Joudutko pitämään päivittäin pikkuhousunsuojaa?
Oon joutunu pitämään koko aikuisikäni jokapäivä pikkuhousunsuojia runsaan valkovuodon yms, kosteuden takia. (kotona ollessa en pidä) Kysyn koska niin paljon oon lukenu eri juttuja että ei saisi jatkuvasti käyttää kun hautoo ja voi tulla tulehduksia. Mulla ei oo koskaan ollu tulehduksia eikä suojat haudo kun vaihtaa uuden tarpeeksi usein. Vaihan yleensä aina uuden kun käyn vessassa vaikka aina ei tarvis vaihtaa.
Kommentit (128)
En ole koskaan käyttänyt en ymmärrä niitä. Joo oon mäkin välillä märkä mutta mitä haittaa? Pikkupöksyt on pestävät onneksi. Olen varmaan onnekas kun ei tarvitse käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Yöllä en aina pidä, päivisin on pakko varsinkin töissä tai muuten joutuu vaihtaa pikkareita kesken päivän. Pikkuhousunsuoja on helpompi vaihtaa kun pikkarit.
Käytän kans aina työpäivän ajan, pikkuhousunsuoja on helpompi vaihtaa tarpeen vaatiessa kuivaan, kun pikkarit kesken päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksahtaako muilla alapää housunjen läpi? Mä melkein joka päivä haistan housujeni läpi alapääni ja oon miettinyt että haistaakohan sen muutkin. Ei ole mitään tulehdusta. Märkyyttä vaan riittää ja siks tuoksahtaa. Pikkuhousunsuojia ei suositella mutta pakko laittaa jos koko päivän liikenteessä. Jos pääsee pesulle ja vaihtamaan puhtaat alkkarit päivällä niin sitten menee ilman pikkuhousunsuojaa. Mutta usein kyllä on pikkuhousunsuoja työpäivän ajan koska koen sen helpommaksi vaihtaa kun pikkuhousut. Melko rasittava ongelma tämä. Nukun aina yöt ilman pikkareita jos ilmakylvyt auttais.
Mulla oli sama joskus teininä ja aikuisenakin vielä. En jaksanut ärsyyntyä asiasta. Ei minua se märkyys häirinnyt vaan enemmänkin se tuoksu. Siihen ei aina suojatkaan, edes hajustetut, auttaneet. Sittemmin olen miettinyt, että siksikö ympärilläni on pörrännyt hirveästi miehiä. Olen myös ajatellut, että samaisesta syystä olisin välttynyt hiivatulehdukselta, sillä se taitaa olla tosi yleinen vaiva.
"Ongelma" loppui tultuani ensimmäistä kertaa raskaaksi. Tai tuosta on vasta nelisen vuotta kulunut, etten tiedä varmaksi onko muutos pysyvä. Voi johtua iästäkin, olen kuitenkin jo lähes kolmevitonen.
Mullakin tulee tosi runsaasti valkovuotoa ja se on välillä todella kiusallista. Istun suurimman osan työpäivästä ja tuntuu että haarat "muhii" koska on pakko pitää pikkuhousunsuojaa aina. Tykkään käyttää hyvin istuvia housuja, mutta vaikka olisi hame ja sukkahousut niin silti vuoto on runsasta. :(
Kaikista inhottavinta tässä ei ehkä ole se märkyyden tunne (vaikka sekin on inhottavaa), vaan se että tuntuu että haarani tuoksuvat koko ajan! Todella ärsyttävää, pelkään koko ajan että joku huomaa. Omaan nenään tuoksu tuntuu varsinkin silloin kun avaan haaroja.
Kierron mukaan menee. Taitaa olla jopa viikko kuukaudessa kun ei tarvitse mitään suojaa käyttää mutta ennen ja jälkeen kuukautisten kyllä vuotaa aika tajuttomasti valkovuotoa. Silloin kuivan pikkuhousunsuojan joutuu vaihtaa aina kun käy vessassa. Mulla on normaali valkovuoto runsasta ja olen kyllä myös tosi seksuaalinen joka osaltaan myös vaikuttaa valumiseen.
On ikävä kyllä virtsankarkailua joten siksi pakko käyttää. Jos en käytä, niin alushousut alkaa haista pahalta. Suoja pitää jonkin verran hajua poissa ja se on kätevä vaihtaa. Olen kyllä kotona välillä ilman ja jos ei tee mitään, niin aika vähäistä on virtsankarkailu.
Kyllä, jumppailen lantionpohjanlihaksia, mutta ei ainakaan vielä ole ollut apua. Olisikin kyse valkovuodosta eikö virtsankarkailusta. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
On ikävä kyllä virtsankarkailua joten siksi pakko käyttää. Jos en käytä, niin alushousut alkaa haista pahalta. Suoja pitää jonkin verran hajua poissa ja se on kätevä vaihtaa. Olen kyllä kotona välillä ilman ja jos ei tee mitään, niin aika vähäistä on virtsankarkailu.
Kyllä, jumppailen lantionpohjanlihaksia, mutta ei ainakaan vielä ole ollut apua. Olisikin kyse valkovuodosta eikö virtsankarkailusta. Huoh.
Niin öisin en toki pidä suojaa ollenkaan. Vain menkkojen aikaan side ja vuodon loppupuolella pikkuhousunsuoja.
Miten teillä on noin paljon valkovuotoa, että ihan märältä tuntuu? Haiseeko se pahalle? Itselläni ei tule valkovuotoa kuin pissaa pyyhkiessä paperiin, mutta ei ikinä alkkareihin asti. Teininä kyllä tuli, mutta vain vähän ja ei haissut miltään. Nykyään alapää tuoksuu kyllä voimakkaammalle, että en sitten tiedä onko sekin joku vika, että sitä valkovuotoa ei tule kunnolla. Tulehduksia ei ole kokeiden mukaan.
Terve pillu ei haise eikä liikoja vuoda. Kiihottuminen on ihan eri asia kuin runsas valkovuoto. Hyi saatana mitä porukkaa täällä.
Mä oon tarvinnu pikkuhousunsuojia jo teiniajoilta asti päivittäin, mulla on enemmän tai vähemmän märkänä pimppa kokoajan, aikapaljon riippuu mielikuvituksestakin tää ;) Vaihdan suojaa usein n.3-6 krt/pv, riippuen tilanteista. Että jos en käytä, niin pikkarit on läpimärät ja kastelee myös päällyshousutkin. Pikkarinsuojista ei ole tullut mitään ongelmia ikinä, joten miksipä en käyttäisi, kun olo tuntuu sillai paljon mukavammalta.
Olen 33v. Oon käyttäny pikkuhousunsuojia joka päivä varmaan 12-13 vuotiaasta lähtien. Ne päivät kun en käytä (ovat loppuneet/en ole muistanut ottaa mukaan jos olen muualla kuin kotona) ovat ällöttäviä! Pikkarit täynnä valkosta vuotoa joka mennyt jo päällihousuista läpi "kiva" :(
Ja ei ole tulehdusta. Toisilla vaan pillu vuotaa enemmän kuin toisilla :D
Ooh, "pikkarit" aikuisella ihmisellä. Miten ois pikkuhousut?
Joka päivä on suoja. Tulen helposti märäksi. Enkä halua että housut kastuu jatkuvasti.
Kostun ihan älyttömän helposti kun vähänkin kiihotun ja siihen ei paljon meikäläisellä tarvii, ajatukset kun karkaa se jo riittää tai jos joku kiva mies jonka kans juttelee nii kyllä pillu vuotaa. Pikkuhousunsuojia käytän just tän takia eipähän tarvii olla märissä pöksyissä kun suojan voi vaihtaa kun tarvis on.
Työpäivinä käytän on vaan varmempi olo jos jotain vuotaa, muuten pyrin olemaan ilman.
En pidä. Muutamana päivänä kuussa limaa tulee runsaasti esim. ponnistaessa. Kuivaan vaan vessassa ne paperiin ja mahdollisuuksien mukaan vaihdan uudet alkkarit.
Käytän päivittäin ja vaihdan päivän mittaan tarvittaessa. Joskus se on varalta, joskus oikeesti tarviin. En seuraa " tarpeellisia" päiviä, joten pidän joka päivä. yöt pyrin nukkumaan ilman alkkareita jotta saa hengittää.
Mulla on aina pikkarisuoja ainakin työpäivän ajan, mutta usein muutenkin ja aina laitan jos lähen kotonta jonnekkin.
Pidän ja olen pitänyt.. Itse koen ne hygieenisemmiksi. En halua mitään märkää tms. Yli. En edes tiedä onko mitään ylimääräistä vuotoa varsinaisesti, mutta🤷♀️
Siis eikö voi uskoa, että kiihottumislima on eri asia kuin valkovuoto?
Aiemmin kun oli hormonikierukka niin tarvitsi kyllä kokoajan olla pikkuhousunsuoja. Nykyään ei koko ajan tartte mutta jos lähden kotoa jonnekin, koen että on mukavampi kun suoja on pikkareissa.