Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minipillerit kaikille ehdottomasti ehkäisyyn

Vierailija
04.09.2014 |

Miksi ei gynot näin määrää? Sillä yhdistelmä eli e-pillerit aiheuttavat niin paljon pahija sivuvaikutuksia niinkuin minullakin teki. Miksi edes olla vaihtoehto jota tyrkytetään, koska on olemassa myös esim. minipillerit jotka eivät aiheuta ongelmia? Minulla on auraoireinen migreeni ja kärsin jopa tajuttomuuskohtauksia e-pillereiden kanssa. Kyllä minit kelpaa kaikille jos niitä vaan määrätään ja sanotaan olevan vähemmän haitaksi, mutta ei vaan määrätä, miksi?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin yhdistelmäpillerit koska minipillereistä tuli aivan järkky akne :D Ja itsellä myös migreeniä ja joskus jo ollut pieni tukos päässä eli vähän riskillä mennään..

Vierailija
2/53 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotohäiriöt & akne on minipillereiden pahimmat haitat. Ei ne siis todellakaan täysin ongelmattomia ole. Toki terveydelle vähemmän haitallisia kuin ye-pillerit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep akne pukkas minipillereistä. Lääkäri vähän mietti voiko aloittaa yhdistelmää kun minulla myös ollut "päässä vikaa" :D

Vierailija
4/53 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla e-pillerit auttoivat myös koviin kuukautiskipuihin. Minipillerit taas aiheutti ärsyttävää pientä vuotoa, toki ehkäisyteho tällöin oli sen 100% :D

Vierailija
5/53 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne minipillerit kyllä ongelmattomia ole. Itse olen kahdesti aloittanut ja molemmilla kerroilla lopulta lopettanut, kun kuukautiset jatkuu kuukausitolkulla yhteen putkeen, ei taukoa ollenkaan. Eihän siinä paljon ehkäisyä tarvita kun ei juuri seksiäkään ole, jos on kokoajan kuukautiset.... Lisäksi noissa minipillereissä on tosi tarkkaa, että ne on otettava samaan aikaan joka päivä. Jos on vähänkään homepäistä sorttia, niin ei kyllä ole kovin varma ehkäisymuoto...

Vierailija
6/53 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä minipillereitä käyttäessä menkat tuli ihan miten sattuu. Ja juu, naama alkoi kukkimaan. Ei enää ikinä!!

Vierailija
7/53 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli minipillereistä niin paha aine, etten voinut edes hiuksia pitää kiinni kun kaula, korvanalue yms olivat niin finnien peitossa. Dekolteesta ja kasvoista puhumattakaan. Finnit lähtivät kun jatkoin taas e-pillereillä. Eli älä julista että sopivat kaikille kun et asiasta tiedä.

Vierailija
8/53 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne eikä aine. T.8

Vierailija
9/53 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooo minipillerit on parhaat! Menkat pääs aina kivasti yllättämään ja iho oli kuin teinillä. Vaikka on migreeniä niin kyllä yhdistelmäpillerit kiitos.

Vierailija
10/53 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:44"]No ei ne minipillerit kyllä ongelmattomia ole. Itse olen kahdesti aloittanut ja molemmilla kerroilla lopulta lopettanut, kun kuukautiset jatkuu kuukausitolkulla yhteen putkeen, ei taukoa ollenkaan. Eihän siinä paljon ehkäisyä tarvita kun ei juuri seksiäkään ole, jos on kokoajan kuukautiset.... Lisäksi noissa minipillereissä on tosi tarkkaa, että ne on otettava samaan aikaan joka päivä. Jos on vähänkään homepäistä sorttia, niin ei kyllä ole kovin varma ehkäisymuoto...
[/quote]

Väärin. Cerazettessa on 12h unohdusaika, sama siis kuin ye-pillereissä. Muissa minipillereissä 3h. Anteeksi, menee hermot tähän erittäin yleiseen harhaluuloon...

Vierailija
11/53 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun auralliseen migreeniin ole vaikuttanut yhdistelmäpillerit mitenkään, hyvin on sujunut jo 20 vuotta. Ja taitaisi mun naamakin olla aknen peitossa ilman näitä. Joten kun sulle tuli pahoja sivuvaikutuksia, ei se tarkoita, että kaikille muillekin tulisi.

Vierailija
12/53 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kesti menkat sen 2 kk jonka minipillereitä söin. Että oli kyllä varma ehkäisy ;)

Vierailija
13/53 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kondomia. Ei tarvitse pilata terveyttään.

Vierailija
14/53 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:42"]Vuotohäiriöt & akne on minipillereiden pahimmat haitat. Ei ne siis todellakaan täysin ongelmattomia ole. Toki terveydelle vähemmän haitallisia kuin ye-pillerit.
[/quote]

Niin ja lisäys, mulle sopii minipillerit täydellisesti. Aluksi tosin vuoto kesti 8kk putkeen, voin sanoa että meni hermot! Mutta ymmärrän heitä, joille ei sovi ja jotka eivät sitä loputonta alkuvuotoa jaksa kestää. Se oli kyllä ihan perseestä.

Vierailija
15/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopineet mulle ainakaan. Reilu puoli vuotta vuosin koko ajan enemmän tai vähemmän. Kauhea vitutus päällä koko ajan. Hyvä ehkäisy kyllä, koska ei paljon seksi kiinnostanut. Vaihdettiin ne ye-pillereihin Zoely-merkkiin. Jännitän miten alkaa mennä..

Vierailija
16/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Cerazeteista aivan järkyttävät turvotukset ja kivut (vaikkei ollut kuukautisia). Ei enää ikinä!

Vierailija
17/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minipillerit toimi mullakin ehkäisyssä tehokkaammin kuin mikään muu. Verta tuli kuukauden verran putkeen...

Vierailija
18/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipillerit on kyllä parhaat ehkäisyyn! Halut meni täysin, ja olin niin kärttyinen ja vihaineinen, ettei mies juuri uskaltanut tulla lähellekään. Varmin ehkäisymuoto :-)))

Vierailija
19/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:53"]

Mä käytän kondomia. Ei tarvitse pilata terveyttään.

[/quote]

Mulla määrättiin ye-pillerit ensijaisesti vuotohäiriöihin, mutta ehkäisynäkin on erittäin varma. Muuten käyttäysin varmasti pelkkää kondomia ja nytkin käytän irtosuhteissa.

Vierailija
20/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on noin kolmen kuukauden välein lyhyet parin päivän lievät menkat nyt minipilleriaikana eli kolmen vuoden aikana. Ennen oli yhdistelmäaikaan menkat joka kuukausi ja hiton kivuliaat ja runsaat ja kesti jopa 5 päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän