Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minipillerit kaikille ehdottomasti ehkäisyyn

Vierailija
04.09.2014 |

Miksi ei gynot näin määrää? Sillä yhdistelmä eli e-pillerit aiheuttavat niin paljon pahija sivuvaikutuksia niinkuin minullakin teki. Miksi edes olla vaihtoehto jota tyrkytetään, koska on olemassa myös esim. minipillerit jotka eivät aiheuta ongelmia? Minulla on auraoireinen migreeni ja kärsin jopa tajuttomuuskohtauksia e-pillereiden kanssa. Kyllä minit kelpaa kaikille jos niitä vaan määrätään ja sanotaan olevan vähemmän haitaksi, mutta ei vaan määrätä, miksi?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta paras on hormonikierukka. Ei tarvitse muistaa ottaa pilleriä, kuljettaa niitä matkoilla mukana, ei uusia reseptiä, ei kuukautisia, ei mitään sivuoireita. 

Vierailija
22/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ottais minipillereitä. Yhdistelmälläehkäisypillerillä saa otettua menkat vain neljä kertaa vuodessa. On niin järkyttävät kivut että tuo on pakkojärjestely. Ikinä en ye-pillereistä luovu, syön niitä vaihdevuosiin asti. Auttavat myös akneen. En todellakaan ottasi minipillereitä mistään hinnasta. Mun kroppa, mä päätän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku ne sopii mulle! Pakko silloin sopia kaikille muillekin! Ehdottomasti!

Vierailija
24/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää homeopaattista ehkäisyä. Siitä ei tule mitään sivuoireita.

Vierailija
25/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 00:28"]

[/quote]

Paitsi etuvartalopyöristymistä voi alkaa tapahtua kyllä aika piankin ;-) 

Vierailija
26/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minipillereitä mulle. Niillä tuli jatkuva "kuukautis"vuoto, hyi hitto. 

Vierailija
27/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ehkäsyteho 100% ku en päästä ketään lähellenikään, ku oon niin kärttynen ja ilkeä ettei oo tottakaan! Oon näitä minipillereitä nyt neljä kuukautta syöny, ja vielä kaks pitäs syyä, jotta uskaltaa laittaa ehkäsykapselin. Taidan jättää koko homman kesken ja palata yhdistelmäpillereihin. Sit saattas olla jotain tarvetta ehkäsyllekin :)

Vierailija
28/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 00:28"]

[/quote]

Pieni määrä spermaa joka päivä? Ylä- vai alakautta? Parantaako tää hedelmällisyydestä, raskaudesta vai naiseudesta?

Vierailija
29/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi luin tämän ketjun sillä ajattelin kokeilla minipilleitä mutta taidan ihan suosiolla jättää väliin. Jatketaan noilla kondomeilla.

Vierailija
30/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks niistä tulee näin kauheita sivuoireita?

Vierailija
31/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
32/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman terveyden uhraamista on syödä hormoneja. 

Vierailija
33/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluisin tietää, miksi minipillerit on niin kamalia verattuna yhdistelmiin. Onko ne sivuoireet tosiaan niin kauheat? Jatkuvat kuukautiset ja sekoava pää ei kuulosta yhtään hyvältä, mutta kai ne joillekin sopii, kun ovat markkinoilla?

Vierailija
34/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin yli viisi vuotta putkeen minipillereitä (Cerazette). Sopi tosi hyvin eli kuukautiset pysyi kokonaan poissa (ihan uskomattoman kätevää, ei tarvinnut kylpyläreissuja ym, suunnitella kalenterin kanssa), ei noussut paino eikä turvotus. Todella hyvin sopivat siis.

Vierailija
35/53 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, 35 jatkaa eli heti kun lopetin pillerit niin tuli vuoto ja siitä heti sen jälkeen palautui kierto normaaliksi, vaikka olin tosiaan yli viisi vuotta putkeen ja ilman kuukautisia noita syönyt.

Vierailija
36/53 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on desogestrel sandoz merkinen minipillerit käytössä ylin viikon olen niitä nyt syönyt ja kuukautiset tulivat ja kesti vain 3 päivää ja oli myös kivut aika tyytyväinen olen näinin minipillereihin .

Vierailija
37/53 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkefirmat saavat pitää hormoninsa, minulle sopii kumit oikein hyvin.

Vierailija
38/53 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopi täydellisesti. Menkat tuli melko tarkkaan 40 päivän välein ja kestivät tiputtelupäivän + vuotopäivän, eikä tosiaan mistään aknesta tietoakaan. Söin niitä 10 vuotta. Lopettamisen jälkeen kyllä kesti sitten 5 vuotta raskautua, eli olivat tehokkaat.

Vauvan jälkeen sain toisen merkkiset minipillerit ja niillä elämä oli jatkuvaa menkkakipua, vuoto säännöllistä.... Lopetin ne ja siirryttiin käyttämään kumia. Kumissa on puolensa, mies ei ole niin nopea:)

Vierailija
39/53 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli minipillereistä niin paha aine, etten voinut edes hiuksia pitää kiinni kun kaula, korvanalue yms olivat niin finnien peitossa. Dekolteesta ja kasvoista puhumattakaan. Finnit lähtivät kun jatkoin taas e-pillereillä. Eli älä julista että sopivat kaikille kun et asiasta tiedä.

Olen vain ihmetellyt, miten vaikeaksi elämä voi mennä pelkän ehkäisyn takia, kun olen seurannut yhtä youtuberia, joka sai aknen ehkäisyn lopettamisesta ja sen jälkeen masentui, lukittautui neljän seinän sisään pariksi kuukaudeksi (osti pimennysverhot ja kaikki), paransi aknen accutanella, mutta sen seurauksena hiuksista jäi jäljelle hiirenhäntä. Pinnallisena ja vähän perfektionistina ihmisenä ulkonäkökriisi ajoi siihen, että hän meni nenäleikkaukseen ja on nyt parantelemassa sitä. 

Miksi ihmiset haluavat ottaa tuollaisia riskejä elämänlaatunsa suhteen? 

Vierailija
40/53 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos kumpaakaan. Pistän piuhat poikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi