Uusi Mersun C-sarjan farmari
Tänään oli tipahtanut kutsu tulla tutustumaan uuteen Mersun C-sarjan farmariin. Nykyinen auto on V70 ja kilometrien (ei iän) puolesta vaihtokuntoinen. Onko toi uus mese niin pieni ettei kannata mennä edes katsomaan? Onko jollain kokemuksia?
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 18:27"]
Samaa mieltä kuin 3. Jos sulla ei ole rattaita ja muuta kamaa ihan hirveästi, niin kyllä siinä tilat normiperheelle riittää. Koeajoin tuon C-farmarin viime vuonna, päädyin sitten kuitenkin ostamaan vitossarjan Bemarin sedanina.
[/quote]
Mutta nehän ovat ihan eri kokoset ja hintaiset. Miksi et ostanut E-sarjalaista?
[/quote]
En ole koskaan tykännyt E-sarjasta. Ehkä tykkään 30 vuoden kuluttua kun olen 65-v., luultavasti en.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 18:38"]
Samaa mieltä kuin 3. Jos sulla ei ole rattaita ja muuta kamaa ihan hirveästi, niin kyllä siinä tilat normiperheelle riittää. Koeajoin tuon C-farmarin viime vuonna, päädyin sitten kuitenkin ostamaan vitossarjan Bemarin sedanina.
[/quote]
Mutta nehän ovat ihan eri kokoset ja hintaiset. Miksi et ostanut E-sarjalaista?
[/quote]
Kaikki ei tiedä mitä eroa on perunalla ja appelsiinilla!;)
[/quote]
Ei, vaan siksi että vaihdan autoa noin kahden vuoden välein. Auton valinta ei ole minulle mikään elämän ja kuoleman kysymys, vaihtelen malleja ja merkkejä aika huolettomasti ja varsinkin sujuvasti. Onneksi voin. :)
Mulla on C-sarjasta kokemusta vain nykyisen (vanhan) auton verran. :) On MB C230 Sportcoupe ja aivan ihana kaikilta ominaisuuksiltaan. Ainoa josta en niin paljon pidä on jäykkä alusta, mutta se kai noissa sporteissa aina on vähän "ongelma", en usko että tuossa uudessa farkussa sellaista on. Mene ihmeessä koeajamaan, itse olen jo päättänyt että en C-sarjalaisista enää ikinä vaihda pois. :)
Se on sisätiloiltaan kuin Focus, mutta neljälle hengelle ja viimeistely hitusen parempi. Ajoin sellaisella aika vasta ja kun vuokrasin ulkomailta Focuksen, hämmästyimme miten väljää sen kokoluokan autossa onkaan.
Nämä auto keskustelut on niin ihanaa luettavaa että pelastavat koko illan. Täällä näkee loistavasti sen miten paha päivä jollain on ja sen että toisilla menee kadehdittavan hienosti, ostellaan autoja samalla tavoin kun takkeja HM:stä. Mulle kelpais kumpikin C-sarjalainen tai V70. Mut ajalen kuitenkin omalla -05 Golffilla niin kauan että jostain löytyy rahaa uudempaan autoon.
Taitaa aika harva AV-mamma päästä oikeasti uuden auton rattiin. Täällä voi just ja just haaveilla uudesta autosta kunhan asuntolaina on eka maksettu.
[/quote]
Tuskin koeajoit, kun tuo malli tuli just markkinoille.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:33"]
Taitaa aika harva AV-mamma päästä oikeasti uuden auton rattiin. Täällä voi just ja just haaveilla uudesta autosta kunhan asuntolaina on eka maksettu.
[/quote]
Samaa olen itekin ihmetelly että minkälaisia ökymöky rikkaita mammoja täällä kuluttaa aikaansa. Jos mulla olis oikeasti rahaa niin tekisin jotain ihan muuta kuin roikkuisin täällä kirjoittelemassa jonnin joutavia.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:40"]
[/quote]
[/quote]
Mistäs tiedät vaikka joku olisi käynyt ajamassa auton jo etukäteen Stuttgartissa?;) Kattos toisilla on niitä suhteita...
Mies kävi tänään katsomassa sai ilmeisesti samanlaisen kutsun. Meille ei kuulemma tule C-sarjalaista seuraavaksi, on niin pieni tavaratila, koirat ei mahdu sinne. Mulle olis kyllä kelvannut mutta kun en maksa en saa myöskään päättää.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:40"]
[/quote]
[/quote]
Mistäs tiedät vaikka joku olisi käynyt ajamassa auton jo etukäteen Stuttgartissa?;) Kattos toisilla on niitä suhteita...
[/quote]
Joo ihan varmaan on, mikä tollo!
Monellako AV-mammalla on oikeasti alla alle 3-vuotta vanha auto?
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:02"]
Saman kokoinen auto on, kannattaa oikeasti mennä jos ei mene yli maksukyvyn :)
[/quote]
HÄH Mersun C-sarjajalainen ja Volvon V70samankokoisia? ei kai...
Käytiin tänään katsomassa, hienohan se oli mutta minusta ei kuitenkaan hintansa arvoinen.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:23"]
Miksi kukaan ostaisi C-sarjan Mersun? Siksi ettei rahat riitä E-sarjaan.
C on vaan niin nolo.
Ja Mersu on aina nolo, huono laatu ja hinta hirveä. Toyota, Hyndai parhaat Hinta-laatu-suhteelta
[/quote]
Itsellä oli 150k€ Mersu 7 vuotta. Ainut korjaamokäynti huoltojen lisäksi oli yksi polttimo.
Sillä ajellessa ei Toyota kuskien "nolo" -huutelut paljoa haitanneet.
AP! Kävitkö koeajaossa? Tämän keskustelun innoittamana ajattelimme miehen kanssa käydä myös tuota kokeilemassa piakkoin.
-Se jolla on se vanha c-sarjalainen
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:10"]
Monellako AV-mammalla on oikeasti alla alle 3-vuotta vanha auto?
[/quote]
Meillä on kaksi alle 3vuotta vanhaa, vaihdetaan autoja aina ennen kuin ne pitäisi katsastaa. Joku fiksu voi sitten laskea mikä on järkevää, korjata vanhaa vai ajaa uudella missä on takuu voimassa?
En vaihtais ISOA Volvo pikku Mersuun... ts. en vaivautuisi edes koeajolle.
Kaikki eivät tarvii autoonsa tilaa turvaistuimille sun muulle. On olemassa kahden aikuisen perheitäkin. ;)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 21:10"]
Kaikki eivät tarvii autoonsa tilaa turvaistuimille sun muulle. On olemassa kahden aikuisen perheitäkin. ;)
[/quote]
Mitä "#¤toa teet vauva.fi keskustelussa? Olet varmaan lehden vakio tilaaja? Jos täällä puhutaan kysellään autoista niin eiköhän silloin tarvita PERHEautoa?
Mersu voi yllättää pienuudellaan varsinkin Volvon jälkeen... Näkemällä se selviää.
Hyvin mahduttiin c mersuun 4hlö perhe, näppärä auto. V70 on mun mielestä "laiva" samoin e mersu.