Pitäisikö erota kun seksiä vain 2 kertaa kuussa?
Mies ei halua enempää. Eikä mikään auta. Tilanne jo muutaman vuoden ollut samanlainen. Itse haluaisin seksiä 3-5 kertaan viikossa. Eroko ainoa ratkaisu?
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:11"]
Viime viikon perjantaina taas kun lapsi oli mennyt nukkumaan ja katsottiin tv.tä yhdessä ja juotiin lasit viiniä ehdotin seksiä miehelleni. Tietenkin hän torjui minut koska ei kuulemma vaan jaksanut seksiä. Hän torjuu aina n 99% kaikki aloitteeni seksiin. Päätin etten enää ehdottele seksiä ollaan sitten ilman vaikka kuinka kauan. Mulla on sellainen tyhmä ongelma että jos en saa oikeaa seksiä kerran viikossa alan näkemään seksiunia kun olen niin puutteessa. Ja olen kiukkuinen yms ihmettelen kun mieheni voi tyynesti olla vaikka 3 viikkoa ilman eikä puute tunnu häntä vaivaavan. aloittaja
[/quote]
Minä tein saman päätöksen. En ole ehdottanut kertaakaan, mutta ei ole ongelmakaan korjaantunut: meillä on nykyisin (erittäin) äkkiä laskettuna seksiä 2-3 kertaa vuodessa. Ja edellinen kerta ei tehnyt autuaaksi, koska siihen oli patoutunut niin paljon itseinhoa ja varautuneisuutta... oikeastaan jo pelko siitäkin, että ei yksinkertaisesti enää osaa.
[/quote]
Minäkin pelkään tuota että jos en ehdottele ja vihjaile niin seksikerrat jää 1-2 kertaan vuodessa ei olisi lainkaan ihme jos niin kävisi. Meillä yleensä perjantaisin seksiä koska mies ei muina viikonpäivinä kuulemma jaksa ja aika kamalat paineet ovat tulleet noihin perjantai päiviin. Mietin että jospa hän nyt ei haluakaan niin sitten se taas menee viikolla eteenpäin yms.
Sinänsä ihan mielenkiintoinen ketju, näyttää se syövän naisenkin itsetuntoa jos itse haluaa seksia puolisonsa kanssa ja toista ei voisi vähemmän kiinnostaa.
Onko se työstressi tekosyy vai todellinen syy vähäiseen seksiin ap?
- Jos työstressi syynä, pitää järjestellä työ siten, että edes joskus ei stressaa
- jos väsymys syynä, niin pitää huolehtia riittävästä levosta
- jos seksi ei suoranaisesti vastenmielistä niin miehen antaa useammin parisuhdeseksiä
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:34"]
Sinänsä ihan mielenkiintoinen ketju, näyttää se syövän naisenkin itsetuntoa jos itse haluaa seksia puolisonsa kanssa ja toista ei voisi vähemmän kiinnostaa.
Onko se työstressi tekosyy vai todellinen syy vähäiseen seksiin ap?
- Jos työstressi syynä, pitää järjestellä työ siten, että edes joskus ei stressaa
- jos väsymys syynä, niin pitää huolehtia riittävästä levosta
- jos seksi ei suoranaisesti vastenmielistä niin miehen antaa useammin parisuhdeseksiä
[/quote]
Ei mies ainakaan muita syitä ole vuosien varrella kertonut kuin tuon työstressin ja väsymyksen. Luulisin kyllä että jos hänellä olisi toinen nainen tms niin olisin sen jotakin kautta kuullut kun kuitenkin suht pieni paikkakunta kyseessä jossa melkein kaikki tuntee toisensa.
45: kyllä se syö, ja lujaa. Itse voisin vallan hyvin harrastaa useammankin kerran viikossa, mutta olisin valmis kompromissiin parista, kolmesta kerrasta kuukaudessa. Mutta se, että on kuiva kuukausi toisensa perään ja alkaa jo "vuosipäivä" lähestyä... Voisin sanoa, että ei kyse edes ole mistään fyysisestä puutteesta, vaan siitä että mitä vikaa voi minussa olla, jos oma puolisoni ei halua minua tämän vertaa. Ettei minun vuokseni tarvitse edes yrittää.
Toki tiedostan että oma kehoni on muuttunut alkuajoilta, ja teen tällä hetkellä aika paljon työtä sen eteen että muuttuisin fyysisesti viehättävämmäksi. Mutta tuntuu epäreilulta, että toinen istuu vain kädet (ja jalat) ristissä odottaen, että minä teen työn ja muutun sellaiseksi että kelpaisin. Ja minua pelottaa aika, jona (ehkä) kelpaisin. Jos sitten kävisikin niin että saisin vaikka joka päivä, niin tulisiko siitä vain entistä isompi itseinho sen vanhan päälle, kun on joskus ollut jotakin niin vastenmielistä, ettei koskea saata?
- ei ap, mutta yksi asian kanssa pahasti kipuileva
Joo. Tää on tosi vaikeaa kun ei ole mitään muutakaan. Aivan älyttömän yksin oon tässä suhteessa. En saa läheisyyttä, juttelua, halauksia..... On hirmu vaikeaa yrittää elää tällaista tyhjää suhdetta. Minulla on avioliitto, enkä halua rikkoa kotiani seksin takia. Sen kyllä voin sanoa, että jos meidän suhteessa on se heikko lenkki niin se olen minä, joka voi ehkä sortua. Jos neuvoa kysytään tällaisissa asioissa niin tee niin kuin sinusta oikealta tuntuu, mutta mieti onko se sen arvoista.
Elämä ei ole peliä.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:53"]
Joo. Tää on tosi vaikeaa kun ei ole mitään muutakaan. Aivan älyttömän yksin oon tässä suhteessa. En saa läheisyyttä, juttelua, halauksia..... On hirmu vaikeaa yrittää elää tällaista tyhjää suhdetta. Minulla on avioliitto, enkä halua rikkoa kotiani seksin takia. Sen kyllä voin sanoa, että jos meidän suhteessa on se heikko lenkki niin se olen minä, joka voi ehkä sortua. Jos neuvoa kysytään tällaisissa asioissa niin tee niin kuin sinusta oikealta tuntuu, mutta mieti onko se sen arvoista. Elämä ei ole peliä.
[/quote]
Meillä on myös noin ettei ole lainkaan läheisyyttä, ei pussailla eikä halailla ja näin siksi ettei mies halua niitä. Alkuvuosina kahtena ekana vuotena seksiä oli vaikka kuinka paljon ja mies halaili ja pussaili jatkuvastLapsen takia ei vaan ole niin helppo erota ja lähteä.
Ihmiset ovat todella erilaisia, mutta ei suhde ole kovalla pohjalla, jos puolison fyysiset muutokset, esim lihominen ja vanheminen vaikuttavat haluihin. Enkä nyt todellakaan halua viedä ketjua siihen suuntaan. . Jos saavuttaa jonkin "laatustandardin" niin sitten vaatimukset voi muuttua toisessa kohdassa. Jonkin sortin vallankäyttöähän tuo on.
En väitä, etteikö jollakin osalla miehistä tuo voisi olla suurikin kynnyskysymys. Onhan näitä tosia tositarinoita kuullut, että kun mies ei enää tienaakaan entiseen malliin, jäänyt vetämään vähän happea ja miettimään elämän perusarvoja, niin naisen rakkaus ensin ja sitten koko nainen on häipynyt.
Mietin, että kuinkakohan monta kertaa olen mieheni kanssa seksiä harrastanut ilman että mieleni teki ollenkaan? Esimerkiksi raskaana ollessa ja hormonaalista ehkäisyä käyttäessä halut olivat minulla miinuksella, mutta pari kertaa viikossa ainakin lähdin touhuun mukaan, pidin mölyt mahassani ja mies ei varmasti huomannut ollenkaan, että en ollut ihan täysillä mukana. En feikannut orkkua, mutta huolehdin, että mies sai tavalla tai toisella. Miksi miehet eivät suostu sellaiseen? Ei siinä nyt ole pakko sitä nakkia pystyyn saada, onhan olemassa sormetkin, joten mikä ihme estää antamasta naisensa nauttia vaikka itseä ei niin nappaisikaan? Ja kyllä sitä jaksaa, varaa vaikka vartin pari kertaa viikossa, jättää sen kännykän hipeltämisen siis vähän vähemmälle edes joskus! Saattaapa siinä vaikka itsekin innostua, mikäs sen estää?
Meillä on myös mies haluttomampi, nyt mennään ap:n kanssa samoja, eli noin joka toinen viikko ehkä. Tilanne ei ole ollut kuitenkaan kovin kauan tällainen, joten en ole mitään alkanut vielä asian hyväksi tekemään muuta kuin ajatuksen tasolla. Mutta kun mun aloitteen teko johtaa vain miehen suuttumiseen, niin se syö naista pitkään... Kuinkakohan monta kertaa olen hiipannut makuuhuoneesta toiseen huoneeseen hoitelemaan itseni kun miestä ei kiinnosta? Meneekö meillä 17 vuoden suhde karille tämän takia? En tiedä, mutta pahalle pahalle näyttää. Jos mies hoitelisi minut parina iltanakin viikossa, niin en ajattelisi mitään levottomia mukavista kaksilahkeisista, nyt ajatukset karkaavat muihin miehiin usein.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:55"]
Mulla olisi tähän käytännönratkaisu: käy sekstaamassa mun mieheni kanssa.
Mieheni haluaisi seksiä 3-5 kertaa viikossa. Itse en haluaisi koskaan, mutta pakotan itseni siihen kerran viikossa. Rakastan miestäni, elämä sujuu muuten hienosti enkä halua erota. Seksi ei vain tunnu yhtään miltään, ei edes itseni kanssa.
[/quote]
Pitäisikö tätä miettiä ennenkuin huijaa ketään suhteeseen? Jos kerran on frigidi niin silloin pitää ymmärtää elää yksin.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:53"]
Joo. Tää on tosi vaikeaa kun ei ole mitään muutakaan. Aivan älyttömän yksin oon tässä suhteessa. En saa läheisyyttä, juttelua, halauksia..... On hirmu vaikeaa yrittää elää tällaista tyhjää suhdetta. Minulla on avioliitto, enkä halua rikkoa kotiani seksin takia. Sen kyllä voin sanoa, että jos meidän suhteessa on se heikko lenkki niin se olen minä, joka voi ehkä sortua. Jos neuvoa kysytään tällaisissa asioissa niin tee niin kuin sinusta oikealta tuntuu, mutta mieti onko se sen arvoista. Elämä ei ole peliä.
[/quote]
Meillä on myös noin ettei ole lainkaan läheisyyttä, ei pussailla eikä halailla ja näin siksi ettei mies halua niitä. Alkuvuosina kahtena ekana vuotena seksiä oli vaikka kuinka paljon ja mies halaili ja pussaili jatkuvastLapsen takia ei vaan ole niin helppo erota ja lähteä.
[/quote]Tuo "arkiläheisyyden" loppuminen on mielestäni jo aika paha. Kun toisesta näkyy selvästi, että halaaminen on liikaa ja pusun antaminen vielä pahempaa, on siitä suosta paha nousta. Meillä halailut ja pusuttelut ovat kaukana historiassa, siellä seurusteluajoissa. Nyt halailen vain lapsia ja haaveilen suukoista ja kunnon suudelmista. T. 51
Mun mies ei ole IKINÄ 12 v suhteen aikana suudellut paitsi seksin aikana!!
Meinaatko, että seksiä olis useammin jos eroaisit?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:32"]
Meinaatko, että seksiä olis useammin jos eroaisit?
[/quote]
Sitä pelkäänkin ettei sitä silloinkaan olisi.
Meillä on sama tilanne. Tuskailin sen kanssa vuosia, pohdin välillä eroakin. Sitten tulin siihen tulokseen että miehessä on kaikki muu niin kohdallaan, että vähäinen seksi on aika pikkujuttu sen rinnalla. Nyt ollaan oltu yhdessä 12 vuotta, ja tässä vuosien varrella olen niin tottunut ettei enää häiritse ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:00"]
Meillä on sama tilanne. Tuskailin sen kanssa vuosia, pohdin välillä eroakin. Sitten tulin siihen tulokseen että miehessä on kaikki muu niin kohdallaan, että vähäinen seksi on aika pikkujuttu sen rinnalla. Nyt ollaan oltu yhdessä 12 vuotta, ja tässä vuosien varrella olen niin tottunut ettei enää häiritse ollenkaan.
[/quote]Eikö miestäsi häiritse tämä juttu ollenkaan? Onko hänelle ihan ookoo, että elätte kuin kämppikset? En ymmärrä miksi naisen pitäisi tukahduttaa itsensä sen takia, että miestä ei nyt vain huvita.
Minä olen ollut kahdessa pitkässä parisuhteessa, tämä toinen siis edelleen vakaana käynnissä, avioliitto ja lapsia.
Ensimmäisessä suhteessa oli alusta loppuun asti paljon hyvää seksiä. Mutta. Alkuhuumavuosien jälkeen siinä suhteessa ei toiminut juuri mikään. Ei kommunikaatio, ei yhteiset suunnitelmat, ei ajankäyttö, ei asioiden jako. Minun haaveisiini ja unelmiini vastattiin aina "ei vielä, myöhemmin, mutta seksiä kyllä oli. Lopulta erosin, ja samalla selvisi miehen pettämiset yms. vaikka tosiaan kotona seksistä ei kylläkään ollut koskaan pula.
No, nykyisen aviomieheni kanssa on käynyt aivan päinvastoin. Alkuhuuman ja äärimmäisen hyvän seksielämän jälkeen miehen seksuaalinen halu minua kohtaan laimeni ja tuli haluttomuutta. Mutta siltikin muilla alueilla toimii ja natsaa hyvin yhteen, olemme kasvaneet parina muuten. Toinen aloittaa lauseen, toinen lopettaa sen. Halusimme molemmat samoja asioita (asuinalue, naimisiinmeno, harrastukset, työt, lapset). Kasvatuslinjamme ovat yhteneväiset ja voin luottaa mieheeni kuin kiveen. Kotityöt menee fifty-fifty. Omat kipukamppailuni minäkin olen käynyt olemalla se haluavampi osapuoli, alkuun koin suurta häpeää ja riittämättömyyttä, mutta lopulta tajusin että kun kaikki muu toimii, niin miksi tuijotella jotain lukumääräkertoja? Onko kerran pari kertaa kuussa todella niin vähän vaiko ihan normaalia suhteen alkuhuuman tasoittuessa ja ruuhkavuosien keskellä tasapainoillessa? "Kärsinkö" aidosti seksin puutteesta vai luoko media paineet siitä ettei minua haluta enkä saa koko ajan? Ja luoko seksimääräodotteet turhia paineita parisuhteelle?
Onko se sitten omien tarpeiden tukahduttamista? Jos itse haluaisi kerran viikossa ja toinen kerran kuussa? Enemmän minä tukahdutin itseäni, tunteitani ja haaveitani siinä liitossa, jossa seksiä oli läpi vuodet useita kertoja viikossa, mutta todellinen kumppanuus puuttui, se henkinen puoli.
Ehkä olen saanut elää ja kokea molemmat puolet, mutta eri miesten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:11"]
Viime viikon perjantaina taas kun lapsi oli mennyt nukkumaan ja katsottiin tv.tä yhdessä ja juotiin lasit viiniä ehdotin seksiä miehelleni. Tietenkin hän torjui minut koska ei kuulemma vaan jaksanut seksiä. Hän torjuu aina n 99% kaikki aloitteeni seksiin. Päätin etten enää ehdottele seksiä ollaan sitten ilman vaikka kuinka kauan. Mulla on sellainen tyhmä ongelma että jos en saa oikeaa seksiä kerran viikossa alan näkemään seksiunia kun olen niin puutteessa. Ja olen kiukkuinen yms ihmettelen kun mieheni voi tyynesti olla vaikka 3 viikkoa ilman eikä puute tunnu häntä vaivaavan. aloittaja
[/quote]
Minä tein saman päätöksen. En ole ehdottanut kertaakaan, mutta ei ole ongelmakaan korjaantunut: meillä on nykyisin (erittäin) äkkiä laskettuna seksiä 2-3 kertaa vuodessa. Ja edellinen kerta ei tehnyt autuaaksi, koska siihen oli patoutunut niin paljon itseinhoa ja varautuneisuutta... oikeastaan jo pelko siitäkin, että ei yksinkertaisesti enää osaa.