Parisuhteistanne pakko kysyä...
onko tosiaan niin että edes pidemmäsä suhteessa ei voida istua kakalla toisen nähden, oksentaa tai muuta vastaavaa? Seksiä voidaan kyllä hinkuttaa litisten ja lätisten mutta kakka-ja pissajutut hyi hyi kamalaa.
Pakko kysyä tätä kun meillä onnellista suhdetta takana 24v ja kaikki nähty ja koettu. Ei tulis mieleenkään enää kauhistella sitä että näen mieheni pöntöllä tai hän näkee minut :D:D:D
Kommentit (129)
Mielummin eläisin yksin ja kuolisin yksin oksennukseeni kuin parisuhteessa missä jätettäis toinen sairaana lattialle virumaan ettei tarvitse nähdä kuulla tai haistaa eritteitä!
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:22"]
Meillä on ollut ilmeisesti samalaiset kotikasvatukset, kun 8v yhteiselon jälkeenkin molemmat osaamme laittaa oven lukkoon vessaan mennessä. Lapsetkin laittavat oven kiinni, mutta eivät lukkoon, jos tuleekin avun tarve (alle kouluikäisiä). Joskus on varmaan tullut pissattua toisen läsnäollessa. Ja olen nähnyt kun mies oksensi aivan yllättäen kun joku mahapöpö iski. Meillä on kuitenkin niin, että jokainen aikuinen siivoaa omat eritteensä itse - oli ne sitten paskarantuja pöntössä tai oksennuksia sankossa.. Kumpikaan ei piereskele tieten tahtoen muiden ihmisten aikana, lapsillekin olen opettanut, että sellaista ei tehdä. En koe, että oltaisiin estoisia tms, mutta mielestäni myös parisuhteessa ja perheen sisällä voi käyttäytyä sivistyneesti ja toista kunnioittaen. Ja jokaisella on oikeus yksityisyyteen niin halutessaan, eikä esim. vessan tarvi olla mikään yleinen kokoontumishuone silloin kun joku on pöntöllä.
[/quote]
Ihan kuin omaa kirjoitustani. Jokaisella on oma rauhansa vessassa ja omat eritteet siivotaan. Jos joskus sattuisi niin, että oksentaisi toisen nähden,maailma tuskin siihen kaatuisi. Esim. sairauskohtauksen yllättäessä noin voi käydä kenelle tahansa, niin varmasti apuna olisi.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:22"]
Meillä on ollut ilmeisesti samalaiset kotikasvatukset, kun 8v yhteiselon jälkeenkin molemmat osaamme laittaa oven lukkoon vessaan mennessä. Lapsetkin laittavat oven kiinni, mutta eivät lukkoon, jos tuleekin avun tarve (alle kouluikäisiä). Joskus on varmaan tullut pissattua toisen läsnäollessa. Ja olen nähnyt kun mies oksensi aivan yllättäen kun joku mahapöpö iski. Meillä on kuitenkin niin, että jokainen aikuinen siivoaa omat eritteensä itse - oli ne sitten paskarantuja pöntössä tai oksennuksia sankossa.. Kumpikaan ei piereskele tieten tahtoen muiden ihmisten aikana, lapsillekin olen opettanut, että sellaista ei tehdä. En koe, että oltaisiin estoisia tms, mutta mielestäni myös parisuhteessa ja perheen sisällä voi käyttäytyä sivistyneesti ja toista kunnioittaen. Ja jokaisella on oikeus yksityisyyteen niin halutessaan, eikä esim. vessan tarvi olla mikään yleinen kokoontumishuone silloin kun joku on pöntöllä.
[/quote]
Ok toivotaan ettet koskaan ole niin kipeä ettet itse siihen pysty! Elämä opettaa kyllä sinuakin taidat olla aika nuori vielä...
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:03"]
Hassua muuten ihmiset voivat joko tahallaan tai tyhmyyttään tajuta asiat väärin. Ei tässä kai kukaan ole ukkoaan huutelemassa vessaan katsomaan mitä pönttöön tuli. Pointti on se että jos tarve niin vaatii niin maailma ei mullistu eikä tule typeriä häpeän tunteita jos mies näkee sut paskalla, tulee siivoamaan sun oksennukset lattialta, huomaa että pieru pääsi tai vaikka istutte siellä metsässä vierekkäin paskalla.
Olisi kamalaa elää sellaisessa liian häveliäässä ja suoraan sanoen etäisessä liitossa vuosikymmenet missä pitäis koko ajan esittää jotain (joo mun kakka ei haise joo minä en piere joo minä oksennan vain ja ainoastaan sivistyneesti pikkuisen vaan yökkääm'ällä). Hassuakin se oliis sen jälkeen mies kokenut synnytyksetkin yhdessä ja ne kaikki litilätinä pillupierut siellä peiton alla...
[/quote]
Mieheni ei koskaan ole tarvinnut siivota oksennuksiani lattialta. Ei kai kenenkään tarvitse parisuhteessa joutua tuollaista tekemään?
[/quote]Tuota noin, olemme olleet näiden vuosien aikana myös kipeänä ja olen siivonnut myös mieheni oksennuksia lattialta ja seinistä pari kertaa todella pahan oksennustaudin aikana. Olen myös pitänyt pullosta kiinni miehen pissatessa kun miehellä oli hyvin korkea kuume. Mieheni on siivonnut lapsivesiä sohvastamme ja autonsa penkeistä. Romantiikka ei kuollut niihinkään.
Mun mies menee todella heikkoon kuntoon vatsataudissa eikä tulis mieleenkään jättää häntä siivoilemaan itse sotkujaan. Kerran vessassa pyörtyi oksentamisen jälkeen ja soitin ambulanssin paikalle kun makasi siellä verissään. Aika moni vastaaja tuntuu omaavan todella vähän vielä elämänkokemusta. Kun teillekin ikää tulee niin johan alkaa apu kelvata veikkaisin...
Ollaan siivoiltu toistemme oksut menne tullen ja paljon muutakin ja rakkaus kukoistaa. Vanhempana luulen että tästä se vaan "pahenee" eli tullaan toivottavasti siivoilemaan toistemme eritteitä vielä kauan ja enemmän.
Kyllä mä hoidan wc-käynnit ihan itsekseni edelleen, oma yksityisyyteni on mulle tärkeä. Yli 20 vuotta yhdessä.
Osa kirjoituksista on aika ilkeitä ja minä-keskeisiä.
Aluksi miettisin sitä, mikä on yleisesti hyväksyttyä toimintaa. On perheitä, joissa tehdään kaikki eritetoiminnot avoimin ovin ja juodaan aamukahvitkin vessasn pöntöllä istuen. Suuri osa kuitenkin pitää oven kiinni ja jopa lukittuna, sillä lukkohan on siksi, että turvataan vessarauha eli yksityisyys. Jos perheessä on kasvuikäisiä lapsia, miettisin sitäkin, mikä malli lapsille on hyvästä. Ei koulussa, kylässä ja huoltoasemilla käydä tarpeilla ovet auki tai nyitä koppien ovia, jotka ovat lukittuina. Siis yleinen ja sopiva käytäntö on hoitaa erittämiset omissa oloissa.
Jokaisesta ei ole siivoamaan toisten eritteitä. Hienoa, jos joku pystyy aikuisen ihmisen oksennukset siivoamaan lattialta, mutta tosiasia on, että joillekin se on ylivoimaista. Tästäkään ei voi ketään lähteä syyttelemään. Joku pelkää joutuvansa itse oksentamaan ja toisella on joku muu syy.
Joudun työssäni näkemään kaikkia ihmiskehon eritteitä, ei auta panikoida. Ymmärrän kyllä varsin hyvin, ettei herkkä ihminen pysty edes kotona näkemään vaikkapa puolisonsa eritteitä.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:41"]
Kyllä mä hoidan wc-käynnit ihan itsekseni edelleen, oma yksityisyyteni on mulle tärkeä. Yli 20 vuotta yhdessä.
[/quote]
Kuin myös mutta pakon edessä ei haittaa ollenkaan tehdä sitä myös mieheni edessä...samoin meillä on tapana hoidella toista sairaana ollessa, siivoilla eritteitä ja sitä rataa. Tullaan tekemään sitä jatkossakin ja takana 24v yhteiseloa. Minä olen siivonnut miehen oksennusta ja hän minun.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:44"]
Osa kirjoituksista on aika ilkeitä ja minä-keskeisiä.
Aluksi miettisin sitä, mikä on yleisesti hyväksyttyä toimintaa. On perheitä, joissa tehdään kaikki eritetoiminnot avoimin ovin ja juodaan aamukahvitkin vessasn pöntöllä istuen. Suuri osa kuitenkin pitää oven kiinni ja jopa lukittuna, sillä lukkohan on siksi, että turvataan vessarauha eli yksityisyys. Jos perheessä on kasvuikäisiä lapsia, miettisin sitäkin, mikä malli lapsille on hyvästä. Ei koulussa, kylässä ja huoltoasemilla käydä tarpeilla ovet auki tai nyitä koppien ovia, jotka ovat lukittuina. Siis yleinen ja sopiva käytäntö on hoitaa erittämiset omissa oloissa.
Jokaisesta ei ole siivoamaan toisten eritteitä. Hienoa, jos joku pystyy aikuisen ihmisen oksennukset siivoamaan lattialta, mutta tosiasia on, että joillekin se on ylivoimaista. Tästäkään ei voi ketään lähteä syyttelemään. Joku pelkää joutuvansa itse oksentamaan ja toisella on joku muu syy.
Joudun työssäni näkemään kaikkia ihmiskehon eritteitä, ei auta panikoida. Ymmärrän kyllä varsin hyvin, ettei herkkä ihminen pysty edes kotona näkemään vaikkapa puolisonsa eritteitä.
[/quote]
Miettisin kaksi kertaa parisuhdetta sellaisen ihmisen kanssa joka ei pystyiis eritteitä siivoamaan silloin kun toinen siinä kunnossa ettei itse siihen kykene. Meillä ei juoda kahveja vessassa mutta ei myöskään ole tarvetta lukita ovia. Lapset tietävät tasan tarkkaan mitä on vessarauha mutta maailma ei mullistu jos toinen hakee laatikosta kamman sillä välin kun toinen pissaa. Niin estoisia emme ole!
Ai kauheeta oikeasti siis on olemassa parisuhteita missä ei kyetä puolisobn eritteitä siivoamaan esim jos hän itse niin heikossa kunnossa ettei kykene? Entäs sitten vanhana kun on vähän niinkuin pakko joskus?
Eipä nuorena parisuhdetta solmittaessa onneksi tullut ajatelleeksi, mitä kaikkea siihen elämään voi kuulua. Monesta on selvitty ja tulevasti ei onneksi tietoa.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 02:59"]
onko tosiaan niin että edes pidemmäsä suhteessa ei voida istua kakalla toisen nähden, oksentaa tai muuta vastaavaa? Seksiä voidaan kyllä hinkuttaa litisten ja lätisten mutta kakka-ja pissajutut hyi hyi kamalaa.
Pakko kysyä tätä kun meillä onnellista suhdetta takana 24v ja kaikki nähty ja koettu. Ei tulis mieleenkään enää kauhistella sitä että näen mieheni pöntöllä tai hän näkee minut :D:D:D
[/quote]
Kyllä meidän parisuhteessa (18v) on kaikki nähty ja tehty mutta ei nyt vartavasten olla läsnä kun toinen on pöntöllä:) Ei ole mitään kauhisteltavaa.
Kakkaan kyllä yksin, mutta pissalla ei ole väliä. Kerran tässä lähiaikoina oltiin baarissa ja itsellä vatsa hieman sekaisin oli ollut koko päivän. Luulin sen jo rauhoittuneen ja kun käveltiin takaisin kotiin alkoi se pitää hirveää murinaa, ja kotiin vielä yli kilometri. Pari sataa metriä päästiin kun oli pakko mennä metsään ja mies oli ihan tosissaan tulossa auttamaan sinne. Erittäin kieltävä ei piti sanoa ei tullut :D tietää siis sen etten osaa käydä kyykkypissalla tai kakalla ilman tukea, mutta tukeudun aina puihin :D
No sinne se varpusparvi tuli ja jatkettiin kotiin :)
Olen 37-vuotias, aloimme seurustella ollessani 16-vuotias. Olen todella hämmentynyt, miten huono kotikasvatus monella on ollut. Meillä ei piereskellä, kakata, pissata, röyhtäistä tai kaiveta nenää toisten nähden. Ei sen takia, etteikö kehtaisi, vaan se on TODELLA huonoa käytöstä toisia ihmisiä kohtaan. Miten näin alkeelliset käytöstavat voi aikuisilta ihmisiltä olla hukassa?
En ole koskaan ollut niin huonossa kunnossa, ettenkö olisi voinut oksentaa vessanpönttöön. Eikä mieskään. Jos jompikumpi olisi niin sairas, että oksentaisi johonkin ämpäriin, eikä itse voi sitä mihinkään viedä, voisin siivota.
Mikä teitä vaivaa? Hyvä käytös on täysin eri asia kuin läheiset suhteet omiin perheenjäseniin. Miten joku yhdistää nämä??
Muuten, onko sitten tavallistakin, että aikuiset oksentavat lattialle. 20v yhteiseloa ja ei kokemusta.
Hyvin sanottu 57!
Nauratti kun ap vertaa seksiä kakalla käymiseen :D Noh, kai se nussiminenkin on joillekin vaan silloin tällöin alta pois hoidetta suoritus, samoin kuin suolen tyhjennys. Itse en osaa tähän ajatukseen kyllä samaistua, koska meillä on seksissä pajon intohimoa ja rakkautta mukana.
Ei mulla ole mitään tarvetta käydä miehen nähden käydä pissalla, kakalla, tyhjentää kuukuppia tai vaihtaa sidettä/tamponia. Meillä osoitetaan rakkautta ja välittämistä aivan muilla tavoin. Enkä usko, että hän näitä toimenpiteitä välittäisi edes nähdä - ne ovat minun yksityisiä juttuja.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 09:03"]
Muuten, onko sitten tavallistakin, että aikuiset oksentavat lattialle. 20v yhteiseloa ja ei kokemusta.
[/quote]
Tätä ihmettelen myös. Meilläkin on jos jonkinlaisia ruokamyrkytyksiä ja oksennustauteja koettu, mutta aina on aikuiset vessaan asti selvinneet.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:58"]
Olen 37-vuotias, aloimme seurustella ollessani 16-vuotias. Olen todella hämmentynyt, miten huono kotikasvatus monella on ollut. Meillä ei piereskellä, kakata, pissata, röyhtäistä tai kaiveta nenää toisten nähden. Ei sen takia, etteikö kehtaisi, vaan se on TODELLA huonoa käytöstä toisia ihmisiä kohtaan. Miten näin alkeelliset käytöstavat voi aikuisilta ihmisiltä olla hukassa?
En ole koskaan ollut niin huonossa kunnossa, ettenkö olisi voinut oksentaa vessanpönttöön. Eikä mieskään. Jos jompikumpi olisi niin sairas, että oksentaisi johonkin ämpäriin, eikä itse voi sitä mihinkään viedä, voisin siivota.
Mikä teitä vaivaa? Hyvä käytös on täysin eri asia kuin läheiset suhteet omiin perheenjäseniin. Miten joku yhdistää nämä??
[/quote]
Sanasta sanaan se, mitä ajattelin kirjoittaa.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:03"]
Hassua muuten ihmiset voivat joko tahallaan tai tyhmyyttään tajuta asiat väärin. Ei tässä kai kukaan ole ukkoaan huutelemassa vessaan katsomaan mitä pönttöön tuli. Pointti on se että jos tarve niin vaatii niin maailma ei mullistu eikä tule typeriä häpeän tunteita jos mies näkee sut paskalla, tulee siivoamaan sun oksennukset lattialta, huomaa että pieru pääsi tai vaikka istutte siellä metsässä vierekkäin paskalla.
Olisi kamalaa elää sellaisessa liian häveliäässä ja suoraan sanoen etäisessä liitossa vuosikymmenet missä pitäis koko ajan esittää jotain (joo mun kakka ei haise joo minä en piere joo minä oksennan vain ja ainoastaan sivistyneesti pikkuisen vaan yökkääm'ällä). Hassuakin se oliis sen jälkeen mies kokenut synnytyksetkin yhdessä ja ne kaikki litilätinä pillupierut siellä peiton alla...
[/quote]
Mieheni ei koskaan ole tarvinnut siivota oksennuksiani lattialta. Ei kai kenenkään tarvitse parisuhteessa joutua tuollaista tekemään?
[/quote]
Mun mies on siivonnut kun itse makasin noroviruksen heikentämänä lattialla enkä päässyt enää ylös. Mies nosti ylös, suihkutti minut, puki päälle ja siivosi kylppärin. Sen jälkeen lähti viemään mua osastolle tippaan. Mulla onkin ihana mies ja tekisin saman hänelle any time! 20v yhteistä taivalta takana...ehkä juuri näissä arjen pikku jutuissa se salaisuus piileekin.
[/quote]
Traumatisoituisin pysyvästi tuollaisesta. Aika kovaluinen täytyy olla kyetäkseen toimimaan noin.
[/quote]
Niin olen kyllä aika monesta parisuhteesta hoksannut että aika heikoissa kantimissa mennään-