Kannattaako ostaa kaksi jääkaappipakastinta vai jääkaappi ja pakastin erikseen?
Kannattaako ostaa kaksi jääkaappipakastinta vai jääkaappi ja pakastin erikseen? Kumpi on käytettävyydeltään parempi ratkaisu?
Kommentit (31)
Integroitujen yksiovisten laitteiden ovet ovat todella painavia. Mieluummin pienemmät ovet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ottaisin täyskorkeat, yksioviset laitteet erillisinä. Yhdellä ovenavauksella näkee, mitä siellä on. Muuten sitä aukaisee ensin yhden, sitten toisen ja sitten taas sen ensimmäisen. Itse tykkään yksiovisista enemmän mitä kaksiovisista, huomasin tuon jo silloin, kun meillä oli kaksiovinen jää-viileäkaappi.
jos jo alusta alkaen pitää toisessa ne juomat ja vihannekset, niin miten se on vaikeaa?
On vaikeaa, kun perheessä asuu muitakin. Mies nyt laittaa sinne, mikä on lähempänä riippumatta siitä, miten oli suunniteltu. Lopputuloksena on mitä missäkin tai minä järjestelen tavaroita päivittäin, joten molemmille ei kiitos.
Yksiovisessa kaapissa myös hyllyvälejä voi muuttaa helpommin mitä pienemmässä jääkaapissa. Tuokin on tullut huomattua.
onko perheessänne muutenkin elämänhallinta vähän niin ja näin?
Ei voi olla totta :D Sun mielestä elämänhallinta on hukassa, jos aviopuolisot laittavat eri tavoin kamat jääkaappiin ja lapsetkin siinä osaltaan siirtelevät kippoja ja tölkkejä? Voi myssyn tyhjyyttä :D eri
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin tulisi turhia perheriitoja, jos olisi kaksi jääkaappipakastinta, eli tavallaan kaksi jääkaappia ja kaksi pakastinta. Tai sitten pitäisi visusti sopia ja muistaa mitä kummassakin kaapissa on, kun eihän niitä ole mitään järkeä molempia avata kun etsii vaikkapa aamupalatarpeita.
Tai jos maidot ovat oikeassa kaapissa ja toinen pistääkin avatut aina vasempaan. Kohta olisi kaikki maidot avattuina vasemmalla ja toinen kantaisi kaupasta lisää, kun luulee maidon olevan loppu.
No en tiiä käviskö oikeasti ihan noin mutta en meille haluaisi kahta jääkaappipakastinta.
Hyvä pointti. Mutta jos kaappi hajoaa, niin on toinen pakastin ja jääkaappi kuitenkin olemassa. Jos on erilliset, niin koko pakastin hajoaa ja pakasteita tai jääkaappitavaroita ei saa turvaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ottaisin täyskorkeat, yksioviset laitteet erillisinä. Yhdellä ovenavauksella näkee, mitä siellä on. Muuten sitä aukaisee ensin yhden, sitten toisen ja sitten taas sen ensimmäisen. Itse tykkään yksiovisista enemmän mitä kaksiovisista, huomasin tuon jo silloin, kun meillä oli kaksiovinen jää-viileäkaappi.
jos jo alusta alkaen pitää toisessa ne juomat ja vihannekset, niin miten se on vaikeaa?
On vaikeaa, kun perheessä asuu muitakin. Mies nyt laittaa sinne, mikä on lähempänä riippumatta siitä, miten oli suunniteltu. Lopputuloksena on mitä missäkin tai minä järjestelen tavaroita päivittäin, joten molemmille ei kiitos.
Yksiovisessa kaapissa myös hyllyvälejä voi muuttaa helpommin mitä pienemmässä jääkaapissa. Tuokin on tullut huomattua.
onko perheessänne muutenkin elämänhallinta vähän niin ja näin?
Ei voi olla totta :D Sun mielestä elämänhallinta on hukassa, jos aviopuolisot laittavat eri tavoin kamat jääkaappiin ja lapsetkin siinä osaltaan siirtelevät kippoja ja tölkkejä? Voi myssyn tyhjyyttä :D eri
onko ihmisillä tosiaan kodeissaan tavarat siellä missä sattuu?
sama ongelma se on yksiovisenkin kanssa, jos jokainen paiskoo tavaroita miten sattuu.
Ottaisin yhen jääkaapin ja yhden pakastimen. On nätimmän näköistäkin kun vähemmän saumoja.
Osta jääviileä kaappi ja pakastin niin saat jääkaapin ja sen alaosa on kasviksille.Sitten pakastin joko kaappimalli joka on yhtä iso kuin jääviileä kaappisi tai arkku tai pikkupakastin.
On kokemusta molemmista.
Edellisessä asunnossa oli yksi korkea pelkkä pakastin ja vieressä yksi korkea pelkkä jääkaappi.
Nykyisessä asunnossa on kaksi jääkaappi-pakastin yhdistelmää vierekkäin.
Molemmissa on puolensa.
Pakastinta avataan erittäin harvoin, ei edes välttämättä joka päivä.
Jääkaappia taas perheenjäsenet availevat varmasti joka tunti pitkin päivää.
Kun on yksi korkea jääkaappi, kaiken jääkaappisisällön näkee yhdellä aukaisulla, mutta vaatii aina kumartelua, kun haluaa ottaa kamaa alhaalta.
Kun on kaksi jääkaappi-pakastinta vierekkäin, on nuo pakasteosiot alhaalla molemmissa. Joten kaikki jääkaappikamat saa ulos kumartelematta ikinä alas, koska alin tason on vyötärön kohdalla.
Ja jos tykkää järjestellä tavarat eri jääkaappeihin, niin noissa kahdessa on enemmän pelivaraa. Toisessa voi pitää aina esim. jugurtit, mehukeitot, maidot yms. Toisessa voi pitää leikkeleet, juustot, voit jne.
Kyllä ne tavarat pian löytää omat paikkansa molemmista jääkaapeista eikä ovia tartte niin paljoo turhaa availla.
Itse ehkä tykkään enemmän kahdesta jääkaapista.
Meillä on kaksi jääkaappipakastinta. Syy: ollaan puolet vuodesta mökillä ja toinen jk/pk on silloin tyhjä. Syksyllä pakastetaan sieniä ja marjoja ja muuta satoa, silloin molemmat ovat käytössä tuonne pääsiäiseen saakka. Toinen jääkaappi on talvikauden pyhitetty juomille ja vihanneksille, toinen pidetään kylmempänä ja siellä säilytetää lihat, kalat, leikkeleet, maidot jne.
Minä ottaisin erillisen täyskorkean jääkaapin ja pakastimen, yhden kumpaakin. Syyt:
1. Enemmän hyötytilaa. Yhdistelmässä on eristeet jääkapun ja pakastimen välissä, mikä on pois säilytystilasta.
2. Meitä on perheessä neljä. Etsisimme aina molemmilta puolilta ruokia kun joku toinen olisi omasta mielestään laittanut ne järkevään paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
itse ottaisin kaksi jääkaappipakastin-yhdistelmää.
pakasteita kaivellaan harvoin, jääkaappia monesti päivässä. lisäksi korkea jääkaappi on vaikea pitää järjestyksessä.
Meillä on korkea jääkaappi ja se on todella hyvä. Looginen ja selkeä.
Meillä on alakerrassa arkkupakastin ja se on ärsyttävää. Ottaisin mielellään korkean jääkaapin ja vieteen pakastimen, vaikka kapeamman jenkkimalliin. Mutta keittiöön ei mahdu.
Ottaisin yksioviset, ja erikseen.