Ystävä pisti välit poikki, koska en ole käynyt rokotuksessa. Onko muille käynyt näin?
Hän oli kuullut rokottamattomuudestani "pikkulinnuilta" ja otti minut pihteihinsä..
Tosi ikävää, että joillekin rokotus ei ole vain oma asia.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Tosi ikävää että joillekin rokotus ei ole vain oma asia”.
Eihän se ole vain oma asia, sen takia tässä on puhuttu laumasuojasta ja yli 70% rokottamisesta. Jos se olisi vain oma asia niin silloin riittäisi että ainoastaan rokoterakastajat ottaisivat rokotteen. Eikö pikkuhiljaa tämä asia ala valjeta?Laumasuoja tulee sillä, että riittävän moni saa koronatartunnan. Näillä "rokotteilla" ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Sillä, että pyrimme estämään viruksen leviämistä, joka on suurimmalle osalle tartunnan saaneista täysin oireeton, ja vaarallinen vain hyvin harvoille (kuten normaali flunssakin on vaarallinen joillekin harvoille), vain pitkitämme epidemiasta eroon pääsemistä.
Jos olisit vähänkin tutkimuksia lukenut, tietäisit, että koronan sairastaminen antaa huonomman suojan kuin kaksi rokotusta.
Varmaan sama tutkija, joka väittää että vitamiinit saa kehoonsa paremmin kaupallisesta vitamiinipurkista, kuin hedelmistä ja vihanneksista.
En ole pistänyt välejä poikki. Toiseen rokottamattomaan (ei voi ottaa terveytensä vuoksi rokotetta, vaikka kuuluukin useamman eri sairautensa osalta riskiryhmään) pidän yhteyttä viestittelemällä, mutta en tapaa häntä livenä, ja toista (ei halua ottaa rokotetta) tapaan ihan normaalisti. Mulla siis molemmat rokotteet jo saatuna.
Mulle kävi samoin ja en ole mitenkään rokotevastainen vaan aion kyllä ottaa rokotteen kunhan sen saa jostain lähempää ja vähemmällä vaivalla kuin nyt eli vaikka tuosta omasta terkkarista tai rokotebussista jne. En siis yksinasuvana etätyöläisenä liiku muutenkaan oikein missään "ihmisten ilmoilla" enkä varsinkaan julkisilla niin en ole vaan nähnyt tarpeelliseksi ottaa riskiä tartunnasta rokotteen hakemisen vuoksi.
Kaverini mielestä olen vaaraksi kaikille muille eikä hän siksi enää halunnut jatkaa ystävyyttämme vaan sätti ja haukkui minut alimpaan hlvettiin. Me ei siis muutenkaan olla nähty (ennen koronaakaan) juuri koskaan livenä vaan yhteydenpito on ollut pitkiä puheluita joten mikään ei tässä ole muuttunut vaikka mulla ei vielä rokotuksia olekaan. Tuli tosi surku olo, että hänestä paljastui tuollainen puoli, mutta toisaalta nyt ei enää itselläkään ole pienintäkään kiinnostusta olla kaveri tuollaisen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuin muutaman ystäväni rokotetilanteen, koska he ovat postanneet rokotetodistuksistaan kuvia someen tai muuten vaan toitottaneet asiaa kaikille. En ole kertaakaan kysynyt kenenkään sukulaisen, ystävän tai työkaverin rokotteesta enkä aio kysyäkään.
Itselläni on molemmat rokotteet otettuna, mutta en katso asiakseni jakaa sitä tietoa julkisesti eikä kukaan ole sitä minulta kysynyt. Osa varmaan olettaa että en ole ottanut rokotteita, mutta se on heidän ongelmansa.
Olen koko koronan ajan yrittänyt kaikin tavoin välttää lietsomasta tätä seinähullua vastakkainasettelua ja pitänyt suuni kiinni. Vouhottajia on aivan liikaa muutenkin, molemmilla puolilla.
Hiljaa oleminen on tietysti helppoa itselle ja sopii suomalaiseen kansanluonteeseen. Valitettavasti helppouskoisiin ihmisiin uppoaa helposti rokotevastainen hömppä ja heille olisi suotavaa jakaa tieteeseen perustuvaa tietoa. Ei tuputtaa eikä elämöidä, mutta normaalissa kanssakäymisessä.
Tiede kertoo myös rokotuksen haittavaikutuksia, kuolemantapauksista ja sen, että suurin osa koronaan kuolleista on sekä yli 80 vuotiata ja monisairaita. Se vaan ei tieteeseen vedottaessa koskaan muistu mieleen.
Miksi rokotefaneille ei riitä se oma suojaaminen? Miksi muut on pakotettava johonkin mihin he eivät halua. Minä en pidä alkoholista ja se aiheuttaa paljon syöpää ja kuolemia, mutta en minä silti pakota muista raittiita. Vapaus on valinnanvapautta ja sitä, että voi sanoa ääneen asioita, joita toinen ei halua kuulla, mikä varsinkin unohtuu poistattajilta aina täällä palstallaSinun ryyppäämisesi ei levitä alkoholismia ympärilleen, mutta sinun rokotteesta kieltäytyminen levittää yleisvaarallista kulkutautia.
Onko yleisvaarallisen kulkutaudin määritelmä nykyään se, että siihen sairastuneista 99,98% selviää ja että siihen kuolleet ovat keskimäärin yli 80-vuotiaita ja että suurin osa perusterveistä alle 80v sairastaa sen pikkuflunssana tai jopa täysin oireettomana?
Tämä! Kauhea vouhkaaminen kun muutamia ihmisiä teholla, ei voi ymmärtää…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuin muutaman ystäväni rokotetilanteen, koska he ovat postanneet rokotetodistuksistaan kuvia someen tai muuten vaan toitottaneet asiaa kaikille. En ole kertaakaan kysynyt kenenkään sukulaisen, ystävän tai työkaverin rokotteesta enkä aio kysyäkään.
Itselläni on molemmat rokotteet otettuna, mutta en katso asiakseni jakaa sitä tietoa julkisesti eikä kukaan ole sitä minulta kysynyt. Osa varmaan olettaa että en ole ottanut rokotteita, mutta se on heidän ongelmansa.
Olen koko koronan ajan yrittänyt kaikin tavoin välttää lietsomasta tätä seinähullua vastakkainasettelua ja pitänyt suuni kiinni. Vouhottajia on aivan liikaa muutenkin, molemmilla puolilla.
Hiljaa oleminen on tietysti helppoa itselle ja sopii suomalaiseen kansanluonteeseen. Valitettavasti helppouskoisiin ihmisiin uppoaa helposti rokotevastainen hömppä ja heille olisi suotavaa jakaa tieteeseen perustuvaa tietoa. Ei tuputtaa eikä elämöidä, mutta normaalissa kanssakäymisessä.
Tiede kertoo myös rokotuksen haittavaikutuksia, kuolemantapauksista ja sen, että suurin osa koronaan kuolleista on sekä yli 80 vuotiata ja monisairaita. Se vaan ei tieteeseen vedottaessa koskaan muistu mieleen.
Miksi rokotefaneille ei riitä se oma suojaaminen? Miksi muut on pakotettava johonkin mihin he eivät halua. Minä en pidä alkoholista ja se aiheuttaa paljon syöpää ja kuolemia, mutta en minä silti pakota muista raittiita. Vapaus on valinnanvapautta ja sitä, että voi sanoa ääneen asioita, joita toinen ei halua kuulla, mikä varsinkin unohtuu poistattajilta aina täällä palstallaRokottautuminen ei ole pelkästään yksilötason asia, miksi sitä on niin vaikea tajuta? Rokotteella suojellaan yksilön lisäksi myös koko yhteiskuntaa. Ei sulta myöskään kysytä haluatko maksaa veroja, niilläkin pidetään yllä yhteiskuntaa. Rokote on vapaaehtoinen, mutta painostaminen ihan suotavaa.
Ei, se ei ole suotavaa, koska ihmisellä kuuluu olla vapaus. Emme me nyt sentään Pohjois Koreassa asu. Sinä et rokotteellasi suojaa kuin itseäsi. Sinä ehkä suojaat muita kun olet vain kotona tai eristyksissä. Ehkä jos sairastat sen ja saat immuniteetin, mutta sinä et rokotuksen saaneena ja koronaa sairastavana suojaa yhtään mitään tai ketään. Se, että sinä koronarokoitteisena menet töihin, koska sinulla ei sen rokotteen johdosta ole oireita, ei suojele työkavereitasi mitenkään. Ei mitenkään. Sinä tartutat heidät todennäköisesti, mutta syytät heitä siitä, koska he eivät ole ottaneet rokotetta.
Sinä mietit itsekkäästi, että muiden on otettava vaikka sinuun se ei liity mitenkään enää.
Rokote ei suojele yhteiskuntaa. Siitä on vaikka millaista esimerkkiä.
Miksi et hyväksy sitä, että jokainen tekee omat valintansa? Kaikille se rokote on tarjottu ja jos ei ole, niin hyökkää sen asian kimppuun. Jos ihminen ei halua suojelua rokotteen muodossa, niin miksi se on niin vaikeaa muiden hyväksyä?
Vierailija kirjoitti:
Minä pistin välit poikki eräästä ystävästäni sekä isästäni koska eivät rokotetta ota.
Kulkutautimyöteisiä en halua lähipiiriini terveyttäni vaarantamaan.
Sama täällä.
Jos noita kulkutautimyönteisiä ei olisi olisi koko pandemia jo historiaa.
Eikö näitä hihhuleita hävetä? Saavat näiden lapset ja lapsenlapsetkin kärsiä vanhempiensa tyhmyydestä,
Nämä ovat niin tärkeitä asioita, etten tahdo olla missään tekemisissä denialustien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rokotefaneille ei riitä se oma suojaaminen? Miksi muut on pakotettava johonkin mihin he eivät halua. Minä en pidä alkoholista ja se aiheuttaa paljon syöpää ja kuolemia, mutta en minä silti pakota muista raittiita. Vapaus on valinnanvapautta ja sitä, että voi sanoa ääneen asioita, joita toinen ei halua kuulla, mikä varsinkin unohtuu poistattajilta aina täällä palstallaSinun ryyppäämisesi ei levitä alkoholismia ympärilleen, mutta sinun rokotteesta kieltäytyminen levittää yleisvaarallista kulkutautia.
Onko yleisvaarallisen kulkutaudin määritelmä nykyään se, että siihen sairastuneista 99,98% selviää ja että siihen kuolleet ovat keskimäärin yli 80-vuotiaita ja että suurin osa perusterveistä alle 80v sairastaa sen pikkuflunssana tai jopa täysin oireettomana?
Tämä! Kauhea vouhkaaminen kun muutamia ihmisiä teholla, ei voi ymmärtää…
No ehkä ne vouhottavat tietävät vähän enemmän tartuntataudeista ja terveydenhuollon kapasiteetista kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Minä pistin välit poikki eräästä ystävästäni sekä isästäni koska eivät rokotetta ota.
Hullu olet.
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut moisesta. Tuskin se mikään oikea syy edes välirikkoon on, enemmän tekosyy. Ei rokottamaton ole vaaraksi kuin itselleen jos valtaosa on rokotettuja.
Rokottamattomat todellakin on vaaraksi kaikille. Niin kauan kun maailmassa löytyy rokottamattomia on viruksella uutta pohjaa kehittää entistä hurjempia variantteja. Aivan perusjuttuja, joita oppii peruskoulusta.
Se, että rokotetut sairastaa ja levittää pöpöä on aika pieni juttu tuon rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpön höpön. Muiden ihmisten valistaminen ei ole millään tavalla minun vastuullani. En ole päättäjä, terveysviranomainen enkä alan asiantuntija. Ammattini ja osaamiseni ei edes etäisesti sivua terveysalaa.
Huolehtisitte te muutkin vain omista asioistanne. Jättäkää valistustyö ammattilaisille. Tuo pakonomainen tarve muiden valistamiseen nimenomaan aiheuttaa tätä vastakkainasettelua ja jankkausta, johon jokainen täysjärkinen on kyllästynyt jo viimeistään vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rokotefaneille ei riitä se oma suojaaminen? Miksi muut on pakotettava johonkin mihin he eivät halua. Minä en pidä alkoholista ja se aiheuttaa paljon syöpää ja kuolemia, mutta en minä silti pakota muista raittiita. Vapaus on valinnanvapautta ja sitä, että voi sanoa ääneen asioita, joita toinen ei halua kuulla, mikä varsinkin unohtuu poistattajilta aina täällä palstallaRokottautuminen ei ole pelkästään yksilötason asia, miksi sitä on niin vaikea tajuta? Rokotteella suojellaan yksilön lisäksi myös koko yhteiskuntaa. Ei sulta myöskään kysytä haluatko maksaa veroja, niilläkin pidetään yllä yhteiskuntaa. Rokote on vapaaehtoinen, mutta painostaminen ihan suotavaa.
Painostamisesta ei ole apua
Vai yhteiskunnan vuoksi
En ole ottanut enkä ota
Yhteiskunta saa rokotteen
Katson miten rokotettujen käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos esim 10vuoden ystävyyssuhde kaatuu yhteen rokotteeseen niin en kauheasti itkisi suhteen puolesta. Onneksi omassa ystäväpiirissäni on tolkun väkeä. Osa on ottanut rokotteen osa ei. Elämä jatkuu eteenpäin.
Mutta kun rokote ei ole mikään puoluekannan valinta tai tykkääkö suklaasta -tyyppinen asia. Se on kokomyhteiskunnan ja läheisten suojelemista arvaamattomalta taudilta. Kukaan ei voi tietää saako siitä lievän ja pahan version itselleen.
Selitätkö vielä miten rokote suojelee muita kuin itseäsi?
Rokote vähentää eteenpäin tartuttavuuden todennäköisyyttä.
Ei vähennä.
Tuossa nyt eka THL:n linkki, jossa asia mainitaan ”Koronarokotteet estävät myös virusinfektiota ja viruksen erittymistä sekä tarttumista ihmisestä toiseen”
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…No ketä ne rokotetut siellä sairaalassa ovat? Tuhkarokkorokotteen saaneita?
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa todennäköisyys ja prosentit? Rokote vähentää tartunnan saamisen mahdollisuutta ja tarttumista toisiin ihmisiin, mutta ei estä sitä kokonaan.
Mistä muka tiedät sen olevan niin? Eihän rokotteen saaneet ilman oireita mene testeihin. He saattavat olla kantajia, mutta sinä et edes epäile sitä, koska onhan heidät rokotettu. Kesä vähensi sairastuneiden määrää. Ihan kuten viime kesänä kävi ja ne nousi syksyksi. Nyt pitäisi olla paljon vähemmän tapauksia ja kuolemia suhteessa rokotettujen määrään, mutta niin vaan ei ole.
Sinä ja kaverisi tulette jossain vaiheessa sen taudin saamaan. Rokotteilla tai ilman. Se nyt vaan on niin. Ehkä olet sen jopa sairastanut tietämättäsi.
Mikä siinä on ettet sinä voi hyväksyä, että loput nyt vaan sairastavat sen niin halutessa ilman rokotetta? Jokaiselle halukkaalle se on tarjottu ja ellei ole, niin valita rokotusten antajille.
Työkaveri jutteli, ettei ole ottanut rokotusta, eikä ota, koska hänellä on piikkikammo. Kyllähän siinä pienet naurut pääsi ja kirvoitti sadattelua.
Kuinka TYHMIÄ ihmisiä oikein on?! Jotenkin tuon vielä ymmärtäisi, että on jotain foliohattua päässä ja pystyisi perustelemaan sairaan näkökantansa, mutta ei sitten...
Meillä on vedottu, että kaikki ottaa rokotuksen. Narautin työkaverin ylemmälle taholle. Tehkööt sillä tiedolla mitä lystää. Mä en enää typeryyden kanssa tee töitä se on varma. Ei pysty ottamaan enää tosissaan ja kaikki vähäkin arvostus lensi ikkunasta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Joo perhe haukkui ja syyllistää.
Nyt vähän rauhoittuneet, kun on tullut rokotehaittoja monelle.
Oikein monellekin? Mun tutuis yhdellä oli käsivarsi arkana ja toisella hetken lämpöä. Pieniä, odotettavissa olevia haittoja, eivät mitään koronaan verrattavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisitkö toiseen ketjuun riehumaan hullu!
Kohta alat varmaan taas puhumaan mikrosiruista, follareista ja venäläisistä
Kulkutautimyönteisethän ne uskoo mikrosiruihin yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Jos noita kulkutautimyönteisiä ei olisi olisi koko pandemia jo historiaa.
Eikö näitä hihhuleita hävetä? Saavat näiden lapset ja lapsenlapsetkin kärsiä vanhempiensa tyhmyydestä,
Nämä ovat niin tärkeitä asioita, etten tahdo olla missään tekemisissä denialustien kanssa.
Jossitellaan. Maassa on puolet täysrokotettu ja puolet ei. Sairaalassa on 100 ihmistä heistä 58% on täysrokotettuja ja loput ei.
Jossitellaan että koko maan ihmiset on 100% rokotettu. Sairaalassa on silloin ainakin ne 58 ihmistä ja 58% niistä lopusta 50 ihmisestä eli 29 ihmistä ja siis yhteensä 87 ihmistä.
Millä ihmeellä sinä saat sen näyttämään jotenkin hyvältä tilanteelta ja todisteena, että rokote toimii?
Tämä pandemia ei rokotteilla lopu.
Keksi joku toinem provo. Matkit näitä amerikkalaisia bloggaajia/vloggaajia. Missä oma luovuutesi on?
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri jutteli, ettei ole ottanut rokotusta, eikä ota, koska hänellä on piikkikammo. Kyllähän siinä pienet naurut pääsi ja kirvoitti sadattelua.
Kuinka TYHMIÄ ihmisiä oikein on?! Jotenkin tuon vielä ymmärtäisi, että on jotain foliohattua päässä ja pystyisi perustelemaan sairaan näkökantansa, mutta ei sitten...
Meillä on vedottu, että kaikki ottaa rokotuksen. Narautin työkaverin ylemmälle taholle. Tehkööt sillä tiedolla mitä lystää. Mä en enää typeryyden kanssa tee töitä se on varma. Ei pysty ottamaan enää tosissaan ja kaikki vähäkin arvostus lensi ikkunasta ulos.
Kerroin lääkärille kauan sitten piikkikammosta
ymmärsi mainiosti
Koronapiikkiin en luota enkä sitä ottanut
Toivottavasti selviät raivotautisi kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo perhe haukkui ja syyllistää.
Nyt vähän rauhoittuneet, kun on tullut rokotehaittoja monelle.
Oikein monellekin? Mun tutuis yhdellä oli käsivarsi arkana ja toisella hetken lämpöä. Pieniä, odotettavissa olevia haittoja, eivät mitään koronaan verrattavia.
No sen pikku kivun takiahan se astrazenecan piikittäminen lopetettiinkin.
Lehdistö vaan liiotteli ja lumihiutaleet eivät kestäneet kipua.
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa todennäköisyys ja prosentit? Rokote vähentää tartunnan saamisen mahdollisuutta ja tarttumista toisiin ihmisiin, mutta ei estä sitä kokonaan.