Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on vikana naisvaltaisessa työyhteisössä?

Liisa
25.03.2023 |

Olen yrittänyt soveltua uusiin työpaikkoihin koulutustani vastaavalla alalla. Usein törmään samaan ongelmaan, uteliaisiin naisiin, jotka odottavat kahvihuoneessa että avaan heille koko elämäni. Jos en vastaile tunkeileviin kysymyksiin, tai en vastaa oikein, he aloittavat seläntakana puhumisen ja keksivät itse loput, ja se sallitaan. Mikä neuvoksi, jos haluaa olla rauhassa, mutta kuitenkin tienata? En ole viihteellinen ihminen töissä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti vastattuna, naiset.

Vierailija
2/10 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppikuntaisuus ja nokkimisjärjestys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä oon miettinyt ja epäillyt myös omaa toimintaani, miksi en sovi porukkaan. Kiva työ auttaa silti jaksamaan muuten. Ja sopiva palkka!

-AP

Vierailija
4/10 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko todeta, mutta yleensä kaikki asiat on vialla. Erityisesti työilmapiiri. Niinko yllä jo mainittu, kuppikuntia, jostain ihmisestä tehdään se sylkykuppi, kateus, selän takana puhumisen, ...

Vierailija
5/10 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tämä ongelman. Mun nykyinen työpaikka on onneksi poikkeus, kukaan ei kysele multa asioitani kun kaikilla on niin kova tarve puhua omistaan. Sopii minulle.

Vierailija
6/10 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eripura, kateus, leimaaminen, juoruilu, juoniminen...

Vierailija
7/10 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ihan täsmälleen sama ongelma on ollut jokaisessa naisvaltaisessa työyhteisössä missä olen ollut

Vierailija
8/10 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat jo lapsina erilaisia kuin pojat. Pojat ja miehet osaavat olla ja työskennellä tiiminä paremmin.

Vierailija
9/10 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat jo lapsina erilaisia kuin pojat. Pojat ja miehet osaavat olla ja työskennellä tiiminä paremmin.

En lähtisi yleistämään. Työskentelin nuorempana porukassa, jossa oli pari naista ja 30+ miestä. Kyllä ne miehet olivat pahimpia juoruakkoja, mitä olen koskaan tavannut. Selän takana puhumista ja pahansuopaista panettelua koko ajan. Ja meitä naisia kohtaan tietenkin pelkkiä alapään juttuja. Onneksi oli määräaikainen pesti, pääsin pois kauden jälkeen.

Nykyinen naisista koostuva työtiimini on hyvä esimerkki siitä, kuinka kollegaa arvostetaan ja jokainen saa olla oma itsensä. Yhteistyö toimii työtehtävissä, ja kenenkään ei ole pakko avautua yksityiselämästään, jos ei halua.

Tiedän, että isoon taloon mahtuu toisenlaisiakin tiimejä. Olen myös nähnyt, kuinka pieni naisporukka savusti pätevän, mutta nuoren kollegan ulos työpaikalta. Työilmapiiri tuossa tiimissä oli kamala siihen saakka, kun pari pahinta lähti eläkkeelle. Onneksi aiempi pahansuopuus ei periytynyt tiimiin. Nyt siellä on aivan toisenlainen yhteenpuhaltamisen meininki.

Vierailija
10/10 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt useamman kertaa joutunut tilanteeseen missä naisporukka on kateellisia ja savustaa mua ulos. Kannattaisi olla ruma nainen, olisi varmasti helpompaa. Mutta ihan järkkyjä ilmapiirejä hoitoalalla esimiehiä myöten, todella ammattitaidotonta.. Onneksi itsellä 3 tutkintoa ja varaa mistä valita, mutta kyllä tollanen turhanpäivänen negatiivisuus on niin turhan ihmisen juttuja kun voi olla. Sääliksi käy asiakkaat, tässä tapauksessa lapset..