Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

100-200€ kuussa ruokaan - mitä syötte tuolla rahalla?

Vierailija
01.09.2014 |

Alkoi kiinnostamaan, kun toisessa ketjussa keskusteltiin kauppalaskujen suuruudesta kuukaudessa ja siellä jotkut rehvastelivat, että kauppaan menee kuussa vaan esimerkiksi 100€. Alkoi kiinnostamaan, että millainen teidän ruokalista on, jotka tuolla summalla ostatte ruokaa KUUSSA? Siis aamupalat, välipalat, lounaat, iltapalat? Mitä syötte päivästä/mitä ostatte kaupasta? 

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja yksi lapsi syömme tuolla summalla helposti :) Se jo auttaa, että lapsi syö päiväkodissa, itse otan aina edellisen päivän illallista töihin mukaan.

Tällä viikolla syödään ma-ti juustoista kasvissosekeittoa itse leivotun ruisleivän kera, keskiviikkona porkkanaperunamuussia ja loimulohta (semmoinen valmispala, 5€), torstaina lapsen lempparia hernekeittoa ja pannukakkua, perjantaina ylijäämistä potuista muussia ja nakkikastiketta, viikonloppuna makaronilaatikkoa :) Ja näihin ostoksiin meni vajaat 30€. Siihen päälle pitää käydä vielä ostamassa kaksi maitoa (riittävät viikoksi, itse juon maitoa vain kahvissa) ja paketti kahvia.

Syötkö siis vain lounaan? Vai syötkö kasvissose keittoa kaksi kertaa päivässä?

Vierailija
62/72 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät eivät syö kovin paljon hedelmiä :( Smoothiet ovat liian kalliita köyhille? T. opiskelijabudjettiin totuttautuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kitinää, "missä marjat pähkinät siemenet." Jos pitää ruokkia vaikka kolmihenkinen perhe kuukaudessa 200 eurolla niin säästetään ensimmäisenä niistä pähkinöistä eikös vain? Jos summa on joustamaton niin jostain on tingittävä.

Hear, hear. Katsoin kerran viikonloppuostosten kauppakuitista, että mies oli ostanut pelkkiä pähkinöitä 30 eurolla. Pähkinät ei tosiaan kuulu pienen budjetin ruokavalioon. Mutta kiinalaisturistien olen nähnyt poimivan kastanjoita maasta, ehkä tässä vinkki köyhille kun syksy koittaa?

Vierailija
64/72 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee yhden hengen talouden ruokaan 100-120e kuussa noin keskimäärin ja syön kun hevonen. Syön paljon lihaisia tai kalaisia keittoja/patoja/laatikoita. Ostelen -30% lihoja tai kokonaisia tarjouskirjolohia ja teen kerralla isomman satsin jotka pakastan. Perunasta ja sipulista saa ihan mitä vaan kunhan vähän tietää lajikkeista. Hedelmissä omena ja kiivi halpoja jos ei itse marjasta vaikka puolaa.  Pakastekasviksista löytyy hyviä variaatioita mm. paprikasuikaleita, papuja, keittojuureksia, pinaattia, parsakaalia yms. joilla voi mausteiden kanssa varioida makuja. Säilykkeissä halpoja tomaatti ja papujuttuja. Lisäksi kiskon piimää ja ruisleipää joita saa alesta ja jotka eivät ihan heti pilaannu. Ruoka tulee halvaksi kun sen laittaa alusta ja käyttää aikaa valmistukseen ja pitää mielessä vanhan kansan yksinkertaisuuden. Ja tosi tervettä myös. Ajan kanssa oppii namipusseista eroon ja halpajäätelökin on yhtä maukas kun kallis. Ehkä asiaan vaikuttaa myös se että 20v. sitten ensimmäisenä ammattinani valmistuin kokiksi joten ruoanlaittotaidoilla on iso merkitys siihen mitä valkkaa, miltä maistuu ja miten penni venyy. Köksätuntien kirjat esiin!

Vierailija
65/72 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät eivät syö kovin paljon hedelmiä :( Smoothiet ovat liian kalliita köyhille? T. opiskelijabudjettiin totuttautuva.

Mä käytän smoothieihin itsepoimittuja marjoja ja tarjouksesta ostettua banaania. Viipaloin banaanit ja pakastan ne yhdessä tasossa, ei klimppinä. Saan siitä kauhaistua aina sopivan määrän banaania ja minigrip-pussista marjoja. Ananaksenkin voi hyvin pakastaa samaan tarkoitukseen.

t. toinen opiskelija ;-)

Vierailija
66/72 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja kolme teinipoika, ruokaan menee n. 800 e/kk, vaikka kyttään tarjouksia ja teen halvoista aineksista. Keittoaterian kanssa menee lähes yksi pussillinen ruispaloja ja yhdellä aterialla yleensäkin litra-puolitoista maitoa. Kahden kilon pussillinen omenoita kestää max. 2 päivää. Lihapullia tehdään 700g-1kg paketista ja ne menee yhdellä aterialla. Säästä tässä nyt sitten, varsinkin näin kesälomalla kun ei ole kouluruokailua.

Vierailija
67/72 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden ympäri voin syödä alle kolmen euron hintaisia lounaita opiskelijaravintoloissa. Kesätöistä saan lounasetukortin, jolle laitetaan 200€ joka kuukausi. En tykkää kokkaamisesta, joten lounaat ja 1-2 krt viikossa illallinen ulkona jäävät yleensä ainoiksi lämpimiksi ruoikseni. Illallisiakin saan usein maksettua lounaskortillani. Kuukauden aamu-ja välipaloihin menee maksimissaan 150€/kk, ostan myös avokille enkä pihistele niissä. Kaikilla on erilaiset elämäntilanteet, varmaan jonain neljän lapsen perheenäitinä minäkään en osaisi kuvitella noin pientä ruokakauppalaskua.

Vierailija
68/72 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssejä, papuja, tomaattimurskaa, sipulia, valkosipulia, juureksia, kananmunia, pastaa, leipää. Siinä taitaa olla meidän yleisimmät ruokaostokset.

Vierailija
69/72 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi kiinnostamaan, kun toisessa ketjussa keskusteltiin kauppalaskujen suuruudesta kuukaudessa ja siellä jotkut rehvastelivat, että kauppaan menee kuussa vaan esimerkiksi 100€. Alkoi kiinnostamaan, että millainen teidän ruokalista on, jotka tuolla summalla ostatte ruokaa KUUSSA? Siis aamupalat, välipalat, lounaat, iltapalat? Mitä syötte päivästä/mitä ostatte kaupasta? 

Mulla menee ruokaan 60 euroa kuussa, koska tällä hetkellä ei enempään ole varaa. Hengissä olen pysynyt tuollakin. Jos mulla olisi varaa laittaa 200 euroa, niin söisin mitä vaan ja silloin voisin syödä kalaakin viikottain.

Vierailija
70/72 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuisen naisen kalorikulutus on alimmillaan n. 1700-1800 kcal/pv, nämä ketjun lintuihmiset eivät saa edes tuota energiamäärää kasviskeitoistaan. Joista kuulemma säästyy vielä jämät seuraavan päivän lounaaksi. Puhukaa pukille, mä en usko! :DDD

Vierailija
71/72 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuusia ja tölkkilihapullia 😃

Vierailija
72/72 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee yhden hengen talouden ruokaan 100-120e kuussa noin keskimäärin ja syön kun hevonen. Syön paljon lihaisia tai kalaisia keittoja/patoja/laatikoita. Ostelen -30% lihoja tai kokonaisia tarjouskirjolohia ja teen kerralla isomman satsin jotka pakastan. Perunasta ja sipulista saa ihan mitä vaan kunhan vähän tietää lajikkeista. Hedelmissä omena ja kiivi halpoja jos ei itse marjasta vaikka puolaa.  Pakastekasviksista löytyy hyviä variaatioita mm. paprikasuikaleita, papuja, keittojuureksia, pinaattia, parsakaalia yms. joilla voi mausteiden kanssa varioida makuja. Säilykkeissä halpoja tomaatti ja papujuttuja. Lisäksi kiskon piimää ja ruisleipää joita saa alesta ja jotka eivät ihan heti pilaannu. Ruoka tulee halvaksi kun sen laittaa alusta ja käyttää aikaa valmistukseen ja pitää mielessä vanhan kansan yksinkertaisuuden. Ja tosi tervettä myös. Ajan kanssa oppii namipusseista eroon ja halpajäätelökin on yhtä maukas kun kallis. Ehkä asiaan vaikuttaa myös se että 20v. sitten ensimmäisenä ammattinani valmistuin kokiksi joten ruoanlaittotaidoilla on iso merkitys siihen mitä valkkaa, miltä maistuu ja miten penni venyy. Köksätuntien kirjat esiin!

Köksätuntien kirjat on palautettu yläasteen viimeisellä luokalla takaisin koululle kivalla 90-luvulla. Siitä ainakin oma avuttomuuteni johtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä