Joudutko pitämään päivittäin pikkuhousunsuojaa?
Oon joutunu pitämään koko aikuisikäni jokapäivä pikkuhousunsuojia runsaan valkovuodon yms, kosteuden takia. (kotona ollessa en pidä) Kysyn koska niin paljon oon lukenu eri juttuja että ei saisi jatkuvasti käyttää kun hautoo ja voi tulla tulehduksia. Mulla ei oo koskaan ollu tulehduksia eikä suojat haudo kun vaihtaa uuden tarpeeksi usein. Vaihan yleensä aina uuden kun käyn vessassa vaikka aina ei tarvis vaihtaa.
Kommentit (128)
En ole ikinä käyttänyt pikkuhousunsuojia.
70-luvlla ei käytetty pikkuhousunsuojia, mutta käytiin saunassa melkein joka lauantai.
Olen käyttänyt varmaan 30v jo, tosin nykyään en joka päivä. Jossain elämän vaiheessa valkovuotoa oli enemmän, ilman suojaa ei olisi pärjänny. Nykyisin ikä taitaa vaikuttaa tuohonkin.
Yöllä en aina pidä, päivisin on pakko varsinkin töissä tai muuten joutuu vaihtaa pikkareita kesken päivän. Pikkuhousunsuoja on helpompi vaihtaa kun pikkarit.
En. Joskus teininä piti käyttää, mutta sitten väheni.
Kolmannen lapsen jälkeen olen pitänyt paksua sidettä joka päivä. Yskiminen, aivastaminen yms aiheuttaa lirahtamisen + valkovuoto on mulla runsasta. Mulle ihan sama mitä te muut ajattelette asiasta. Tilanne ei muuksi muutu.
En käytä koskaan. Joskus tosi harvoin tulee pientä kosteutta pikkareihin, mutta yleensä ei mitään. Vessakaynnillä pyyhkiessä tulee paperiin pissan lisäksi muutkin vuodot.
Joudun koska muuten karkailevat eritteet sotkisivat housuni.
Terveisin Markku
Kyllä joka päivä, ilman olisi epävarma olo, niitä on helpompi vaihtaa kuin pikkareita. Valkovuoto on aina ollut runsasta ja kostuminen myös ei ole tulehduksia tai muita syitä.
Päivittäin joo käytän, koska olen aina ns. "valmis" varsinkin kierron keskivaiheilla, että ällöttää olla housut märkänä kokoajan. Kyllähän se suojakin välillä vähän ärsyttää, mutta ei voi mitään.
Gyne on tutkinut ja todennut ettei ole vikaa, yksilöllisiä eroja näissäkin asioissa on.
Mä ainakin koen, että mulla tulee valkovuotoa ihan normaalisti, ei liikaa, ja etten tarvitse pikkuhousunsuojia. Pikkarit kastuu kyllä joskus läpikin, mutta sekin on ihan normaalia.
Kannattaa kokeilla laittaa taitettu nenäliina. Kyllä se pysyy paikoillaan (varsinkin, jos on sukkahousut, mutta ilman niitäkin), eikä ole muoveja lisäämässä tulehdusten riskiä ja tunkkaista hajua. Vaihdat vaikka useamman kerran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Enoo koskaan pitäny.
M21
Miks?
Kiimaa vain mun pikkareissa ja mieheni sen nuo...
Runsaan valkovuodon takia joudun päivittäin käyttämään pikkuhousunsuojia, enkä pärjää edes koko työpäivää yhdellä suojalla vaan joudun vaihtamaan kuivan suojan parikin kertaa. Olisin kyllä ilman jos pystyisin.
Joudun. Muuten joutuisin vaihtamaan alushousut monta kertaa päivässä.