Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen alkanut vihata asuntoani

Vierailija
03.09.2014 |

Tämä on huonolla pohjaratkaisulla pilattu yksiö, jossa on hyvät perusteet mutta paska toteutus. Huonekalujen järjestystä eivoi muuttaa mitenkään, koska lopputuloksen pitäisi olla toimiva, ei pelkästään erilainen kuin ennen. Olen alkanut hiljalleen harkita irtisanoutumista. Jos laitan vuokrasuhteen nips naps poikki, millaiset mahdollisuudet minulla on vaikuttaa tulevan asunnon kokoon, pintamatakuihin, sijaintiin...? Vai onko mahdollisuudrt pyöreä nolla ja joko otan ekan tarjotun asunnon vastaan ti olen ilman? Auttakaa, haluan tätä tosissani.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:20"]niin, yleensä opiskelijat vaan järjestävät asuntoasiansa ja niiden rahoituksen itse, ellei se tarjottu opiskelija-asunto kelpaa.
[/quote]
Minulle ei ole tarjottu opiskelija-asuntoa tai yhtään mitään muutakaan asuntoa :) ap

Vierailija
42/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillä tavalla olet kiittämätön, että oletat että sossu tai yleensäkin yhteiskunta olisi jotenkin velvollinen hankkimaan sinulle uuden asunnon. Et myöskään voi tehdä töitä koska opiskelet. Kyllä monet opiskelijat tekevät töitä päästäkseen eteenpäin elämässä ja saadakseen jotain parempaa. Tuo sinun asenteesi kuulostaa tosi kiittämättömältä ja lapselliselta, mutta nuorihan taidat vielä ollakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:23"]

Minulle ei ole tarjottu opiskelija-asuntoa tai yhtään mitään muutakaan asuntoa :) ap

[/quote]

Kaikille tarjotaan jotka hakevat opiskelija-asuntosäätiöltä. Ei niitä ilman hakemista tarjota tietysti kenellekään.  Sanoisin (omasta kokemuksesta) että vuosi on pisin odotusaika, sinä aikan tarjotaan asuntoa.

Vierailija
44/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:22"]Käsittämätöntä. Ihan hirveää, että tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa.
[/quote]
Niinpä - kaikenlaisia kusipäitä tähänkin ketjuun kommentoi...

Vierailija
45/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:20"]niin, yleensä opiskelijat vaan järjestävät asuntoasiansa ja niiden rahoituksen itse, ellei se tarjottu opiskelija-asunto kelpaa. [/quote] Minulle ei ole tarjottu opiskelija-asuntoa tai yhtään mitään muutakaan asuntoa :) ap

[/quote]

jaa, mistäs sinä tuon nykyisen sitten sait? Jos vapailta markkinoilta, niin voit varmasti sieltä etsiä myös uuden. Mutta turha odottaa, että sossu sinua siinä auttaa. 

Vierailija
46/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:23"]

[/quote]

Kaikille tarjotaan jotka hakevat opiskelija-asuntosäätiöltä. Ei niitä ilman hakemista tarjota tietysti kenellekään.  Sanoisin (omasta kokemuksesta) että vuosi on pisin odotusaika, sinä aikan tarjotaan asuntoa.
[/quote]
Vuoden päästä en ole enää opiskelija ja asun omistusasunnossa :) Ap

Vierailija
47/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:20"]niin, yleensä opiskelijat vaan järjestävät asuntoasiansa ja niiden rahoituksen itse, ellei se tarjottu opiskelija-asunto kelpaa. [/quote] Minulle ei ole tarjottu opiskelija-asuntoa tai yhtään mitään muutakaan asuntoa :) ap

[/quote]

jaa, mistäs sinä tuon nykyisen sitten sait? Jos vapailta markkinoilta, niin voit varmasti sieltä etsiä myös uuden. Mutta turha odottaa, että sossu sinua siinä auttaa. 
[/quote]
Ei kun varatuilta markkinoilta :) Helppohan se oli silloin ekaa kertaa omilleen muuttaessa napata asunto. Mutta nyt kun se asunto on jo, en "tarvitse" uutta ja saan tyytyä tähän. Jee. Ap

Vierailija
48/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:23"]  Minulle ei ole tarjottu opiskelija-asuntoa tai yhtään mitään muutakaan asuntoa :) ap [/quote]   Kaikille tarjotaan jotka hakevat opiskelija-asuntosäätiöltä. Ei niitä ilman hakemista tarjota tietysti kenellekään.  Sanoisin (omasta kokemuksesta) että vuosi on pisin odotusaika, sinä aikan tarjotaan asuntoa. [/quote] Vuoden päästä en ole enää opiskelija ja asun omistusasunnossa :) Ap

[/quote]

Jaa milläköhän rahalla jos et nyt kerran töitä tee? :D Onko säästötili asunnon käsirahaa varten avattu? Onko siellä rahaa jo kuinka paljon? Ootko saanut jo työtarjouksia?

Vierailija
49/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:23"]  Minulle ei ole tarjottu opiskelija-asuntoa tai yhtään mitään muutakaan asuntoa :) ap [/quote]   Kaikille tarjotaan jotka hakevat opiskelija-asuntosäätiöltä. Ei niitä ilman hakemista tarjota tietysti kenellekään.  Sanoisin (omasta kokemuksesta) että vuosi on pisin odotusaika, sinä aikan tarjotaan asuntoa. [/quote] Vuoden päästä en ole enää opiskelija ja asun omistusasunnossa :) Ap

[/quote]

Jaa milläköhän rahalla jos et nyt kerran töitä tee? :D Onko säästötili asunnon käsirahaa varten avattu? Onko siellä rahaa jo kuinka paljon? Ootko saanut jo työtarjouksia?
[/quote]
No, koskaan kuullut sanaa perintö? Nämä ovat asioita, joita en viitsisi hirveästi huudella kasvottomana tai anonyyminäkään, mutta minä omistan jo asunnon, tosin saan sen käyttööni vasta vuoden päästä. Voin muuttaa joko siihen tai hankkia uuden perintörahoillani. Se, miksi tiedän saavani perinnön tiettynä ajankohtana on asia, joka ei kuulu tänne palstalle tai muuallekaan nettiin. Ap

Vierailija
50/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:44"]

[/quote]

[/quote]

No, koskaan kuullut sanaa perintö? Nämä ovat asioita, joita en viitsisi hirveästi huudella kasvottomana tai anonyyminäkään, mutta minä omistan jo asunnon, tosin saan sen käyttööni vasta vuoden päästä. Voin muuttaa joko siihen tai hankkia uuden perintörahoillani. Se, miksi tiedän saavani perinnön tiettynä ajankohtana on asia, joka ei kuulu tänne palstalle tai muuallekaan nettiin. Ap
[/quote]

Oho, "kasvottomana tai anonyyminäkään" :)

Vierailija
51/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n selitykset on kyllä mielenkiintoisia. Miten niin asunnon saanti oli silloin ekalla kerralla helpompaa kuin nyt toisella? Sama ruljanssihan se on. 

Itsekin etsi sopivaa asuntoa kuukauden päivät ja mulla oli ilmoitus netissä. Harva siihen ilmoitukseeni tarttui ja kämpät löytyi lähinnä omalla aktiivisuudella.

Kimpussasi pyöritään nyt AP, koska jotenkin kuvittelet sossun olevan velvollinen auttamaan sinua. No ei tod. ole jos saat Kelalta jo tukea. Ja muutenkin jotenkin ajatusmaailmasi tämän kämpän vaihtamiseen on muutenkin todella outo. Teet kärpäsestä härkäsen. 

Joo, ei ne hyvät kämpät heti vastaankävele ja niistä on yleensä kilpailua. Asuntoa saattaa joutua etsimään kauankin. 

Sitä paitsi jos vuoden päästä meinaat asua omistusasunnossa (!?) niin kannattaako sitten vaihtaa? Tai jos meinaat niin elä nyt helvetissäkään sano sitä vuokranantajalle. He kun etsivät yleensä pidempiaikaisempaa kuin vuoden vuokralaista. Tai sitten etsit vuoden määräaikaisia, joista on pakko muuttaa pois sen vuoden päästä.

Vierailija
52/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sinulla on omaisuutta kuten tuo perintö ja omistus-asunto, niin sossusta sut nauretaan vaan pihalle...

Vierailija
53/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:12"]Ja jos sinulla on omaisuutta kuten tuo perintö ja omistus-asunto, niin sossusta sut nauretaan vaan pihalle...
[/quote]
Ensinnäkin se on omistusasunto ilman väliviivaa :) toiseksi minä en virallusesti juuri nyt omista asuntoa tai perintöä, vaan tiettynä päivämääränä vuoden päästä. Minua ei ole kukaan nauranut pihalle tähänkään mennessä. :)

Vierailija
54/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:09"]Ap:n selitykset on kyllä mielenkiintoisia. Miten niin asunnon saanti oli silloin ekalla kerralla helpompaa kuin nyt toisella? Sama ruljanssihan se on. 

Itsekin etsi sopivaa asuntoa kuukauden päivät ja mulla oli ilmoitus netissä. Harva siihen ilmoitukseeni tarttui ja kämpät löytyi lähinnä omalla aktiivisuudella.

Kimpussasi pyöritään nyt AP, koska jotenkin kuvittelet sossun olevan velvollinen auttamaan sinua. No ei tod. ole jos saat Kelalta jo tukea. Ja muutenkin jotenkin ajatusmaailmasi tämän kämpän vaihtamiseen on muutenkin todella outo. Teet kärpäsestä härkäsen. 

Joo, ei ne hyvät kämpät heti vastaankävele ja niistä on yleensä kilpailua. Asuntoa saattaa joutua etsimään kauankin. 

Sitä paitsi jos vuoden päästä meinaat asua omistusasunnossa (!?) niin kannattaako sitten vaihtaa? Tai jos meinaat niin elä nyt helvetissäkään sano sitä vuokranantajalle. He kun etsivät yleensä pidempiaikaisempaa kuin vuoden vuokralaista. Tai sitten etsit vuoden määräaikaisia, joista on pakko muuttaa pois sen vuoden päästä.
[/quote]
Kuten sanoin, minulla on jo vuokra-asuntohakemus netissä, kuvalla ja hyvillä tiedoilla. Ei ole menestynyt. Itse selailen asuntoja lähes päivittäin.

Vierailija
55/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai saat ihan vapaasti etsiä uuden vuokra-asunnon ihan mistä haluat ja saat siihen samat tuet kuin nykyiseenkin. Asunnon etsimisessä sinua ei auteta ja muuttamisen joudut maksamaan ihan itse.

Vierailija
56/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:22"]

totta kai saat ihan vapaasti etsiä uuden vuokra-asunnon ihan mistä haluat ja saat siihen samat tuet kuin nykyiseenkin. Asunnon etsimisessä sinua ei auteta ja muuttamisen joudut maksamaan ihan itse.

[/quote]

Jep. Mitä ihmettä siis kaipaat täältä palstalta? Joo-o kukaan meistä ei muutu sulle vuokra-asunnoksi. Hyvän kämpän löytämiseen menee aikaa. 

Varmemman vastauksen sossun auttamisesta saat ihan kysymällä sossusta. Täällä et tee itsesi muuta kuin naurettavaksi.

Vierailija
57/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:09"]Ap:n selitykset on kyllä mielenkiintoisia. Miten niin asunnon saanti oli silloin ekalla kerralla helpompaa kuin nyt toisella? Sama ruljanssihan se on. 

[/quote]

Voisikohan millään johtua siitä, että kun haet ekaa kertaa asuntoa välitysfirmalta, firma ottaa sinut riemusta hihkuen maksavaksi asiakkaaksi = tarjoaa asunnon nopeasti. Minä sain tarjouksen pari päivää hakemuksen jättämisen jälkeen. Sitten kun on yksi asiakas hamuttu, hamutaan lisää eikä enää kiinnosta alkaa tarjoilemaan uutta asuntoa sellaiselle, jolla se jo on, kosla paljon fiksumpaa bisnestä on hamuta lisää niitä, jotka epätoivoissaan tarttuvat ekaan tarjottuun

Vierailija
58/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:09"]Ap:n selitykset on kyllä mielenkiintoisia. Miten niin asunnon saanti oli silloin ekalla kerralla helpompaa kuin nyt toisella? Sama ruljanssihan se on. 

[/quote]

Voisikohan millään johtua siitä, että kun haet ekaa kertaa asuntoa välitysfirmalta, firma ottaa sinut riemusta hihkuen maksavaksi asiakkaaksi = tarjoaa asunnon nopeasti. Minä sain tarjouksen pari päivää hakemuksen jättämisen jälkeen. Sitten kun on yksi asiakas hamuttu, hamutaan lisää eikä enää kiinnosta alkaa tarjoilemaan uutta asuntoa sellaiselle, jolla se jo on, kosla paljon fiksumpaa bisnestä on hamuta lisää niitä, jotka epätoivoissaan tarttuvat ekaan tarjottuun
[/quote]

t. Ap

Vierailija
59/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:09"]Ap:n selitykset on kyllä mielenkiintoisia. Miten niin asunnon saanti oli silloin ekalla kerralla helpompaa kuin nyt toisella? Sama ruljanssihan se on.  Itsekin etsi sopivaa asuntoa kuukauden päivät ja mulla oli ilmoitus netissä. Harva siihen ilmoitukseeni tarttui ja kämpät löytyi lähinnä omalla aktiivisuudella. Kimpussasi pyöritään nyt AP, koska jotenkin kuvittelet sossun olevan velvollinen auttamaan sinua. No ei tod. ole jos saat Kelalta jo tukea. Ja muutenkin jotenkin ajatusmaailmasi tämän kämpän vaihtamiseen on muutenkin todella outo. Teet kärpäsestä härkäsen.  Joo, ei ne hyvät kämpät heti vastaankävele ja niistä on yleensä kilpailua. Asuntoa saattaa joutua etsimään kauankin.  Sitä paitsi jos vuoden päästä meinaat asua omistusasunnossa (!?) niin kannattaako sitten vaihtaa? Tai jos meinaat niin elä nyt helvetissäkään sano sitä vuokranantajalle. He kun etsivät yleensä pidempiaikaisempaa kuin vuoden vuokralaista. Tai sitten etsit vuoden määräaikaisia, joista on pakko muuttaa pois sen vuoden päästä. [/quote] Voisikohan millään johtua siitä, että kun haet ekaa kertaa asuntoa välitysfirmalta, firma ottaa sinut riemusta hihkuen maksavaksi asiakkaaksi = tarjoaa asunnon nopeasti. Minä sain tarjouksen pari päivää hakemuksen jättämisen jälkeen. Sitten kun on yksi asiakas hamuttu, hamutaan lisää eikä enää kiinnosta alkaa tarjoilemaan uutta asuntoa sellaiselle, jolla se jo on, kosla paljon fiksumpaa bisnestä on hamuta lisää niitä, jotka epätoivoissaan tarttuvat ekaan tarjottuun [/quote] t. Ap

[/quote]

Vaihda firmaa je etsi yksityiseltä..

Vierailija
60/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:09"]Ap:n selitykset on kyllä mielenkiintoisia. Miten niin asunnon saanti oli silloin ekalla kerralla helpompaa kuin nyt toisella? Sama ruljanssihan se on.  Itsekin etsi sopivaa asuntoa kuukauden päivät ja mulla oli ilmoitus netissä. Harva siihen ilmoitukseeni tarttui ja kämpät löytyi lähinnä omalla aktiivisuudella. Kimpussasi pyöritään nyt AP, koska jotenkin kuvittelet sossun olevan velvollinen auttamaan sinua. No ei tod. ole jos saat Kelalta jo tukea. Ja muutenkin jotenkin ajatusmaailmasi tämän kämpän vaihtamiseen on muutenkin todella outo. Teet kärpäsestä härkäsen.  Joo, ei ne hyvät kämpät heti vastaankävele ja niistä on yleensä kilpailua. Asuntoa saattaa joutua etsimään kauankin.  Sitä paitsi jos vuoden päästä meinaat asua omistusasunnossa (!?) niin kannattaako sitten vaihtaa? Tai jos meinaat niin elä nyt helvetissäkään sano sitä vuokranantajalle. He kun etsivät yleensä pidempiaikaisempaa kuin vuoden vuokralaista. Tai sitten etsit vuoden määräaikaisia, joista on pakko muuttaa pois sen vuoden päästä. [/quote] Voisikohan millään johtua siitä, että kun haet ekaa kertaa asuntoa välitysfirmalta, firma ottaa sinut riemusta hihkuen maksavaksi asiakkaaksi = tarjoaa asunnon nopeasti. Minä sain tarjouksen pari päivää hakemuksen jättämisen jälkeen. Sitten kun on yksi asiakas hamuttu, hamutaan lisää eikä enää kiinnosta alkaa tarjoilemaan uutta asuntoa sellaiselle, jolla se jo on, kosla paljon fiksumpaa bisnestä on hamuta lisää niitä, jotka epätoivoissaan tarttuvat ekaan tarjottuun [/quote] t. Ap

[/quote]

Vaihda firmaa je etsi yksityiseltä..
[/quote]
Kas kun tämä uusi firmakin saa tietää minulla olevan jo asunto. Toki minulla on vaatimuksena vähintään samantasoinen asunto, vai muuttaako joku vapaaehtoisesti huonompaan asuntoon kuin nykyinen? Siispä firmojen on fiksuinta haalia heitä, joilla ei ole kauheita vaatimuksia vaan melkein mikä tahansa luukku kelpaa - ja rahaa tulee. Vatmaan kolmas kerta kun sanon, että selailen asuntoja lähes päivittäin + minulla on julkinen asuntohakemus netissä. Eipä ole tuottanut tulosta eikä ole löytynyt sopivaa kämppää etsimällä itsekään. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi