Miten saada itsensä täydellisesti tutkitetuksi sairaalassa?
Pelkään että minulla on kaikki mahdolliset sairaudet ja haluan kaikki mahdolliset tutkimukset että selviää onko vai ei, ilman täydellisiä tutkimuksia en usko vaan kokoajan pelkään että kuolen kohta johonkin. Äsken luin vahingossa taas jonkun iltasanoman uutisen eturauhassyövästä ja nyt pelkään että minulla on sellainen ja pakko tutkia magneettikuvauksilla ym. varmistaa ettei ole ja muutenkin koko kroppa pitäisi varmuudelta kuvata.
Kuulostaa hullulta mutta en voi näille mitään ja sekoan kun ei haluta tarkemmin tutkia vaan pidetään luulotautisena, haluan että tutkitaan kunnolla tai en usko että olen terve kaikelta osin koska jotain voi olla piilossa ja jos selviääkin että oli jotain eikä haluttu uskoa saattaisin jopa mennä paikalliselle terveysasemalle riehumaan.
Miksei voida tutkia kunnolla joo olen sekaisin ja voi olla psykosomaattista mutta se pitää sulkea pois. Ei rahaa yksityiseen.
Kommentit (34)
Joka tapauksessa kuolet. Miksi tuhlata rahat?
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo kaikki kuulostaa omastakin mielestäsi hullulta. Et ole hullu.
No ei se poista sitä oloa että pelkään että minulla on kaikki mahdolliset sairaudet ja jos vähänkin johonkin sattuu pelkään että kuolen pian ja olen ihan paniikissa. Vihaan tätä. ap
Siis onko sulla mitään oireita? Eihän nyt keneltäkään oteta "kaikkia tutkimuksia" verorahoilla pelkästään siksi että hän haluaa?? Lisäksi lääketieteelliset tutkimukset eivät ole sellaisia, että kokeella x poissuljetaan tauti A, kokeella y tauti B jne, vaan kun halutaan selvittää, onko jotain häikkää, otetaan peruslabraa, jos on joku oire, se voi vaikuttaa siihen mitä tässä ensi vaiheessa otetaan mutta tyyliin tulehdusarvot, hemoglobiini jne. Jos vaikka joku paikka on kipeä niin siitä voidaan ottaa ultra tai röntgen. No jos sitten näissä perustutkimuksissa ilmenee jotain häikkää niin tarvittaessa otetaan lisätutkimuksia jotta selvitetään tarkemmin taudin luonne. Mutta jos kaikki nämä perustutkimukset on olleet normaaleja eikä sulla ole mitään oireitakaan niin terve todennäköisesti olet. Sellaiset epäselvät sairaudet, jotka vasta pitkällisissä tutkimuksissa kunnolla selviävät, ovat tyypillisesti sellaisia, että juuri näissä alun perustutkimuksissa on jo ollut jotain häikkää, vaikka anemiaa ja tulehdusarvojen kohoamista, mutta syyn selvittämiseksi on pitänyt tehdä runsaasti lisäkokeita. Iltalehtiinhän soittelevat usein kansalaiset, joilla päinvastoin kaikki tutkimukset ovat olleet normaaleja, kunnes jossain huuhaaklinikalla on keksitty joku hienonkuuloinen diagnoosi joka muka selittää kaiken.
Jos olet nainen, sinulla ei ole eturauhassyöpää. Lohduttiko yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Olen mies. ap
Sori, mutta kokemuksen mukaan kaltaistesi huoli ei lievity kuin pariksi päiväksi tutkimuksia tekemällä ja palaa sitten entistä voimakkaampana takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta kokemuksen mukaan kaltaistesi huoli ei lievity kuin pariksi päiväksi tutkimuksia tekemällä ja palaa sitten entistä voimakkaampana takaisin.
Siksi minun ei pitäisi enää elää vaan kuolla pois niin en kuormita tätä yhteiskuntaa vammaisuudellani. ap
Olet kovasti huolissasi fyysisestä terveydestäsi, entäs psyykkinen puoli?
Vierailija kirjoitti:
Olet kovasti huolissasi fyysisestä terveydestäsi, entäs psyykkinen puoli?
Psyykkinen puoli on ihan rikki. ap
Ilmoita halusta korjata sukupuolesi. Sitten saa rannekkeen kaikkeen mahdolliseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies. ap
Ootko aivan varma?
Jos olet nuori ilmoittaudu kantasolujen luovuttajaksi. Joku nainen radiohaastattelussa kertoi tutkitun kaikki keuhkokuvia, verikokeita ja gynekäyntiä myöten. Kun varmistettiin onko täysin terve.
onko sulle todettu mitään psyykkistä sairautta? mulla tulee sun kirjoituksesta mieleen OCD. tutki sitä vähän, voi hyvin olla, että sinulla ei ole fyysistä sairautta vaan psyykkistä :)
Vierailija kirjoitti:
onko sulle todettu mitään psyykkistä sairautta? mulla tulee sun kirjoituksesta mieleen OCD. tutki sitä vähän, voi hyvin olla, että sinulla ei ole fyysistä sairautta vaan psyykkistä :)
jatkan vielä linkillä, josta löytyy suomeksi tietoa:
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00403
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies. ap
Ootko aivan varma?
Onko asia tutkittu?
Hoidin homman räpsyttelemällä ripsiä. Kandilla oli hermo pinnassa ja lähetteitä sateli. Olin tyytyväinen kun tulin skannatuksi päästä varpaisiin. Terve olin kokonaisvaltaisesti.
no tuleeko sinun kuolemasta jotain vahinkoa. taidat olla luuseri siis netto maksaja.
tapa ittes kuluttamasta kirjoitti:
no tuleeko sinun kuolemasta jotain vahinkoa. taidat olla luuseri siis netto maksaja.
Etköhän sinä ole kirjallisesta ulosannistasi päätellen nettosaaja.
Jos tuo kaikki kuulostaa omastakin mielestäsi hullulta. Et ole hullu.