olen alkanut vihata asuntoani
Tämä on huonolla pohjaratkaisulla pilattu yksiö, jossa on hyvät perusteet mutta paska toteutus. Huonekalujen järjestystä eivoi muuttaa mitenkään, koska lopputuloksen pitäisi olla toimiva, ei pelkästään erilainen kuin ennen. Olen alkanut hiljalleen harkita irtisanoutumista. Jos laitan vuokrasuhteen nips naps poikki, millaiset mahdollisuudet minulla on vaikuttaa tulevan asunnon kokoon, pintamatakuihin, sijaintiin...? Vai onko mahdollisuudrt pyöreä nolla ja joko otan ekan tarjotun asunnon vastaan ti olen ilman? Auttakaa, haluan tätä tosissani.
Kommentit (95)
Oletko, ap, se sama joka sotki edellisen kämppänsä ja jolle on tärkeää, että kaikki materia on upouutta?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:49"]Joo, kivan ja kohtuuhintaisen vuokrakämpän löytäminen voi olla vaikeaa. Huvittavaa vaan, että kuvittelet saavasi jostain muualta etsimisapua, kun arvon prinsessalle ei nyt vaan satu kelpaamaan se ilmeisesti ihan kelvollinen asunto, jossa nyt asut.
[/quote]
Kelpaa paremman puutteessa :) mutta en nauttimalla nauti tästä asunnosta. Enää.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:52"]Oletko, ap, se sama joka sotki edellisen kämppänsä ja jolle on tärkeää, että kaikki materia on upouutta?
[/quote]
Öö... en? Sotki miten?
Itselleni on tärkeää, että moni huonekalu on uusi, mutta on täällä vanhaakin seassa.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:52"]Oletko, ap, se sama joka sotki edellisen kämppänsä ja jolle on tärkeää, että kaikki materia on upouutta? [/quote] Öö... en? Sotki miten? Itselleni on tärkeää, että moni huonekalu on uusi, mutta on täällä vanhaakin seassa.
[/quote]
Kuulostat vaan samalta ihmiseltä. Vanhemmat olivat auttaneet hankkimaan kämpän ja ei sitten ilmeisesti siivonnut siellä koskaan ja sai häädön. Valitti myös samaan syssyyn, kun vanhemmat eivät hankkineet uusia huonekaluja, jne.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:52"]Oletko, ap, se sama joka sotki edellisen kämppänsä ja jolle on tärkeää, että kaikki materia on upouutta? [/quote] Öö... en? Sotki miten? Itselleni on tärkeää, että moni huonekalu on uusi, mutta on täällä vanhaakin seassa.
[/quote]
Kuulostat vaan samalta ihmiseltä. Vanhemmat olivat auttaneet hankkimaan kämpän ja ei sitten ilmeisesti siivonnut siellä koskaan ja sai häädön. Valitti myös samaan syssyyn, kun vanhemmat eivät hankkineet uusia huonekaluja, jne.
[/quote]
No enpä ole sama ihminen. Ap
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 04:13"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 03:45"]trolli. Ei sossu ole mikään asuntovälitys ja opiskelijat joutuvat vuokrata asuntonsa vapailta markkinoilta, kunnan vuokra-asunnon tai opiskelija-asunnon. Täytyy olla joku vammainen tai pappabetalar henkilö jos ei tiedä.
[/quote]
Missähän kohtaa sanoin sossun olevan asunnonvälitys- tai mikään muulaan välitysfirma? Se vaan on niin, että sossulla on ikään kuin velvollisuus auttaa tietyissä tilanteissa. Pointti on se, et joo, enemmän tämä on sitä, että haluan vain vaihtelua, mutta kyllä nämö yhteydetkin joka suuntaan ovat surkeat = aivan järjettömät matkat jopa kaupungin sisällä paikasta A paikkaan B. Tämähän taas luonnollisesti vaikeuttaa esim. koulumatkoja. Omisi sangen mukavaa, jos koulumatkasta selviäisi vaikkapa puolessa tunnissa. Näin ollen tämä on jo aika painava syy haluta asunnon vaihtoa. Tulen tarvitsemaan sossunkin tukia ja näin ollen oletan, että sossulla on vähän niin kuin velvollisuus auttaa minua, jos asuntoa vaihdan. Sossu auttaa takuurahajutuissakin, joka taas liittyy asuntoihin. Silti en oleta, TIETENKÄÄN, että irtisanon itseni tästä, lampsin sossun luukulle ja tadaa: saan uuden kodin. Aivot käteen! Olettaisin, että sossu AUTTAA?! Ap
[/quote]
Ai että yli puolen tunnin koulumatka on pitkä. Kyllä on raskasta. Tee vaikka läksyt bussissa.
T: kouluun 2 bussilla ja yli tunnin matka.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 04:13"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 03:45"]trolli. Ei sossu ole mikään asuntovälitys ja opiskelijat joutuvat vuokrata asuntonsa vapailta markkinoilta, kunnan vuokra-asunnon tai opiskelija-asunnon. Täytyy olla joku vammainen tai pappabetalar henkilö jos ei tiedä.
[/quote]
Missähän kohtaa sanoin sossun olevan asunnonvälitys- tai mikään muulaan välitysfirma? Se vaan on niin, että sossulla on ikään kuin velvollisuus auttaa tietyissä tilanteissa. Pointti on se, et joo, enemmän tämä on sitä, että haluan vain vaihtelua, mutta kyllä nämö yhteydetkin joka suuntaan ovat surkeat = aivan järjettömät matkat jopa kaupungin sisällä paikasta A paikkaan B. Tämähän taas luonnollisesti vaikeuttaa esim. koulumatkoja. Omisi sangen mukavaa, jos koulumatkasta selviäisi vaikkapa puolessa tunnissa. Näin ollen tämä on jo aika painava syy haluta asunnon vaihtoa. Tulen tarvitsemaan sossunkin tukia ja näin ollen oletan, että sossulla on vähän niin kuin velvollisuus auttaa minua, jos asuntoa vaihdan. Sossu auttaa takuurahajutuissakin, joka taas liittyy asuntoihin. Silti en oleta, TIETENKÄÄN, että irtisanon itseni tästä, lampsin sossun luukulle ja tadaa: saan uuden kodin. Aivot käteen! Olettaisin, että sossu AUTTAA?! Ap
[/quote]
Ai että yli puolen tunnin koulumatka on pitkä. Kyllä on raskasta. Tee vaikka läksyt bussissa.
[/quote]
Siinä on lukemisen ymmärtäminen taas huipussaan. Kerrotko minulle kohdan, jossa sanoin matkan kestävön puoli tuntia? Sanoin, että TOIVOISIN SEN KESTÄVÄN vqin puoli tuntia. T. Ap jolla yhteen suuntaan 40 km (1 h ~ 30 min)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 04:13"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 03:45"]trolli. Ei sossu ole mikään asuntovälitys ja opiskelijat joutuvat vuokrata asuntonsa vapailta markkinoilta, kunnan vuokra-asunnon tai opiskelija-asunnon. Täytyy olla joku vammainen tai pappabetalar henkilö jos ei tiedä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siinä on lukemisen ymmärtäminen taas huipussaan. Kerrotko minulle kohdan, jossa sanoin matkan kestävön puoli tuntia? Sanoin, että TOIVOISIN SEN KESTÄVÄN vqin puoli tuntia. T. Ap jolla yhteen suuntaan 40 km (1 h ~ 30 min)
[/quote]
"Omisi sangen mukavaa, jos koulumatkasta selviäisi vaikkapa puolessa tunnissa." *olisi
Se on ihan oma moka, jos on päättänyt, että AP (kuka tahansa AP) on pelle ja hänelle täytyy vittuilla, ja näin ollen kaikki AP:n viestit luetaan tahallaan hutiloiden ja ymmärretään väärin, jotta päästään vähän pätemään ja vittuilemaan. Kuitenkin pilkka osuu omaan nilkkaan, jos ei ymmärrä suomenkielistä, tavallista lausetta, jossa lukee, että toivoisi selviävänsä koulumatkasta vaikkapa puolessa tunnissa. Siinä vaiheessa kannattaa petrata omaa ymmärrystä ja lopettaa vittuilut heti alkuunsa.
Ja rivinvaihto vittuilee puhelimessa, joten viesteistä tulee sekavia. Onkohan se seuraava aihe vittuilijoille? Ap
En ole sama kuin edellinen, mutta just se kohta. Ois kiva jos kestäis alle puoli tuntia. Sävystäsi joka on koko ajan muutenkin valittava tulkitsin minäkin, että sitä pitempi on liian pitkä ja ei pysty kykenemään. Jos haluat asiallisia vastauksia älä teilaa jokaista ehdotusta ja kitise, kuin kakara, kun kukaan ei anna mitään hyviä neuvoja.
Sun aloituksesikin on ihan absurdi, koska kukaan täällä ei voi sulle asunnoksi muuttua, eikä osaa auttaa yhtään mitenkään muuten, kuin neuvoilla jotka ei kelpaa syystä x. Asu siinä kämpässäs se vuosi ja muuta sinne perintöasuntoosi sitten, mikä siinä on niin helvetin vaikeaa?
Oot ap tosi rasittavan oloinen tapaus. Asu nykyisessä asunnossa vuosi, ei se niin hankalaa voi olla.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 02:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 02:22"]Sossuko asuntosi siis maksaa? Etsi itse samanhintainen/halvempi asunto missä paremmat ratkaisut ja sitten vasta irtisano nykyinen? Jos sossu siis maksaa niin ei ne toivottavasti ala mitään uusia "pintamateriaaleja" sun kanssa valita ja maksaa. Olisiko mahdollista mennä töihin ja muuttaa sitten mieluiseen asuntoo minkä saisit itse remontoida [/quote] Ja vielä lisään että sossu ei ole mikään välityspalvelu missä saa valikoida ilmaiseksi kivan kämpän ja sinne kalusteet, se tarjoaa asunnon niille ihmisille jotka ei sitä todella itse pysty hankkia ja siinä tilanteessa ei pitäisi ruveta nirsoksi
[/quote]
"ei pysty hankkia" ...auch
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 04:13"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 03:45"]trolli. Ei sossu ole mikään asuntovälitys ja opiskelijat joutuvat vuokrata asuntonsa vapailta markkinoilta, kunnan vuokra-asunnon tai opiskelija-asunnon. Täytyy olla joku vammainen tai pappabetalar henkilö jos ei tiedä. [/quote] Missähän kohtaa sanoin sossun olevan asunnonvälitys- tai mikään muulaan välitysfirma? Se vaan on niin, että sossulla on ikään kuin velvollisuus auttaa tietyissä tilanteissa. Pointti on se, et joo, enemmän tämä on sitä, että haluan vain vaihtelua, mutta kyllä nämö yhteydetkin joka suuntaan ovat surkeat = aivan järjettömät matkat jopa kaupungin sisällä paikasta A paikkaan B. Tämähän taas luonnollisesti vaikeuttaa esim. koulumatkoja. Omisi sangen mukavaa, jos koulumatkasta selviäisi vaikkapa puolessa tunnissa. Näin ollen tämä on jo aika painava syy haluta asunnon vaihtoa. Tulen tarvitsemaan sossunkin tukia ja näin ollen oletan, että sossulla on vähän niin kuin velvollisuus auttaa minua, jos asuntoa vaihdan. Sossu auttaa takuurahajutuissakin, joka taas liittyy asuntoihin. Silti en oleta, TIETENKÄÄN, että irtisanon itseni tästä, lampsin sossun luukulle ja tadaa: saan uuden kodin. Aivot käteen! Olettaisin, että sossu AUTTAA?! Ap
[/quote]
No jos tiedät, että sossu auttaa, niin mikäs hätä tässä sitten. Ei se sulle tosin osoita mitään asuntoa, kun tämä sun tilanteesi ei ole sellainen "tietty tilanne", jossa sen olisi velvollisuus auttaa. Että mee nyt vaan sinne vuokravälitysfirmaan katselemaan kämppiä ja valitse niistä sopivin ja jäät sitten odottelemaan, haluaako kukaan vuokrata sulle mitään.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:28"]
Sossun velvollisuus ei ole auttaa jos itse irtisanot itsesi. Moni opiskelija kiljuisi onnesta jos saisi sen yksiön; minullakin asuu kotona pari nuorta joiden vaihtoehtoina on solukämppä ryyppybileineen tai kulkea kotoa käsin opiskelemassa, 70 km per suunta = 140 km päivä. Eivät halua soluun, yksiöitä ei ole, kulkevat täältä kaukaa julkisilla. Sä olet uskomattoman kiittämätön kakara, toivon mukaan joskus vielä tajuat sen.
[/quote]
Sunkin lapset vois vähän järkiintyä ja hakea kaksistaan vaikka kolmen hengen soluun. Jos sinne tulee yksi sekopää, se vaihtaa pian toiseen soluun, missä on reippaampi meno.
Hmm. Minä en ihan ymmärrä sitä, minkä takia et saisi asuntoa siksi, kun sinulla jo on? Hmm. Miten tämän jäsentelisi:
- Välitysfirmoista ja heidän toimintatavoistaan en tiedä paljoa, mutta esimerkiksi opiskelija-asunnoissa on minusta loogista, että jo asunnon omaava on jonon hännillä (jos muutolle ei ole painavaa syytä, esimerkiksi tuholaiset, perheenlisäys tms). Kuitenkaan en tiedä arvotetaanko hakijoita tällä tavalla. Omalle kohdalle tuollainen 'arvottaminen' olisi tietysti peräsuolesta.
- Itse olen asunut kotoa muuttoni jälkeen kahdessa yksityisessä vuokrakämpässä: molemmat bongasin jonkun välitysfirman etc nettisivuilta: Ensimmäisessä muutossa yhteyshenkilönä oli välitysfirman välittäjä, toisessa muutossa otin suoraan yhteyttä vuokraemäntään. Kummassakin tapauksessa minulla oli jo asunto, mutta olosuhteiden myötä halusin muuttaa toisenlaiseen kämppään. Kummassakaan tapauksessa minulta ei kysytty muuton syytä tai mitään vastaavaa, vaan menin asuntoesittelyyn, jonka jälkeen vuokraemäntä/välitysfirman henkilö ilmoitti minulle haluaako vuokrata asunnon minulle vai ei. Näissä kummassakin kämpässä oli itseni lisäksi yksi toinenkin hakija, mutta onnekseni nakki napsahti minulle.
- Jos vuokraaja ei haluaisi vuokrata asuntoa eteenpäin, miksi hitossa hänellä olisi ilmoitus netissä? Mitä minä olen missannut? :D
- Sossusta en osaa sanoa mitään, joten en ota kantaa siihen.
- Tiivistelmä: Saat kämpän, jos olet rehellinen ja luotettavan oloinen henkilö, jolla on luottotiedot kunnossa. En usko että kämpänhakuilmoitusta netissä kukaan noteeraa, joten sinuna etsisin eri nettisivuilta (vuokraovi, vvo, ovv, jokakoti tms) sopivaa yksityistä vuokra-asuntoa ja ottaisin itse yhteyttä kämpänvuokraajaan. Vuokraajat haluavat saada kodit vuokratuiksi.. Jos ongelmana on se, että välitysfirmat eivät jaksa etsiä olemassaolevalle asiakkaalle uutta kotia, niin ratkaisu on helppo: vaihda firmaa.
En ole ihan varma ymmärsinkö perimmäistä pointtia, mutta tässä ainakin omat kokemukseni yksityisistä vuokra-asunnoista.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:22"]En ole sama kuin edellinen, mutta just se kohta. Ois kiva jos kestäis alle puoli tuntia. Sävystäsi joka on koko ajan muutenkin valittava tulkitsin minäkin, että sitä pitempi on liian pitkä ja ei pysty kykenemään. Jos haluat asiallisia vastauksia älä teilaa jokaista ehdotusta ja kitise, kuin kakara, kun kukaan ei anna mitään hyviä neuvoja.
Sun aloituksesikin on ihan absurdi, koska kukaan täällä ei voi sulle asunnoksi muuttua, eikä osaa auttaa yhtään mitenkään muuten, kuin neuvoilla jotka ei kelpaa syystä x. Asu siinä kämpässäs se vuosi ja muuta sinne perintöasuntoosi sitten, mikä siinä on niin helvetin vaikeaa?
[/quote]
No millähän keinolla minä käyn koulussa, mikäli nykyinen matka on niin pitkä, ettei pysty eikä kykene? En minä etänäkään opiskele. Saa kai ihminen haluta vaihtelua, vaikka mitään akuuttia tarvetta ei olisi esim. asunnon vaihtoon. Olenhan minä hyvässä tilanteessa sen suhteen, etten ole koskaan joutunut enkä tule joutumaan asumaan lahoavassa muovimattolattia-opiskelija-asunnossa, mutta silti ihmettelen teidän joidenkin tyyliä puhia tilanteestani kuin olisin saanut lahjoituksena asunnon, jota en osaa arvostaa. Kyllä minä ihan maksankin tästä, että...
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:58"]Hmm. Minä en ihan ymmärrä sitä, minkä takia et saisi asuntoa siksi, kun sinulla jo on? Hmm. Miten tämän jäsentelisi:
- Välitysfirmoista ja heidän toimintatavoistaan en tiedä paljoa, mutta esimerkiksi opiskelija-asunnoissa on minusta loogista, että jo asunnon omaava on jonon hännillä (jos muutolle ei ole painavaa syytä, esimerkiksi tuholaiset, perheenlisäys tms). Kuitenkaan en tiedä arvotetaanko hakijoita tällä tavalla. Omalle kohdalle tuollainen 'arvottaminen' olisi tietysti peräsuolesta.
- Itse olen asunut kotoa muuttoni jälkeen kahdessa yksityisessä vuokrakämpässä: molemmat bongasin jonkun välitysfirman etc nettisivuilta: Ensimmäisessä muutossa yhteyshenkilönä oli välitysfirman välittäjä, toisessa muutossa otin suoraan yhteyttä vuokraemäntään. Kummassakin tapauksessa minulla oli jo asunto, mutta olosuhteiden myötä halusin muuttaa toisenlaiseen kämppään. Kummassakaan tapauksessa minulta ei kysytty muuton syytä tai mitään vastaavaa, vaan menin asuntoesittelyyn, jonka jälkeen vuokraemäntä/välitysfirman henkilö ilmoitti minulle haluaako vuokrata asunnon minulle vai ei. Näissä kummassakin kämpässä oli itseni lisäksi yksi toinenkin hakija, mutta onnekseni nakki napsahti minulle.
- Jos vuokraaja ei haluaisi vuokrata asuntoa eteenpäin, miksi hitossa hänellä olisi ilmoitus netissä? Mitä minä olen missannut? :D
- Sossusta en osaa sanoa mitään, joten en ota kantaa siihen.
- Tiivistelmä: Saat kämpän, jos olet rehellinen ja luotettavan oloinen henkilö, jolla on luottotiedot kunnossa. En usko että kämpänhakuilmoitusta netissä kukaan noteeraa, joten sinuna etsisin eri nettisivuilta (vuokraovi, vvo, ovv, jokakoti tms) sopivaa yksityistä vuokra-asuntoa ja ottaisin itse yhteyttä kämpänvuokraajaan. Vuokraajat haluavat saada kodit vuokratuiksi.. Jos ongelmana on se, että välitysfirmat eivät jaksa etsiä olemassaolevalle asiakkaalle uutta kotia, niin ratkaisu on helppo: vaihda firmaa.
En ole ihan varma ymmärsinkö perimmäistä pointtia, mutta tässä ainakin omat kokemukseni yksityisistä vuokra-asunnoista.
[/quote]
No ei se minun hakemukseni ole jossain suomi24 keskustelupalstalla vaan ihan Oikotiellä. Minä sain asunnon helposti, kun muutin ekaa kertaa. Sen jälkeen olen ihan turhaan saanut hakea, kun ei ketäön enää kiinnosta. Näytöissä käy kymmeniä hakijiita ja suurimmaksi osaksi vakkarityössä käyviä, joilla on 100 % mahdollisuus maksaa vuokrat. Siinä jää onneton opiskelija rannalle ruikuttamaan.
Vitun puhelin ja virheet.
Faneille tiedoksi, että totta kai asun tässä kämpässä vielä vuoden, jos ei muuta mahista ole. Saan silti haluta uuden asunnon ja jopa muuttaa, jos siltä tuntuu ja sopivaa tarjotaan.
Joo, kivan ja kohtuuhintaisen vuokrakämpän löytäminen voi olla vaikeaa. Huvittavaa vaan, että kuvittelet saavasi jostain muualta etsimisapua, kun arvon prinsessalle ei nyt vaan satu kelpaamaan se ilmeisesti ihan kelvollinen asunto, jossa nyt asut.