Parisuhteistanne pakko kysyä...
onko tosiaan niin että edes pidemmäsä suhteessa ei voida istua kakalla toisen nähden, oksentaa tai muuta vastaavaa? Seksiä voidaan kyllä hinkuttaa litisten ja lätisten mutta kakka-ja pissajutut hyi hyi kamalaa.
Pakko kysyä tätä kun meillä onnellista suhdetta takana 24v ja kaikki nähty ja koettu. Ei tulis mieleenkään enää kauhistella sitä että näen mieheni pöntöllä tai hän näkee minut :D:D:D
Kommentit (129)
Minäkään en tajua, että onko se kampa/harja/muu tavara pakko saada sieltä vessasta JUST sillä hetkellä, kun toinen on siellä vessassa kakalla? Vai kestääkö joillakin se toimitus aina puoli tuntia? :D Tai ehkä siellä kirjoittelee joku toisenlainen äiti Piia jolla on 9 eriväristä lasta ja yksi vessa...
Sitä varten ne lukot on vessassa, että siellä saa rauhassa asioida...
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 12:42"]
Missä ap muuten sanoi että istuu kakalla vessan ovi auki?
[/quote]
Jos heillä on kaikki yhtä suurta tilaa. Tupakeittiö ja wc-pytty jossain nurkassa.
Meillä suhtaudutaan asiaan aika neutraalisti. Mieheni kakka haisee aivan järkyttävän pahalta, joten olen kieltänyt häntä tulemasta jöötille kun olen esim. suihkussa tai meikkaamassa. Pissalle hän tulee useinkin kun olen suihkussa tms. Olen yrittänyt vähän opettaa häntä laittamaan ovea kiinni vessassa käydessään, juurikin tämän hajuhaitan takia, mutta asia ei oikein uppoa kaaliin :D. Itse tykkään käydä vessassa yksin, mutta jos paha hätä iskee juuri kun mieheni on kylppärissä, eipä minua haittaa käydä siellä samalla ykkösellä tai kakkosella.
Ehkä jossakin määrin tällainen karsii sitä suhteen "salaperäistä romantiikkaa" mutta itse ainakin olen enemmän elämänmittaisen kumppanuuden ja ystävyyden kannattaja, ja sitä yhdessä paskominen kyllä edistää.
17 vuotta yhdessä ja kaikki nähty ja tehty. Lasten syntymän jälkeen vessasta pn tullut minulle paikka, jossa halan olla yksin ja rauhassa. Laitan oven lukkoon jopa hampaiden pesun ajaksi. Se on mun hetkeni! Ei diihen yleisöä kaivata. Eikä minulla kyllä ole tarvetta änkeä vessasn, kun mies tai lapset on tarpeillaan. Ovi mielellään kiinni kiitos.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 12:41"]
Haluamme säilyttää suhteessamme tietynlaisen kipinän ja kohtelemme toisiamme kunnioittavasti, kuin aikuiset ihmiset. Enhän käy paskalla ystävienikään nähden, miksi puolisoni? Seksi on täysin eriasia kuin vessassa käynti eikä seksin aikanakaan piereskellä tms. Miksei jotain yksityisrajaa voida vetää myös parisuhteessa? En koe mitenkään vaikeana vetää sitä vessanovea kiinni siellä käydessäni.
[/quote]
Kurjaa jos teillä kipinä sammuisi normaalien ruumiintoimintojen vuoksi...
[/quote]
Ei se välttämättä sammuisi, mutta kyllä se paremmin pysyy yllä jos toista ei näe paskalla päivittäin. Miksei saisi olla mitään yksityisyyttä vaikka pariskunta ollaankin?
[/quote]
En mäkään tässä tietämyksessä usko, että puolison paskantamisen seuraaminen toisi ekstrapisteitä parisuhteemme hyvinvointiin.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 12:48"]
17 vuotta yhdessä ja kaikki nähty ja tehty. Lasten syntymän jälkeen vessasta pn tullut minulle paikka, jossa halan olla yksin ja rauhassa. Laitan oven lukkoon jopa hampaiden pesun ajaksi. Se on mun hetkeni! Ei diihen yleisöä kaivata. Eikä minulla kyllä ole tarvetta änkeä vessasn, kun mies tai lapset on tarpeillaan. Ovi mielellään kiinni kiitos.
[/quote]
25v parisuhdetta ja jotain nähty. Ei kuitenkaan toistemme paskalla käymisiä tai oksennuksia.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 12:47"]
Meillä suhtaudutaan asiaan aika neutraalisti. Mieheni kakka haisee aivan järkyttävän pahalta, joten olen kieltänyt häntä tulemasta jöötille kun olen esim. suihkussa tai meikkaamassa. Pissalle hän tulee useinkin kun olen suihkussa tms. Olen yrittänyt vähän opettaa häntä laittamaan ovea kiinni vessassa käydessään, juurikin tämän hajuhaitan takia, mutta asia ei oikein uppoa kaaliin :D. Itse tykkään käydä vessassa yksin, mutta jos paha hätä iskee juuri kun mieheni on kylppärissä, eipä minua haittaa käydä siellä samalla ykkösellä tai kakkosella.
Ehkä jossakin määrin tällainen karsii sitä suhteen "salaperäistä romantiikkaa" mutta itse ainakin olen enemmän elämänmittaisen kumppanuuden ja ystävyyden kannattaja, ja sitä yhdessä paskominen kyllä edistää.
[/quote]
Ei olisi tuollainen oppimiskyvytön mies mieleni mukainen. Pitäisin myös loukkaavana, että suihkussa käydessäni tullaan tarpeita tekemään. Missään vaiheessa 20v kesteneessä suhteessa en ole ajatellut, että paska olisi jotenkin yhdistävä tekijä.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 02:59"]
onko tosiaan niin että edes pidemmäsä suhteessa ei voida istua kakalla toisen nähden, oksentaa tai muuta vastaavaa? Seksiä voidaan kyllä hinkuttaa litisten ja lätisten mutta kakka-ja pissajutut hyi hyi kamalaa.
Pakko kysyä tätä kun meillä onnellista suhdetta takana 24v ja kaikki nähty ja koettu. Ei tulis mieleenkään enää kauhistella sitä että näen mieheni pöntöllä tai hän näkee minut :D:D:D
[/quote]
No meillä on yhteistä taivalta takana 15 vuotta. Kaikkea ollaan nähnyt, mies muunmuassa neljä kertaa kun puserran vauvan maailmaan jalkovälistä. Sen intiimimmäksi tuskin menee ;) Mutta siltikään ei ole pienintäkään kiinnostusta nähdä miestäni paskalla, eikä paskoa mieheni nähden. Pissalla olen tainnut joskus käydä niin, että mies on ollut vessassa ajamassa partaa, mutta hyvin harvinaisat tämäkin. Itse en ole nähnyt miestäni koskaan pissailemassa ja ei kyllä ole minkään näköistä tarvettakaan.
Me emme kiihotu toisen kakka/pissa jutuista. Ne on hlö koht. Asioita. Jotka meillä lapsetkin hoitaa yksin. Emme tarvitse siihen toisen seuraa.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:07"][quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:03"]
Hassua muuten ihmiset voivat joko tahallaan tai tyhmyyttään tajuta asiat väärin. Ei tässä kai kukaan ole ukkoaan huutelemassa vessaan katsomaan mitä pönttöön tuli. Pointti on se että jos tarve niin vaatii niin maailma ei mullistu eikä tule typeriä häpeän tunteita jos mies näkee sut paskalla, tulee siivoamaan sun oksennukset lattialta, huomaa että pieru pääsi tai vaikka istutte siellä metsässä vierekkäin paskalla.
Olisi kamalaa elää sellaisessa liian häveliäässä ja suoraan sanoen etäisessä liitossa vuosikymmenet missä pitäis koko ajan esittää jotain (joo mun kakka ei haise joo minä en piere joo minä oksennan vain ja ainoastaan sivistyneesti pikkuisen vaan yökkääm'ällä). Hassuakin se oliis sen jälkeen mies kokenut synnytyksetkin yhdessä ja ne kaikki litilätinä pillupierut siellä peiton alla...
[/quote]
Mieheni ei koskaan ole tarvinnut siivota oksennuksiani lattialta. Ei kai kenenkään tarvitse parisuhteessa joutua tuollaista tekemään?
[/quote]Niin no. Kun itse ja kaksi pientä lasta ovat oksennustaudissa samaan aikaan niin voi vaikka joutua tekemään :)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 12:25"]
Eikö teillä vessassa säilytetä mitään tavaroita kuten kampaa, harjaa yms?
[/quote]
Ei. Miksi säilytettäisiin? Ei meillä väännetä vessassa kampauksia, vaan ihan muunlaisia torttuja. Makuuhuoneessa on peili ja sen vieressä piironki, jonka ylälaatikossa mies säilyttää hiusharjojaan. Minulla on oma huone, jossa on n.s. kampauspöytä. En koskaan kampaa enkä meikkaa vessassa tai kylppärissä. Jopa lapsellakin on huoneessan oma peili ja omat säilytystilat tarvikkeille.
Tekstiilejä varten on myös ihan omat säilytystilat.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:07"][quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:03"] Hassua muuten ihmiset voivat joko tahallaan tai tyhmyyttään tajuta asiat väärin. Ei tässä kai kukaan ole ukkoaan huutelemassa vessaan katsomaan mitä pönttöön tuli. Pointti on se että jos tarve niin vaatii niin maailma ei mullistu eikä tule typeriä häpeän tunteita jos mies näkee sut paskalla, tulee siivoamaan sun oksennukset lattialta, huomaa että pieru pääsi tai vaikka istutte siellä metsässä vierekkäin paskalla. Olisi kamalaa elää sellaisessa liian häveliäässä ja suoraan sanoen etäisessä liitossa vuosikymmenet missä pitäis koko ajan esittää jotain (joo mun kakka ei haise joo minä en piere joo minä oksennan vain ja ainoastaan sivistyneesti pikkuisen vaan yökkääm'ällä). Hassuakin se oliis sen jälkeen mies kokenut synnytyksetkin yhdessä ja ne kaikki litilätinä pillupierut siellä peiton alla... [/quote] Mieheni ei koskaan ole tarvinnut siivota oksennuksiani lattialta. Ei kai kenenkään tarvitse parisuhteessa joutua tuollaista tekemään? [/quote]Niin no. Kun itse ja kaksi pientä lasta ovat oksennustaudissa samaan aikaan niin voi vaikka joutua tekemään :)
[/quote]
Lasten oksuja kyllä, mutta ei sentään vaimonsa.
En kauhistele, mutta en tarkoituksella hankkiudu tilanteisiin, joissa mieheni näkisi minut tai minä hänet noissa puuhissa. Vessan oven saa kiinni, ja on kohteliasta se kiinni laittaakin.
Olen sairaanhoitaja vuodeosastolla ja kaikki eritteet ja reiät on arkipäivää eikä ne ällötä. Kotona meillä on kuitenkin vessarauha niin aikuisilla kuin lapsillakin sen jälkeen kun itse oppivat asiansa hoitamaan. 30v ollaan oltu miehen kanssa ja toki voimme hoitaa wc-asiat toistemme nähden, mutta en tee sitä mielelläni. Miksi toisen pitäisi olla siinä hajussa jos ei ole pakko. Kuukautissuojaa en ole koskaan vaihtanut toisen nähden. Olen kuitenkin hoitanut miehen peräpukamia ja mies korjannut esim. verilammikot lattialta keskenmenon jälkeen. Yhteinen ulostamishetki ei vaan tekisi meistä yhtään läheisempiä.
Oi kauhee, mahtais av-mamma pyörtyä jos tietäisi että mä pieren aina sängyssä, viimestään orkun tullessa, sille en voi mitään. Miestä tämä vaan kiihottaa.
Mieheni näki alapääni repeävän, kun synnytin lastamme. Mieheni näki, kun paskoin sängylle. Mieheni näki, kun oksensin. Hän on nähnyt ja kuullut kaiken.
"Me emme kiihotu toisen kakka/pissa jutuista. Ne on hlö koht. Asioita. Jotka meillä lapsetkin hoitaa yksin. Emme tarvitse siihen toisen seuraa"
Tästähän tässä olikin kysymys.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:03"]
Hassua muuten ihmiset voivat joko tahallaan tai tyhmyyttään tajuta asiat väärin. Ei tässä kai kukaan ole ukkoaan huutelemassa vessaan katsomaan mitä pönttöön tuli. Pointti on se että jos tarve niin vaatii niin maailma ei mullistu eikä tule typeriä häpeän tunteita jos mies näkee sut paskalla, tulee siivoamaan sun oksennukset lattialta, huomaa että pieru pääsi tai vaikka istutte siellä metsässä vierekkäin paskalla.
Olisi kamalaa elää sellaisessa liian häveliäässä ja suoraan sanoen etäisessä liitossa vuosikymmenet missä pitäis koko ajan esittää jotain (joo mun kakka ei haise joo minä en piere joo minä oksennan vain ja ainoastaan sivistyneesti pikkuisen vaan yökkääm'ällä). Hassuakin se oliis sen jälkeen mies kokenut synnytyksetkin yhdessä ja ne kaikki litilätinä pillupierut siellä peiton alla...
[/quote]
Mieheni ei koskaan ole tarvinnut siivota oksennuksiani lattialta. Ei kai kenenkään tarvitse parisuhteessa joutua tuollaista tekemään?
[/quote]
Mun mies on siivonnut kun itse makasin noroviruksen heikentämänä lattialla enkä päässyt enää ylös. Mies nosti ylös, suihkutti minut, puki päälle ja siivosi kylppärin. Sen jälkeen lähti viemään mua osastolle tippaan. Mulla onkin ihana mies ja tekisin saman hänelle any time! 20v yhteistä taivalta takana...ehkä juuri näissä arjen pikku jutuissa se salaisuus piileekin.
[/quote]
Traumatisoituisin pysyvästi tuollaisesta. Aika kovaluinen täytyy olla kyetäkseen toimimaan noin.
[/quote]
Niin olen kyllä aika monesta parisuhteesta hoksannut että aika heikoissa kantimissa mennään-
[/quote]
Tsiisus.. Eli parisuhteen mitta on siinä, kuinka paljon sietää toisen ihmisen eritteitä? Niinkö?
Ja mitä tulee tuohon oksennuksessa makaamiseen, niin luonnollisestikin, jokainen, joka kumppanistaan välittää, auttaa tuossa tilanteessa. Ei tuollainen tilanne ole verrattavissa siihen, voiko oleskella vessassa samaan aikaan kun toinen ulostaa. Ei niin millään tapaa. Jopa minä, jolla on todellaherkkä kakomisrefleksi, siivoaisin ja auttaisit tuollaisessa tilanteessa miestäni. Oksentelisin tosin siinä sivussa, mutta kuitenkin.
Kuinka ihmeessä tästäkin aiheesta saa tälläisen "minä rakastan enemmän puolisoani ja parisuhteemme on paaaaljon parempi kuin sinä/sinulla" tappelun? Ei hyvää päivää taas.
On meilläkin 33 vuotta takana, mutta pidämme itsestään selvänä, että kun toinen on vessassa, sinne ei tungeta kyselemään "tärkeitä" tai hakemaan kampoja. Vaikeaa kuvitella sellaista akuuttia tukan takkaantumista, joka olisi pakko hoitaa juuri sillä hetkellä, kun toinen on vessassa.
Kipeä on tietysti kipeä, ja silloin autetaan, vaikka tosin ei meilläkään sellaista tilannetta ole vielä ollut, että esim. oksennuksen olisi joutunut toinen siivoamaan.
Vihjailut siitä, että suhteemme on huono, koska annamme toisillemme tilaa suorittaa intiimit toimintonsa omassa rauhassa, ovat mielestäni sangen omituisia.
Tosin en ole ikinä ymmärtänyt näitä kakka/pissi/pieru-höhhööhööö vitsejä, edes lapsena.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 12:41"]
Haluamme säilyttää suhteessamme tietynlaisen kipinän ja kohtelemme toisiamme kunnioittavasti, kuin aikuiset ihmiset. Enhän käy paskalla ystävienikään nähden, miksi puolisoni? Seksi on täysin eriasia kuin vessassa käynti eikä seksin aikanakaan piereskellä tms. Miksei jotain yksityisrajaa voida vetää myös parisuhteessa? En koe mitenkään vaikeana vetää sitä vessanovea kiinni siellä käydessäni.
[/quote]
Kurjaa jos teillä kipinä sammuisi normaalien ruumiintoimintojen vuoksi...
[/quote]
Ei se välttämättä sammuisi, mutta kyllä se paremmin pysyy yllä jos toista ei näe paskalla päivittäin. Miksei saisi olla mitään yksityisyyttä vaikka pariskunta ollaankin?