttöohjeita, sillä minulle niiden lukeminen kertoo todella paljon istuimesta, ja ohjeisiin tutustuminen on helpointa rauhassa kotona.
esikoiselle ostin yhdistelmärattaat, turvakaukalon, matkarattaat, triptrap sängyn kaikki samalta myyjältä, kävin useaan otteeseen ja palvelu oli mitä ystävällisin ja samainen myyjä riensi oitis tervehtien palvelemaan. Selvästi tunnisti minut. Sitten kun olin suurimmat ostokset tehnyt ja meninkin vain hakemaan jotain pientä..ei tervehdystä ei minkäälaista palvelua vaikkei ollut edes ruuhkaa. Minusta oli nyhdetty myyjän mielestä kaikki irti, olinhan jo ostanut ne kalleimmat tuotteet.
Näytetään nimittäin teineiltä vaikka ollaan jo kolmikymppisiä, harvassa todella on sellaset paikat, joissa jaksetaan panostaa KAIKKIIN asiakkaisiin. Mitäpä sitä " teineihin" panostais, ostavat kuitenkin halvinta tai useimmiten vain katselevat... Se on ihan sääntö, että Suomessa asiakaspalveluun hakeutuvat jostain syystä sosiaalisesti kaikista surkeimmat ihmiset. Ja ilmeisesti näissä lastentarvikeliikkeissä ei varsinkaan ole mitään syytä yrittää ansaita palkkaansa, koska tavaraa kuitenkin ostetaan eli boikottiin kaikki surkeat liikkeet, täytyy näyttää että palvelulla on merkitystä!
Siellä asiakas vain häiritsee myyjien elämää.
Me ollaan käyty yleensä Vantaan varistossa, mutta eipä tarvitse mennä enää!
Johtuisko passiivisten asiakkaiden huono huomiointi siitä että siellä käy tosi paljon " sunnuntaiostelijoita" ? Siis että siellä käydään kattomassa kivoja tavaroita eikä osteta mitään, sellaista vauvakuumeilua. Se taitaa olla isoimpia pk-seudun vauvatavaraliikkeitä?
Itsekin olen siellä jokusen kerran asioinut, myyjää on saanut odotella tai metsästää mutta ei mulla erityisen huono kuva ole jäänyt, ei erityisen hyväkään kyllä. Lauttasaaren Vaunu-Aitassa sen sijaan olen saanut oikein hyvää ja asiaan paneutunutta palvelua.