Miks nykyajan anistenvaatteet on niin löysiä??
Ostat HM/Gina/Cubus/Seppälästä jonkun xs-paidan, niin sehän menis yhtä hyvin xl-kokoiselle! Kauheita telttoja, ei mitään muotoja, kaksi neliönmallista kankaanpalaa ommeltu yhteen ja valmis. En nyt ole hakemassa mitään himokireitä teinivaatteita, vaan ihan normaaleja vaatteita xs/s kokoiselle (160cm 50kg) mutta kaikki tuntuvat olevan pelkkiä säkkejä. Mallin päällä näyttää hyvältä, kun joku hiha roikkuu rennosti ja tukka on silmillä, mutta kun pistät ite päälle niin eipä näytä hyvältä. Kauhee show taas löytää vaatekaapista pitkähihainen paita, jossai ei olisi puoli metriä tyhjää tilaa. Tuntuu, että tuommoiset löysät vaatteet vielä korostaa pituuttani tai sen puutetta, tulee vähän sellainen "pikkutyttö puki ison paidan" -tunne. Enkä ole mikään miljonääri, että ostaisin jostain merkkiliikkeestä kunnon vaatteita. Semmoinen vuodatus tänne! Onko samiksia?
Kommentit (14)
Mun mielestä vaatteiden muotoilu on nykyään tosi löysää. Yritin etsiä mekkoa mutta muuten sopivat ovat ihan liian löysiä vyötäröltä. Masentavaa kun ei koskaan löydy mitään hyvin istuvaa jos sattuu olemaan vyötärö eikä ole tasapaksu vartaloltaan
Minä isona=lihavana 163/88 ihmisenä ihmetyttää miten vaatteiden koot määritellään, toisissa vaatteissa olen kokoa XXL ja toisista mahtuu päälle M ja koskaan en ole ostanut mitään kireitä vaatteita pikemminkin päinvastoin. Samoin numerokoissa olen väliltä 44-52.
Samaa miettinyt itsekin isokokoisena... käytin hm farkkuja kokoa 33/32, laihduin reilu 8 kiloa ja minun piti käydä ostamassa uudet housut kun vanhat eivät pysyneet enää jalassa. Liikkeessä kokeilin samaa mallia kokoa 32/32 eikä housut menneet edes kiinni?
Anikset ei tykkää tiukoista vaatteista.
Ne on käyttäneet liikaa tähtianista, ja venyttänyt vaatteet.
Läskiporsaat varmaan onnessaan; mahtuvat pienempiin vaatteisiin tai voivat kuvitella laihtuneensa kun vaatteita pitää pienentää. jipii.
Löysät vaatteet ovat varmaan muotia nyt.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 13:15"]
Anikset ei tykkää tiukoista vaatteista.
[/quote]
Onhan se mallikin vähän hankala tiukalle vaatteelle..
Vaatteet antavat usein käytössä periksi. Itselleni on käynyt niin että olen ostanut farkut ja sitten mennyt hakemaan täysin samanlaisia uusia niin ovatkin olleet liian tiukat. Ja tiedän että farkut pitää ostaa sellaisina että juuri ja juuri menevät päälle, mutta nuo olivat kuitenkin liian tiukat ---> syynä se että olin lihonut ja ne vanhat farkut olivat antaneet ns. "periksi", pakasta vedetyt eivät olleet "venyneet" niin siksi liian pienet.
Toisekseen uskon että nyt sellainen "löysä yläosa" on muotia, ja syykin (ainakin minulle) itsestään selvä: pillifarkkujen kanssa ei tiukka paita sovi --> näyttää kun olisi aluskerrastossa liikkeellä. Jos taas farkut on tiukat ja yläosa löysä/löysähkö niin se on ihan ok näköistä. Miettikää tiukkaa tavallista pitkähihaista trikoopaitaa ja pillifarkkuja vert. alukerrasto jonka puette päälle kun menette laskettelemaan tmv. =ei eroa.
En ymmärrä ongelmaa. Kokeilen itse vaatetta ennenkuin ostan, ja epäsopivat jäävät kauppaa. Jos et löydä yhtään sopivan kokoista et osaa etsiä.
löysät yläosat on nyt muotia, siksi. Ap:n mainitsemissa liikkeissä vaihtuu valikoima hyvin nopeasti, muualta löydät varmasti mieleisiäsi perusvaatteita.
Mistä tulee tuo sana anis tässä yhteydessä?
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 13:35"]
Mistä tulee tuo sana anis tässä yhteydessä?
[/quote]
*amisten
no niin ja heti kirjoitusvirhettä pukkaa, kun suutuspäissään vuodattaa, no saapahan enemmän huomiota! naistenvaatteet siis! :D nyt etsimään vähemmän telttaa päälle ja ulos.