Uusi Mersun C-sarjan farmari
Tänään oli tipahtanut kutsu tulla tutustumaan uuteen Mersun C-sarjan farmariin. Nykyinen auto on V70 ja kilometrien (ei iän) puolesta vaihtokuntoinen. Onko toi uus mese niin pieni ettei kannata mennä edes katsomaan? Onko jollain kokemuksia?
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 21:10"]
Kaikki eivät tarvii autoonsa tilaa turvaistuimille sun muulle. On olemassa kahden aikuisen perheitäkin. ;)
[/quote]
Mitä "#¤toa teet vauva.fi keskustelussa? Olet varmaan lehden vakio tilaaja? Jos täällä puhutaan kysellään autoista niin eiköhän silloin tarvita PERHEautoa?
Mersu voi yllättää pienuudellaan varsinkin Volvon jälkeen... Näkemällä se selviää.
[/quote]
Tällä hetkellä keskustelen täällä autoista. Kerroin aiemmin oman kokemukseni c-sarjalaisista ja sen jälkeen jäin seuraamaan keskustelua.
Itse ostin meidän Kaivarissa asuvalle perheelle kakkosautoksi Porsche Panameran kun nuo Volvot ja Bemarit ovat vähän proleautoja. Ja eihän nyt alle 100t:lla kunnon perheautoa edes saa. Enkä muutenkaan halua samaistua keskiluokkaan.
t. Nanna
PS. Eiks Pradan syysmallisto olekin aika ihana ;)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 21:15"]
Miehelläni on vm. 2013 Volvo XC60 D5, minulla vm. 2014 B-sarjan mersu. Ei velkaa autoista, eikä muustakaan.
[/quote]
Samoilla linjoilla, kuka muka tienaa alle 2600e? Käteisellä ne lapsiperheet ostaa autot ja asunnot.
Tosi mageen näköinen peli toi uus C-sarjalainen, kerrankin Mese onnistunut farmarin muotoilussa. Ilman muuta menet katsomaan.
Miehelläni on vm. 2013 Volvo XC60 D5, minulla vm. 2014 B-sarjan mersu. Ei velkaa autoista, eikä muustakaan.
[/quote]
Mä tykkään näistä. Meil on kans velaton omakotitalo Westendissä, kolme lasta 1, 3 ja 5v, miehellä Mersun CLS ja minulla Audin Q7 et mahtuu noi lasten harrastus kamat mukaan. Mahdoinkohan jo sanoa ettei meillä ole yhtään velkaan.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 21:27"]
[/quote]
Mä tykkään näistä. Meil on kans velaton omakotitalo Westendissä, kolme lasta 1, 3 ja 5v, miehellä Mersun CLS ja minulla Audin Q7 et mahtuu noi lasten harrastus kamat mukaan. Mahdoinkohan jo sanoa ettei meillä ole yhtään velkaan.
[/quote]
Juuri näin, tässä muutamia totuuksia lapsiperheistä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 21:27"]
[/quote]
[/quote]
Unohtu muuten sanoa että ollaan alle 30v molemmat, kaikille vinkiksi että kannattaisi käyttää päätään niin et sitten tartte lähetellä palkkakuitteja Rädylle...
Tällä palstalla huomaa hyvin että hyvin harva täällä on edes ylempää keskiluokkaa. Oikeasti varakkaat eivät ikinä leveille omistamillaan asioilla, velattomuudellaan tai ylipäätään millään materiaan liittyvällä. Ellei nyt sitten ole ihan pelle, mutta ei niitä voi olla niin paljon kuin tämä palsta antaa ymmärtää...
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 21:39"]
Tällä palstalla huomaa hyvin että hyvin harva täällä on edes ylempää keskiluokkaa. Oikeasti varakkaat eivät ikinä leveille omistamillaan asioilla, velattomuudellaan tai ylipäätään millään materiaan liittyvällä. Ellei nyt sitten ole ihan pelle, mutta ei niitä voi olla niin paljon kuin tämä palsta antaa ymmärtää...
[/quote]
Aivan loistava, mitenköhän tän sais näkyviin kaikille kirjoittelijoille?
[/quote]
Tai voisko olla niin ettei tuollaisista asioista puhuta kasvotusten, mutta täällä voi vähän tuulettaa?
Minulla on c-sarjan Mb, tosin jo muutaman vuoden vanha. Tyytyväinen olen ollut. Ajan päivittäin 150km. Vikoja ei ole ollut ja muutenkin toiminut moitteettomasti.
Pienihän se on, mutta naisen käteen erittäin sopiva ;-) Tavaratila (farmari) on riittänyt minun tarpeisiini. Autolla ollaan myös reissattu Lappiin kaikkine suksine ja kamppeineen kahden lapsen kanssa.
Suosittelen!
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 21:41"]
[/quote]
Tai voisko olla niin ettei tuollaisista asioista puhuta kasvotusten, mutta täällä voi vähän tuulettaa?
[/quote]
Miksi varakas haluaisi tuulettaa omaisuudellaan? Mitä hän siitä hyötyisi?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 21:41"]
[/quote]
[/quote]
Eiköhän täällä kirjoittele ne kaikkein köyhimmät ja kipeimmät joilla ei ole muuta tekemistä? esim. mä...
Onhan se uus mese upea mutta tuskin koskaan tulen laittamaan sellaisi summia autoon tai no jos ajaisin sitä työkseni.
[/quote]
Vähävaraiset luulevat että varallisuus muuttaa ihmisen omahyväiseksi, muita tallaavaksi hirviöksi. Siksi yleensä äkkirikastuneet tuhlaavat rahansa äkkiä ja menettävät siinä ohessa myös kaverinsa koska luulevat omaisuudella leveilyn ja rahojen levittelyn kuuluvan asiaan.
Ostimme E-sarjan Mersun vuoden vanhana, merkkiliikkeestä ja vajaa 20-kymppiä mittarissa todistetusti. Muutaman vuoden sisällä siihen kertyi niin paljon vikoja, että on melkoinen rahareikä. Samaa linjaa on ollut muillakin saksalaisilla merkeillä ja kallista huollot ym. pikku korjaukset. Nyt ajellaan japanilaisella katumaasturilla ja on selkeästi toimivampi laite.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 18:27"]
Samaa mieltä kuin 3. Jos sulla ei ole rattaita ja muuta kamaa ihan hirveästi, niin kyllä siinä tilat normiperheelle riittää. Koeajoin tuon C-farmarin viime vuonna, päädyin sitten kuitenkin ostamaan vitossarjan Bemarin sedanina.
[/quote]
Tuskin koeajoit, kun tuo malli tuli just markkinoille.
[/quote]
No anteeksi, ajoin sitten vanhempaa mallia, joka taatusti on ihan erilainen kuin tämä uusi? :)
Mitä muutoksia uudessa on? Arvaan +25 litraa tavaratilassa, +1 senttiä akseliväliä ja "entistäkin hienostuneempaa muotoilua"? Nuo koeajettavat ovat aina melko hyvin varusteltuja, eli enpä usko että tämä uusi nyt niin ihmeellisen erilainen vanhaan verrattuna on. Ehkä käväisen huomenna Vehossa katsastamassa ja ajamassa auton, sittenpä tiedän.
Kertokaanhan minulle miten on mahdollista olla alle 30 tai edes 40 jolla on upeat talot ja uudet autot mut ei yhtään velkaa. Mun maisterin matikka päällä vastaus = pappa betala.
Miksi näin? Korkeasti koulutetut valmistuvat 25-30 ikäsinä ja työura alkaa siitä yleensä n.3te bruttopalkalla josta jää käteen reilut 2te sillä ei hyvät rakkaat ihmiset ihmeitä ostella. vaikka tienaisi sen 5te bruttona joka on mahdollista mutta harvinaista niin siitäkin talojen ja autojen maksaminen ottaa aikansa, velattomana on aikaisintaan 40v hujakoilla...
Esittäkäähän laskelmia joilla eletään velattamana autojen ja asuntojen omistajina.