Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi, mutta en ymmärrä etenkään sellaisia avioeroja, joissa on osallisina pieniä lapsia

Vierailija
14.08.2021 |

Lapset kärsivät avioerosta aina. Klisee, mutta totta. (Veljeni 9-vuotias tytär ilmoittaa edelleen vuoron perään sekä isälleen että äidilleen: - Miksi te ette voi muuttaa takaisin yhteen? Miksi me ei voida olla kuin oikea perhe? Erosta on nyt aikaa 3 vuotta.)

Kommentit (312)

Vierailija
21/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ymmärrä miksi tulisi jäädä kärsimään suhteeseen lasten takia? Jos vanhemmilla on jatkuvasti riitoja, päihdeongelmaa, pettämisiä jne niin siinähän kärsivät ihan kaikki. Lapset aistivat kyllä vanhempien todelliset välit, vaikka huutoa ei kuuluisi. Lapset tietenkin kyselevät miksi ette voisi olla yhdessä ja silloin asiallisesti ja ikätason mukaan selitetään se asia. Tottakai lapset kyselevät, mutta se ei tarkoita että tosiasiassa kärsisivät enemmän, kuin jos vanhemmat olisivat yhdessä.

Vierailija
22/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah. Minä kasvoin perheessä, jossa vanhemmat olivat koko ajan passiivisagressiivisia toisiaan kohtaan.

Nykyään meillä kaikilla sisaruksilla suuria tunnelukkoja ja kyynisyyttä elämää kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ette te ihmiset tiedä mitä siellä eron taustalla on. Oma eroni johtuu miehen kokaiinin käytöstä. Hän on ihan työelämässä menestynyt ihminen ja päällisin puolin kunnollisista kunnollisin. Käyttö ei näy ulkopuolisille mitenkään.

Ja minun mieheni ei kertonut työstään salaiselle poliisille ja mafialle vaikka päällisin puolin hän oli kunnollisista kunnollisin suutari. 😂😅😆😁

En ihan tavoita ajatusta tai vitsiä tämän viestin taustalla, mutta kiva jos elämäni suurin tragedia naurattaa jotain.

Vierailija
24/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu pariskunta alkoi vihata toisiaan pian lapsen syntymän jälkeen. Mies oli kuitenkin jo aikaisemmin jättänyt erossa pienet lapsensa rakastuttuaan tähän uuteen vaimoonsa. Mies uskoutui minulle ja kertoi, että he eivät vaimon kanssa edes koskettaneet toisiaan 20 vuoteen.

Luulivat tehneensä tyttärelleen suuren palveluksen. Tyttö kärsii vakavista mielenterveysongelmista. On raskasta lapselle kannatella koko perhettä ja olla se syy, miksi vanhemmat on syvästi onnettomia.

Montako käsikirjoitusta olet lähettänyt kustantajalle ja saanut aina sen ”Ei valitettavasti edusta sitä mitä me etsimme” -vastausta?

Sirpako siellä kirjoittelee? Terveisiä entiseltä aviomieheltäsi. Teidän olisi kannattanut erota. Molemmat sairastuitte fyysisesti avioliittonne 20 vuotta kestäneestä stressistä. Sinulla on krooninen suolistotulehdus ja entisellä miehelläsi vaikea sydänvika.

Vierailija
25/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutku on TRENDIKÄSTÄ lähte läksimään pienimmästäkin asiasta.

Ja minä minä minä.

Vierailija
26/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi kysyy miksi niin se tarkoittaa että hän ei ymmärrä ja hänelle pitää selventää asia eikä sitä, että asian pitäisi olla toisin.

Vierailija
27/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ette te ihmiset tiedä mitä siellä eron taustalla on. Oma eroni johtuu miehen kokaiinin käytöstä. Hän on ihan työelämässä menestynyt ihminen ja päällisin puolin kunnollisista kunnollisin. Käyttö ei näy ulkopuolisille mitenkään.

Ja minun mieheni ei kertonut työstään salaiselle poliisille ja mafialle vaikka päällisin puolin hän oli kunnollisista kunnollisin suutari. 😂😅😆😁

En ihan tavoita ajatusta tai vitsiä tämän viestin taustalla, mutta kiva jos elämäni suurin tragedia naurattaa jotain.

Kyllä, hysteerisinä totuuksina kerrotut tarinat naurattaa aina!

Mikä on hysteerinen totuus? Minun elämäni nyt meni näin. Väliäkö sillä uskooko sen joku vauvapalstan anonyymi. Oletettavaa kyllä että ex-mieheni alamäki jatkuu ja tulee näkyvämmäksi ajan myötä. Tällä hetkellä se ei vielä näy ulos päin.

Vierailija
28/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ero ei ollut vaikea asia, vaan olin iloinen, että riitely loppui .

Mutta isän uusi vaimo oli hyvin ilkeä minua kohtaan. Ja keksi kaikkia valheita. Se oli raskasta, ja todellakin yritin olla kiva hänelle ja olla mahdollisimman vähän vaivaksi, auttaa siellä ollessani kotitöissä jne. 

No ei onnistunut kuitenkaan välejämme koskaan rikkomaan ja äitini ja isänikin pysyivät eron jälkeen ystävinä , ja isäni oli myös äitiäni hautaan kantamassa. 

Vierailija
29/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei paljoa perhettä ajattele, kun kyllästyvät ukkoonsa.

Nimenomaan ajattelevat perhettään, kun kyllästyvät ryyppäävään ja räyhäävään ukkoonsa.

Sellaisia miehiä on ehkä 5 - 10%, ei puolet mikä on eroprosentti.

Puppua. Varmaan yli puolet treffipalstojen eronneista miehistä on vähintään viikonloppujuoppoja. Eivät edes peittele sitä mitenkään, vaan heistä on hauskaa kertoa että "olen nyt tässä vähän krapulassa kun tuli eilen yksin juhlittua kalsareissa". Luulevat olevansa edelleen jotain teinejä ja että tuo on jotenkin hassua ja hauskaa.

Vierailija
30/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sä kirjoitat asiasta josta sulla on vaan mielipide eikä omaa kokemusta.

Lopeta.

Ei omakohtaista kokemusta, veljen puolesta aivan läheltä kuitenkin. Minähän se näen vuoroviikoin niitä lapsia, kun tulevat meillä käymään ja lapset ovat jotenkin niin apaattisia. No, heidän liittonsa kaatui lasten äidin uskottomuuteen: kyllästyi tavalliseen töissäkäyvään mieheen ja löysi rikkaan eronneen miehen, jonka kanssa lyöttäytyi yksiin vielä silloin, kun asuivat saman katon alla. ap

Vierailija
31/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että tällasissa keskusteluissa ne perustelut otetaan yleensä ääritapauksista.

Vierailija
32/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosimme koska rakastuin naiseen. Nyt olemme molemmat uusissa naimisissa ja asumme lähekkäin edelleen. Lapsemme viettävät aikaa molemmissa kodeissa yhtälailla. 

Vierailija
33/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M45 kirjoitti:

Mielenkiintoista, että tällasissa keskusteluissa ne perustelut otetaan yleensä ääritapauksista.

Jos omassa elämässä nyt sattuu olemaan ääritapaus? Siitäkö ei saisi kertoa? Olen ihan tavallinen ihminen, ehkä sinun naapurisi, työkaverisi, serkkusi tai lapsesi kaverin äiti. Sellainen ihminen jonka eroa päivitellään "että miksihän nuokin erosi".

t. se jonka mies alkoi käyttämään huumeita

Vierailija
34/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkun muija lähti lätkimään kun rakastu toiseen jätkään. Lapsi oli silloin tuskin vuoden ikänen. Nyt se poika on 11 ja vuoden päästä se tahtoo muuttaa isänsä kanssa saman katon alle. Nyt on vielä yhteishuoltajuus. Pojan äityli on vaihtanu miestä kuin pipoa, on vissiin jo 12. mies menossa.

Vierailija
35/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä minä minä.

Itsestään pitääkin välittää, silloin voi välittää aidosti myös muista. Siinä voi samalla opettaa lapsille, ettei mitä tahansa kohtelua pidä sietää. 

Vierailija
36/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sä kirjoitat asiasta josta sulla on vaan mielipide eikä omaa kokemusta.

Lopeta.

Ei omakohtaista kokemusta, veljen puolesta aivan läheltä kuitenkin. Minähän se näen vuoroviikoin niitä lapsia, kun tulevat meillä käymään ja lapset ovat jotenkin niin apaattisia. No, heidän liittonsa kaatui lasten äidin uskottomuuteen: kyllästyi tavalliseen töissäkäyvään mieheen ja löysi rikkaan eronneen miehen, jonka kanssa lyöttäytyi yksiin vielä silloin, kun asuivat saman katon alla. ap

Mistä sinä tiedät millainen paskapää veljesi on parisuhteessa tai jos hän ei vaikka tykkää seksistä ollenkaan. Se että hän on veljesi, ei tee sinusta hänen parisuhteensa asiantuntijaa.

Vierailija
37/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M45 kirjoitti:

Eivät palstan hysteeriset velat tunne kuin kirjallisuuden/sarjojen ääritapauksia, joita kirjoitetaan suomalaisena totuutena v 2021.

Vierailija
38/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon minäkin uskon. Huonosti voivat lapset ovat useimmiten ns. hyvistä kodeista. Kiiltävien kulissien pystyssä pitäminen on kaikkein tärkeintä, vaikka neljän seinän sisällä olisi kuinka oksettavaa.

Vierailija
39/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä minä minä.

Itsestään pitääkin välittää, silloin voi välittää aidosti myös muista. Siinä voi samalla opettaa lapsille, ettei mitä tahansa kohtelua pidä sietää. 

Oletko Vihreiden tai Vasemmiston aktiivijäsen?

Vierailija
40/312 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaah. Minä kasvoin perheessä, jossa vanhemmat olivat koko ajan passiivisagressiivisia toisiaan kohtaan.

Nykyään meillä kaikilla sisaruksilla suuria tunnelukkoja ja kyynisyyttä elämää kohtaan.

Luuletko sitten, että se passiivisagressiivisuus olisi eron jälkeen kadonnut? Että vanhemmat eivät olisi alkaneet käyttää lapsia kostovälineinä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi