Tapailemani mies ei viehätä ulkoisesti
Saan varmasti miljoona alapeukkua pinnallisuudesta, mutta itse asiassa en pidä itseäni hirveän pinnallisena. Ulkonäkö on ehdottomasti viimeisiä asioita, joihin kiinnitän miehessä huomiota. Nyt olen kuitenkin tilanteessa, jossa tapailemani mies on valitettavasti lähes luotaantyöntävä. Hänellä on ihana luonne ja yritän keskittyä siihen, mutta ulkoisesti hän on hyvin ylipainoinen, pukeutuu epäsiististi ja liian kiristäviin vaatteisiin, ei ilmeisesti hoida hampaitaan ja yleisvaikutelma on muutenkin todella epäsiisti. Minun ei tee mieli suudella häntä, vaikka hänen luonteeseensa olenkin ihastunut. Mies ihmettelee, miksei hän kolmekymppisenä ole onnistunut pitämään yllä pitkiä suhteita. Luulen tietäväni nyt ainakin osasyyn.
Sellaisia miehiä ei joka nurkan takana ole, joiden kanssa tulee loistavasti toimeen ja kiinnostuksen kohteet kohtaavat täydellisesti. En missään nimessä haluaisi lopettaa tätä juttua ulkonäköseikkojen tai olemuksen vuoksi, mutta tiedostan myös etten voi myöskään sanoa miehelle että hänen pitää muuttua ulkoisesti jotta hän "kelpaisi" minulle. Tilanne on erittäin vaikea.
Mitä tekisitte?
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:54"]
Sinä olet julma tai sitten mieleltäsi sairas. Miksi ette vain ole ystäviä keskenään. Kun tämä mies rakastuu sinuun ja huomaa, että hän on sinulle vastenmielinen, niin sinä satutat häntä tosi pahasti. Pahimmassa tapauksessa hän menettää täysin itsekunnioituksensa. Luottamuksen naisiin. Ym. Sinä voit pilata hänen koko loppuelämän käytökselläsi.
Jos todella henkilö on noin vastenmielinen ulkokuoreltaan, niin ei se ulkonäkö siitä parane. Päinvastoin.
Järki käteen nyt. Kenenkään tunteilla ei saa leikkiä.
[/quote]
En leikikään...? Olen vilpittömän ihastunut kyseiseen mieheen, ja vaikka joutuisin toteamaan että nämä ongelmat ovat minulle ylitsepääsemättömiä, niin en koskaan purkaisi tunteitani häneen. Sanotaan että on paras aina olla rehellinen, mutta tällaisissa asioissa niin ei kyllä aina ole. En loukkaisi häntä koskaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:56"]
Jos rakastaisit häntä, niin kuin tulevaa elämänkumppania täytyykin rakastaa et edes näkisi hänen ulkomuotoaan. Näin ollen et ole rakastunut häneen. Älä anna hänenkään alkaa rakastaa sinua. Olkaa ystäviä ei sen enempää. Sinä voit pilata yhden ihanan miehen elämän.
[/quote]
En rakastakaan, olemme vasta tapailuvaiheessa. Juuri tässä vaiheessa tällaisia mahdollisia epäkohtia on vähän pakko miettiä.
ap
Minun mieheni on varmasti useimpien naisten mielestä ruma, mutta minua hänen ulkonäkönsä ei ole haitannut koskaan. Luonne on niin erityinen, että se on vienyt kaiken huomion, jo 20 vuotta. Ja niihin 'rumiinkin' piirteisiin on tottunut ja näen ne mieluummin persoonallisina kuin rumina. Hänellä on mm. kolariarpia kasvoissa, mutta ei minua haittaa. Jos tuollaiset ulkoiset asiat kuin nyt vaikka hampaat todella häiritsevät aivan hirveästi, on pakko todeta, että ap on todella pinnallinen ihminen tai sitten miehessä on jotain muuta vikaa, jonka projisoit niihin hampaisiin.
Ap, kuinka paljon epäröintisi johtuu siitä, että mietit, mitä ystäväsi ja sukulaisesi, muut ihmiset ajattelevat miehestä - ja sen kautta sinusta?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:06"]
Ap, kuinka paljon epäröintisi johtuu siitä, että mietit, mitä ystäväsi ja sukulaisesi, muut ihmiset ajattelevat miehestä - ja sen kautta sinusta?
[/quote]
Osa, mutta hyvin pieni osa. Kaikkein tärkeintä olisi, etten itse huomaisi toivovani että mies pesisi hampaitaan, pukeutuisi asiallisemmin jne. Jos olisin itse täysin tyytyväinen, en myöskään välittäisi läheisteni ajatuksista. Joskin läheiseni ovat fiksuja ihmisiä jotka varmasti pitävät tärkeämpänä sitä, että joku tekee minut onnelliseksi.
ap
Kerro vielä tarkemmin pukeutumisesta, ap. Mitä muuta kuin liian pienet vaatteet? Verkkareita? Prismasta ostettuja farkkuja? Ei kauluspaitoja?
Valitettavasti täytyy todeta, että suurin osa suomalaisista miehistä kulkisi aivan kamalan näköisenä ilman vaimon/tyttöystävän puuttumista asiaan. Ulkonäöstä huolehtiminen tai edes välittäminen kun ei ole miesten ajatuksissa se tärkein asia.
Mieheni on, uskallan väittää, poikkeuksellisen älykäs (mitattu monipuolisilla testeillä) , myös huumorintajuinen, paras keskustelukumppani ikinä ja hyvä rakastaja.
Ilman minun puuttumistani asiaan, hän kulkisi jatkuvasti sen näköisenä, että "ikinä en oo juonu maitoa..".
Minulle itselleni on aivan sama,miltä hän näyttää/näyttäisi, mutta työnkuvan johdosta sillä on merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:21"]
Kerro vielä tarkemmin pukeutumisesta, ap. Mitä muuta kuin liian pienet vaatteet? Verkkareita? Prismasta ostettuja farkkuja? Ei kauluspaitoja?
[/quote]
Verkkari- ja hupparityyliä, mikä voi sinänsä olla ihan ok vapaa-ajan pukeutumistyylinä, mutta kun ne vaatteet ovat liian pieniä ja vanhoja ja kuluneita... Vaikutelma on äärimmäisen epäsiisti. Itsekin suosin farkut ja t-paita -tyyliä, joten rento tyyli ei minua haittaa. Vaan se ettei uusia, sopivia vaatteita ilmeisesti voi ostaa.
ap
Yksi hassua asia on muuten se, että tällä miehellä on kumma tarve korostaa jatkuvasti sitä, että minä olen niin lyhyt häneen verrattuna. Ei siinä muuten mitään, mutta meillä on pituuseroa maksimissaan viitisen senttiä! Mies on siis melko lyhyt, minä olen aika keskipituinen nainen. En oikein ymmärrä miksi hänen pitää puhua noin.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:28"]
[/quote]
Verkkari- ja hupparityyliä, mikä voi sinänsä olla ihan ok vapaa-ajan pukeutumistyylinä, mutta kun ne vaatteet ovat liian pieniä ja vanhoja ja kuluneita... Vaikutelma on äärimmäisen epäsiisti. Itsekin suosin farkut ja t-paita -tyyliä, joten rento tyyli ei minua haittaa. Vaan se ettei uusia, sopivia vaatteita ilmeisesti voi ostaa.
ap
[/quote]
Voi hyvää päivää! Osta itse! Sijoita nyt vaikka satanen miehen vaatelahjaan, mikä antaa varmaan hänelle myös vinkin siitä, että toivoisit hänen uudistavan garderoobinsa.. Ja mikä niissä hampaissa on vikana?
Ap on joko trolli tai sit oikeesti tosi pinnallinen ihminen. Noi viimeset viestit paljastaa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:34"]
Ap on joko trolli tai sit oikeesti tosi pinnallinen ihminen. Noi viimeset viestit paljastaa.
[/quote]
Vaatekysymykseen vastasin kertomalla vain vaateasiasta, mutta tämä ei nyt se ainut ongelma ollut kuitenkaan. Jos siis tarkoitit sitä. Vaatteet ovat iso osa olemusta, mutta on myös niitä muita tekijöitä joiden takia mies ei vain ole fyysisesti vetoava.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:57"]Saan varmasti miljoona alapeukkua pinnallisuudesta, mutta itse asiassa en pidä itseäni hirveän pinnallisena. Ulkonäkö on ehdottomasti viimeisiä asioita, joihin kiinnitän miehessä huomiota. Nyt olen kuitenkin tilanteessa, jossa tapailemani mies on valitettavasti lähes luotaantyöntävä. Hänellä on ihana luonne ja yritän keskittyä siihen, mutta ulkoisesti hän on hyvin ylipainoinen, pukeutuu epäsiististi ja liian kiristäviin vaatteisiin, ei ilmeisesti hoida hampaitaan ja yleisvaikutelma on muutenkin todella epäsiisti. Minun ei tee mieli suudella häntä, vaikka hänen luonteeseensa olenkin ihastunut. Mies ihmettelee, miksei hän kolmekymppisenä ole onnistunut pitämään yllä pitkiä suhteita. Luulen tietäväni nyt ainakin osasyyn.
Sellaisia miehiä ei joka nurkan takana ole, joiden kanssa tulee loistavasti toimeen ja kiinnostuksen kohteet kohtaavat täydellisesti. En missään nimessä haluaisi lopettaa tätä juttua ulkonäköseikkojen tai olemuksen vuoksi, mutta tiedostan myös etten voi myöskään sanoa miehelle että hänen pitää muuttua ulkoisesti jotta hän "kelpaisi" minulle. Tilanne on erittäin vaikea.
Mitä tekisitte?
[/quote]
Jos mies ei huolehdi itsestään ja niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin hampaista , niin joku on pielessä .
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:04"]
Hyvänen aika! Et sinä ole mikään uhrilahja maailmalta, miehille, jonka pitää "uhrautua", jotta joku ruma, hajuhaittainen läski saisi naista. Miten ala-arvoisena esineenä itseäsi oikein pidät!?
Meitä naisia on vuosisadat aivopesty ajattelemaan, että kauniit miehet on liian kauniita ja vain ruma on oikeasti komea ja että nainen on pinnallinen, jos erehtyy vähänkään miettimään miehen ulkonäköä.
tuo kaikki on rumien miesten salaliitto, jonka tarkoitus on saada pildea ja jälkikasvua myös rumille miehille. Mieti nyt pari kertaa, mitä hyötyä Sinulle on mennä tuohon halpaan? Häh?
Älä ole hönynäytettävä hölmä. Äläkä ikinä enää alennu naisystäväksi jollekin ellotukselle vain siksi, että niin kuuluu tehdä, jotta ei vaikuttaisi pinnalliselta. Ei ole sinun tehtäväsi antaa pillua säälistä. Ja kyllä, juuri sitä olet nyt tekemässä. Asiaa ei auta, vaikka muotoilisit sen jotenkin nätimmin.
[/quote]
Mun mielestä ap:n juttussa ei kyllä ollu tästä kyse.
Mieti nyt vähän millainen alapäähygienia miehellä on jos yläpääkään ei toimi. Juustoa terska täynnä ja huonosti pyyhitty perse. Sellaisenko miehen haluat??
Ja jos tuohon ikään mennessä ei ole oppinut niin ei sitä opi enää myöhemminkään.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:28"]
[/quote]
ap
[/quote]Tiedät ainakin mitä ostaa sille joulu- ja synttärilahjaksi. Ystävättäreni osti dödön miesystävälleen, joka ei sellaisia käyttänyt aiemmin. Nyt ovat onnellisesti ja tyytyväisinä lähekkäin..
Hyi yök. Ei olisi pitänyt lukea tätä ketjua. Ällöttää se ap:n mies joka ei huolehdi hampaistaan. Oikeesti, luin kerran kun joku kyseli netissä, että "Miks hampaat täytyy pestä? En oo pessy niitä vuoteen eikä oo yhtään reikää". Ei muuten ollut trolli vaan ihan tosissaan kyseli. Kyllä sitä nyt jotain vähimmäiststandardeja voi odottaa.
Hyi yök. Ei olisi pitänyt lukea tätä ketjua. Ällöttää se ap:n mies joka ei huolehdi hampaistaan. Oikeesti, luin kerran kun joku kyseli netissä, että "Miks hampaat täytyy pestä? En oo pessy niitä vuoteen eikä oo yhtään reikää". Ei muuten ollut trolli vaan ihan tosissaan kyseli. Kyllä sitä nyt jotain vähimmäiststandardeja voi odottaa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:04"]
Hyvänen aika! Et sinä ole mikään uhrilahja maailmalta, miehille, jonka pitää "uhrautua", jotta joku ruma, hajuhaittainen läski saisi naista. Miten ala-arvoisena esineenä itseäsi oikein pidät!?
Meitä naisia on vuosisadat aivopesty ajattelemaan, että kauniit miehet on liian kauniita ja vain ruma on oikeasti komea ja että nainen on pinnallinen, jos erehtyy vähänkään miettimään miehen ulkonäköä.
tuo kaikki on rumien miesten salaliitto, jonka tarkoitus on saada pildea ja jälkikasvua myös rumille miehille. Mieti nyt pari kertaa, mitä hyötyä Sinulle on mennä tuohon halpaan? Häh?
Älä ole hönynäytettävä hölmä. Äläkä ikinä enää alennu naisystäväksi jollekin ellotukselle vain siksi, että niin kuuluu tehdä, jotta ei vaikuttaisi pinnalliselta. Ei ole sinun tehtäväsi antaa pillua säälistä. Ja kyllä, juuri sitä olet nyt tekemässä. Asiaa ei auta, vaikka muotoilisit sen jotenkin nätimmin.
[/quote]
Mun mielestä ap:n juttussa ei kyllä ollu tästä kyse.
[/quote]
Ei niin. Kyse ei ole siitä että haluaisin hyväntekeväisyyden vuoksi uhrautua epämiellyttävälle miehelle, vaan siitä etten tunne fyysistä vetoa mieheen johon olen ihastunut.
ap
Jos rakastaisit häntä, niin kuin tulevaa elämänkumppania täytyykin rakastaa et edes näkisi hänen ulkomuotoaan. Näin ollen et ole rakastunut häneen. Älä anna hänenkään alkaa rakastaa sinua. Olkaa ystäviä ei sen enempää. Sinä voit pilata yhden ihanan miehen elämän.