Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko huolestuttavaa alkoholinkäyttöä?

Vierailija
04.09.2014 |

Onko huolestuttavaa alkoholinkäyttöä, jos kumppani haluaa arkisin parina iltana, esim. tiistaina ja torstaina juoda 1-3 x 0,33 keskiolutta. Viikonloppuna ottaa myös, mutta humaltumiseen asti harvoin (esim. 1krt/2kk). Alkoholi ei haittaa siis töitä tai arkiaskareita. Ei vaikuta käytökseen tms. Haittaisiko teitä tällainen alkoholinkäyttö?

Tuntuu liittyvän arkisin rentoutumiseen, eli illalla sohvalla töiden jälkeen. 

1. Huolestuttaisiko?

2. Onko normaalia?

3. Käytätkö itse alkoholia näin?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 09:58"]Ja alkoholistit vähättelemään alkoholin haittoja. Niin tyypillistä... [/quote] Joo, jos 3 annosta viikossa käyttävä on alkoholisti niin toki.

[/quote]

Sinänsä kyllä onkin, jos kokee että jokupäivä on SAATAVA 1 olut. Silloin on riippuvainen. Mutta onkin eriasia onko seitsemästä oluesta viikossa haittaa?

Sokerikin koukuttaa pahasti ja silti sitä ei demonisoida. Mammat mussuttavat herkkuja säännöllisesti ja demonisoivat miesten tekemisiä :) Miksi monikaan mamma ei ole vuotta ilman herkkuja ihan vain näyttääkseen etteivät ole koukussa? Niin, kun ei huvita eikä edes tarvitse. Miksi olutta ei saisi juoda?

Vierailija
22/59 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 09:58"]Ja alkoholistit vähättelemään alkoholin haittoja. Niin tyypillistä... [/quote] Joo, jos 3 annosta viikossa käyttävä on alkoholisti niin toki.

[/quote]

Sinänsä kyllä onkin, jos kokee että jokupäivä on SAATAVA 1 olut. Silloin on riippuvainen. Mutta onkin eriasia onko seitsemästä oluesta viikossa haittaa?

Sokerikin koukuttaa pahasti ja silti sitä ei demonisoida. Mammat mussuttavat herkkuja säännöllisesti ja demonisoivat miesten tekemisiä :) Miksi monikaan mamma ei ole vuotta ilman herkkuja ihan vain näyttääkseen etteivät ole koukussa? Niin, kun ei huvita eikä edes tarvitse. Miksi olutta ei saisi juoda?
[/quote]

Totta sekin, itse otan viikonlopun aikana sen kolmisen olutta hissukseen, pidän oluen mausta ja teemme itseasiassa itse stouttia ja pale alea kotona joten se on myös harrastus näin tavallaan. :)
Olen itse pitkiäkin aikoja ollut ilman juomista koska ei ole vain huvittanut ottaa, alkoholismista kohdallani ei ole kyse.
En ymmärrä tavallisen, alle riskirajan alle jäävän juomisen demonisointia.

Tekstisi oli täyttä asiaa, vähän meni off Topiciin omalta osaltani. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 10:33"]

En ymmärrä tavallisen, alle riskirajan alle jäävän juomisen demonisointia.

[/quote]

Pointti onkin se että sen pitää jäädä selvästi alle tuon riskirajan. Riskirajat on suurista tutkimusaineistoista vedetty, on siis tilastollisesti todettu että silloin on selvästi kohonnut riski saada alkoholisairauksia jne. Aina varmempi että ei mene niitä rajoja kolkuttelemaan. Mutta demonisointi on tosiaan turhaa. Ja herkkuoluet, ne ovat tosiaan herkkuja ja niitä on kiva maistella!

Vierailija
24/59 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei huolestuta.

2. On normaalia.

3. Juon triplasti tuon verran.

T: MIES

Vierailija
25/59 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ÄRSYTTÄÄKÖ tällainen alkoholinkäyttö, jos itse käyttää vähemmän eikä käytä alkoholia rentoutuakseen?

Vierailija
26/59 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi katsella arki-iltaisin kaljoittelua. Enkä varmaan kyllä viikonloppuisinkaan.

Vierailija
27/59 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entä kun juoja on nainen?

Vierailija
28/59 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ÄRSYTÄ. Jokainen juo tyylillään. T: MIES

Vierailija
29/59 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua haittaisi. Ainakin silloin jos on lapsia. Muuten ei välttämättä, jos pitää myös pidempiä taukoja. Ei kai sitä joka viikko tarvitse? Koska silloin on selkeä riippuvuus kyseessä, kun määräkin on jo n. 10-20 annosta viikossa. Alkoholi on kuitenkin mm. voimakas karsinogeeni.

Vierailija
30/59 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä tai huolestuta yhtään! Itse asiassa aika ihailtavaa että osaa pitää määrän siinä 1-3 eikä mene joka kerta yli.

Vierailija
31/59 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuulosta pahalta. Suomessa on kyllä alkoholi demonisoitu niin että ihmiset ovat ihan paniikissa. Etenkin alkoholistiperheissä kasvaneet ovat aivan hukassa, eivät ymmärrä että kaikki käyttö ei ole sairasta. Suurin osa kansasta hallitsee juomisensa, antaa olla. Joillain on elämänvaiheita että juomaa kuluu ja toisinaan taas vähemmän.

Sitten alkaa olemaan ongelmaa kun alkoholi pyörii mielessä ja korkkaamista odottaa kuin kuuta nousevaa. Suurkulutuksen rajakin on mielestäni aikatiukka, ei vävälttämättä vielä kerro ongelmasta. Ehkä hyvä mittari on että onko helppo jättää juomatta? Olla juhlissa kuskina tai pitää kk tipaton ihan ilman ongelmaa?

Vierailija
32/59 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. On ns. normaalia (ja siten Suomessa vähän tunnettua) alkoholin käyttöä, jos määrät pysyvät tuollaisina sekä viikolla että viikonloppuna. Erityisesti ihmettelen tätä porukkaa jolle on ok vetää viikonloppuna "perseet" mutta viikolla alkoholi on nou nou. Mulle ei oo koskaan ok että vedetään perseet, tai no ehkä muutaman kerran kymmenessä vuodessa.

Vierailija
33/59 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toihan lihottaa.

Vierailija
34/59 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei todellakaan ole mitään huolestuttavaa alkoholinkäyttöä. 2. Ei häiritsisi itseäni pätkän vertaa. 3. Juon enemmän kuin miehesi ja jään silti alle riskirajojen (vaikka olen nainen). Pikkasen pipoa nyt löysemmälle. Kyllä se on joku ihan muu asia kuin alkoholi, joka ap:tä tuossa vaivaa.

Vierailija
35/59 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:44"]Demonisoitu tai ei, lasikin viiniä on jo terveydelle pahasta.

Haluan pitää kotini alkoholittomana, joten tuollainen tissuttelija ei mahtuisi minun kotiini.
[/quote]

Et liene tietoinen siitä että tutkimusten mukaan maltillisesti alkoholia käyttävät ovat terveempiä kuin absolutistit?

Vierailija
36/59 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:48"]

En haluaisi katsella arki-iltaisin kaljoittelua. Enkä varmaan kyllä viikonloppuisinkaan.

[/quote]

Kolmesta kaljasta ei aikuinen mies edes humallu. Kuulostaa mukavalta parisuhteelta jos sinua niin paljon ärsyttää onko aikuisen ihmisen lasissa olutta vai punaviinimarjamehua.

Vierailija
37/59 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:50"]

Minua haittaisi. Ainakin silloin jos on lapsia. Muuten ei välttämättä, jos pitää myös pidempiä taukoja. Ei kai sitä joka viikko tarvitse? Koska silloin on selkeä riippuvuus kyseessä, kun määräkin on jo n. 10-20 annosta viikossa. Alkoholi on kuitenkin mm. voimakas karsinogeeni.

[/quote]

ööh, miten ne lapset tuohon mitenkään liittyy? Meinaatko että lapset traumatisoituu kun isä juo 2 kaljaa niiden nähden iltaisin? Voi hyvää päivää.En myöskään tajua mistä revit tuon 10-20 annosta viikossa. Eihän tuosta tule niin paljon. 

Vierailija
38/59 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa. Kyllähän sitä nyt jumaliste täytyy osata rentoutua ihan ilman alkomahooliakin. Ja tosta kehittyy vielä kaljamaha. En haluaisi itselleni riesaksi.

Vierailija
39/59 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:40"]toihan lihottaa. [/quote] Ei sen enempää kuin viikonloppuisin perseiden vetäminen. Itseasiassa vähemmän.

[/quote]

ja nuo kaksi on ainoat vaihtoehdot? 

Vierailija
40/59 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumppani haluaa arkisin parina iltana, esim. tiistaina ja torstaina juoda 1-3 x 0,33 keskiolutta. Viikonloppuna ottaa myös, mutta humaltumiseen asti harvoin (esim. 1krt/2kk).

Montako tölkkiä menee kuukaudessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi