Vauva 4kk ja nyt on alkanut väsymys painaa.
Lisäksi miestä ei tunnu mikään parisuhteeseen kuuluva kiinnostaa edes puheen tasolla. Olen täysin sidottu kotiin ja vauvaan, koska täysimetys. Elämä tuntuu hyvin epätyydyttävältä, vaikka toki vauva tuo iloa.
Kommentit (29)
Mistä päin olet? Tilanne kuulostaa tutulta lähipiiristä.
En kerro. Eipä tästä kukaan tiedä, en ole lähipiiristäsi. Ap
Puhu neuvolassa. Jos väsymystä (niin henkistä kuin fyysistäkin) tuntuu, kannattaa siitä puhua jo alkuvaiheessa eikä vasta sitten, kun tilanne on leviämässä käsiin. Kokemusta on, olin henkisesti niin uupunut että masennusoireet kolkuttivat nurkan takana ja jokainen päivä oli yhtä selviämistä seuraavaan. Vasta silloin avasin suuni ja saadessani apua en voinut olla miettimättä miksen heti puhunut ongelmista.
Siirry osittaisimetykseen, ellet ole sellainen fanaattinen imetyksen puolestapuhuja.
Mulla meinasi pää hajota imetyksen tiimellyksessä, ja korvike oli pelastus. Hyvin on lapsi kasvanut ja terveenä pysynyt.
Nyt saa tulla alapeukuttamaan, te "korvikkeella lapsensa ruokkineet ovat huonoja äitejä"-mammat.
Ei neuvola auta miestä kiinnostumaan parisuhteesta. Eikä mies hyväksy sitä, että valittaisin neuvolassa mitään. Ap
Lapsi on hankittu miehen kanssa, joten myös miehen kuuluu hoitaa lasta, jolloin sinä saat "omaa aikaa."
Oma lapseni on jo yli vuoden, joten arki on helpompaa. Muistan kyllä sen epätoivon ja omat ajatukset, kun seinät tuntuivat kaatuvan päälle. Kun pääsin sairaalasta kotiin, itkin vuolaasti ja hoin elämäni olevan ohi. :D
Tsemppiä! Revi vaikka väkisin sitä omaa aikaa, koska se vaikuttaa myös vauvan hyvinvointiin. Levännyt äiti on hyvä äiti.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:47"]Ei neuvola auta miestä kiinnostumaan parisuhteesta. Eikä mies hyväksy sitä, että valittaisin neuvolassa mitään. Ap
[/quote]
Älä anna miehen kontrolloida puheitasi neuvolassa!
En kyllä korviketta ala antaa. Eikä mieskään sitä hyväksyisi. Raskainta tässä on miehen asenne mua kohtaan. Olen totaalisesti vain lasten äiti (ja tyyppi jota se muuten halveksuu) ap
Halveksuiko mies sinua jo ennen synnytystä?
Jätä se.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:47"]Ei neuvola auta miestä kiinnostumaan parisuhteesta. Eikä mies hyväksy sitä, että valittaisin neuvolassa mitään. Ap [/quote] Älä anna miehen kontrolloida puheitasi neuvolassa!
[/quote]
En halua saada huutoja neuvolakäynnin takia. Mies tulee mukaan sinne. Ap
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:55"]
Halveksuiko mies sinua jo ennen synnytystä? Jätä se.
[/quote]
Luulin että suhde oli kunnossa ennen lapsen hankintaa. Ap
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:53"]
En kyllä korviketta ala antaa. Eikä mieskään sitä hyväksyisi. Raskainta tässä on miehen asenne mua kohtaan. Olen totaalisesti vain lasten äiti (ja tyyppi jota se muuten halveksuu) ap
[/quote]
Kynnysmatto sä olet. Jos olet valinnut täysimetyksen, älä valita, että se sitoo sinut vauvaan ja kotiin, koska keinoja olisi välttää kodin vankina oleminen.
Miksi olet sidottu kotiin? Minäkin täysimetän nelikuista ja on vielä 1,5v pyörimässä mukana ja paljon liikutaan. Pukluliina vaan eteen ja lapsi tissille. Vai etkö ole löytänyt hyvää imetysasentoa? Äidinmaitoa voi myös pumpata ja säilyy huoneenlämmössä tuoreeltaan 6h, jääkaapissa noin 2 päivää, sitä ei vaan voi laittaa mikroon eli pitää lämmittää vesihanan alla tai vesihauteessa. Mutta kyllä varmaan menee huoneenlämpöisenäkin.
Harmi tuo miehes asenne. Kannattaa keskustella vakavasti tai joku ratkaisu saada asiaan, muuten vaan masennut (ellet jo ole masentunut?) ja mies vaan kuluttaa sinun voimavarojasi.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:45"]Siirry osittaisimetykseen, ellet ole sellainen fanaattinen imetyksen puolestapuhuja.
Mulla meinasi pää hajota imetyksen tiimellyksessä, ja korvike oli pelastus. Hyvin on lapsi kasvanut ja terveenä pysynyt.
Nyt saa tulla alapeukuttamaan, te "korvikkeella lapsensa ruokkineet ovat huonoja äitejä"-mammat.
[/quote]
En alapeukuttanut sen takia että korvikkeet olis huonompia vaan koska tilanteeseen on kyllä muitakin ratkaisuja ja näytät suhtautuvan halventavasti niihin jotka näitä kokeilee. Ja hyvä että itse löysit avun korvikkeista, itse taas koin helpommaksi imettämisen kun ei tarvinnut pelata tuttipullojen ja lämmittämisen kanssa. Toki korvikkeet on yhtä hyvä ellei parempi jos äiti kokee ne helpommiksi ja päättää siihen päätyä.
Kontrolloiko mies kaikkia tekemisiäsi? Senkö takia et voi liikkua?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:45"]Siirry osittaisimetykseen, ellet ole sellainen fanaattinen imetyksen puolestapuhuja. Mulla meinasi pää hajota imetyksen tiimellyksessä, ja korvike oli pelastus. Hyvin on lapsi kasvanut ja terveenä pysynyt. Nyt saa tulla alapeukuttamaan, te "korvikkeella lapsensa ruokkineet ovat huonoja äitejä"-mammat. [/quote] En alapeukuttanut sen takia että korvikkeet olis huonompia vaan koska tilanteeseen on kyllä muitakin ratkaisuja ja näytät suhtautuvan halventavasti niihin jotka näitä kokeilee. Ja hyvä että itse löysit avun korvikkeista, itse taas koin helpommaksi imettämisen kun ei tarvinnut pelata tuttipullojen ja lämmittämisen kanssa. Toki korvikkeet on yhtä hyvä ellei parempi jos äiti kokee ne helpommiksi ja päättää siihen päätyä.
[/quote]
On toki, mutta ap sanoi, että on täysimetyksen takia sidottu kotiin ja vauvaan. Kun ei sitten korviketta halua, on turha valittaa, että se sitoo, koska niin se tekee.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:45"]Siirry osittaisimetykseen, ellet ole sellainen fanaattinen imetyksen puolestapuhuja.
[/quote]
En alapeukuttanut sen takia että korvikkeet olis huonompia vaan koska tilanteeseen on kyllä muitakin ratkaisuja ja näytät suhtautuvan halventavasti niihin jotka näitä kokeilee. Ja hyvä että itse löysit avun korvikkeista, itse taas koin helpommaksi imettämisen kun ei tarvinnut pelata tuttipullojen ja lämmittämisen kanssa. Toki korvikkeet on yhtä hyvä ellei parempi jos äiti kokee ne helpommiksi ja päättää siihen päätyä.
[/quote]
Ja täytyy lisätä etten ole tavannut ketään imettävää äitiä joka halveksisi "korvikemammoja", toisin päin kyllä kuten ylin. Luulen että joku "korvikemamma" levittää tuollaisia huhuja täällä. Voihan tietysti joku sellainenkin fanaatikko olla mutta en ole törmännyt.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:45"]Siirry osittaisimetykseen, ellet ole sellainen fanaattinen imetyksen puolestapuhuja. Mulla meinasi pää hajota imetyksen tiimellyksessä, ja korvike oli pelastus. Hyvin on lapsi kasvanut ja terveenä pysynyt. Nyt saa tulla alapeukuttamaan, te "korvikkeella lapsensa ruokkineet ovat huonoja äitejä"-mammat. [/quote] En alapeukuttanut sen takia että korvikkeet olis huonompia vaan koska tilanteeseen on kyllä muitakin ratkaisuja ja näytät suhtautuvan halventavasti niihin jotka näitä kokeilee. Ja hyvä että itse löysit avun korvikkeista, itse taas koin helpommaksi imettämisen kun ei tarvinnut pelata tuttipullojen ja lämmittämisen kanssa. Toki korvikkeet on yhtä hyvä ellei parempi jos äiti kokee ne helpommiksi ja päättää siihen päätyä.
[/quote]
On toki, mutta ap sanoi, että on täysimetyksen takia sidottu kotiin ja vauvaan. Kun ei sitten korviketta halua, on turha valittaa, että se sitoo, koska niin se tekee.
[/quote]
Ei tee.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:45"]Siirry osittaisimetykseen, ellet ole sellainen fanaattinen imetyksen puolestapuhuja. Mulla meinasi pää hajota imetyksen tiimellyksessä, ja korvike oli pelastus. Hyvin on lapsi kasvanut ja terveenä pysynyt. Nyt saa tulla alapeukuttamaan, te "korvikkeella lapsensa ruokkineet ovat huonoja äitejä"-mammat. [/quote] En alapeukuttanut sen takia että korvikkeet olis huonompia vaan koska tilanteeseen on kyllä muitakin ratkaisuja ja näytät suhtautuvan halventavasti niihin jotka näitä kokeilee. Ja hyvä että itse löysit avun korvikkeista, itse taas koin helpommaksi imettämisen kun ei tarvinnut pelata tuttipullojen ja lämmittämisen kanssa. Toki korvikkeet on yhtä hyvä ellei parempi jos äiti kokee ne helpommiksi ja päättää siihen päätyä. [/quote] Ja täytyy lisätä etten ole tavannut ketään imettävää äitiä joka halveksisi "korvikemammoja", toisin päin kyllä kuten ylin. Luulen että joku "korvikemamma" levittää tuollaisia huhuja täällä. Voihan tietysti joku sellainenkin fanaatikko olla mutta en ole törmännyt.
[/quote]
Nimenomaan nämä imetyksen puolestapuhujat halveksivat korvikkeella ruokkivia. Se on nähty av:lla niin monta kertaa.
Up