Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Floppi asunto-ostos, onko muille käynyt?

Vierailija
03.09.2014 |

Onko joku muu(kin) ostanut unelmiensa asunnon, joka on osoittautunut joksikin muuksi ja pian on pitänyt päästä pois? Harmittaa kovasti, että meillä pääsi näin käymään kun vuosien pohdinnan jälkeen ostettiin eka yhteinen koti. Alueen kulttuuri on meille täysin epäsopiva, taloyhtiö osoittautunut huonosti hoidetuksi, isännöitsijä vätykseksi ja osa naapureista täysin piittaamattomiksi oman edun ajajiksi, jotka heikentävät kaikkien asumismukavuutta. Yleinen ilmapiiri yhtiössä on tosi huono isännöitsijän ja ko. naapureiden takia. Asunto itsessään vastaa kaikkia toiveitamme, mutta emme yksinkertaisesti pysty täällä asumaan. Nyt vaan odottelemme että 2 vuotta tulee täyteen että päästään pois....

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asunto kuitenkin on omaan käyttöön otettu ja asuttu, ei varainsiirtoveroa tule maksuun. 

Vierailija
22/24 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kotitalousvähennyksiä ei saa kuin työn osuudesta (kuitilla luonnollisesti), joten niitä materiaalikuluja ei kannata pahemmin miettiä. Myyntiin vaan, seuraavasta maksatte sitten kyllä sen varainsiirtoveron. (Ja lainan korkoja ei saa samaa määrää vähennyksiin toisesta ja seuraavista asunnoista mutta ne nyt on pikkuseikkoja)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin mieheni kanssa asunto-ostoksilla viime keväänä. Tarjous oli jo mielessä mietittynä, soitto isännöitsijälle vahvisti, etten halua kyseiseen taloyhtiöön. Isännöitsijä tytötteli minua puhelimitse hyvin ikävään sävyyn kun kyselin miksi vuonna 2008 rakennettuun taloyhtiöön on nyt jo tehty kylppäriremontteja kosteusongelmien vuoksi tai miksi samaiseen taloyhtiöön suunniteltiin kattoremonttia vain 6 vuotta valmistumisen jälkeen. Isännöitsijän nimi on kyllä mielessä, enkä koskaan enää aio olla kyseisen tyypin kanssa tekemisissä. Tämä vain opetuksena, että tarkkana kannattaa asuntokaupoilla olla!

Vierailija
24/24 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nuo lukot yms. oli nähtävissä jo näytössä?

OT, mutta siihen liittyen: Ap:ta tämä ei auta, mutta olkaa muutkin tarkkoina. Itse hylkäsin yhden asunnon siksi, kun mm. hissiremonttia ei oltu tehty. Nimittäin pari vuotta sitten sai vielä valtion avustusta korjauksiin, enää ei saa kuin uusiin hisseihin. Hissi oli todella hidas ja asunto 7. kerroksessa. Annan myös sellaisen neuvon, että jos asunto ei ole liian kaukana, niin kannattaa etukäteen "haistella aluetta", jos se on ennestään outo. Itse asun nyt vuokralla, kun mieleistä omistusasuntoa ei ole tullut vastaan. Ennen päätöstä kävin lähialueella lenkillä ja alueen lähikaupoissa. Eihän siitä kovin paljon ehdi kuvaa saamaan, mutta jotain näkee kuitenkin. 

Neuvon myös välttämään taloyhtiöitä, joissa käytetään näitä yhden hengen isännöitsijöitä, ellette tiedä varmasti isännöitsijää hyväksi. Halpojahan ne on, mutta laatu sen mukaista. Enkä väitä, että isotkaan yhtiöt aina hyviä olisivat, sillä tämän kaupungin suurinta vältän myös. Osa pienistä voi kyllä olla oikein hyviä, joten suositukset on kova sana. Isännöitsijän voi kyllä vaihtaa, jos taloyhtiössä siihen suostutaan. Ap:n tapauksessa ei taideta suostua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan