Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada itsensä täydellisesti tutkitetuksi sairaalassa?

hullu
13.08.2021 |

Pelkään että minulla on kaikki mahdolliset sairaudet ja haluan kaikki mahdolliset tutkimukset että selviää onko vai ei, ilman täydellisiä tutkimuksia en usko vaan kokoajan pelkään että kuolen kohta johonkin. Äsken luin vahingossa taas jonkun iltasanoman uutisen eturauhassyövästä ja nyt pelkään että minulla on sellainen ja pakko tutkia magneettikuvauksilla ym. varmistaa ettei ole ja muutenkin koko kroppa pitäisi varmuudelta kuvata.

Kuulostaa hullulta mutta en voi näille mitään ja sekoan kun ei haluta tarkemmin tutkia vaan pidetään luulotautisena, haluan että tutkitaan kunnolla tai en usko että olen terve kaikelta osin koska jotain voi olla piilossa ja jos selviääkin että oli jotain eikä haluttu uskoa saattaisin jopa mennä paikalliselle terveysasemalle riehumaan.

Miksei voida tutkia kunnolla joo olen sekaisin ja voi olla psykosomaattista mutta se pitää sulkea pois. Ei rahaa yksityiseen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ahdistukseenhan ja pelkoon sinun pitäisi hakea apua. Sitä kautta sitten saada helpotusta oloon.

Vierailija
22/34 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä sinäkin kuolet. Kaikkina muina päivinä et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo kaikki kuulostaa omastakin mielestäsi hullulta. Et ole hullu.

No ei se poista sitä oloa että pelkään että minulla on kaikki mahdolliset sairaudet ja jos vähänkin johonkin sattuu pelkään että kuolen pian ja olen ihan paniikissa. Vihaan tätä. ap

Rahalla saa! Ymmärräthän, että tutkimukset maksaa. Et kai verorahoilla kuvittele saavasi? Mene yksityiselle ja sitä kautta.

Vierailija
24/34 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti hyötyisit enemmän keskusteluavusta. 

Tunnistan kyllä itsekin tuon tunteen, olen kokenut samanlaisia "vainoharhoja" sairauksista (tosin lievempänä kuin mitä kuvaat), silloin kun on ollut henkinen kuorma liian kovilla.

Vierailija
25/34 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luulotautiin oikein mikään auta. Ei tutkimukset eikä keskusteluavut.

Vierailija
26/34 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan kyllä itsekin tuon tunteen, olen kokenut samanlaisia "vainoharhoja" sairauksista (tosin lievempänä kuin mitä kuvaat), silloin kun on ollut henkinen kuorma liian kovilla.

Ei tuntemukset ole aina vainoharhoja. Olen looginen ja rationaalinen ihminen, mutta traumaattisen kokemuksen jälkeen koin aitoja somaattisia kiputiloja. Nostin joulupöydästä tarjottimen astioineen ja yllättäen tuntui että en jaksa, ranteet pettää. Puoliso pelasti nopeasti ottamalla painavan tarjottimen. Kävin neurologilla testeissä tämän jälkeen, ei mitään. Tämä toistui muutaman kerran eri tilanteissa. Uskon että traumaattinen tapahtuma aiheuttaa myös aidosti somaattisia oireita. Ilman että on hullu.

Vierailija
27/34 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta kokemuksen mukaan kaltaistesi huoli ei lievity kuin pariksi päiväksi tutkimuksia tekemällä ja palaa sitten entistä voimakkaampana takaisin.

Juuri näin. Hoida kuntoon tuo voimakas sairauksien pelko. Se vaatii yleensä avuksi koulutetun psykoterapeutin, mutta ei välttämättä mitään kovin pitkää terapiaa. 

Vierailija
28/34 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi lehtien pelotteluartikkelit on ärsyttäviä. Herättää ihan turhaa huolta kaikesta.

Ap, näkisin näin lyhyillä teksteillä, että sinulla ei varsinaisesti ole oireita mistään sairaudesta, mutta pelkäät niitä. Sinun pelkosi on suojamekanismi henkisiä oireitasi vastaan. Joku maailmassasi on väärin ja vaikeaa, mutta et halua/voi kohdata sitä, joten kehität sairaudenpelkosi, joka pitää mielesi kiireisenä. Et pääse tuosta eroon ilman terapiaa. Mikään tutkimus ei saa mieltäsi rauhaan, koska olet siirtänyt mielesi ongelmat fyysisiksi, mutta jos fyysisiä ongelmia ei lääkäri löydä, niin ravaat lääkäriltä toiselle.

Vierailija
29/34 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo kaikki kuulostaa omastakin mielestäsi hullulta. Et ole hullu.

No ei se poista sitä oloa että pelkään että minulla on kaikki mahdolliset sairaudet ja jos vähänkin johonkin sattuu pelkään että kuolen pian ja olen ihan paniikissa. Vihaan tätä. ap

Entä sitten jos on joku sairaus? Sitten sitä hoidetaan.

Vierailija
30/34 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Kylmä psykoterapia auttaa. Psykodynaaminen tai traumaterapia.

Vierailija
31/34 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuntemukset ole aina vainoharhoja. Olen looginen ja rationaalinen ihminen, mutta traumaattisen kokemuksen jälkeen koin aitoja somaattisia kiputiloja. Nostin joulupöydästä tarjottimen astioineen ja yllättäen tuntui että en jaksa, ranteet pettää. Puoliso pelasti nopeasti ottamalla painavan tarjottimen. Kävin neurologilla testeissä tämän jälkeen, ei mitään. Tämä toistui muutaman kerran eri tilanteissa. Uskon että traumaattinen tapahtuma aiheuttaa myös aidosti somaattisia oireita. Ilman että on hullu.

Eihän se mitään hulluutta tarkoita, että henkinen kuorma vaikuttaa myös fyysisesti. Meidän mieli on yhtä ruumiin kanssa, eikä niitä ei voi erottaa. Henkinen stressi esimerkiksi voi sairastuttaa koko kropan.

Miksi niin usein ajatellaan, että on jotenkin häpeä jos ei kestä kaikkea tai jos mieli näkyy ruumiissa niin se olisi jotenkin huono homma? On erinomaisen hyvä juttu, jos voi tuntea elimistössään milloin mieli on koetuksella, koska se on viesti milloin pitää hellittää ja voi antaa itselle armoa.

Minäkin olen saanut vaikka mitä oireita kun on ollut henkisiä ongelmia ja paineita. Traumoista sain hirveää päänsärkyä ja mahakipua, stressi sai sydämen oireilemaan ja unet katosi, jonka jälkeen alkoi kaikki kivut vartalossa (fibromyalgia). Tiedän, oi varsin hyvin tiedän, että nämä kaikki johtuu päästä ja herkkyydestä. Siispä tiedän myös, kuinka voin ne parantaa. Ei se aina onnistu, mutta ainakin tiedän syyn ja se jo helpottaa.

Vierailija
32/34 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni auttoi kognitiivinen käyttäytymisterapia. Psykodynaaminen sai minut voimaan huonommin.

Vierailija
33/34 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypokondrian eli luulotautisuuden itse kokeneena tiedän mitä käyt läpi. Mutta ainoa ratkaisu Sinulle on nyt luottaa lääkäreihin ja koittaa saada keskusteluapua. "Kaikkien mahdollisten tutkimusten" tekeminen sinulta olisi edesvastuuton teko lääkäriltä ja johtaisi todennäköisimmin mielenterveytesi totaaliseen romahtamiseen. Nimittäin kaikilta käytännössä löytyy joku tumma pilkku röntenistä tai kirkas piste magneettikuvasta - anatomista vaihtelua, jolla ei ole mitään väliä. Mutta sinun mielessäsi se olisi heti aivokasvain tai syöpä, eikä mikään määrä todistelua enää saisi sinua uskomaan että olet terve, kun kerran olet sen pilkun omin silmin nähnyt.

Nyt, etsi apua, etsi turvaa. Kaikki on hyvin. Anna muiden auttaa itseäsi!

Vierailija
34/34 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni auttoi kognitiivinen käyttäytymisterapia. Psykodynaaminen sai minut voimaan huonommin.

Jos sairauden pelko on ocd:stä johtuvaa, niin tuo terapia on kaikista toimivin, mutta muuten traumaterapia voisi olla hyvä. Psykodynaaminen voi vahvistaa pelkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi