olen alkanut vihata asuntoani
Tämä on huonolla pohjaratkaisulla pilattu yksiö, jossa on hyvät perusteet mutta paska toteutus. Huonekalujen järjestystä eivoi muuttaa mitenkään, koska lopputuloksen pitäisi olla toimiva, ei pelkästään erilainen kuin ennen. Olen alkanut hiljalleen harkita irtisanoutumista. Jos laitan vuokrasuhteen nips naps poikki, millaiset mahdollisuudet minulla on vaikuttaa tulevan asunnon kokoon, pintamatakuihin, sijaintiin...? Vai onko mahdollisuudrt pyöreä nolla ja joko otan ekan tarjotun asunnon vastaan ti olen ilman? Auttakaa, haluan tätä tosissani.
Kommentit (95)
Muutin opiskeluaikoinani kolme kertaa eikä missään vaiheessa tullut mieleen sotkea sossua siihen mukaan. Sain täydet opintotuet Kelalta + kävin töissä.
Mitä tukia sossulta oikein tulet tarvitsemaan? Takuuvuokraa? Eiköhän sossun sivuilla osata kertoa asiasta tarkemmin. Täällä kyselemällä vaikutat vain hyvin nuorelta ja yksinkertaiselta.
Vuokraovi.con ja eikun selaamaan tarjontaa. Ja sitten menet vain niiden asuntojen näyttöihin, jotka vaikuttaa mielenkiintoisilta ja kriteereihisi sopivilta.
Tziisus. Ei ole sen vaikeampaa.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 02:17"]
No tuskin sulle mitään tarjotaan, jos tuolla perusteella lähdet kälppimään.
[/quote]
Häh? Mitä väliä millä perusteella lähtee? Ei mitään. Ei seuraava vuokranantaja tai nykyinenkään sitä tiedä miksi lähtee.
Käsittämätöntä. Ihan hirveää, että tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa.
En tiedä, onko asiat sitten muuttuneet viime vuosina, mutta kun minä viime vuosituhannen lopussa opiskelin, niin ei sossu todellakaan auttanut opiskelijoita. Korkeintaan vasta sitten, kun täydet opintolainat oli nostettu pankista. Kyllä sitä piti ihan itse pärjätä ja asuntonsa hommata, myös ne vuokratakuurahat. Opiskelin, kävin töissä. Jos halusin vaihtaa asuntoa, hankin sekä asunnon että takuuvuokrarahat ihan itse. Vaikutat kyllä tosi nuorelta ja naiivilta. Meinaatko, että kun valmistut, myös työkkäri tulee sulle tarjoamaan töitä, joista valitset sitten sinulle mieluisimman?
Sossun velvollisuus ei ole auttaa jos itse irtisanot itsesi. Moni opiskelija kiljuisi onnesta jos saisi sen yksiön; minullakin asuu kotona pari nuorta joiden vaihtoehtoina on solukämppä ryyppybileineen tai kulkea kotoa käsin opiskelemassa, 70 km per suunta = 140 km päivä. Eivät halua soluun, yksiöitä ei ole, kulkevat täältä kaukaa julkisilla. Sä olet uskomattoman kiittämätön kakara, toivon mukaan joskus vielä tajuat sen.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:57"]Muutin opiskeluaikoinani kolme kertaa eikä missään vaiheessa tullut mieleen sotkea sossua siihen mukaan. Sain täydet opintotuet Kelalta + kävin töissä.
Mitä tukia sossulta oikein tulet tarvitsemaan? Takuuvuokraa? Eiköhän sossun sivuilla osata kertoa asiasta tarkemmin. Täällä kyselemällä vaikutat vain hyvin nuorelta ja yksinkertaiselta.
Vuokraovi.con ja eikun selaamaan tarjontaa. Ja sitten menet vain niiden asuntojen näyttöihin, jotka vaikuttaa mielenkiintoisilta ja kriteereihisi sopivilta.
[/quote]
No minulla on asunnonhakuilmoitus jo netissä ja sitäkään kautta ei ole tärpännyt, että kyllä se vähän vaikeaa on, ikävä kyllä ja ziisus vaan :)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:57"]Muutin opiskeluaikoinani kolme kertaa eikä missään vaiheessa tullut mieleen sotkea sossua siihen mukaan. Sain täydet opintotuet Kelalta + kävin töissä.
[/quote]
No minulla on asunnonhakuilmoitus jo netissä ja sitäkään kautta ei ole tärpännyt, että kyllä se vähän vaikeaa on, ikävä kyllä ja ziisus vaan :)
[/quote]
Ja ihan tiedoksesi; asuntojen selailu on minulle lähes jokapäiväistä puuhaa ö.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:50"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 04:13"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 03:45"]trolli. Ei sossu ole mikään asuntovälitys ja opiskelijat joutuvat vuokrata asuntonsa vapailta markkinoilta, kunnan vuokra-asunnon tai opiskelija-asunnon. Täytyy olla joku vammainen tai pappabetalar henkilö jos ei tiedä.
[/quote]
Missähän kohtaa sanoin sossun olevan asunnonvälitys- tai mikään muulaan välitysfirma? Se vaan on niin, että sossulla on ikään kuin velvollisuus auttaa tietyissä tilanteissa. Pointti on se, et joo, enemmän tämä on sitä, että haluan vain vaihtelua, mutta kyllä nämö yhteydetkin joka suuntaan ovat surkeat = aivan järjettömät matkat jopa kaupungin sisällä paikasta A paikkaan B. Tämähän taas luonnollisesti vaikeuttaa esim. koulumatkoja. Omisi sangen mukavaa, jos koulumatkasta selviäisi vaikkapa puolessa tunnissa. Näin ollen tämä on jo aika painava syy haluta asunnon vaihtoa. Tulen tarvitsemaan sossunkin tukia ja näin ollen oletan, että sossulla on vähän niin kuin velvollisuus auttaa minua, jos asuntoa vaihdan. Sossu auttaa takuurahajutuissakin, joka taas liittyy asuntoihin. Silti en oleta, TIETENKÄÄN, että irtisanon itseni tästä, lampsin sossun luukulle ja tadaa: saan uuden kodin. Aivot käteen! Olettaisin, että sossu AUTTAA?! Ap
[/quote]
Se sossu on jo auttanut sua! Antanut sulle katon pääsi päälle. Kuinka pitkä matka sulla sinne kouluun oikein on jos kuvittelet sen olevan pätevä peruste vaatia uutta asuntoa?
[/quote]
40 km. Ap
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 03:35"]Minä en ole kynsiteknikko, joten en nyt tajua miten se sossu kuuluu sun asunnonvaihtoosi? Kaipa sinä voit asuntoa vaihtaa siinä kuin kuka muukin, ja etsiä mieleisesi oikeanlaisilla pintamatskuilla ja liikenneyhteyksillä, eihän vuokra-asuntojen matskuihin yleensä voi mitenkään vaikuttaa, omistaja ne on laittanut niinkuin haluaa. Eikä tietenkään kukaan järkevä sano ensin vanhaa asuntoa irti, ja sitten vasta ala etsiä uutta.
[/quote]
Minä en ole puhunut kynsiteknikkotyöstä mitään. Ap
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:22"]Käsittämätöntä. Ihan hirveää, että tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa.
[/quote]
Niinpä. Ihan hirveää, että kahden vuoden jälkeen alkaa kaivata uusia tuulia. Ap
kyllähän uusia tuulia saa kaivata ihan vapaasti. Ja niitä voi itselleen järjestääkin, SILLOIN KUN MAKSAA NE ITSE.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:22"]Käsittämätöntä. Ihan hirveää, että tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa. [/quote] Niinpä. Ihan hirveää, että kahden vuoden jälkeen alkaa kaivata uusia tuulia. Ap
[/quote]
Saahan sitä kaivata vaikka mitä mutta sitten pitäisi olla _itsellään_ rahaa toteuttaa haaveitaan eikä loisia muiden rahoilla. Jos ei ole rahaa, sitten tyytyy siihen mitä saa.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:09"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 02:17"]
No tuskin sulle mitään tarjotaan, jos tuolla perusteella lähdet kälppimään.
[/quote]
Häh? Mitä väliä millä perusteella lähtee? Ei mitään. Ei seuraava vuokranantaja tai nykyinenkään sitä tiedä miksi lähtee.
[/quote]
Niinpä :D Ihan kuin asunnon vaihtaminen olisi rikos.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:22"]Käsittämätöntä. Ihan hirveää, että tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa. [/quote] Niinpä. Ihan hirveää, että kahden vuoden jälkeen alkaa kaivata uusia tuulia. Ap
[/quote]
Saahan sitä kaivata vaikka mitä mutta sitten pitäisi olla _itsellään_ rahaa toteuttaa haaveitaan eikä loisia muiden rahoilla. Jos ei ole rahaa, sitten tyytyy siihen mitä saa.
[/quote]
Kenenköhän rahoilla opiskelijat noin yleensä elävät? :D
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:28"]Sossun velvollisuus ei ole auttaa jos itse irtisanot itsesi. Moni opiskelija kiljuisi onnesta jos saisi sen yksiön; minullakin asuu kotona pari nuorta joiden vaihtoehtoina on solukämppä ryyppybileineen tai kulkea kotoa käsin opiskelemassa, 70 km per suunta = 140 km päivä. Eivät halua soluun, yksiöitä ei ole, kulkevat täältä kaukaa julkisilla. Sä olet uskomattoman kiittämätön kakara, toivon mukaan joskus vielä tajuat sen.
[/quote]
Minulla koulu- ja kotimatkat yhteenlaskettuna 80 km :)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:28"]Sossun velvollisuus ei ole auttaa jos itse irtisanot itsesi. Moni opiskelija kiljuisi onnesta jos saisi sen yksiön; minullakin asuu kotona pari nuorta joiden vaihtoehtoina on solukämppä ryyppybileineen tai kulkea kotoa käsin opiskelemassa, 70 km per suunta = 140 km päivä. Eivät halua soluun, yksiöitä ei ole, kulkevat täältä kaukaa julkisilla. Sä olet uskomattoman kiittämätön kakara, toivon mukaan joskus vielä tajuat sen.
[/quote]
Minulla koulu- ja kotimatkat yhteenlaskettuna 80 km :)
[/quote]
Ap
niin, yleensä opiskelijat vaan järjestävät asuntoasiansa ja niiden rahoituksen itse, ellei se tarjottu opiskelija-asunto kelpaa.
Minusta olisi hauskaa tietää, että millä tavalla olen kiittämätön? :D Olen 2 v sitten ihan itse hankkinut tämän asunnon, maksanut itse vuokrat. Ja nyt 2 v. möhemmin olen kyllästynyt niin asuntoon kuin sijaintiin ja haluan muuttaa. Mikä vittu minusta tekee kiittämättömän? :D Pitäisikö minun kiintyä köyhään vuokraluukkuun niin, että kun kerran saan kunnian maksella vuokraa siitä en ikinä halua pois? :D ap
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 04:13"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 03:45"]trolli. Ei sossu ole mikään asuntovälitys ja opiskelijat joutuvat vuokrata asuntonsa vapailta markkinoilta, kunnan vuokra-asunnon tai opiskelija-asunnon. Täytyy olla joku vammainen tai pappabetalar henkilö jos ei tiedä.
[/quote]
Missähän kohtaa sanoin sossun olevan asunnonvälitys- tai mikään muulaan välitysfirma? Se vaan on niin, että sossulla on ikään kuin velvollisuus auttaa tietyissä tilanteissa. Pointti on se, et joo, enemmän tämä on sitä, että haluan vain vaihtelua, mutta kyllä nämö yhteydetkin joka suuntaan ovat surkeat = aivan järjettömät matkat jopa kaupungin sisällä paikasta A paikkaan B. Tämähän taas luonnollisesti vaikeuttaa esim. koulumatkoja. Omisi sangen mukavaa, jos koulumatkasta selviäisi vaikkapa puolessa tunnissa. Näin ollen tämä on jo aika painava syy haluta asunnon vaihtoa. Tulen tarvitsemaan sossunkin tukia ja näin ollen oletan, että sossulla on vähän niin kuin velvollisuus auttaa minua, jos asuntoa vaihdan. Sossu auttaa takuurahajutuissakin, joka taas liittyy asuntoihin. Silti en oleta, TIETENKÄÄN, että irtisanon itseni tästä, lampsin sossun luukulle ja tadaa: saan uuden kodin. Aivot käteen! Olettaisin, että sossu AUTTAA?! Ap
[/quote]
Se sossu on jo auttanut sua! Antanut sulle katon pääsi päälle. Kuinka pitkä matka sulla sinne kouluun oikein on jos kuvittelet sen olevan pätevä peruste vaatia uutta asuntoa?