Kumpi mokasi, minä vai mies?
Jos tuntuu että tämäkin on provo niin ota vaikka ajatusleikkinä eli kuinka vastaisit tälläiseen tilanteeseen oli fiktiivinen taikka ei. Olen "leikissä" mukana.
Yritän tiivistää vaikka olen tosi surkea siinä.
Mulla on jo pidemmän aikaa ollut tosi paha olla.
Eilen oli niin järkyttävän huono olo että purskahdin vain miehen vieressä itkuun ja paniikissa sopersin miten tahdon vain kuolla ja etten jaksa enää tehdä mitään ja kaikkea muuta inhottavaa mitä nyt huonosti voiva ihminen itsestään keksii.
Mies lohdutti ja otti syliinsä itkemään, parhaansa hän yritti ja sai lopulta minut jopa vähän nauramaankin tilanteelle. Sitten hän halusi harrastaa seksiä (=yhdyntää).
Minä menin ihan jäihin siitä ja kesken kaiken aloin vain itkemään ettei hän välitä mistään muusta kuin alapäästään ja että mikään ei hänelle riitä enkä minä ole ansainnut edes hetken lohtua ilman että hänen pitää siitä jotain saada (seksiä oli ollut viimeksi ehkä tunti ennen tätä kaikkea). Mulla pimahti päässä ihan kokonaan ja heitin jo eropuheet ja kaikki ilmoille. Näissä tunnelmissa on tämäkin päivä jatkunut.
Olinko mä ihan kohtuuton ja eikö miehellä nyt tilannetaju ollut paikalla?
Kommentit (132)
Mä olen saanut tarpeekseni epävakaista ja mielialahäiriöisistä naisista. Onneksi heitä on fiksumpiakin olemassa.
Jätä se sika. Ja hanki apua, ei tuo ole normaalia täysjärkisen ihmisen touhua.
Huh huh kyllä olisi aikeaa tuollaisen hysteerikon kanssa.
En jaksaisi pitemmän päälle katsoa tuota menoa.
Huomioiko miehesi arjessa sinua? En tarkoita tällä mitään seksiin liittyvää.
No voi hitto, mun edellinen viesti katos johonki ja tietenkää tähän päähän ei jääny muistijälkee et mitä mestariteosta sitä tulikaa näpyteltyy. En jaksa noita provokommenttei, sovitaa vaa et mul on tylsää ja provolauantai menos. Kukaa ei pakota vastailee mulle, kyllä täältä muitaki ketjuja löytyy.
Mua ahistaa ku tuntuu et kaikki pitää mua suoraan saatanasta seuraavana hulluna eukkona joka tuhoo miehensä mielenterveyden ku ei tajuu antaa vaikka itellä ois mikä olo. Ja mies parka kun ei saanu kun tää hullu eukko ei ymmärtäny et kun minuutti sit sanot haluuvas kuolla niin eihän miehen aivot voi mitenkää käsittää et heti sen jälkeen ei paneta. Se olis pitäny erikseen hänelle ilmottaa.
Mä tajuun noiki kommentit et joitai seksi auttaa kun on paha mieli tai stressaa. Oon mäki harrastanu seksiä kun on tehny mieli saada ajatuksia muualle tai ollu huono päivä. Jos jollai ei oo ollu sitä fiilist et tekis mieli vetää ittesä hirtee ni voin kertoo salaisuuden; sillon ei paneta, ei tippaakaan.
Millanen elämä joillai on suljettujen ovien takana jos on normaalia et mies ei voi kumppanin itsemurha-ajatuksist vetää sellasta koppia et ehk se ei tarvii munaa vaa jotai muuta? Se oli mun hätähuuto et nyt mä en jaksa enää.
Ap
Itse voin nimenomaan haluta seksiä henkisen romahduksen jälkeen, jos toinen on ollut tukena ja syntyy henkinen vahva yhteys siitä jakamisesta ja avautumisesta. Mutta tuo on toki aika herkkä asia, ja molempien osapuolten tulisi tunnustella vähitellen onko halausta pidemmälle menevät jutut haluttavia kummallekin.
Seksin ehdottelu mielestäni ok, mutta tavan pitäsi olla hienovarainen. Tässä kohdin ei tainnut olla, koska ap niin pahaa ahdistusta aiheesta kokee ja tuntee joutuneensa tilanteeseen, mitä ei halunnut. Toki hieman ylidramaattinen reaktio, mutta panikoivat ihmiset harvoin ovat kovin tasapainossa, eli ymmärtäisin sen.
Tää nyt ei liity mun aiheesee ja varmaa vois jättää kirjottamat, mut täl hullul ei nyt oo oikei muutakaa kanavaa purkaa.
Oon pitäny mun pakkaa tosi hyvin kasassa. Yleensä oon tosi rauhallinen ja se tyyppi joka rauhottelee muita, ottaa ohjat jos joku tarvii tukee ja yritän hoitaa kaikkien asiat kuntoon. Itteeni en sit sen kaiken päälle jaksanu hoitaa.
Musta varmaan nyt näis tunnekuohuis tulee se hullun akan mielikuva, mut en mä omas arjes oo ollu sellanen. Nyt vaa tällä viikolla oon romahtanu täysin. Ilkkujille tiedoks niin voi käydä teillekin.
Musta tuntuu et tää miehen epäonnistunu seksiyritys meni mul niin tunteisiin kun oon ihan romuna ni ja sit se ihminen johon yritin tukeutuu ei ymmärtäny. Joo mä tiiän ettei saa olettaa eikä toinen voi lukee ajatuksia mut mä luulin et se silti ois joku itsestäänselvyys et ku toisel on kriisi ni sitä tuetaan eikä mietitä omia seksitarpeita.. mä en meinaa päästä tästä yli.
Mä oon tukenu monia ihmisiä hädäs ja kertaakaa ei oo tullu tarvetta karara tilanteesta äkkiä tyydyttämään itteeni muual. Mä oon halunnu olla läsnä ja kuunnella ja auttaa niillä kyvyil mitä mul on.
Just nyt tuntuu et kukaan ei ymmärrä ja mä vaan en jaksa. En tota miestä enkä noita kommentoijia jotka haluu vaa kaataa omaa pskaa oloaa tänne alentamal mua vaa epävakaaks naiseks.
Ap
No olihan mies ihan törppö ei siihen ole kahta sanaa. Tilannetajuton.
Enemmän mietityttää että jos siulla on ollut todella paha olla jo pidemmän aikaa niin miten mies ei ole tätä huomannut aikaisemmin, tai miksi olet pantannut sitä näin pitkään.
Mutta hyvä jos olet nyt tajunnut hakea apua. Mieheltä ei tarvitse anteeksi pyytää, mutta onhan teidän keskusteltava (huutamatta) että sinun tilanne on nyt tämä ja vähän kerrottava mitä mieheltäsi toivot. Ei se ajatuksia osaa näköjään lukea.
Tsemppiä, asioilla on tapana järjestyä ❤️
Vierailija kirjoitti:
No voi hitto, mun edellinen viesti katos johonki ja tietenkää tähän päähän ei jääny muistijälkee et mitä mestariteosta sitä tulikaa näpyteltyy. En jaksa noita provokommenttei, sovitaa vaa et mul on tylsää ja provolauantai menos. Kukaa ei pakota vastailee mulle, kyllä täältä muitaki ketjuja löytyy.
Mua ahistaa ku tuntuu et kaikki pitää mua suoraan saatanasta seuraavana hulluna eukkona joka tuhoo miehensä mielenterveyden ku ei tajuu antaa vaikka itellä ois mikä olo. Ja mies parka kun ei saanu kun tää hullu eukko ei ymmärtäny et kun minuutti sit sanot haluuvas kuolla niin eihän miehen aivot voi mitenkää käsittää et heti sen jälkeen ei paneta. Se olis pitäny erikseen hänelle ilmottaa.
Mä tajuun noiki kommentit et joitai seksi auttaa kun on paha mieli tai stressaa. Oon mäki harrastanu seksiä kun on tehny mieli saada ajatuksia muualle tai ollu huono päivä. Jos jollai ei oo ollu sitä fiilist et tekis mieli vetää ittesä hirtee ni voin kertoo salaisuuden; sillon ei paneta, ei tippaakaan.
Millanen elämä joillai on suljettujen ovien takana jos on normaalia et mies ei voi kumppanin itsemurha-ajatuksist vetää sellasta koppia et ehk se ei tarvii munaa vaa jotai muuta? Se oli mun hätähuuto et nyt mä en jaksa enää.
Ap
1) Kukaan ei ole sanonut, että sinun olisi ollut pakko antaa. Kyse on ollut vaan siitä, voiko pelkästä lähentelystä tai ehdotuksesta uhkailla erolla.
2)Et sinä voi puhua kaikkien masentuneiden puolesta, et edes kaikkien niiden joilla on itsemurha-ajatuksia.
3) Kyllä, jos kumppani tiedustelee - sanoilla tai eleillä - haluatko hänen kanssaan seksiä, siihen olisi syytä vastata jollain ymmärrettävällä tavalla. Kumppani ei ole ajatustenlukija.
Sun ukkos ei vaan osaa lohduttaa. Ei munkaan. Munaa tarjoo kans. Sillä se auttaa sen ongelmiin, mulla ei niin sanon että älä luule. Eikä se sisään änkeä jos sanon EI.
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt ei liity mun aiheesee ja varmaa vois jättää kirjottamat, mut täl hullul ei nyt oo oikei muutakaa kanavaa purkaa.
Oon pitäny mun pakkaa tosi hyvin kasassa. Yleensä oon tosi rauhallinen ja se tyyppi joka rauhottelee muita, ottaa ohjat jos joku tarvii tukee ja yritän hoitaa kaikkien asiat kuntoon. Itteeni en sit sen kaiken päälle jaksanu hoitaa.
Musta varmaan nyt näis tunnekuohuis tulee se hullun akan mielikuva, mut en mä omas arjes oo ollu sellanen. Nyt vaa tällä viikolla oon romahtanu täysin. Ilkkujille tiedoks niin voi käydä teillekin.
Musta tuntuu et tää miehen epäonnistunu seksiyritys meni mul niin tunteisiin kun oon ihan romuna ni ja sit se ihminen johon yritin tukeutuu ei ymmärtäny. Joo mä tiiän ettei saa olettaa eikä toinen voi lukee ajatuksia mut mä luulin et se silti ois joku itsestäänselvyys et ku toisel on kriisi ni sitä tuetaan eikä mietitä omia seksitarpeita.. mä en meinaa päästä tästä yli.
Mä oon tukenu monia ihmisiä hädäs ja kertaakaa ei oo tullu tarvetta karara tilanteesta äkkiä tyydyttämään itteeni muual. Mä oon halunnu olla läsnä ja kuunnella ja auttaa niillä kyvyil mitä mul on.
Just nyt tuntuu et kukaan ei ymmärrä ja mä vaan en jaksa. En tota miestä enkä noita kommentoijia jotka haluu vaa kaataa omaa pskaa oloaa tänne alentamal mua vaa epävakaaks naiseks.
Ap
Mutta nyt sinä heijastat omia tunteitasi mieheen. Ei mies ehkä kokenut karkaavansa tilanteesta muualle tyydyttämään itseään. Luultavasti hän koki, että pahin tilanne on ohi ja nyt on mahdollisuus jatkaa oman kumppanin rakastelulla kun ollaan muutenkin lähekkäin. Hän ei ole nähnyt tätä "itseään tyydyttämään karkaamisena" vaan tavallaan sujuvana jatkumona sille tukemiselle. Mitä ilmeisimmin hän oli väärässä, mutta kuten itsekin sanoit, et voi syyttää häntä siitä ettei hän osannut lukea ajatuksia.
Se on kyllä aidosti todella kurja tilanne, kun pää tuntuu pettävän ja läheinen jolle avaudut ei tunnu ymmärtävän tai osaavan kohdata sitä avautumista oikein. Olen pahoillani puolestasi.
Muakin kadutti jälkikäteen kun annoin miehen käpälöidä mun tissejä. Tajusin kuitenkin että ihan oma moka oli kun kesken kaiken vasta tajusin että en mä haluakaan tätä. No poistuin ja sillä selvä. Tuskinpa se olis ajatuksia voinu lukea, kun en mitään aiemmin sanonut. Silti ärsyttää vieläkin, mutta edelleen, omaa syytä.
Ylireagoin eropuheillani ja pahoittelin asiaa jo viestillä kun en vielä kasvokkain pääse puhumaan miehen kanssa. Ei mun olis niin pitäny sanoa.
Okei en saa yleistää, enhän mä tiedä mistä muut itsetuhoiset saa kiksejä. Kyllähän jotkut tykkää syödä vaikka herkkuja ennen sitä viimestä hengenvetoa.
Noi raiskauskommentteja ja ties mitä viljelevät on muita ihmisiä. Ainoa mikä mua on ahistanu ja tuottanu pahaa mieltä on se että tolle edes tuli mieleen alkaa tyydyttää itteään mulla. En tiiä voiko sitä ees seksiks kutsua koska ei siinä mua ainakaa mitenkää lämmitelty, se vaa halus yhdyntää ja itelleen hyvän olon.
Joo mun ois pitäny sanoo et ei. Mä en tiiä mikä hiton jumi mun typerään päähän tuli et en sit pystyny sanoo.
Eihän se mies sit periaattees tehny ees mitää väärää, saa haluta seksiä millon vaa, mä en tajunnu sanoo ei ja ei se nyt voinu mun ajatuksia lukee. Mä en silti järkeilemäl saa tätä paskaa oloo pois.
Menisin kyl hoitoon mut ei sinne noin vaa kävellä. Ihan pitää seuraavaan viikkoon oottaa.
Ap
Haha, av:kin huomaa että hermoromahdus tulilla kun puolet mun kirjotuksista katoo jonnekin. Hyvä että on ulkopuolinen rajotin etten ihan 20/20 täytä seinähullun kriteerejä.
Joo okei, niinkun joku sanokin niin enhän mä voi yleistää et miltä muista itsetuhosista tuntuu. Saahan jotku kiksei vaikka herkkujen mättämisestä ennen viimesiä hengenvetoja. Tyhmä mä. Mä nyt koin et itsemurhan aattelu ja seksi ei kuulu yhteen mut ihan totta, ei mun mies voi semmosta tietää. Mä olin viel nii hölmö etten oo tajunnu etukätee kertoo.
Mä kyl oikeesti ilman mitää passiivis-aggressiivisuutta oon sitä mieltä et mun moka ku en sanonu ei:tä ku vasta sitten kun yhdyntä oli jo meneillää. En tiiä mikä hiton jumi muhun meni enkä mä siitä siis miehelle oo raivonnu (en oo raivonnu mistään, oon itkien kertonu).
Joo mä tajuun etten tiiä miehen ajatuksia, mut ne johtopäätökset mitä saan pääni sisäl vedettyy sen teoista ei oo mukavia. Kyl me vähän siinä mun itkun lomassa juteltii et miten noin kävi ja se vaan sano et mun kroppa panetti ja hän aatteli et se on ok. Musta taas tuntu siltä et se ei kuunnellu mitä mä sanoin, aatteli vaan mitä se ite haluu. Tuntuu sille ku ois niin yksin oman pään kaa..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ylireagoin eropuheillani ja pahoittelin asiaa jo viestillä kun en vielä kasvokkain pääse puhumaan miehen kanssa. Ei mun olis niin pitäny sanoa.
Okei en saa yleistää, enhän mä tiedä mistä muut itsetuhoiset saa kiksejä. Kyllähän jotkut tykkää syödä vaikka herkkuja ennen sitä viimestä hengenvetoa.
Noi raiskauskommentteja ja ties mitä viljelevät on muita ihmisiä. Ainoa mikä mua on ahistanu ja tuottanu pahaa mieltä on se että tolle edes tuli mieleen alkaa tyydyttää itteään mulla. En tiiä voiko sitä ees seksiks kutsua koska ei siinä mua ainakaa mitenkää lämmitelty, se vaa halus yhdyntää ja itelleen hyvän olon.
Joo mun ois pitäny sanoo et ei. Mä en tiiä mikä hiton jumi mun typerään päähän tuli et en sit pystyny sanoo.
Eihän se mies sit periaattees tehny ees mitää väärää, saa haluta seksiä millon vaa, mä en tajunnu sanoo ei ja ei se nyt voinu mun ajatuksia lukee. Mä en silti järkeilemäl saa tätä paskaa oloo pois.
Menisin kyl hoitoon mut ei sinne noin vaa kävellä. Ihan pitää seuraavaan viikkoon oottaa.
Ap
Mistä tiedät että mies halusi tyydyttää vain itsensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että nämä, jotka puhuvat panemisesta, toisen vartalon haltuun ottamisesta tms. ovat ylipäätään hyvin negatiivisia seksin suhteen. Tuskin kukaan pystyy heille järjestämään sellaista otollista hetkeä, että he suostuisivat seksiin mielellään. Seksi on luultavasti heille kuin joku rangaistus, taakka tai toisinaan (mieluummin harvoin) pois hoidettava velvollisuus parisuhteessa.
Sitten on onneksi jyös niitä jotka suhtautuvat parisuhdeseksiin myönteisesti ja pitävät sitä jopa voimaa ja lohdutusta antavana voimana. He eivät myöskään vaadi täydellistä tai liki täydellistä ajankohtaa siihen.
He myöskin puhuvat seksistä kauniisti. Eivät käytä siitä arvoa alentavia ilmaisuja tai koe alistavaksi tilanteeksi. Usein on päinvastoin. Annetaan itse ja saadaan takaisin.Ei liity nyt varsinaisesti suoraan aloittajan aiheeseen. Silti olisi muussa ketjussa mielenkiintoista joskus keskustella miksi ihmiset näkevät saman asian näin eri tavalla.
Tai sitten he ovat esim. kokeneet jonkinlaista seksuaalista väkivaltaa, kuten suurin osa naisista on, ja odottavat kumppaniltaan jotain vähän enemmän kuin yhdyntää vakavalla hetkellä. Minä suhtaudun seksiin myönteisesti, mutta osaan myös tunnustaa, että se on herkkä ja hauras asia, joka vaikuttaa meihin monin eri tavoin, eivätkä kaikki tilanteet ole otollisia seksille. '
Ap:n miehen tapa harrastaa seksiä ei muutenkaan kuulostanut sellaiselta, että edes normaalissa tilanteessa suostuisin itse hänen kanssaan petipuuhiin. Seksissä on minulle kyse vastavuoroisuudesta ja yhdessä olemisesta, ei siitä, että toinen tulee tyydyttämään tarpeitaan sinuun, miltä tuo ap:n miehen toiminta enemmän kuulosti. Ei se minusta kuulostanut siltä, että hän yritti jotenkin lohduttaa seksillä, vaan ihan vaan siltä, että teki mieli eikä yhtään ajatellut tilannetta tai miltä toisesta tuntuu. Yleensähän seksiin kuuluu jonkinlainen esileikki, ei niin, että mies vain yhtäkkiä survoo peniksensä naiseen, miltä ap:n miehen toiminta suunnilleen kuulosti.
Tuohon alkuosaan, olen sitä mieltä että olet varmaan oikeilla jäljillä. Maailmassa on paljon seksualisuudeltaan erityisen herkkiä ja haavoittuvaisia naisia ja isolla osalla näistä on varmasti jonkin tason seksuaalista väkivaltaa taustalla. Mutta näissä toivoisi kommunikointia ja ymmärrystä molempiin suuntiin. Ei vähemmän herkkiin naisiin tottuneet miehet osaa lukea ajatuksia eikä aina osaa ennakoida mistä se herkempi kumppani pillastuu. Tästä minusta on tässäkin osittain kyse. Ap:n mies oli eittämättä törppö, mutta ap tuntuu nyt useammassa viestissä takertuvan siihen miksi mies ei tajunnut ettei hän mitenkään voi haluta kyseisellä hetkellä seksiä. Ap:lle tämä oli erityisen arka kohta ja se on ihan ok, mutta ap tuntuu olevan erityisen vihainen siitä, ettei mies itsestään tajunnut sitä vaan että se piti hänelle erikseen kertoa. Se on minusta aina vähän huono lähtökohta.
-eri
Aa no voi hitsi, se vaan näky mulle vähän myöhässä. Noh jos oon sit kompensaationa tästä tykityksest hetken hiljempaa. Nolottaa toisto.
Ap
Olisit kieltäytynyt heti etkä itkenyt kesken kaiken. Kuinka vähän aikaa olette olleet yhdessä jos seksin ehdottaminen sai sut jäihin niin ettet heti osannut kieltäytyä?