olen alkanut vihata asuntoani
Tämä on huonolla pohjaratkaisulla pilattu yksiö, jossa on hyvät perusteet mutta paska toteutus. Huonekalujen järjestystä eivoi muuttaa mitenkään, koska lopputuloksen pitäisi olla toimiva, ei pelkästään erilainen kuin ennen. Olen alkanut hiljalleen harkita irtisanoutumista. Jos laitan vuokrasuhteen nips naps poikki, millaiset mahdollisuudet minulla on vaikuttaa tulevan asunnon kokoon, pintamatakuihin, sijaintiin...? Vai onko mahdollisuudrt pyöreä nolla ja joko otan ekan tarjotun asunnon vastaan ti olen ilman? Auttakaa, haluan tätä tosissani.
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:01"]Firmoille on ihan yksi lysti onko sulla jo asunto vai ei, ei se tee sinusta yhtään parempaa tai huonompaa asiakasta niille. Jos nyt on vaikeampi löytää asuntoa kuin viimeksi niin se johtuu siitä, että markkinatilanne on muuttunut, vaatimuksesi ovat kasvaneet tai ihan vaan sattumasta.
[/quote]
Mikä vitun markkinatilanne? Liittyy vuokra-asuntoihin miten? Kyllä se vaan on niin, että kun olet yhden asunnon saanut niin siinä saat kärvistellä ties kuinka kauan koska miten se edistää firman toimintaa että ne vaan tarjoilee ihmisille eri asuntoja kun helpomöaa on ignoorata ne ja hommata lisäö maksavia asiakkaita. Näin ollen ne vanhatkin asiakkaat pysyvät kuvioissa tod.näk. pidempään, koska harva haluaa asua taivasalla.
Öh, kyllä minä ainakin opiskelijanakin olen 100% varma vuokranmaksaja? En oikein ymmärtänyt edellistä viestiäsi, miksi vuokran priorisointi muiden kulujen edelle edellyttäisi vakkarityötä?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:42"]Öh, kyllä minä ainakin opiskelijanakin olen 100% varma vuokranmaksaja? En oikein ymmärtänyt edellistä viestiäsi, miksi vuokran priorisointi muiden kulujen edelle edellyttäisi vakkarityötä?
[/quote]
Öö, no jos tulee vaikka tilanne, ettei opiskelija edisty opinnoissa = opintotukea ei tule = tyyppi ei välttämättä voi maksaa vuonria. Tosin enemmän siinä on kyse siitö, ettö työssäkäy ihminen vaan vaikuttaa luotettavammalta, koska palkka tulee varmasti. Ja vaikka pitkutkin on mahdolliset niin muitenkin työssäkäyvä ihminen tuntuu luotettavammalta vuokran maksajalta kuin köyhä opiskelija. Tee gallup vuokranantajille niin eiköhän ne vahvista asian.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:33"]Mikä vitun markkinatilanne? Liittyy vuokra-asuntoihin miten? Kyllä se vaan on niin, että kun olet yhden asunnon saanut niin siinä saat kärvistellä ties kuinka kauan koska miten se edistää firman toimintaa että ne vaan tarjoilee ihmisille eri asuntoja kun helpomöaa on ignoorata ne ja hommata lisäö maksavia asiakkaita. Näin ollen ne vanhatkin asiakkaat pysyvät kuvioissa tod.näk. pidempään, koska harva haluaa asua taivasalla.
[/quote]
Höpö höpö. Eivät vuokravälitysfirmat hyödy sinusta mitenkään alun jälkeen, vaan ne saavat kertapalkkion jokaisesta välitetystä asunnosta. Vuokravälitysfirmojen kannalta on sitä parempi, mitä useammin asuntoja vaihdetaan.
Markkinatilanne vuokramarkkinoilla tarkoittaa sitä, miten paljon ja millaisia vuokra-asuntoja on tarjolla kysyntään verrattuna.
Minäkin luulin ap:ta siksi asunnonsotkijaksi, mutta näköjään näitä täysin kädettömiä urpoja on useita. Millaiset ihmiset kasvattaa tällaisia pissipäitä? Ei mitään käsitystä realiteeteista.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:26"]Minäkin luulin ap:ta siksi asunnonsotkijaksi, mutta näköjään näitä täysin kädettömiä urpoja on useita. Millaiset ihmiset kasvattaa tällaisia pissipäitä? Ei mitään käsitystä realiteeteista.
[/quote]
Kerrohan minulle näitä realiteetteja, kun itse olet niin loputtoman fiksu ja upea ihminen.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:28"]
Sossun velvollisuus ei ole auttaa jos itse irtisanot itsesi. Moni opiskelija kiljuisi onnesta jos saisi sen yksiön; minullakin asuu kotona pari nuorta joiden vaihtoehtoina on solukämppä ryyppybileineen tai kulkea kotoa käsin opiskelemassa, 70 km per suunta = 140 km päivä. Eivät halua soluun, yksiöitä ei ole, kulkevat täältä kaukaa julkisilla. Sä olet uskomattoman kiittämätön kakara, toivon mukaan joskus vielä tajuat sen.
[/quote]
Sunkin lapset vois vähän järkiintyä ja hakea kaksistaan vaikka kolmen hengen soluun. Jos sinne tulee yksi sekopää, se vaihtaa pian toiseen soluun, missä on reippaampi meno.
[/quote]
Onpas muuten hyvä ajatus, sattuvat vaan opiskelemaan ihan eri paikkakunnilla, välimatkaa n. 115 km. :D
No vittuako täällä sitten kyselet neuvoja jos asenne on evvk - pärjää sitten keskenäsi. Luuletko, että täältä joku vaan sattuisi tarjoamaan asuntoa sinulle, varsinkin, kun ottaa huomioon asenteesi.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:01"]Firmoille on ihan yksi lysti onko sulla jo asunto vai ei, ei se tee sinusta yhtään parempaa tai huonompaa asiakasta niille. Jos nyt on vaikeampi löytää asuntoa kuin viimeksi niin se johtuu siitä, että markkinatilanne on muuttunut, vaatimuksesi ovat kasvaneet tai ihan vaan sattumasta. [/quote] Mikä vitun markkinatilanne? Liittyy vuokra-asuntoihin miten? Kyllä se vaan on niin, että kun olet yhden asunnon saanut niin siinä saat kärvistellä ties kuinka kauan koska miten se edistää firman toimintaa että ne vaan tarjoilee ihmisille eri asuntoja kun helpomöaa on ignoorata ne ja hommata lisäö maksavia asiakkaita. Näin ollen ne vanhatkin asiakkaat pysyvät kuvioissa tod.näk. pidempään, koska harva haluaa asua taivasalla.
[/quote]
Tää on kyllä mielenkiintoisin ajatelma välitysfirmojen/vuokrafirmojen toiminnasta... Ton logiikan mukaan kukaan ei koskaan voisi muuttaa, koska kaikki vain kärvistelee vanhoissa kämpissä.
Voisiko AP vastata, että mitä oikein hait tällä alotuksella ja mitä apua oikeasti haluaisit? Tällä hetkellä ilmeisesti vain valitat varsin absurdista ongelmasta, jolle yksikään palstalainen ei vaan voi mitään. Kuule kun ei me nyt voida sulle tässä vuokra-asunnoksi muuttua.
Laitat vaan hakemuksia sinnikkäästi kaikkii asuntoihin, jotka sua miellyttää. Tai otat vuokranantajaan yhteyttä. Lopulta saat jonkun niistä. Totta kai jokaisella on joku asunto, jossa nyt asuu. Ei sillä ole mitään merkitystä uuden asunnon saamisen suhteen. Hyvin yksinkertainen juttu.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 04:13"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 03:45"]trolli. Ei sossu ole mikään asuntovälitys ja opiskelijat joutuvat vuokrata asuntonsa vapailta markkinoilta, kunnan vuokra-asunnon tai opiskelija-asunnon. Täytyy olla joku vammainen tai pappabetalar henkilö jos ei tiedä. [/quote] Missähän kohtaa sanoin sossun olevan asunnonvälitys- tai mikään muulaan välitysfirma? Se vaan on niin, että sossulla on ikään kuin velvollisuus auttaa tietyissä tilanteissa. Pointti on se, et joo, enemmän tämä on sitä, että haluan vain vaihtelua, mutta kyllä nämö yhteydetkin joka suuntaan ovat surkeat = aivan järjettömät matkat jopa kaupungin sisällä paikasta A paikkaan B. Tämähän taas luonnollisesti vaikeuttaa esim. koulumatkoja. Omisi sangen mukavaa, jos koulumatkasta selviäisi vaikkapa puolessa tunnissa. Näin ollen tämä on jo aika painava syy haluta asunnon vaihtoa. Tulen tarvitsemaan sossunkin tukia ja näin ollen oletan, että sossulla on vähän niin kuin velvollisuus auttaa minua, jos asuntoa vaihdan. Sossu auttaa takuurahajutuissakin, joka taas liittyy asuntoihin. Silti en oleta, TIETENKÄÄN, että irtisanon itseni tästä, lampsin sossun luukulle ja tadaa: saan uuden kodin. Aivot käteen! Olettaisin, että sossu AUTTAA?! Ap
[/quote]
Minä en tiedä oletko tosissasi vai vitsailetko, mutta juuri sinun tekstisi kaltaisista ihmisistä tulee mieleen, että osa suomen kansalaisista on ihan täysin laitostuneita. "Kyllä sossu auttaa" mitään ei tartte ite tehä, kun oletetaan, että kaikkeen on oikeutettu, ilmaiseen rahaan ja joutenoloon. Ollaan vähä niiku kotona äidin helmoissa, äiti siivoo, laittaa ruokaa ja kerää roskat sun perässä. Meillä on liian hyvinvoiva maa, kun tällaiseen vielä on varaa. No jospa se ryssä ottais tän maan ja romuttais kaiken. Sit vois oikeesti nyyhkiä, ku huonekalut ei oikeen asetu ja kai mulle joku antaa asunnon?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 04:13"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 03:45"]trolli. Ei sossu ole mikään asuntovälitys ja opiskelijat joutuvat vuokrata asuntonsa vapailta markkinoilta, kunnan vuokra-asunnon tai opiskelija-asunnon. Täytyy olla joku vammainen tai pappabetalar henkilö jos ei tiedä. [/quote] Missähän kohtaa sanoin sossun olevan asunnonvälitys- tai mikään muulaan välitysfirma? Se vaan on niin, että sossulla on ikään kuin velvollisuus auttaa tietyissä tilanteissa. Pointti on se, et joo, enemmän tämä on sitä, että haluan vain vaihtelua, mutta kyllä nämö yhteydetkin joka suuntaan ovat surkeat = aivan järjettömät matkat jopa kaupungin sisällä paikasta A paikkaan B. Tämähän taas luonnollisesti vaikeuttaa esim. koulumatkoja. Omisi sangen mukavaa, jos koulumatkasta selviäisi vaikkapa puolessa tunnissa. Näin ollen tämä on jo aika painava syy haluta asunnon vaihtoa. Tulen tarvitsemaan sossunkin tukia ja näin ollen oletan, että sossulla on vähän niin kuin velvollisuus auttaa minua, jos asuntoa vaihdan. Sossu auttaa takuurahajutuissakin, joka taas liittyy asuntoihin. Silti en oleta, TIETENKÄÄN, että irtisanon itseni tästä, lampsin sossun luukulle ja tadaa: saan uuden kodin. Aivot käteen! Olettaisin, että sossu AUTTAA?! Ap
[/quote]
Minä en tiedä oletko tosissasi vai vitsailetko, mutta juuri sinun tekstisi kaltaisista ihmisistä tulee mieleen, että osa suomen kansalaisista on ihan täysin laitostuneita. "Kyllä sossu auttaa" mitään ei tartte ite tehä, kun oletetaan, että kaikkeen on oikeutettu, ilmaiseen rahaan ja joutenoloon. Ollaan vähä niiku kotona äidin helmoissa, äiti siivoo, laittaa ruokaa ja kerää roskat sun perässä. Meillä on liian hyvinvoiva maa, kun tällaiseen vielä on varaa. No jospa se ryssä ottais tän maan ja romuttais kaiken. Sit vois oikeesti nyyhkiä, ku huonekalut ei oikeen asetu ja kai mulle joku antaa asunnon?
[/quote]
Käyn koulua, muuten hyvä.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:58"]Don't feed the troll, plz...
[/quote]
En ole trolli, kiitos kysymästä :)
Firmoille on ihan yksi lysti onko sulla jo asunto vai ei, ei se tee sinusta yhtään parempaa tai huonompaa asiakasta niille. Jos nyt on vaikeampi löytää asuntoa kuin viimeksi niin se johtuu siitä, että markkinatilanne on muuttunut, vaatimuksesi ovat kasvaneet tai ihan vaan sattumasta.