**EnSiKoT tiistaina**
Linkki maanantain ketjuun: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8195842&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (55)
[color=green]Killalle[/color] paljon tsemppiä uuteen kiertoon!
Minnekäs [color=red]mooli[/color] katosi? Unohtui aiemmin kysyä, että mitä miehesi tuumasi viivoista :) Mitkä tunnelmat teillä siellä on? Juu, en ole yhtään utelias ;) Älä kyllästy tähän kyselemiseen, jooko ;)
[color=deeppink]Kesämorsian[/color]: Toiveikkuus tosiaan nousee! Mutta piinailu jatkuu siihen asti, että saan plussan tikkuun, mitä ei tapahdu vielä moneen päivään. Acon 10 kyllä polttelee kaapissa, mutta kp:t eivät taida antaa vielä periksi.
Tunnustan teille enskakavereilleni, mitä taas tuli vauvakuumeissaan tehtyä: Ostin sitten sellaisen odotuspäiväkirjan, kannessa oli niin söpöjä vauva-aiheisia kuvia. No kun se oli alennuksessa, joten oli hyvä syy ;) Mutta Odotus-lehteen en vieläkään kajonnut! *ylpeä itsekuristaan*
Katsoitteko te muut eilen ykköseltä (vai kakkoselta vai mikähän se kanava oli?) ohjelman, jossa puhuttiin omega 3 -rasvahappojen myönteisestä vaikutuksesta sikiöön? Minä ehdin nähdä siitä vain lopun. Jotainhan siinä puhuttiin, että noilla rasvahapoilla voisi EHKÄ olla myönteinen vaikutus ainakin sikiön aivojen kehittymiseen, mutta ilmeisesti siitä ei sitten oltu yksimielisiä.
wautsi mikä päivän alotus moolilta, lisää tällasia plussa-aamuja :)
Nuutti ja Killa: Isot pahoittelut tädin paskiaisesta *halaa*
Meriheppa: Vaihdetaampas sun tylsä kp, oviksen oottelu koopeeksi :) wihii, pääset peittoja pöllyyttelemään ;)
Oon@: Nyt heti sinne peittoihin sinäkin sen ukkos kans! Yhtään ovista ei hukata siskoset!!
Remukka: Rentouttavaa lomaa :)
Hoyt: Sänkyyn sinäkin mars mars... Otetaan nyt kaikki tosta moolista mallia ja plussia sit kehiin kun on sen aika :)
Peipposka: Muutaman kerran olen täällä sellasen ohjeen kuullut et niin kauan on toivoa ku täti on poissa... bdbdbdbdbdbdbdbd :)
B_fly: Toivottavasti on jo parempi olo *halaa*
Käden heilutus ja <3 kaikille muille enskoille joita en muistanut!!
Nyt ).( " oireet" jatkuu ihmeellisinä...ihan ku mulla olis ollu ainakin kymmenen ovista tässä kierrossa, just samanlaisia vihlasuja ja kipuja on ku oviksenkin aikaan..ja parina iltana on tullu _tosi_ huono olo..melkeen kuin b_flylla. Ja housuissa senkun lorahtelee. Helkutti en kestä jos taas täti tulee ens viikolla... Peittoja on kyl pöllyytetty tosi ahkerasti..et ei ainakaan siitä voi kiinni olla. Blaah...
Katoin sen Onnen Varjot tosiaan viikonloppuna, tais tulla itkettyä kaikkia varastot tyhjiksi...oli kyl tosi loistava elokuva ja niin hyvin kerrottu tunteista ja, ja wautsi mikä leffa. Kattokaa se!
G: Tähän mennessä ne muutamat nega testit on tehty yhdessä ja luulempa et seuraavatki tehdään yhdessä..toivottavasti ei kuiteskaan noita negoja.
Muttah, illalla taas palailen ainakin lueskelemaan... Ai niin ja MOOLI kerrot kaikki meille siitä plussaus tilanteesta!! :D
Papasta selvitty, oli aivan mielettömän mukava täti, joka otti huomioon mun " arkuuden" . Ei mun tarvinnu ees sanoa mitään, huomasi sen ilman erityistä mainintaa ja höpisi omiaan koko toimenpiteen ajan... Huaah, taas vähään aikaan ei tarvii mennä! Eli päivän 1. kammotus ohi, toinen eli hammaslääkäri vielä edessä! Mulla on siis oikee painajaispäivä tänään, kaikki yhtä aikaa! Mutta onpahan vähempi aika kärsittävänä! =)
Nyt kaipaisin jo moolia kertomaan tunnelmista! :D Mitenkä sitä lainkaan pärjää ilman sua täällä kun nyt jo alkaa " eroahdistuksen" oireet?!
Kaikille enskoille huiskutukset tasapuolisesti, palailen taas jossain vaiheessa päivää!
Ainii, piti lähetellä Pepsikselle vielä paaaaljon synnytyspölyjä (hih), toivotaan että pian vaavi päästää äipän nautiskelemaan ihanasta yhteisestä ajasta!
Heips!
Täällähän on oikein kunnon positiivinen tiistai!! Oikein isot onnen toivotukset moolille!
Enpäs ole ehtinyt teidän keskusteluja kovin tiivisti seurailemaan, työt vievät niin paljon energiaa. Yritän kuitenkin keikkua mukana sen minkä ehdin ja pidän samalla peukkuja kaikille enska kavereille!:)
OMA: Ei mitään ihmeellistä. Aika masentavat pari viikkoa on ollut kun töiden ja remontin takia on aika rankkaa...mutta toiveikkaana kuitenkin mennään etiäpäin. Ihmettelen suunnattomasti kun luulin bongaavani ossi limat tässä viikko sitten ja tuntuu, ettei ne vieläkään ole loppuneet. Tosin, liman koostumus on ehkä hieman muuttunut, mikä toisaalta voisi kertoa siitä, että ossi meni jo? Hyvä jos meni, koska sitten pupuiltiin oikeaan aikaan...toisaalta, voisiko ossi olla vasta tuloillaan kun viime kierto oli niin pitkä, 42kp? Nyt on menossa kp 24. Kattellaan tilannetta.
Mukavaa tiistai päivän jatkoa kaikille! Tsemppiä piinailijoille ja pahoittelut tätiä kestitseville! :)
*greetas*
[color=orange]apilaiseni[/color], kohtalotoverini. On tää kyllä oikeasti niin tätä! Oireita on, mutta mitenpä niistä voisi olla täysin varma? Minulla on ollut monet kerrat muka oireita ja sitten on selvinnyt, että olen ollut valeraskaana. Siksi onkin niin vaikea luottaa nytkään, vaikka on TODELLA huono olo! (Siis just nyt tällä sekunnilla ei ole, mutta viimeksi tänä aamuna luulin tosissani, että oksennan.) Sinänsä vain ärsyttää, että tuntuisi olevan voimakkaita oireita - sitä suurempi pettymys, jos se eräs tulee taas kylään, kun nyt ehtii jo kuvitella kaikkea :/ Mutta ei heitetä kirvestä kaivoon vielä, kun ei tätsää näy :) Pitäisiköhän linnoittautua lukkojen taakse ja sulkea kännykkä, ettei tulisi sitä inhottavaa vierailua?
Mahtijuttu kerta kaikkiaan!!! Ja paljon +-sädetyksiä muillekin vaavikuume-Enskoille! Kyllä tuonne odotuspuolelle mahtuisitte tekin :)
Serenity 8+4
Tää oli kyllä päivän paras uutinen:)))))))))
Siirryhän tonne o-puolelle meitin mukaan kun uskallat, nyt paljon tarrasukkia ja liimaa matkalle mukaan. Ihanaaaaaaaaaa!!!!
(Jokos tulet odottavien Enskojen mukaan Tampereelle meetingiin tulevana lauantaina?)
Ja Killaseni, pahoittelut siitä tädin ryökäleestä! Kuten Mooli todisti, luovuttaa ei kannata. Kyllä meille kaikille se nyytti jossain vaiheessa suodaan:=)
Vilkutukset Naksulle ja jessikselle + muille tutuille!
Aurora rv 14+4
[color=red]ISO ONNENRUTISTUS MOOLILLE![/color] On se vaan niin ihanaa, kun plussia satelee. Tässä sen kai taas huomaa, ettei kannata lopettaa toivomista -vaikkei niitä kuuluisia oireita niin olisikaan. Liihottele Mooli rauhassa siellä katon rajassa onnellinen hymy kasvoilla ja kirjoittele kuulumisia ja tuntemuksia sitten, kun maltat koneen ääreen rauhoittua!
Killalle pahoittelut tädistä. P**ka homma, ei siihen pettymykseen vaan koskaan totu. Jaksuhali!
Lupaavan kuuloisia oireita on ollut liikkeellä useammallakin. (Sori, en muista nimiä. Sama pää kesät talvet.) Oireiden lisääntyminen taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus päivien lukumäärän lisääntyessä. Aina niitä oireita vaan ilmaantuu, vaikkei edes kovasti yrittäis etsiä. Toivottavasti teidän kaikkien piinailijoiden oireet ovat kuitenkin sitä itseään. bd
Olen hieman ulkona taas kaikesta. Olen kyllä yrittänyt lukea enskapinoa säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta nyt on niin kamalasti kaikkea kiirettä, että kirjoittelu on jäänyt. Ehkäpä sitä taas tässä ehtii viestittelemäänkin.
ON: Päiviä on nyt 22/23-35. Olo on välillä ihan ok ja välillä tuntuu ihan oudolta. Ja mitä enemmän sitä olon outoutta ajattelee, sitä oudommaksi se muuttuu. Joten olen päättänyt lopettaa asian ajattelun. Odottelen vaan rauhassa ja katson mitä tuleman pitää. Yksi asia on toki pakko mainita, koska se " häiritsee" jo normaalia elämistä. Mun rintoja särkee. Nii-in, luitte ihan oikein. Ne eivät siis ole mitenkään kosketusarat tms. mutta aina välillä tulee sellaisia hetkiä, jolloin jomottaa, ja vielä molemmille puolin. Tuntuu aikas häijyltä. Tällaista ei ole vielä koskaan ennen ollut. No, kaipa sitä pitää aina yksi yllätys joka kiertoon löytyä.
Yritän palailla taas joskus. Olette ajatuksissani, vaikken täällä ajatuksiani olekaan kirjoittelemassa. *vilkuttaa kaksin käsin kaikille enskaystäville*
~dese~
Tulihan niitä plussa uutisia sieltä, Onnittelut Moolille :)
Killa: mä muistutan, mutta torstaina lähetään reissuun. Ikävää, että se täti ryökäle eksyi sinne :(
Naksu: Mukavaa, että gynellä käynti ei ollut epämiellyttävä
Mun on pakko myöntää, pikaisesti lukaiseeni päivän pinon läpi, joten kommentoiminen taitaa jäädä olemattomaks..
Piinailijoille, B_fly, apila, remukka ja peipposka ainakin, paljon plussatuulia. *bd*
Oviksen aikoja eläville pupuiluintoa :)
ON: on pakko kysyä viisaammilta apua, tänään kun kiltisti taas tikuttelin, tuli se toinen viiva tosi nopeesti ja omasta mielestä ja miehen ne olis lähes yhtä tummat, tuleeko se toinen viiva ihan selvästi tummemmaksi vai ei? Pitääkö testailua kuitenkin jatkaa vielä että sais selvemmin tumman toisen viivan? Niin selkeesti se oli omasta mielestä tummempi kuin muina päivinä ku oon tikutellu... Kyllä meinaan ton miehen kuitenkin tonne sängyn puolelle tänään houkutella :)
-Sara-Maria-
b_fly kohtalotoveriseni :) menen kyl oikeesti jo käymään sit gynellä jos tää ei nyt muka oo _SITÄ_... ihan kummalliset alamaha kivut taas päällä. Ihan ku täti olis tulossa ja laskeskelin tos kp:tä, oon vielä enemmän ihmeissäni 8) tämä hullupiinaenska on jo menossa päivillä 25/29-30 eli tätiä harhautellaan jo tos viikonlopun paikkeilla!! ja mä kun olin luullut et ehkä ens viikolla voisin ruveta panikoimaan taas..olis vissiin kyl ollu hyvä jos en olis edes laskenut noita päiviä... :/ Niin, ja siit pahoinvoinnista, tuli eilenkin illalla ihan hirmu nälkä ja sit paistelemaan vaan nakkeja ja kananmunaa (njams :P) pannulle ja ku olin saanut ne lautaselle asti tuli ihan _sairaaan_ pahaolo..vaan eipäs mitään pahanolon kourissa alkoikin samalla sekunnilla tekeen mieli paistetun kananmunan keltuaista!!! söin sit ukonkin kananmunista keltuaiset ja se sai sit mun nakit :D kuulostaako jo vakavalta.... hahaa... Jos TÄÄ on valeraskautta ni millanenhan mun oikee raskausaika tulee olemaan hih...
mut nyt pakko ruveta imuroimaan...vai paistaisko kananmunia...? ;)
-pakkomielleneurootikkovaleraskausenskaapila
Hienoa kun " vanhat" enskat plussaa! Antaa niin paljon toivoa tänne " keski-ikäisillekkin" enskoille. Toivottavasti mooli menee kaikki hienosti! ONNEA!
Täti oli yllättänyt killan - höh! Pahoittelut ja kohti seuraavaa kiertoa.
Bfly: jännät paikat! dbdbddb! Toivottavasti tuo olisi nyt SITÄ.
ON: Pöh ja pah. Kyllähän se täti sieltä mut aamulla löysi. Näköjään ei ole yksikään kierto samanlainen. Tuntemukset on aina hiukan erilaisia ja nyt alkaa näköjään tuo ennen niin täsmällinen tätikin myöhästellä. Holtitonta kerrassaan.
Huoh... mitenköhän tätä vauvakuumetta jaksaa enää? Viides kierto käynnissä. Onneksi aina välillä tulee iloisia uutisia plussista. Varsinkin vanhojen enskojen hoito- sekä luomuplussat saa toivon pysymään päällä.
Jahas, ja sitten hiukan galluppia kehiin!!
[b]Gallup:[/b] Kuinka mones kierto käynnissä?
Mulla siis viides.
Uuteen kiertoon siis,
Peipposka kp 1/27-31
Kiitokset ihan HIRMUSESTI onnitteluista kaikille - mooli on ihan nolona nyt...*punastuu ja hikoilee* Ootellaan nyt perjantaille ainaskin näin ens alkuun:=)
Kiitos Greetas, B_fly, Serenity, Aurora, desejo, apila, sara-maria, peipposka, Lisbet, kesis, Aqua, Amy, Juli, Brooke, Remukka, Viipero, Siru, Ainoaurora, Essi ja tietty Pepsis ja QQQQQQQQQ!!! Ootte ihquja ja rakkaita kaikki:=) kiitos o-puolilaisille kovasti:=)
Oma Naksuli ja Killaliini; lämpimät kiitokset kannustuksesta!
Killa; tosi outoa, että tätsy tuli täysin varoittamatta - eikö ookin tässä " kiertojen saatossa" huomannu, kuinka oireet vaihtelee ilman erityistä logiikkaa - tai siis välillä tuntuu, että on selvä logiikka ja välillä ei sitten mitään! Uutta matoa vaan koukkuun - mähän en ilman sua o-puolelle mene - niin on sovittu!!!!!!!!!! (paanko vielä muutaman huutomerkin, että uskot;=) Nii, ja Naksu kans!!!!!!!!
yritän päästä täältä virkapaikalta kohta kotiin - palailen vielä iltasella!
*halit*
-mooli
Kiitokset ihan HIRMUSESTI onnitteluista kaikille - mooli on ihan nolona nyt...*punastuu ja hikoilee* Ootellaan nyt perjantaille ainaskin näin ens alkuun:=)
Kiitos Greetas, B_fly, Serenity, Aurora, desejo, apila, sara-maria, peipposka, Lisbet, kesis, Aqua, Amy, Juli, Brooke, Remukka, Viipero, Siru, Ainoaurora, Essi ja tietty Pepsis ja QQQQQQQQQ!!! Ootte ihquja ja rakkaita kaikki:=) kiitos o-puolilaisille kovasti:=)
Oma Naksuli ja Killaliini; lämpimät kiitokset kannustuksesta!
Killa; tosi outoa, että tätsy tuli täysin varoittamatta - eikö ookin tässä " kiertojen saatossa" huomannu, kuinka oireet vaihtelee ilman erityistä logiikkaa - tai siis välillä tuntuu, että on selvä logiikka ja välillä ei sitten mitään! Uutta matoa vaan koukkuun - mähän en ilman sua o-puolelle mene - niin on sovittu!!!!!!!!!! (paanko vielä muutaman huutomerkin, että uskot;=) Nii, ja Naksu kans!!!!!!!!
yritän päästä täältä virkapaikalta kohta kotiin - palailen vielä iltasella!
*halit*
-mooli
Ihan uskomattoman ihania uutisia taalla. Nyt vaan miljoona kiloa vauvaliimaa ja tuhat paria tarrasukkia matkaan mukaan. Jippii, Juhuu...Moolista tulee aiti!!!
Killa: Nyt vaan tadille potku takamuksille ja uutta maotoa koukkuun...kylla se haikara teille loytaa, heti ensi kuussa, eiks ni?
B-fly ja Apila: bdbdbdbdbdbdbd...toivottavasti teidan oireet on just sita mita pitaiskin.
Naksu, onneks oli kiva tati papassa....aina ne on vahan inhoja. Tsemppia hampilaakariin. Kylla sa olet urhea kun hoidat papat ja hampaat samana paivana. Mun mies joutui eilen juurihoitoon, ei sita kesta isoa miesta katsoa kun se oli niin kipea, etta itku meinas tulla.
Vilkutukset Remukalle o/...tsemppia muuttopuuhiin...jos vaikka siskojen plussa energiat tarttuis suhun!
Desekin oli kaynyt pitkasta aikaa o/
Aurinkoista ja plussatuulista paivaa kaikille!
Nuutti
Ihanaa!! :) :)
Killalle rutistushalit tädin perkeleen vuoksi! Mutta kyllä toi Moolin plussa antaa kaikille uskoa ja tsempityksiä, että jollain keinolla se onnistuu!
Naksu joutu hamppilääkärin kouriin. Itse juuri tulin samaiselta ja sain purentakiskot yöllä pidettäviksi. Mulla on oik.puolelta leukaluu lähtenyt irti kallonluusta ja leuat posahtelee joka puraisulla. Ei oo kivaa ei!
Sara-Maria: Mulla tuli toissapäivänä lähes yhtä vahvat viivat o-testiin, mutta kuitenkin värieroa oli. Nyt sitten jatkoin kuitenkin testailua, koska viivathan pitäis olla yhtä vahvat tai vahvempi, joten kannattaa jatkaa vielä. Jos viivat vain nyt vaalenee eikä enää vahvistu niin luulis oviksen jo olleen. Mulla ne näyttää nyt vaalenevan, mutta jatkan vielä koska kierron pituudesta ei tietoa, enkä ovisoireita oikein tunnista ja tikkujakin on varastossa vielä kymmeniä. Niin ja ehdottomasti raahaat miehen makkarin puolelle, jos ovis onkin nyt!!
Heippa kaikille muille!
Hoyt kp 20/37
[color=blueviolet]Mooli: kyllä vaan on outoa, että kiertojen oireet on mitä sattuu, eikä minkään näköstä logiikkaa missään. On mitä kummallisinta oiretta ja oireettomuutta. No, tää vahvisti vaan mun ajatusta siitä, että entistä varmemmin en luota muuhun kuin kahteen viivaan tikussa. OIreita on ihan turha kyttäillä. Vaan jatkamme yritystä, joten mene vaan sinne o-puolelle vähän järjestelemään tilaa mun ja Naksun (ja tietty kaikkien muiden) tulla! :) Tulee kyllä kova ikävä sua! Muista käydä kertomassa kuulumisia, kun voi tehdä mulle vähän tiukkaa käydä siellä teillä! Oikein ihanaa mahan kasvatusta! Ja ainakin yhdeksän kuukauden boolittomuutta! ;)
Kiitti kaikille lohdutteluista! Luulisi tähän jo tottuneen, mutta aina se vaan koville ottaa. Mutta ei tässä mikään auta, kun pitää pää pystyssä (tai pitäiskö sanoa, että jalat levällään ;) ) ja koittaa uskoa, että kai se tärppi joskus tännekin osuu!
Sori, että jää nyt kommentoinnit vähille, koitan taas kerätä voimia tähän palstailuun!
Killa
Heti heräsi uteliaisuus , kun joku vihjasi tuolla o-puolella ;)
Vaikka oon mäkin teitä välillä käyny vakoilemassa muutenkin ;))
ASIAAN: ONNEA AIVAN SIKA PALJON MOOLI!!!! Kiva kun pitkä odotus palkitaan viimein, tervetuloa " kerhoon" o-puolelle :))
t. Ope + Ahaa rv 32+1
[color=red][size=4]♥[/size][/color]
Onnea,Onnea,Onnea! Ja vauvaliimaa pikkuiselle elämänalulle!
[color=red][size=4]♥[/size][/color]
Elämä on niin hitsin jännittävää varsinkin täällä enskapalstalla!
Moikkaus o-puolen vierailijoille! Uskomattoman paljon viikkoja kasassa itse kullakin! Mukavia päiviä masunkasvatteluun!
Minä olen nyt aloittanut uudessa työssä ja jännittäväähän se on, tämä viikko lähinnä perehtymistä ja toimistohommaa ja ensiviikolla sitten tositoimiin asiakkaiden keralla!
Olen yhtä aikaa tosi onnellinen ja hyvin hämmentynyt! Että mitäs tästä nyt sitten seuraa ja miten suuren palan kakkua olenkaan haukannut, olenko kelpo vaiko en?;) Ainakin osaan stressata!;)
No, ehkä tämä tästä selviää, kun vauhtiin pääsen, ei ainakaan näytä työt loppuvan kesken!
Vauvahaaveet ovat olleet nyt taka-alalla, ei oikein uskalla ajatella vielä nenää pidemmälle, kun syksy on niin kiireistä ja suunnitelmat töissä avonaisia ja arvaamattomia. Ehkä olen miehen kotiutuessa lokakuussa jo paljon viisaampi. Nyt on aikaa antaa asioiden olla omalla painollaan.
Täti tupsahti aikataulussaan sunnuntaina kyläilemään ja lauantai-iltana aloitettu kipulääkitys näkyi tepsivän suht hyvin siihen vihulaiseen!
Julille vilkutuksia ja Lisbetille kanssa, jotenkin lukeudun teihin taukolaisiin nyt vaikka kukin taukoillaan eri syistä!
Killalle lohtusia ja toivoa sylikaupalla. Tuo jalat levällään oli kyllä hauska lausahdus! ;) Kannatetaan! Potkit ensitöiksesi sen tädin ulos ja sitten Moolin takinliepeestä kiinni o-puolelle!
Deselle Morjens! Sinäkin olet usein mielessä, vaikka olen itsekin harvoin nyt palstaillut!
Ovisbongareille hermoja niiden tikkujen kanssa! Ja peitot heilumaan!;)
Apilalla oikein kymmenen ovista ollut;) Kyllä nauratti tuo kananmunajuttukin, Olet tosi hauska kuumeilukamu! Bdbdbdbd
Aqualle erikoismoi!
Piinailijoille peukkuja, jospa se olisi ihan oikeasti plussa-aalto Moolin esimerkistä alkamassa!
Vilkutellen!
Märyän täällä kun niin iloinen olen teijän puolesta!
Nyt kyllä tulet meitinkin puolelle sitten hehkuttamaan!!!
JA NAKSU ja KILLA nopeesti kyytiin sieltä!
Fio rv 27+1
Rakas pikku karvapalloseni,boolikamuni onnea onnea PLUSSASTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Huiiiiiiii,meni iha kylmät väreet!!!!Ehittiinhän me samanaikasesti oottamaan!!!!!!!!!!!
Killalle pahoittelut tätsystä!
-Pepsi ja Villipylly rv38+2.......sais tulla jo,kävelemisestä ei meinaa tulla mitää enää liitoskipujen takia...huh