Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kimppuusi yritettäisiin hyökätä, olisiko sinulla tarpeeksi voimaa ?

Vierailija
01.09.2014 |

Esim jos sinut yritettäisiin raiskata, pääsisitkö karkuun tilanteesta, pystyisitkö taistelemaan vastaan? Me ollaan mun miehen kanssa joskus leikkimielisesti painittu, mies on mua parikymmentä senttiä pidempi ja ainakin yhtä monta kiloa painavampi. Ihan tasavertaisia ollaan oltu. Jos siis hänen kokoiselleen miehelle pärjäisin, niin varmasti mulle päällekarkaamistilanteessa löytyisi tarpeeksi voimaa taistella vastaan ja päästä myös sitä tyyppiä karkuun.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse selvisin päälle hyökkäyksestä lyömällä nyrkillä naamaan niin kovaa kun lähti. Hyökkääjä säikähti omaa nenävertansa. Tämähän nyt oli vaan tuuria, fiksumpi raiskaaja olisi ottanut kiinni molemmista käsistä tai edes siitä oikeasta.

Vierailija
42/71 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:53"]

Ei tosiaan voi tietää, miten tosipaikassa reagoisi. Olen pienikokoinen mutta harrastan nyrkkeilyä, eli vaikka voimassa en pärjäisi, saattaisin saada hämättyä muutamalla lyönnillä plus olen ketterä pakenemaan.

[/quote]

Mulla sama, tosin harrastan toista kamppailulajia (itsepuolustus on yksi osa-alue). En tiedä, miten reagoisin tosi tilanteessa. Lähinnä huvittaa nämä "puhkon silmät"-vastaukset. Joo, en puhko kenenkään silmiä, en varmaan edes tosi tilanteessa. Siitä saisi itse aikamoisen syytteen, koska kyseessä on pysyvä vamman tuotto eikä mikään munille potkiminen. Itse osaan kyllä lukottaa ja muuta kovaa itsepuolustusta, mutta se on äärimmäisen haasteellista iso kokoiselle miehele, joka pistää täysillä vastaan. Tämä siis treenitilanteessa, tositilannehan on sitten ihan eri... Uskoisin, että selkäytimestä tulisi edes jotain enkä seisoisi ihan tumput suorina. Eri asia sitten, miten tehokasta "jotain" sieltä tulisi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mies 29v-

Pyrin itsekin olemaan hieman kriittinen enkä siksi väitä että voitan 99,9% naisista helposti. Sanotaan silti että puhtaahkossa kreikkalais-roomalaisessa painissa voittaisin painolla ja paino ja voiman suhteella yli 99% Suomen naisista.

Naisissa on kuitenkin paljon urheilijoita, erilaisia työkseen vääntämään joutuvia esim. poliiseja ja erilaisia itsepuolustuslajien osaajia jotka saattaisivat yllättää vapaassa ottelussa.

En ole erityisen hyvässä kunnossa atm: penkistä voisi nousta 75-80 kiloa, jaloissa on kyllä enemmän voimaa, juoksukunto on heikko, mutta esimerkiksi reipasta marssia/kävelyä voin vetää 2 tuntia putkeen. Jonkinlaista teoria ja perustaitoa on fyysisestä kamppailusta, mutta melko rauhallisena ja vähän agressiivisena miehenä en ole paljoa tapellut nuorempanakaan.

Ulkonäöstä: Yleisin arvio painostani on noin 90 kg, koska minulla on hyvä ryhti ja paino ei ole keskittynyt vyötärölle. Kesällä esimerkiksi lääkäri meinasi hypähtää tuolilla kun kerroin painoni.

Olet minua 10 vuotta nuorempi, joten sinun pitäisikin olla paremmassa kunnossa. Työkseni olen konttorirotta, joten käytän suuta ja päätä työkseni, en voimaa, mikä on oma fysiikkasi?

Oma tavoitteeni on että painoni on noin  95 kg joulukuuhun mennessä. M40

Vierailija
44/71 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut menemään väliin kun mies on hakannut naista. Minua on myös mies lyönyt ja vaikka pistin kampoihin, ei minusta ole vastusta. Olen 166/53. Ainoa puolustukseni on, että hätätilanteissa pidän pääni hyvin kylmänä ja vaikka kuinka joudun fyysisesti paniikkiin (lamaannun, sydän hakkaa ja jalat menee veteläksi) osaan ajatella kylmän viileästi.

Muutaman kerran olen saanut miehen kumoon. Erään kerran miehen veitsen kanssa joka oli viiltämässä kissaltaan kurkun auki. En tiedä mistä sain ne voimat vääntää puukon miehen kädestä pois. Sen jälkeen mies nakkeli minua pitkin seiniä ja lattiaa.

Toisen kerran heitin miehen kaaressa maahan kun hän kävi puukon kanssa kimppuuni.

Kun noita hyökkäämistilanteita tulee, siinä menee totaalisen paniikkiin. Sydän jyskyttää ja sekunnit tuntuvat minuuteilta. Jokainen liike minkä tekee, tuntuu hitaalta.

Vierailija
45/71 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein huvikseni pikaisen mittauksen mitoistani:

- ympärysmitta hartioista on jotain 105-120 cm, hartian luut (etäisyys luusta luuhun) on jotain 45-46 cm.

- rinnanympärys (siis "rintojen" alapuolelta missä ei juurikaan ole rasvaa) 100 cm

- vatsanympärys 107 cm

- persettä ympärysmitalta on 112 cm

- reisilihas (about keskeltä polven ja perseen välistä) ympärys 60 cm

M40

Vierailija
46/71 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käden pituus (kainalon alta mitattuna etäisyys etusormen päähän) on 80 cm. Maksimi "siipiväli" (siis etusormesta-etusormeen) on 194 cm. Pitkähihaiset kauluspaidat näyttävät naurettavilta, koska käteni on pitkät.

M40

Vierailija
47/71 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävää, miten moni täällä kuvittelee itsestään todella paljon.

Ensinnäkin, maailman parhaat vapaaottelijatkin tappelevat paitsi sukupuolittain myös painoluokittain, koska muuten isompi olisi niin ylivoimainen vastustaja.

Toiseksi, todella harvassa ovat ne naiset, joihin on geeneissä ohjelmoitu taistelutahto hyökkäystilanteessa. Moni ei edes tajua lähteä karkuun, vaan jähmettyy paikoilleen.

Kolmanneksi, paini oman miehen kanssa ei anna missään mittakaavassa kuvaa siitä, miten tulisi pärjäämään tappelussa. Oma miehesi tuskin iski sinua yllättäen kyynärpäällä takaraivoon, hakkasi hiuksista repien päätäsi lattiaan, murskasi nenääsi tai potkaisi täysillä mahaasi? Hänellä ei myöskään melko varmasti ollut puukkoa tai nyrkkirautaa taskussa? Itse asiassa, hän melko varmasti rakastaa sinua, tahtoo sinulle hyvää, tahtoi pitää hauskaa kanssasi ja koko paini oli luokiteltavissa lähinnä esileikiksi?

Ymmärtäkää hyvät naiset tämä: Meidän fysiikkamme on täysin erilainen miehiin verrattuna. Tasa-arvo, ihmisoikeudet ja blaa blaa, mikään ei muuta sitä, että nainen on tehty hoivaamaan ja mies taistelemaan. Mikään ip-kurssi tai saliharrastus ei tätä tosiasiaa muuksi muuta.

Kyllä, iso ja treenattu nainen voi olla vahvoilla, jos hentoinen ja arka nörttipoika käy päälle. Kuinka moni oikeasti uskoo, että hyökkäävät miehet ovat tuollaisia? Hyökkäävät miehet ovat agressiivisia, valmiita rikkomaan sääntöjä ja halukkaita satuttamaan ja tappamaan. He valitsevat uhrinsa sillä perusteella, että ovat itse vahvoilla.

Niin väärin kuin se onkin, naisen paras puolustus on ennakointi, välttely ja pakeneminen. Jos noissa epäonnistuu, ovat mahdollisuudet aika pitkälti menneet.

Vierailija
48/71 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voimaa, mutta osaamista on sen verran että varmaan pääsisin karkuun vaikka olisi paljon isompikin vastustaja. Olen treenannut kamppailulajeja yli 10v.

Vierailija
49/71 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä raivostun tai pelästyn, niin muhun virtaa adrenaliinia törkeenä.. Ja sillon saan härän voimat, eli mahdollisesti pystyisin päällekarkasamistilanteessa itseäni puolustamaan!

Vierailija
50/71 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sun mies ei osaa tapella.. mutta siis.. itse olen todella pieni että ei minulla voimaa ole niin isolle vastustajalle vaikken heikko olekaan, mutta minulla on erittäin iso ääni sekä muutama temppu takataskussa joiden toteuttamisessa vastustajan koolla ei ole väliä.. eli miehen joka ei ole harrastanut itsepuolustuslajeja niin pärjäisin.

Vierailija
51/71 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä suosittelen potkua munille. Viimeisenä keinona kynsiä silmiin. Ja jos raiskaaja pääsee päälle, ja saa kädet kiinni, niin vielä voi yrittää polvella muniin. Jos raiskari tippuu, niin kannattaa lyödä ja potkia, kunnes on varmasti taltutettu. Meinaan, joku sekopää voi hakata todella pahasti tai jopa hengiltä, jos kokeekin uhrinsa vaaralliseksi. Tiedän, että ei ole välttis ole helppoa.

Vierailija
52/71 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut ajatella asiaa ennen kuin kohdalle sattui. Lomamatkalla kun kävelin yksin ja selvinpäin illalla hotellille mukaan lyöttäytyi mies, varmasti minua pidempi, ja yritti käydä kimppuun (ryöstää/raiskata) mutta kyllä jostain revin ihan saatanasti voimaa. Irti pääsin, puraisin kädestä täysillä ja kiljuin jumalattoman kovaa hotellialueiden vieressä. Lähti pakoon eikä kai koskaan saatu kiinni. Jälkeenpäin iski paniikki mitä kaikkea olisi voinut kuitenkin käydä.

T. 170cm 50kg 20v

Vierailija
53/71 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimankäyttö kannattaa kohdistaa sukuelimiin tai silmiin. Työnnät sormen kaikin voimin hyökkääjän silmäkuoppaan niin syvälle kun sen ikinä saat niin panohalut heikkenevät kummasti.

Vierailija
54/71 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muhun on käyty kiinni, niin selkäytimestä tuleva reaktio on ollut pureminen. On siinä kummasti ote irronnut...

Vierailija
55/71 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä muistaa, että tuollainen tilanne tulee usein yllättäen, on täysin eri asia kun osaa valmistautua. Itselle kävi niin että ensimmäisenä lyötiin pää seinään, sen jälkeen en yksinkertaisesti kyennyt pistämään mitenkään vastaan vaikka olisin halunnutkin.

Vierailija
56/71 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä :D oon vähän agressiivisempi tapaus muutenkin.. Baarissa kun ne kaapit tulee siihe taakse hinkkaamaan niin eka kiltisti ja sit laitan vähän voimaa peliin ja kyllä lähtee! (en lyö vaan tuupin kauemmas) terv. 165cm/64kg

Vierailija
57/71 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päälle ei yleensä miehet uskalla tulla, vaikka en ole kovin voimakas, mutta olen suht pitkä naiseksi, ja nykyään vielä painavakin, 133kg, jos joku mies jostain kumman syystä kimppuuni hyökkäisi, en pääsisi juosten pakoon, mutta meikäläistä on vaikea liikuttaa, pitää olla sitten vähän isompi mies sen hyökkääjänkin, ihan mikkihiiren on turha yrittää, ainakaan raiskata, minä saan pidettyä kyllä jalat yhdessä :)

Vierailija
58/71 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 00:14"]Kyllä :D oon vähän agressiivisempi tapaus muutenkin.. Baarissa kun ne kaapit tulee siihe taakse hinkkaamaan niin eka kiltisti ja sit laitan vähän voimaa peliin ja kyllä lähtee! (en lyö vaan tuupin kauemmas) terv. 165cm/64kg
[/quote]

Melko paksukainen. Lieneekö kukaan edes kiinnostunut.?

Vierailija
59/71 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi voimaa yrittää päästä irti vääntäytymällä, joten olisi pakko turvautua väkivaltaisempiin keinoihin. Peukalonkynnet silmiin, pureminen täysillä mihin tahansa yltää, potkiminen haaroihin tai nenään, millä tahansa kättä pidemmällä iskua päähän niin kauan aikaa, ettei enää nouse...

Näissä on vaan se huono puoli, että poliisille ei kannata jälkeenpäin mennä tekemään ilmoitusta, ellei halua itse maksaa hyökkääjälle korvauksia.

Vierailija
60/71 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 00:14"]Kyllä :D oon vähän agressiivisempi tapaus muutenkin.. Baarissa kun ne kaapit tulee siihe taakse hinkkaamaan niin eka kiltisti ja sit laitan vähän voimaa peliin ja kyllä lähtee! (en lyö vaan tuupin kauemmas) terv. 165cm/64kg
[/quote]

Melko paksukainen. Lieneekö kukaan edes kiinnostunut.?
[/quote]

Kyllä niitä joka kerta kun baarissa olen saa hätystellä pois ;) eikö sinua kukaan ikinä yritä :( voivoi, yritä kestää, etsä siitä paremmaks muutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi