Voit muuttaa omassa elämänhistoriassasi YHDEN asian. Minkä teet?
Minä valmistautuisin yliopiston pääsykokeisiin kunnolla silloin ennen lapsia ja ennen mitään maailman huolia.
Kommentit (52)
Taas näitä että voi hallita elämäänsä, ehkä olisin psyykannut negatiivisuutta, aina opetettiin hyvää käytöstä, kai voi sanoa pahasti kun oikein ilkeä ihminen kohdalle sattuu.
Sitten kun on ongelmia selitetään itte täytyy, aina ei ole oma syy eikä kaikkea voi valita. Siksi turha pähkäillä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 12:56"]
En koskaan joisi tippaakaan viinaa.
[/quote]
Mietin myös että vastaisin tämän. Toisaalta sitten mulla ei olisi muutamaan tosi hyvää kaveria, jotka sain AA-ryhmästä. Sen yhden juoma-aikaisen ihmissuhteen voisin mieluusti skipata, toisaalta siinäkin oli puolensa. Ehkäpä skippaan pettämisen. Tai menisin lapsuuteeni, ja peukaloisin itselleni omanarvontunnon (tai mielen ehjyyden), että ei tarvitse myöhemmin koheltaa niin vitun pahasti ihmisuhteissa ja päihteiden kanssa. Tai sitten menisin sujauttamaan isi-papan katkarapuun kortsun eräänä kriittisenä hetkenä. Sori brutaali ilmaisu.
Minun vanhempani eivät olisi koskaan eronneet, vaan olisivat onnellisesti yhdessä.
Mutta jos kyse on vain asioista, joihin olen itse voinut vaikuttaa, niin ei olisi pitänyt seurustella yli 5vuotta eksän kanssa.
Päähäni olisi tippunut meteoriitti kesäkuussa 2006.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 12:40"]En pettäisi
[/quote]
Sama. Mitään muut asiaa en elämässäni kadu ja häpeä niin paljon kuin tätä. Toisinaan jopa vihaan itseäni vaikka tapahtumasta on vuosia. Ja tiiän: ansaitsen kaiken sen vihan. Itseltäni ja muilta. Heittäkää kivillä ja miekoilla. Pyydän.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 12:40"]En pettäisi [/quote] Sama. Mitään muut asiaa en elämässäni kadu ja häpeä niin paljon kuin tätä. Toisinaan jopa vihaan itseäni vaikka tapahtumasta on vuosia. Ja tiiän: ansaitsen kaiken sen vihan. Itseltäni ja muilta. Heittäkää kivillä ja miekoilla. Pyydän.
[/quote]
Anna itsellesi anteeksi ja itselleen on kaikkein eniten vastuussa.
Olisin aloittanut juoksuharrastuksen nuorana
Peruisin halukkuuteni avioerota miehestäni, lapseni isästä.
Skippaisin laastarisuhteen pitkän avoliiton jälkeen.
Ensimmäiseksi tuli mieleen, että deletoisin isäpuoleni elämästäni kokonaan. Mutta sitten minulla ei olisi ihania sisaruksiani, joten ehkä en kuitenkaan tekisi niin.
Hmm. Varmaankin muuttaisin sen, miten toimin erään tärkeän ihmisen kanssa pari vuotta sitten. Jos en olisi ollut silloin niin idiootti häntä kohtaan, en todennäköisesti olisi menettänyt häntä elämästäni.
Olisin mennyt sinne toiseen lukioon, jonne ystäväni meni. Pelkäsin, että tulisin koko lukion roikkumaan ystäväni helmoissa ja ajattelin, että tuntemattomien keskellä minusta tulisi sosiaalisempi. Virhe! Jäin koko lukioajaksi yksin ja masennuin totaalisesti.
En sytyttäisi ensimmäistä savukettani.