Joudutko pitämään päivittäin pikkuhousunsuojaa?
Oon joutunu pitämään koko aikuisikäni jokapäivä pikkuhousunsuojia runsaan valkovuodon yms, kosteuden takia. (kotona ollessa en pidä) Kysyn koska niin paljon oon lukenu eri juttuja että ei saisi jatkuvasti käyttää kun hautoo ja voi tulla tulehduksia. Mulla ei oo koskaan ollu tulehduksia eikä suojat haudo kun vaihtaa uuden tarpeeksi usein. Vaihan yleensä aina uuden kun käyn vessassa vaikka aina ei tarvis vaihtaa.
Kommentit (128)
En ole käyttänyt koskaan, ei ole ollut tarvetta. Alushousut vaihdan aina päivittäin, mutta se on pelkkä tapa. Voisivat mennä samat helposti 3-4 päivää.
No, mä makoilen nyt sairaalassa ja mulla ei oo pikkareita. Suojat on kyllä ja vielä teippimalliset. Olis kyllä mukava pohtia pienempiä kosteusongelmia.
En onneksi joudu. Kolme alareikääni ovat terveitä.
En ole ikinä käyttänyt. Johonkin aikaan kuusta saattaa tulla melko runsastakin valkovuotoa, mutta ei se minua koskaan ole häiritsenyt, ihan pelkät alushousut ovat aivan riittävä suoja.
Vierailija kirjoitti:
Pakko käyttää, koska valkovuoto on runsasta, on ollut koko elämän ajan. Gynekologi on joka kerta todennut vuodon normaaliksi. Mitään tulehduksia ei ole koskaan ollut.
Kertokaa ihmeessä jos on parempia ideoita kuin pikkuhousunsuojat. Mielelläni kuulisin muutakin kuin "ei normaalia, mee lääkäriin nää nää nää."
No se kuukuppi
Vierailija kirjoitti:
Pakko käyttää, koska valkovuoto on runsasta, on ollut koko elämän ajan. Gynekologi on joka kerta todennut vuodon normaaliksi. Mitään tulehduksia ei ole koskaan ollut.
Kertokaa ihmeessä jos on parempia ideoita kuin pikkuhousunsuojat. Mielelläni kuulisin muutakin kuin "ei normaalia, mee lääkäriin nää nää nää."
Pointti on se, että jos sun vuodon määrä on normaali, sö et todellakaan tarcitse oikeasti suojaa. Silloin se on sun päässäsi se ongelma. Nää, jotka kastelee tuolitkin, on ihan eri sarjaa, se ei enää ole normaalin runsasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti on se, että jos sun vuodon määrä on normaali, sö et todellakaan tarcitse oikeasti suojaa. Silloin se on sun päässäsi se ongelma. Nää, jotka kastelee tuolitkin, on ihan eri sarjaa, se ei enää ole normaalin runsasta.
No onhan se ihan ymmärrettävää että tuntuu ikävältä jos alushousut ovat märät. Todella inhottava tunne kun yhtäkkiä tuntee valahtavan ison määrän valkovuotoa housuun. Itselläni siis vuoto on runsasta juurikin niin että sitä kertyy pikkuhiljaa ja jossain vaiheessa päivää valahtaa kerralla ulos. Ja minullakin gynekologi on todennut asian ihan normaaliksi. En sitten tiedä kävelevätkö muut vain tyytyväisenä alushousut märkinä jos ei kerran yhtään häiritse...
En ollut käyttänyt ja sitten 45 v ajattelin, että nehän voisivat olla kivoja ja pöksyt pysyisivät raikkaina iltaan. Vaihdoin varmaan viisi kertaa päivässä, yöllä en pitänyt. Viikon sisällä siitä kun aloitin, mulle tuli virtsaputken tulehdus ensimmäisen kerran aikuisiällä. En sitten käyttänyt enää.