Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansiosidonnainen työttömyysturva pitäisi poistaa kokonaan

Vierailija
15.08.2021 |

On yksi tekijä, miksi ihmiset eivät työllisty uudelleen jäätyään kerran työttömiksi. Ansiosidonnaisen aikana ei välttämättä haeta töitä ja kun se loppuu, on kynnys palata töihin noussut monelle liian korkeaksi. On tunnettu tosiseikka, että työllisyys ei koskaan palaa samaan kun ihmisiä jää työttömiksi. Moni ennättää kotona rakentaa itselleen muitakin ongelmia. Joku vetää keppanaa koko ansiosidonnaisen, toisen psyyke ei kestä. Ansiosidonnainen on pelkkä tie pitkäaikaistyöttömyyteen ja pitäisi siksi poistaa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisen on jokainen sen saava itse maksanut töissä käydessään.

Kuule ap, minä olen tehnyt 30 vuotta työtä, josta olen maksanut veroja, ja 15 vuotta vapaaehtoistyötä palkatta. Viime vuonna, 54- vuotiasna, jäin työttömäksi , koska fysiikka petti ja se omi sen työ syytä, jota tein, ja työn saannista ei ole tietoa, koska olen tämän ikäinen. Haen noin 4- 6 työpaikkaa kuussa. Mutta kun ei pääse edes haastatteluun.

Mitä sinä olet tehnyt viimeiset 30- vuotta, ap? Paljonko olet maksanut veroja?

Vierailija
22/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ap mitään auttaisi. Avoimia työpaikkoja joku 30 000 ja työttömiä on aikuisten oikesti ainakin 500 000. Sitten se auttaisi

jos avoimia työpaikkoja olisi yhtä paljon kuin työttömiäkin ja sitä päivää ei koskaan tule että kaikille olisi työpaikka. Itse olen töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan rehellisiä ollaan niin hieman kateellinen olen niille jotka nyt esim Koronan takia on saaneet olla kotona ansiosidonnaisen turvin. Itse pärjäisin hyvin niin.

Olen nyt ollut työelämässä 32 vuotta maksaen jäsenmaksuja ja eläkeikään vielä aikaa.

Täällä peloitellaan niin kovasti siitä kuinka vaikeeta työn saanti on. Edellisessä työpaikassani olin 24 vuotta ja taloudellisten/tuotannollisten syiden takia tuli lähtö, ajattelin, että nyt nautin hetken kotona olosta ...... yksi työhakemus siitä haastatteluun ja minut palkattiin. En sitten ehtinyt nauttimaan ansiosidonnaisesta. Eikä huono työpaikka, palkka nousi 500 euroa/kk ja töitä riittää.

Olen vaan alkanut miettimään, että elämäkö on pelkkää töitä, töitä, töitä .....

Vierailija
24/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisesta päivärahasta maksetaan veroja kuten palkastakin niin ei sitä tulla koskaan lopettamaan.

Vierailija
25/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ei varmasti tulisi ongelmia, vaan voisin hyvin, jos pääsisin ansiosidonnaiselle. 20 vuoden työrupeama on tehnyt minusta hermoraunion, ja unettoman.

Jos olisin nyt pari vuotta kotona rauhassa, olisin todella onnellinen ja nukkuisin hyvin. Jossain kohtaa vielä teenkin sen ja olen mielestäni ansainnut ansiosidonnaisen siinä vaiheessa.

Vuorotteluvapaa?

Vierailija
26/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien pitäisi olla tasa-arvoisia. Ansiosidonnainen pois vain. Ei sitä vanhoina hyvinä aikoinakaan ollut.

Vierailija
27/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loiset töihin!

t. 6000e/kk tienaava kokoomuslainen

Vierailija
28/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ei varmasti tulisi ongelmia, vaan voisin hyvin, jos pääsisin ansiosidonnaiselle. 20 vuoden työrupeama on tehnyt minusta hermoraunion, ja unettoman.

Jos olisin nyt pari vuotta kotona rauhassa, olisin todella onnellinen ja nukkuisin hyvin. Jossain kohtaa vielä teenkin sen ja olen mielestäni ansainnut ansiosidonnaisen siinä vaiheessa.

Vuorotteluvapaa?

Tuon edellytys kai on, että työpaikkani palkkaa työttömän tilalleni. Meillä on ollut haastavaa löytää sopivaa porukkaa muutenkin. Ei se välttämättä silti mahdotonta olisi, kun varmaan mihin tahansa tehtävään firman sisällä se palkkaus voitaisiin tehdä.

Vierailija
29/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Jos ihan rehellisiä ollaan niin hieman kateellinen olen niille jotka nyt esim Koronan takia on saaneet olla kotona ansiosidonnaisen turvin. Itse pärjäisin hyvin niin.

Olen nyt ollut työelämässä 32 vuotta maksaen jäsenmaksuja ja eläkeikään vielä aikaa.

Täällä peloitellaan niin kovasti siitä kuinka vaikeeta työn saanti on. Edellisessä työpaikassani olin 24 vuotta ja taloudellisten/tuotannollisten syiden takia tuli lähtö, ajattelin, että nyt nautin hetken kotona olosta ...... yksi työhakemus siitä haastatteluun ja minut palkattiin. En sitten ehtinyt nauttimaan ansiosidonnaisesta. Eikä huono työpaikka, palkka nousi 500 euroa/kk ja töitä riittää.

Samaa itsekin mietin. Tosin jos miettii, että olisi ollut 20 vuotta työttömänä tai pätkätöissä, niin olen tyytyväinen osaani. Silti joku breikki tähän on saatava, koska en halua joskus 70-vuotiaan miettiä, että olishan se ollut ihan mukava vähän muutakin tehdä kuin töitä. Jos ylipäätään on hengissä silloin.

Vierailija
30/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Minä sain potkut, ja voin kertoa, että ei ole herkkua tämä.

Vierailija
31/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisella juuri työllistyy paremmin kun voi ottaa lyhyitäkin pätkiä töitä tai osa-aikaisuuksia. Talous ei siihen kaadu. Helppo saada jalkaa oven väliin ja sitä kautta töitä saa helpommin.

Kelan rahoilla taas pahimmassa tapauksessa tulot on työmarkkinatuki + asumistuki + toimeentulotuki. Tt-tuella säästöjä tai omaisuutta ei voi olla, joten ei pysty ottamaan lyhyitäkään työpätkiä. Palkkatulot viivästyttävät tukia ja siinä sitten ollaankin. Oikeastaan pitäisi olla vähintään tarjolla parin kuukauden kokoaikainen työ, jotta voisi ottaa työn vastaan.

Ei nuo plussat tuonne kuulu. Asumistukea ei läheskään kaikki saa, vaan ainoa tulo on työmarkkinatuki - TAI toimeentulotuki.

Vierailija
32/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kunnan ja valtion tarjoamat palvelut pitäisi lopettaa ja veroprosentti nollaan.

Vierailija
33/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osinkojen jako pitäisi mielummin jäädyttää muutamaksi vuodeksi, jaetaan tulokset työntekijöille niin työmotivaatio nousee uudelle tasolle

Työntekijät voivat ihan vapaasti ostaa niitä firman osakkeita niin saavat osingoista oman osansa.

Vierailija
34/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakituisessa työssä ja ollut jo vuosia työuupunut. Työ hallitsee aivan liikaa elämääni ja vie lähes kaiken energian.

Olen nyt 53-vuotias. Tavallaan pelkään jääväni työttömäksi koska tämän ikäisenä en ehkä työllisty uudelleen ja meillä on vielä jonkin verran asuntolainaa maksettavana. Toisaalta kuitenkin toivon jääväni työttömäksi, koska en haluaisi tehdä vielä toistakymmentä vuotta työtä josta en ollenkaan pidä ja sitten ehkä eläkkeelle jäätyäni kuolla kupsahtaa.

Vierailija
35/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kunnan ja valtion tarjoamat palvelut pitäisi lopettaa ja veroprosentti nollaan.

Tämä. Seuraavan kerran kun avaat vesihanan, ajat tiellä, käytät viestiä, niin maksat yksityiselle yritykselle sikahinnat,

Vierailija
36/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ansiosidonnaisella (690€/kk netto) ja kyllä tuossa on työllisyyssuunnitelma päällä. Tarkoituksena oli ajaa lisää kirjaimia korttiin, mutta ilmeisesti yli vuoden tuore kuljetuspuolen työkokemus ei riitä tuohon mahtavaan autokouluun. Nyt sitten päivittelen CV:tä vuokrafirmojen tileille, vaikka en ole ikinä niistä töitä saanutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä