Menkat jo 10 päivää myöhässä. En ole raskaana. Mitä ihmettä??
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Olen 41, juuri täyttänyt. Ei ole ollut mitään stessaavaa mikä tämän selittäisi. Voiko vaihdevuodet alkaa jo? Tiedän että äidilläni loppui kuukautiset vasta 57-vuotiaana.
Ap
Todennäköisesti ei vaihdevuodet vielä, mutta esivaihdevuodet. Minullakin kierto epäsäännöllistyi tuossa iässä. Googlaa muut oireet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla loppui menkat jo 43-vuotiaana ja hyvä niin. Ennen mitään koronaa.
Tuo ei ole ihan normaalia.
8. Ennenaikaiset vaihdevuodet
Munasarjojen toiminnan ennenaikainen hiipuminen ilmenee kuukautisten puuttumisena tai poisjäämisenä ennen 40 vuoden ikää. Tilasta käytetään usein myös nimitystä ennenaikaiset vaihdevuodet. Ennenaikainen munasarjojen toiminnan hiipuminen koskee noin prosenttia kaikista naisista. Ilmiön syy on yleensä tuntematon. Munasarjojen vajaatoimintaa hoidetaan samantyyppisellä estrogeenikorvaushoidolla kuin vaihdevuosioireitakin.
https://www.terve.fi/artikkelit/miksi-saannolliset-kuukautiset-yhtakkia…
Ja sinun mielestäsi 43 on ennen 40 vuoden ikää?
No kuule ihan sama 43 ja vajaa 40. Muutama vuosi sinne sun tänne. Ihmiset ovat erilaisia ja yksilöllistä mutta kannattaa mennä hyvälle gynelle niin siellähän ne ongelmat selviävät kun otetaan labra kokeita.
Miksi maksaa kalliisti gynelle, kun ihan verikokeella selviää, onko vaihdevuodet alkamassa vai ei. Ja siinä on hormonitoiminnan kannalta isokin ero oletko 43 vai 38.
Vierailija kirjoitti:
Olen 41, juuri täyttänyt. Ei ole ollut mitään stessaavaa mikä tämän selittäisi. Voiko vaihdevuodet alkaa jo? Tiedän että äidilläni loppui kuukautiset vasta 57-vuotiaana.
Ap
No niin tässä tuli vastaus. Kyllä se ikä tekee tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munasarjojen toiminnan ennenaikainen hiipuminen ilmenee kuukautisten puuttumisena tai poisjäämisenä ennen 40 vuoden ikää. Tilasta käytetään usein myös nimitystä ennenaikaiset vaihdevuodet. Ennenaikainen munasarjojen toiminnan hiipuminen koskee noin prosenttia kaikista naisista. Ilmiön syy on yleensä tuntematon. Munasarjojen vajaatoimintaa hoidetaan samantyyppisellä estrogeenikorvaushoidolla kuin vaihdevuosioireitakin.
No kuule ihan sama 43 ja vajaa 40. Muutama vuosi sinne sun tänne. Ihmiset ovat erilaisia ja yksilöllistä mutta kannattaa mennä hyvälle gynelle niin siellähän ne ongelmat selviävät kun otetaan labra kokeita.
Labroihin ei mitään gyneä tarvita. Ihan itse voi varata tutkimuspaketin. Turha maksaa välikäsille. Kun ei se gyne kuitenkaan mitään kummempaa asialle tee. Toteaa vain, että nyt on sitten vaihdevuodet alkamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas on ollut useamman kuukauden ajan kahden päivän niukat kuukautiset. Normaalisti ovat noin viisi päivää. Voiko tuollainen johtua lievästä stressistä?
Voi. Voi myös johtua ihan vain siitä, että naisen keho ei ole vakiotilassa koko elämää, vaan muutoksia tapahtuu. Minulla oli nuorempana hyvin runsaat kuukautiset ja kärsin anemiasta niiden takia. Noin 30 ikävuoden tienoilla vuoto muuttui pari-kolme päivää kestäväksi tihutteluksi. Sellaisena on pysynyt siitä lähtien. Olen yli 40v lapseton.
Ei kyllä haittaa, vaikka olisikin pysyvä muutos. Mietin sitäkin, että voiko olla jo esivaihdevuosien oire. Vähän alle 40v olen.
Voi olla. Verikokeella saa aika helposti selville onko vaihdevuosien alkamiseen viittaavia hormonitason muutoksia.
Mikä verikoe pitäisi ottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On rokotettu mutta eikö se kumottu jo se väite, että vaikuttaisivat kiertoon.
Kumottu? Jaa, erittäin vähätelty mutta ei kumottu. Lähes tuhat ilmoitusta on jo mennyt fimealle, todellinen luku varmaan moninkertainen. maailmalta ihan samaa tietoa.
Ajatella. Pitäiskö mun ilmoittaa Fimealle, että mulla on ollut epäsäännöllinen kuukautiskierto vuodesta 1979?
Nuo haittailmoitukset ovat silkkaa komediaa. On normaalia, että rokotuskohta kutisee, aristaa, nousee pieni lämpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Labroihin ei mitään gyneä tarvita. Ihan itse voi varata tutkimuspaketin. Turha maksaa välikäsille. Kun ei se gyne kuitenkaan mitään kummempaa asialle tee. Toteaa vain, että nyt on sitten vaihdevuodet alkamassa.
Kyllä lääkäriä tarvitaan jos tuon ikäisenä on menopaussi. Ei se epänormaalia ole, mutta hormonikorvaushoitoa tarvitaan mm. luuston ja sydämen terveyden takia.
Mulla on suunnilleen saman verran kuukautiset myöhässä. Otin koronarokotteen heti edellisten jälkeen, sen jälkeen ei oo menkkoja näkynyt ei kuulunut...ei raskauden mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lääkäriä tarvitaan jos tuon ikäisenä on menopaussi. Ei se epänormaalia ole, mutta hormonikorvaushoitoa tarvitaan mm. luuston ja sydämen terveyden takia.
Niin, vasta sitten jos on menopaussi. Ennen labroja on turha gynelle mennä. Menee vasta sitten, jos kokeissa arvot viittaavat menopaussiin. Säästyy yhden gynekäynnin vaiva ja raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas on ollut useamman kuukauden ajan kahden päivän niukat kuukautiset. Normaalisti ovat noin viisi päivää. Voiko tuollainen johtua lievästä stressistä?
Voi. Voi myös johtua ihan vain siitä, että naisen keho ei ole vakiotilassa koko elämää, vaan muutoksia tapahtuu. Minulla oli nuorempana hyvin runsaat kuukautiset ja kärsin anemiasta niiden takia. Noin 30 ikävuoden tienoilla vuoto muuttui pari-kolme päivää kestäväksi tihutteluksi. Sellaisena on pysynyt siitä lähtien. Olen yli 40v lapseton.
Ei kyllä haittaa, vaikka olisikin pysyvä muutos. Mietin sitäkin, että voiko olla jo esivaihdevuosien oire. Vähän alle 40v olen.
Voi olla. Verikokeella saa aika helposti selville onko vaihdevuosien alkamiseen viittaavia hormonitason muutoksia.
Mikä verikoe pitäisi ottaa?
Puhti-palvelussa ainakin on ihan paketti nimeltä "naisen terveys" tms. Siinä myös hormonikokeet.
Onko ap. päivittänyt sukupuolensa.
Onko tuo nyt niin kummallista. Minulla on jäänyt joskus pois puoleksi vuodeksi, enkä ollut raskaana tai mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Miten näin nopeasti voidaan sanoa että rokotteella ei ole vaikutusta? Herättää kyllä todella paljon epäluuloja viranomaisia kohtaan tällainen tyyli. Oikea vastaus olisi että asiaa tutkitaan parhaillaan ja paljon on tullut ilmoituksia kuukautishäiriöistä.
Minulla on sukulainen joka on töissä sairaalan gynekologisella puolella ja hän on kertonut, että keskenmenot ovat lisääntyneet suuresti ja juuri näiden rokotettujen kohdalla.
Tunteeko joku oikeasti yhtään rokotteen jälkeen raskaaksi tullutta?
Kukaan ei haastattelu ainoatakaan gynekologia, vaan aina puhuu lehdissä joku virastossa töissä oleva mies. Miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin normaalia. Ennenaikaiset vaihdevuodet ovat ihan normaalia asia, vaikkakin harvinainen. Lisäksi lainaamasi kirjoittaja oli jo yli 40, kun kuukautiset jäivät pois, joten tuo sitaattisi ei edes päde häneen.
Ei se niin tarkkaa ole. Vuosi pari kolme sinne sun tänne. Tunnen niitä joilla on jäänyt kuukautiset pois jo alle 40v ja saa estrogeeni korvaushoitoa että sillä vuodot jatkuvat.
https://www.is.fi/terveys/art-2000007626502.html Kannattaa lukea ja olen käynyt hänen vastaanotollaan. On tosi pätevä ja tietää.
Vierailija kirjoitti:
Miten näin nopeasti voidaan sanoa että rokotteella ei ole vaikutusta? Herättää kyllä todella paljon epäluuloja viranomaisia kohtaan tällainen tyyli. Oikea vastaus olisi että asiaa tutkitaan parhaillaan ja paljon on tullut ilmoituksia kuukautishäiriöistä.
No voi hele-
Siten, että kuukautishäiriöitä aiheuttaa aivan kaikki, esimerkiksi stressi, valvominen, valon määrä, seksin harrastaminen ja harrastamattomuus, rahahuolet, ruokavalio, hössöttely. Säännölliset kuukautiset ovat myytti.
Rokote ei millään mekanismilla häiritse munasarjojen toimintaa, mutta näkyy monella estävän rationaalisen ajattelun pelkällä olemassaolollaan.
Haittavaikutuksiksi ovat hysteerikot ilmoitelleet nyt aivan kaikkea postin myöhästyminen ja viivästyslasku mukaanlukien.
Ei ole mitään uutisoitavaa. Pfizer Biontech taisi olla kahdella veritulpan saaneella, mutta huomattavan moni saa veritulpan ilman rokotteitakin. Appiukko kuoli sellaiseen 1991.
Aloitus on rokotevastaisten kyhäelmä. Sitähän tässä haetaan, että rokotuksesta johtuu . Pikkasen liian läpinäkyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sukulainen joka on töissä sairaalan gynekologisella puolella ja hän on kertonut, että keskenmenot ovat lisääntyneet suuresti ja juuri näiden rokotettujen kohdalla.
Tunteeko joku oikeasti yhtään rokotteen jälkeen raskaaksi tullutta?
Kukaan ei haastattelu ainoatakaan gynekologia, vaan aina puhuu lehdissä joku virastossa töissä oleva mies. Miksiköhän?
Voi herttinen sentään! Jos nyt keskenmenot olisi lisääntyneet huomattavasti, niin eiköhän nämä naiset itse sen jo esiin toisi. Lisäksi rokotteen antoa raskaana oleville rajoitettaisiin. Kuinka sekopäistä porukkaa täällä pyöriikään. Ja sun tuttus jos olisi todella sairaalassa töissä, niin siellä on vaitiolovelvollisuus... Kysymys, tunteeko kukaan oikeasti ketään, jonka raskaus keskeytynyt rokotuksesta johtuen? Ei taida tuntea
Rokotevastaiset äijät oli ängenneet tänään johonkin kouluu kuvaamaan ja pelottelemaan lapsia. Koululle jouduttiin kutsumaan poliisit. Ihan oikeasti nyt jättäkää idiootit edes lapset rauhaan. Hävetkää!!!
Miten tämäkin keskustelu saatiin kääntymään koronarokotteesen...