Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetettiinko teille lapsena alapäähygienia?

Vierailija
14.08.2021 |

Minulle ei. Tällä tarkoitan sitä, että sanotaan ihan suoraan, että alapää pitää suihkussa huuhdella siten, että ihan otetaan se suihkuosa käteen ja suihkutetaan. Lisäksi kukaan ei kertonut, että peräaukon seutu pitää pestä ihan saippualla ja vedellä hinkaten suihkussa joka päivä.
Ei myöskään sanottu, että kannattaa huuhdella käsisuihkulla alapää kuukautisten aikaan joka vessakäynnin yhteydessä tai että ulostamisenkin jälkeen olisi hyvä vielä pyyhkimisen jälkeen huuhdella käsisuihkulla ja sitten vielä pyyhkiä.
Ja sekin perusasia, että kakkaamisen jälkeen pyyhitään niin montakymmentä kertaa, kunnes paperiin ei jää kakkaa.
Olenkin nämä asiat opettanut lapsilleni.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä lisäys, suihkussa pitää aina olla intiimihygieniaan tarkoitettu nestesaippua, jolla se peräaukon ympäristö hinkataan.

Peräaukkoa ei saa hinkata saippualla!

Vierailija
42/46 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lapsesta asti opetettu, että joka suihkukerralla pitää pestä huolellisesti alapää ja takamus. Mitään saippuoita ei ole koskaan ollut käytössä. Meillä ei ollut koskaan bidee suihkua lapsuuden kodissa enkä muista kuulleeni koulussakaan opastusta kuukautisten aikana suihkuttelusta. Vasta omaan kotiin muuttaessa tämä suihku löytyi. Se on kyllä loistava keksintö. Uskon, että en olisi todellakaan jaksanut lapsuuden kodissa vaivautua suihkun ääreen muutamaa kertaa päivässä kuukautisten takia. Tähän asiaan ylipäätänsä toivoisi enemmän äidin opastusta, koska vasta vanhempana on itse oppinut kaikki kikkakolmokset käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhi perseesi vain paperilla

paska hautuu persevaossasi koko päivän

huuhtaise kevyesti pimppi ennen nukkumaanmenoa

vonkaa seksiä mieheltäsi... takaapäin

koko persevako haisee hirvittävälle

ihmettele miehesi haluttomuutta

Vierailija
44/46 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti muista miten on opetettu, mutta pienestä pitäen olen pessyt aina suihkussa alapään ja peräaukon seudun ihan samalla perussaippualla/suihkugeelillä kuin muunkin vartalon ja huuhtelemalla hyvin. Mitään intiimipesuaineita en ole käyttänyt. Ei hiiva- tai virtsatietulehduksia koskaan tai muutakaan kutinaa tai pahoja hajuja. Eräs ystäväni taas on kertonut pesevänsä alapään aina pelkällä vedellä ja hänellä on kohtalaisen paljon ollut tulehduksia. Liekö siinä syy...

Vierailija
45/46 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opetettu, mutta tajusin ihan itse pestä ne.

Vierailija
46/46 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi