Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetettiinko teille lapsena alapäähygienia?

Vierailija
14.08.2021 |

Minulle ei. Tällä tarkoitan sitä, että sanotaan ihan suoraan, että alapää pitää suihkussa huuhdella siten, että ihan otetaan se suihkuosa käteen ja suihkutetaan. Lisäksi kukaan ei kertonut, että peräaukon seutu pitää pestä ihan saippualla ja vedellä hinkaten suihkussa joka päivä.
Ei myöskään sanottu, että kannattaa huuhdella käsisuihkulla alapää kuukautisten aikaan joka vessakäynnin yhteydessä tai että ulostamisenkin jälkeen olisi hyvä vielä pyyhkimisen jälkeen huuhdella käsisuihkulla ja sitten vielä pyyhkiä.
Ja sekin perusasia, että kakkaamisen jälkeen pyyhitään niin montakymmentä kertaa, kunnes paperiin ei jää kakkaa.
Olenkin nämä asiat opettanut lapsilleni.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenko sentin syvyydeltä peräaukko pitää pestä?

Vierailija
22/46 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä vesi ei riitä. Sanoo mieheni, joka panee minua takaapäin ja jos en ole pessyt alapäätäni ennen seksiä intiimihygieniasaippualla, vaan pelkällä vedellä, niin sanoo, että nenään tuoksahtaa paska.

Kun olen pessyt paikat kunnolla nestesaippualla, ei paska haise.

Sulla on tosi lyhyt mies, jos se samaan aikaan saa tungettua nenänsä peräaukon liepeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapää aloitus numero 8741.

Ja vielä jengi vaivautuu vastaamaan....

Vierailija
24/46 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä hoidettiin ulkohuussilla varustetussa maatalossa 50 vuotta sitten?

varmaan kaivovedellä. Joka kodissa oli pesuamme, pesuvadit ym.

Tai joissa ja järvissä uimassa ja saunan yhteydessä. Eikö jotkut sauno joka päivä.

Vierailija
25/46 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille opetettiin ihan koulussa, kuinka pimppi pitää pestä. Ikävä kyllä pojille ei ikävä kyllä ole taidettu asiaa opettaa, ainakaan omien ex-miesten perusteella. Kyllä niin juustolta haisivat, etten suin surminkaan olisi sitä suuhuni tai muutenkaan sisääni päästänyt ilman pesua ja kumia.

Vierailija
26/46 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena (alle kouluikäisenä) äiti muistutti, että pitää pestä myös pylly. Kuukautisiin liittyvästä pesusta opasti terveydenhoitaja terveysvalistus tunnilla.

Vierailija
27/46 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi ja teini asuimme talossa jossa oli ulkohuussi ja ulkosauna.

Vesi kannettiin sisälle pihakaivosta. Saunassa käytiin 1-2 krt/vko. En tiedä haistiinko vai ei. Kaikilla sama tilanne, vesijohdot oli harvinaisuus siihen aikaan, suihkutiloista puhumattakaan. Muistan että menkka-aikaan huljuteltiin alapäätä pesuvadin päällä kyyköttäen.

Perushygienian olen opettanut lapsilleni jo pienestä alkaen, suihku ja sauna on ollut käytettävissä. Omille tytöille olen neuvonut, että että siteitä pitää vaihtaa riittävän usein ja alapää huuhdella siteenvaihdon yhteydessä, ettei haiskahda vanhalle verelle. Takapuolensa ovat saaneet pyyhkiä haluamallaan tavalla, joko paperilla tai suihkutella puhtaaksi. Ei heistä ole hajuhaittaa ollut missään iässä. Nyt ovat jo aikuisia.

Vierailija
28/46 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
29/46 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä vesi ei riitä. Sanoo mieheni, joka panee minua takaapäin ja jos en ole pessyt alapäätäni ennen seksiä intiimihygieniasaippualla, vaan pelkällä vedellä, niin sanoo, että nenään tuoksahtaa paska.

Kun olen pessyt paikat kunnolla nestesaippualla, ei paska haise.

Sulla on tosi lyhyt mies, jos se samaan aikaan saa tungettua nenänsä peräaukon liepeille.

Tai notkea

Vierailija
30/46 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanaa ”alapää” ei meillä sanottu lainkaan.

Vierailija
31/46 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin miehen kanssa, jolle alapesu oli pakaroiden levitys samalla, kun suihku pirskoo vettä hänen selälleen ja pakaroilleen vesisateen lailla 🤦

Vierailija
32/46 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eikä kyllä panostettu muutenkaan mihinkään hygieniaan, suihkussa käytiin ehkä kerran viikossa.

Vierailija
33/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
34/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla oli nuorempan tyttöystävä jonka alapää haisi aivan järkyttävältä mutta syy selvisi aika äkkiä.

Suihkussa se vain seisoi hanan alla jalat yhdessä ja kirjaimellisesti käytti yhtä sormea jalkojen välissä mutta kiskaisi sen pois kuin olisi koskenut kuumaan hellaan kun "ei sinne saa koskea". Siinä oli alapesu.

Pissalla se ei levittänyt parilla sormella huulia niin että terävä suihku lentää pisaroimatta pönttöön vaan kusi yhteen liimautuneiden häppärien välistä niin että kaikki roiskui reisiä myöden (omia sormiahan EI saanut laittaa "sinne") ja kiskoi pikkuhousut pyyhkimättä jalkaansa!

Sanomattakin on selvää että se ei ajellut karvojaan koska "sinne ei saa itse koskea" ja mitä ne tytöt saunassa ajattelee (ne ovat puhtaita, posliinia ja ajattelevat "hyi vi**u istunko samoilla lauteilla jossa tuon tavara on ollut"(

Vierailija
35/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä hoidettiin ulkohuussilla varustetussa maatalossa 50 vuotta sitten?

Mentiin taloon tietenkin ja käytettiin Lactocediä ja suihkutettiin pideellä. Tyhmä! :D D D

Vierailija
36/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monenko sentin syvyydeltä peräaukko pitää pestä?

Minä laitan keskisormeen nestesaippuaa ja työnnän sormen syvälle pyllyyn ja pyörittelen sormea.

Tulee puhdasta.

Vierailija
37/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla oli nuorempan tyttöystävä jonka alapää haisi aivan järkyttävältä mutta syy selvisi aika äkkiä.

Suihkussa se vain seisoi hanan alla jalat yhdessä ja kirjaimellisesti käytti yhtä sormea jalkojen välissä mutta kiskaisi sen pois kuin olisi koskenut kuumaan hellaan kun "ei sinne saa koskea". Siinä oli alapesu.

Pissalla se ei levittänyt parilla sormella huulia niin että terävä suihku lentää pisaroimatta pönttöön vaan kusi yhteen liimautuneiden häppärien välistä niin että kaikki roiskui reisiä myöden (omia sormiahan EI saanut laittaa "sinne") ja kiskoi pikkuhousut pyyhkimättä jalkaansa!

Sanomattakin on selvää että se ei ajellut karvojaan koska "sinne ei saa itse koskea" ja mitä ne tytöt saunassa ajattelee (ne ovat puhtaita, posliinia ja ajattelevat "hyi vi**u istunko samoilla lauteilla jossa tuon tavara on ollut"(

Hyi olkoon

Vierailija
38/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo asiat oppii viimeistään siinä vaiheessa kun joskus uimahallissa ui vanhan ukon perässä, jonka jälkeen jää selvä hajuvana pakaroiden välistä. Yöks.

Ap liioittelee saippuan käyttöä ja tavallinen sebamed riittää myös pakaravaon pesemiseen. Ja tosiaan peseytymisestä on puhuttu ihan peruskoulussa, mutta sopivan pesutiheyden ja rutiinin huomaa aikuisena.

Murrosikäistä nuoremmat lapset eivät vielä sillä tavalla haise eivätkä eritä mitään, joten kasvatuksessa riittää suihkussa suihkuttelun ja wc:ssä riittävän pyyhkimisen opettaminen. Sitä tarkemman hinkkaamisen ja saippuoinnin opettaminen voi olla haitaksi kehonkuvalle. Murrosikäinen jo tajuaa ilman erikseen neuvomista, että pitää pestä myös alapää riittävän usein, ja siitä kerrotaan koulussa.

Vierailija
39/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei heistä ole hajuhaittaa ollut missään iässä". Paras omia lapsia koskeva kommentti jonka olen koskaan lukenut.

Ei mutta oikein hyvä kokeneen kasvattajan kommentti, tuo yksi lause vaan huvitti.

Vierailija
40/46 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hahahahahahahaha

kiitos päivän nauruista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi