Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä pisti välit poikki, koska en ole käynyt rokotuksessa. Onko muille käynyt näin?

Vierailija
15.08.2021 |

Hän oli kuullut rokottamattomuudestani "pikkulinnuilta" ja otti minut pihteihinsä..

Tosi ikävää, että joillekin rokotus ei ole vain oma asia.

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri jutteli, ettei ole ottanut rokotusta, eikä ota, koska hänellä on piikkikammo. Kyllähän siinä pienet naurut pääsi ja kirvoitti sadattelua.

Kuinka TYHMIÄ ihmisiä oikein on?! Jotenkin tuon vielä ymmärtäisi, että on jotain foliohattua päässä ja pystyisi perustelemaan sairaan näkökantansa, mutta ei sitten...

Meillä on vedottu, että kaikki ottaa rokotuksen. Narautin työkaverin ylemmälle taholle. Tehkööt sillä tiedolla mitä lystää. Mä en enää typeryyden kanssa tee töitä se on varma. Ei pysty ottamaan enää tosissaan ja kaikki vähäkin arvostus lensi ikkunasta ulos.

Sinä olisit pärjännyt hyvin Itä-Saksassa. Olisit varmaan tehnyt kunnon uran siellä.

Vierailija
102/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuin muutaman ystäväni rokotetilanteen, koska he ovat postanneet rokotetodistuksistaan kuvia someen tai muuten vaan toitottaneet asiaa kaikille. En ole kertaakaan kysynyt kenenkään sukulaisen, ystävän tai työkaverin rokotteesta enkä aio kysyäkään.

Itselläni on molemmat rokotteet otettuna, mutta en katso asiakseni jakaa sitä tietoa julkisesti eikä kukaan ole sitä minulta kysynyt. Osa varmaan olettaa että en ole ottanut rokotteita, mutta se on heidän ongelmansa.

Olen koko koronan ajan yrittänyt kaikin tavoin välttää lietsomasta tätä seinähullua vastakkainasettelua ja pitänyt suuni kiinni. Vouhottajia on aivan liikaa muutenkin, molemmilla puolilla.

Hiljaa oleminen on tietysti helppoa itselle ja sopii suomalaiseen kansanluonteeseen. Valitettavasti helppouskoisiin ihmisiin uppoaa helposti rokotevastainen hömppä ja heille olisi suotavaa jakaa tieteeseen perustuvaa tietoa. Ei tuputtaa eikä elämöidä, mutta normaalissa kanssakäymisessä.

Tiede kertoo myös rokotuksen haittavaikutuksia, kuolemantapauksista ja sen, että suurin osa koronaan kuolleista on sekä yli 80 vuotiata ja monisairaita. Se vaan ei tieteeseen vedottaessa koskaan muistu mieleen.

Miksi rokotefaneille ei riitä se oma suojaaminen? Miksi muut on pakotettava johonkin mihin he eivät halua. Minä en pidä alkoholista ja se aiheuttaa paljon syöpää ja kuolemia, mutta en minä silti pakota muista raittiita. Vapaus on valinnanvapautta ja sitä, että voi sanoa ääneen asioita, joita toinen ei halua kuulla, mikä varsinkin unohtuu poistattajilta aina täällä palstalla

Sinun ryyppäämisesi ei levitä alkoholismia ympärilleen, mutta sinun rokotteesta kieltäytyminen levittää yleisvaarallista kulkutautia.

Onko yleisvaarallisen kulkutaudin määritelmä nykyään se, että siihen sairastuneista 99,98% selviää ja että siihen kuolleet ovat keskimäärin yli 80-vuotiaita ja että suurin osa perusterveistä alle 80v sairastaa sen pikkuflunssana tai jopa täysin oireettomana?

Tämä! Kauhea vouhkaaminen kun muutamia ihmisiä teholla, ei voi ymmärtää…

No ehkä ne vouhottavat tietävät vähän enemmän tartuntataudeista ja terveydenhuollon kapasiteetista kuin sinä?

No sitten se kapasiteetti ongelma pitää hoitaa kuntoon. Jos kerran vain koronalla on merkitystä ja sen ympärillä kaikki pyörii, niin sairaalat vaan kuntoon. Tässä ajassa olisi saatu kokonainen koronasairaala varustettua ja hoitajat palkattua sinne ja ehkä jopa laki, että jokainen maksaa hoitonsa ellei ota yksityistä vakuutusta. Noilla rokote miljardeilla oltaisiin saatu paljon aikaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri jutteli, ettei ole ottanut rokotusta, eikä ota, koska hänellä on piikkikammo. Kyllähän siinä pienet naurut pääsi ja kirvoitti sadattelua.

Kuinka TYHMIÄ ihmisiä oikein on?! Jotenkin tuon vielä ymmärtäisi, että on jotain foliohattua päässä ja pystyisi perustelemaan sairaan näkökantansa, mutta ei sitten...

Meillä on vedottu, että kaikki ottaa rokotuksen. Narautin työkaverin ylemmälle taholle. Tehkööt sillä tiedolla mitä lystää. Mä en enää typeryyden kanssa tee töitä se on varma. Ei pysty ottamaan enää tosissaan ja kaikki vähäkin arvostus lensi ikkunasta ulos.

Kerroin lääkärille kauan sitten piikkikammosta

ymmärsi mainiosti

Koronapiikkiin en luota enkä sitä ottanut

Toivottavasti selviät raivotautisi kanssa

Sulla kuitenkin on tuo foliohattu uskomuksesi, joka mun kirjoissa käy selitykseksi olla ottamatta rokotetta.

Piikkikammo on naurettavin selitys ikinä. Vaikka foliohattukategoriaan senkin voi laittaa. Eihän ne sitten teholla kysele onko piikkikammoa vai ei, kun koronan takia sinne ketjussa tupakoiva sairaalloisen lihava kuitenkin on matkalla. Puhumattakaan muista taudeista, joita se nainen kantaa mukanaan.

Raivotautia mulla ei ole ollutkaan, vain vahingoniloa ja halveksuntaa.

Vierailija
104/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olisit pärjännyt hyvin Itä-Saksassa. Olisit varmaan tehnyt kunnon uran siellä.

Kiitos. En usko, että olisin pärjännyt, kun Saksa on kuitenkin mun heikoin kieli.

Suomessa olen tehnyt kiitettävän uran.

Vierailija
105/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aikas hyvältä. Pääsit kerrasta eroon. Teillä oli vain eri ajatus asiasta. Et ole väärässä.

Vierailija
106/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ymmärsi mainiosti

Sulla kuitenkin on tuo foliohattu uskomuksesi, joka mun kirjoissa käy selitykseksi olla ottamatta rokotetta.

Piikkikammo on naurettavin selitys ikinä. Vaikka foliohattukategoriaan senkin voi laittaa. Eihän ne sitten teholla kysele onko piikkikammoa vai ei, kun koronan takia sinne ketjussa tupakoiva sairaalloisen lihava kuitenkin on matkalla. Puhumattakaan muista taudeista, joita se nainen kantaa mukanaan.

Säälin aivopestyä juorukelloa

Rokotetietojen lavertelu on rikos

Vierailija
107/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin välit poikki kaikkiin jotka ovat ottaneet rokotteen.

Oireettomana eivät tajua olla levittämättä tautia ja tuovat sen vielä tänne.

Niin. Koronahan ei levinnyt ennen kuin kehitettiin rokotteet? Vai mikä on logiikkasi?

Siksi en halua tavata rokottamattomia, etten tartuta heihin koronaa. Terveydenhuoltomme ei kestä enää tätä sirkusta, ja haluan eroon rajoituksista. Sirkus jatkuu niin kauan kuin uppiniskaisia rokottamattomia pitää rajoituksissa suojella.

Vierailija
108/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ymmärsi mainiosti

Mitä väliä, jos joku sairaalloisen lihava ketjupolttaja ei ota rokotetta? Eiköhän hän ole jo ratkaisunsa terveytensä suhteen ajat sitten tehnyt? Mikset kiellä häneltä ruuan ostamista? Tupakan ostamista? Vedoten sairaalapaikkoihin ja rahaan?

Sinua sen ei pitäisi koskettaa, koska sinä sinne sairaalaan et ole matkalla, koska sinä sen rokotteen olet ottanut ja sinulle se tehoaa hyvin?

Minusta ihmisellä pitää olla oikeus ja vapaus jopa olla kutsumatta sitä ambulanssia, niin halutessaan. Sinä olet itsesi rokottanut, mikä siinä on, että ne muiden valinnat eivät kelpaa? Sinä et sinne sairaalaan ole menossa, joten kukaan ei sinun paikkaasi ole viemässä ja jos on niin todennäköisesti joku rokotettu sen vie. Heitä kun on 58% siellä koronan takia olevista.

Minun foliohattussani lukee, että sinä voit sekä sairastua, että joutua sairaalaan ja saada sen taudin jopa rokotetulta.

Olisi tosiaan kohtalon ivaa, jos niin kävisi.

Vierailija
109/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistin paremaksi.Jokainen ihminen joka oli elämässäni koronan alkaessa.Sori kun et noudata ohjeistus ja et käytä maskia.Lisäksi jauhat et tule ottaamaan rokotous.On ihan sinun oma asia,ei kuulu minulle! Huolehdin vain itsestäni, noudatan ohjeistus käytän maskia ja otan rokoteen.Ystävyys ja tuttavuus oli siinä.Minun valintani ja oiketeni.En todella välitä mitä muut tekee, ei kuulu minulle!

Vierailija
110/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ymmärsi mainiosti

Säälin aivopestyä juorukelloa
Rokotetietojen lavertelu on rikos

No, eihän ole. Näin ajantasalla te foliotieteiljät olette. :D

Vierailija
111/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin välit poikki kaikkiin jotka ovat ottaneet rokotteen.

Oireettomana eivät tajua olla levittämättä tautia ja tuovat sen vielä tänne.

Niin. Koronahan ei levinnyt ennen kuin kehitettiin rokotteet? Vai mikä on logiikkasi?

Siksi en halua tavata rokottamattomia, etten tartuta heihin koronaa. Terveydenhuoltomme ei kestä enää tätä sirkusta, ja haluan eroon rajoituksista. Sirkus jatkuu niin kauan kuin uppiniskaisia rokottamattomia pitää rajoituksissa suojella.

Kuka sinua pyytää heitä suojelemaan itseään? En minkään kiellä alkoholia tai autoilua muilta vaikka se heitä itseään suojelisikin aika tehokkaasti. Jos haluamme suojella suomalaisia sairauksilta niin alkoholin ja tupakan kiellosta tulisi aloittaa. Minä en halua, että he sairastuvat maksakirroosiin, syöpiin, telovat itseään kännissä jne.

Ajattelen vain heitä, joten alkoholi täyskieltoon. 34 suomalaista kuolee päivittäin syöpään ja alkoholi on merkittävä syövän aiheuttaja.

Vierailija
112/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ymmärsi mainiosti

Mitä väliä, jos joku sairaalloisen lihava ketjupolttaja ei ota rokotetta? Eiköhän hän ole jo ratkaisunsa terveytensä suhteen ajat sitten tehnyt? Mikset kiellä häneltä ruuan ostamista? Tupakan ostamista? Vedoten sairaalapaikkoihin ja rahaan?

Sinua sen ei pitäisi koskettaa, koska sinä sinne sairaalaan et ole matkalla, koska sinä sen rokotteen olet ottanut ja sinulle se tehoaa hyvin?

Minusta ihmisellä pitää olla oikeus ja vapaus jopa olla kutsumatta sitä ambulanssia, niin halutessaan. Sinä olet itsesi rokottanut, mikä siinä on, että ne muiden valinnat eivät kelpaa? Sinä et sinne sairaalaan ole menossa, joten kukaan ei sinun paikkaasi ole viemässä ja jos on niin todennäköisesti joku rokotettu sen vie. Heitä kun on 58% siellä koronan takia olevista.

Minun foliohattussani lukee, että sinä voit sekä sairastua, että joutua sairaalaan ja saada sen taudin jopa rokotetulta.

Olisi tosiaan kohtalon ivaa, jos niin kävisi.

JOS osaisit lukea ja ymmärtää lukemasi. Eipä yllätä, että rokottamattomat eivät osaa lukea.

Kuten sanoin jo, mullehan se on se ja sama onko rokotettu vai ei. KUN perustelu on "piikkikammo" mä nauran tuommoisen tyhmyyden edessä ja halveksun. Olisi edes joku järkevä peruste tai uskomus, kuten esim foliohattuteoria.... mutta ei. Hän perusteli piikkikammolla rokottamattomuuttaan.

Vierailija
113/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamuus on oma asia, vain silloin kun on kodissaan neljän seinän sisällä, eikä tapaa muita, kun on kysymys maailmanlaajuisesta tartuntaepidemiasta.

Olen tietoisesti vähentänyt rokottamattomien ystävien ja sukulaisten tapaamista, enkä halua heitä kotiini vierailulle. Sama meillä tullaan tekemään lasten kaverisuhteille. Sama myös kun ostan ulkopuolisia palveluita. Onneksi oma parturini oli laittanut seinälle jo rokotustodistuksensa, että asiakkaat voi turvallisin mielin asioida.

Ikävä kyllä, tartuntataudin aikana, terveys menee edelle ystävä ja kaveritapaamisissa. Näin se vain on.

Vierailija
114/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks nisti uhkas hakata mut kun kuuli mun siskolta etten vielä ota rokotetta.

Oikeesti ihmiset ovat seonneet!!!

Varsinkin nämä koilla on jo entuudestaan vikaa päässä.

Mulla ei ole rokotettuja vastaan mitään, enkä heitä valista mistään... mutta osa näistä on todella agressiivista väkeä

Sulla on siskos kanssa outoja tuttavia.

Vierailija
115/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. En usko, että olisin pärjännyt, kun Saksa on kuitenkin mun heikoin kieli.

Totta hitossa varmasti olet. Kunnon Stasi kätyryyttä osaa arvostaa monet vallanpitäjät. Kielitaidon puute ei olisi ollut mikään este. Tärkeintä on kerätyt tiedot ja niistä raportoiminen.

Vierailija
116/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä aikaa eletään, että ihmisten itsekkyys ja julmuus on jotain käsittämätöntä, mulle kirjaimellisesti työkaveri raivostui kun kerroin rokotteen haitoista,itse en aio sellaista ottaa,vaikka potkut tulisi.

Rokotteen piti olla vapaaehtoista? Mikä muuttui ja kukaan ei vastaa kysymyksiin että miksi nuoria rokotetaan kun tauti ei ole heille edes tappava?

Vierailija
117/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos esim 10vuoden ystävyyssuhde kaatuu yhteen rokotteeseen niin en kauheasti itkisi suhteen puolesta. Onneksi omassa ystäväpiirissäni on tolkun väkeä. Osa on ottanut rokotteen osa ei. Elämä jatkuu eteenpäin.

Mutta kun rokote ei ole mikään puoluekannan valinta tai tykkääkö suklaasta -tyyppinen asia. Se on kokomyhteiskunnan ja läheisten suojelemista arvaamattomalta taudilta. Kukaan ei voi tietää saako siitä lievän ja pahan version itselleen.

Selitätkö vielä miten rokote suojelee muita kuin itseäsi?

Rokote vähentää eteenpäin tartuttavuuden todennäköisyyttä.

Ei vähennä.

Tuossa nyt eka THL:n linkki, jossa asia mainitaan ”Koronarokotteet estävät myös virusinfektiota ja viruksen erittymistä sekä tarttumista ihmisestä toiseen”

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

THL valehtelee. Esim. Israelissa kahdesti ja jopa kolmesti rokotettuja on valtavat määrät sairaalahoidossa koronan takia.

Lähde näille väitteille, kiitos.

Vierailija
118/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottamuus on oma asia, vain silloin kun on kodissaan neljän seinän sisällä, eikä tapaa muita, kun on kysymys maailmanlaajuisesta tartuntaepidemiasta.

Olen tietoisesti vähentänyt rokottamattomien ystävien ja sukulaisten tapaamista, enkä halua heitä kotiini vierailulle. Sama meillä tullaan tekemään lasten kaverisuhteille. Sama myös kun ostan ulkopuolisia palveluita. Onneksi oma parturini oli laittanut seinälle jo rokotustodistuksensa, että asiakkaat voi turvallisin mielin asioida.

Ikävä kyllä, tartuntataudin aikana, terveys menee edelle ystävä ja kaveritapaamisissa. Näin se vain on.

Joten sinä ihan vapaasti, tartuttavana ihmisenä liikut ympäriinsä tartuttamassa muita? Häpeäisit.

Muut rokotetut saattavat sairastua ja joutua sairaalaan. Tuplarokotettuja on sairaalat täynnä.

Rokottamattomat hyväksyvät sen, että saattavat saada taudin. Ottavat tietoisen riskin, mutta mitä jos tartutat rokotettuja? Hehän juuri ovat tehneet kaikkensa etteivät saa tautia ja nyt kutsut näitä kotiisi. Häpeäsit. Paljon.

Vierailija
119/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tämä kuulostaa kiinnostavalta enkä ole tätä kuullut. Laitatko linkin?

Vierailija
120/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta hitossa varmasti olet. Kunnon Stasi kätyryyttä osaa arvostaa monet vallanpitäjät. Kielitaidon puute ei olisi ollut mikään este. Tärkeintä on kerätyt tiedot ja niistä raportoiminen.

Ihanaa, että uskot muhun. Kiitos. Etkä väärässä ole, että tuommoisessa työssä mä pääsisin loistamaan paremmin. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi