Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

100-200€ kuussa ruokaan - mitä syötte tuolla rahalla?

Vierailija
01.09.2014 |

Alkoi kiinnostamaan, kun toisessa ketjussa keskusteltiin kauppalaskujen suuruudesta kuukaudessa ja siellä jotkut rehvastelivat, että kauppaan menee kuussa vaan esimerkiksi 100€. Alkoi kiinnostamaan, että millainen teidän ruokalista on, jotka tuolla summalla ostatte ruokaa KUUSSA? Siis aamupalat, välipalat, lounaat, iltapalat? Mitä syötte päivästä/mitä ostatte kaupasta? 

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on syöty tällä viikolla mm. Kaalilaatkkoa (n. 3 e vuoka) makaronilaatikkoa (n. 3e vuoka), tortilloja (n. 8e neljälle) ja hunajakanaa ja riisiä (n. 3 e). Lisäksi pari pussia ruispaloja, leikkelettä, juustoa. Lapsille jugurtit iltapalaksi ja hedelmää, näihin menee n. 1 e/päivä. Töihin mulla ollut eväänä kasvissosekeitto ja leipä, n. 60 senttiä lounas siis. Olen kyllä aika pieniruokainen ilmeisesti, tänään esim. Omiin syömisiini meni ehkä 2 euroa. En välitä rahkoista ja jugurteista, niitä ostan vain lapsille. Teen kevyttä toimistotyötä ja kasvissosekeitolla ja ruisleivällä pärjään loistavasti työpäivän ajan, sen lisäksi Se on todella hyvää ja terveellistä. Kahvia juon paljon sen lisäksi. Meillä syödään minusta monipuolisesti, jauhelihakin on aina naudan lihaa mutta ostan tarjouksesta. Lapset saa lounaan ja välipalan koulusta/tarhasta eli niihin ei mene rahaa.

Vierailija
22/72 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:07"]Minä ja yksi lapsi syömme tuolla summalla helposti :) Se jo auttaa, että lapsi syö päiväkodissa, itse otan aina edellisen päivän illallista töihin mukaan.

Tällä viikolla syödään ma-ti juustoista kasvissosekeittoa itse leivotun ruisleivän kera, keskiviikkona porkkanaperunamuussia ja loimulohta (semmoinen valmispala, 5€), torstaina lapsen lempparia hernekeittoa ja pannukakkua, perjantaina ylijäämistä potuista muussia ja nakkikastiketta, viikonloppuna makaronilaatikkoa :) Ja näihin ostoksiin meni vajaat 30€. Siihen päälle pitää käydä vielä ostamassa kaksi maitoa (riittävät viikoksi, itse juon maitoa vain kahvissa) ja paketti kahvia.
[/quote]

Siis onko tuo summa se mitä on varaa laittaa ruokaan vai muutenko vain pihistelet?
Säälittää lapsesi kun ei ole salaatteja, viilejä jne koskaan.
Ja kaksi litraa maitoa viikoksi? Säälittää lapsi vielä enemmän :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunia (just sai 30kpl hintaan 2,50e), aitoa voita, tarjousjauhelihaa tai laputettua lihaa, itse leivottua leipää, kauden kasviksia, oman puutarhan antimia, suunniteltua syömistä = ruokalista, tähteiden hyödyntämistä, tiukkaa hintaseurantaa. Ei se muuta vaadi näiden lisäksi kuin kiinnostusta ja viitseliäisyyttä.

Vierailija
24/72 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Kirjoitinkin ruokia ylös. Tulee tehtyä välillä jotain muuta, kun mitä syö normaalisti. En ole tehnyt makkara/nakkikastiketta ikuisuuksiin. En tiedä että miksi, olen unohtanut? Huomenna k-kauppaan näyttäis olevan monet kasvikset ja hedelmät euron kilo!

Ps. Ärsyttää kun tässä ja monessa muussa mainoksessa käytetään tuota 

Two Steps From Hell - Protectors of the Earth kappaletta! Pilannu sen, tulee aina mieleen joku k-ruokakauppa tai suomen nuoret mäkihyppääjät tai muuta.. Argh.. !!:D

Vierailija
25/72 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viisi henkinen perhe, vanhemmat, kaksi teiniä ja kymmenikäinen, kuukaudessa menee ruokaan 700-800€. Itse teen yleensä ruoat, välillä on jotain herkkuja, urheilevilla teineillä vaan on niin hyvä ruokahalu, sapuskaa uppoaa.

Vierailija
26/72 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:11"]Mun saatava 3-5x päivässä ravintoa ja kunnolla proteiinia tai nälkä on järkky!
Miten vain hiilareita syövät jaksaa?? En tajua.
[/quote]

Täytyy ottaa tähän kantaa että en minäkään -lyhyt nainen- pelkillä hiilareilla jaksa. Ei vain pidä nälkää.

Vierailija
27/72 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:07"]

Minä ja yksi lapsi syömme tuolla summalla helposti :) Se jo auttaa, että lapsi syö päiväkodissa, itse otan aina edellisen päivän illallista töihin mukaan. Tällä viikolla syödään ma-ti juustoista kasvissosekeittoa itse leivotun ruisleivän kera, keskiviikkona porkkanaperunamuussia ja loimulohta (semmoinen valmispala, 5€), torstaina lapsen lempparia hernekeittoa ja pannukakkua, perjantaina ylijäämistä potuista muussia ja nakkikastiketta, viikonloppuna makaronilaatikkoa :) Ja näihin ostoksiin meni vajaat 30€. Siihen päälle pitää käydä vielä ostamassa kaksi maitoa (riittävät viikoksi, itse juon maitoa vain kahvissa) ja paketti kahvia.

[/quote]

Itse en eläisi tällä.

Vierailija
28/72 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt kaalikeittoa kohta kaksi viikkoa.

Iltaisin syön omena-marjasosetta, josta jää hiukan aamukahvipöytäänkin.

Yleensä kun syö yhden kunnon aterian päivässä, ruokaan kuluu vähemmän, 100 euroon en ihan pystyisi.

Vierailija
29/72 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun yksin ja mulla menee kuussa noin 250-300€ ruokaan (ja huom, tämä ei sisällä muita tarvikkeita kuten wc-papereita ym, ainoastaan RUOKA!)

Mä pyrin syömään terveellisesti. Ostan marjoja, rahkoja (teen paljon smoothieita), hedelmiä, salaattia.

Teen normaalia arkiruokaa, kuten makaronilaatikko, lasagne, erilaiset keitot ym. Leipää menee myös, leivän päälle juustot, leikkeleet, kurkut ja/tai tomaatit. Kahvia tulee myös juotua. Mehuja ja jogurtteja en osta juuri koskaan.

Syön aamupalan, välipalan, päivällisen ja iltapalan.

Lisäksi leivon aika usein suolaisia ja makeita leivonnaisia. Niihinkin menee sitten rahaa.

Vierailija
30/72 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronia, riisiä, sitä halvinta lenkkimakkaraa, joskus harvoin lappujauhelihaa, kanankoipia, nuudeleita, pakastevihanneksia, banaaneja, kananmunia, joskus tonnikalaa, ananasta ja jopa kurkkua.

Eipä ole paljon varaa ostella mitään tuoretta tai kunnollista, kun asumismenojen yms. pakollisten jälkeen rahaa on 0e ruokaan. Pakko se silti on vain syödä.

Vierailija
31/72 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi todella kiva saada viikon ruokalista aamupaloineen, lounaineen, illallisineen ja välipaloineen. Ja kaikki nämä n. 3,30 päivässä.

Vierailija
32/72 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kaksi vuotta sitten meidän nelihenkinen perhe pärjäsi 300€/kk, mutta muuton myötä selvisi, että se johtui lähinnä loistavasta kauppiaasta (pieni ja laadukas K-kauppa, ei uskoisi...). Nykyään summa 500€/kk on realistisempi.

Vierailija
33/72 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syödä kuin aamupala, päivällinen ja kevyt iltapala. Tummaa leipää menee paljon, kanamunia, kauden vihanneksia ja juureksia perunaa, kanankoipia (teen viilokin tästä) riisiä, makkaraa menee myös sekä jauhelihaa, pakastekalaa, nyt syksyllä menee paljon kiusauksia, gratiineja, kaalilaatikkoa, keittoa, teen sämpylät ja marjapiirakat itse jne. Meitä 1+2 ja noin 200-250 menee ruokaan kuussa, enempää ei ole. Kaikki turha on karsittu.

Vierailija
34/72 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia, raneja, tonnikalaa, banaaneja.

Vierailija
35/72 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja yksi lapsi syömme tuolla summalla helposti :) Se jo auttaa, että lapsi syö päiväkodissa, itse otan aina edellisen päivän illallista töihin mukaan.

Tällä viikolla syödään ma-ti juustoista kasvissosekeittoa itse leivotun ruisleivän kera, keskiviikkona porkkanaperunamuussia ja loimulohta (semmoinen valmispala, 5€), torstaina lapsen lempparia hernekeittoa ja pannukakkua, perjantaina ylijäämistä potuista muussia ja nakkikastiketta, viikonloppuna makaronilaatikkoa :) Ja näihin ostoksiin meni vajaat 30€. Siihen päälle pitää käydä vielä ostamassa kaksi maitoa (riittävät viikoksi, itse juon maitoa vain kahvissa) ja paketti kahvia.

Vierailija
36/72 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla puuroa, päivällä perunaa ja eilistä makkarakastiketta ja illalla söin jämät aamun puurosta sekä porkkanan. Huomenna aamulla puuroa, päiväruuaksi hernekeittoa jota riittää useammalle päivälle ja iltasella esimerkiksi porkkanaa ja näkkäriä. Päiväruualla tosiaan myös porkkanaa kun iso pussi edullisesti. Joo ei ole monipuolista tai hirveän terveellistä mutta nyt minibudjetilla.

Vierailija
37/72 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon menu:Kalakeitto,kaalilaatikko,chili con carne,hernekeitto,paistetut ahvenet,ohrapuuro veteen,kanakastike.Kalat omasta takaa,jauhelihan jatkan soijarouheella,pavut keitän itse.Marjat keräämme tai ostamme syksyllä.Aamupalaksi itse tehty sämpylä juustolla.Maitoa emme käytä.Tarjouksesta ostan kaikki.Päivän ateria maksaa noin euron.Viikko n. 15-20 Jos lisukkeet jättää pois pärjää 10 eurolla viikko.Lihansyöntiä voi vähentää puoleen kiloon henkilö ja viikko.Muita edullisia ruokia,joita voi syödä vaihdellen:Kanamunakastike,perunavelli,pizza,pyttipannu,nokkoskeitto tai letut.Jälkirukia:puolukkapuuro,omenapuuro.Porkkanat,lantut ja sipulit kuivailen syksyllä, kun ovat tarjouksessa,voi myös ryöpätä.Makkaraa emme syö,mutta siitäkin tulee tietysti hyvä keitto.Makaroonejakin vältämme,mutta makaronilaatikko edullista.Maidon sijasta syömme juustoa ja sesaminsiemeniä sekä pahkinöitä vatsantoimintaan.Kinkku ja kalkkuna leikettä käytämme makkaroiden sijaan.Kahvipullan leivon veteen.Tässä vaiheessa emme viljele kasviksia,kun lannotteiden hinnalla saa ostettua talven juurekset.Lihatkin saa ostettua metsästyslupien hinnalla,joten ei kannata sen takia metsässä laukkoa,jos ei liikuntaa ja sosiaalista kanssakäymistä halua.

Vierailija
38/72 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2vkoa sitten pakkaseen laitettiin hevonen, muutamaa viikkoa aiemmin nauta joten kyllä maalla on mukavaa. Hyvälaatuista proteiiniä riittää, raikasta ilmaa ja kapitalistejakin pystyy välttelemään.

Lopultakin minun mieleinen kommentti :D

Hirveä jänistä ym. riistaa pakastin täynnä sekä kellari täynnä juureksia .

Syksyllä marjametsään ja puutarhan sato talteen niin kyllä tuolla summalla elää herroiksi.

Vierailija
39/72 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täytän pakasteen myös kalalla.Paistetut ahvenet ja kalakeitto on melkein ilmaista.Sillit haen tarjouksesta 30 senttiä rasia(200gr).Maistuu keitettyjen pottujen kanssa.Marjat antavat hyvän vitamiinilisän,sienikin salaateissa harvinaista herkkua eikä visa vingu.On tietysti talouksia ,joissa näitä ei voi hyödyntää,mutta korvaa kalat sitten lohenruodoilla,josta tulee sangen hyvä keitto ja liemi.Täälläpäin ruotopussi maksaa pari euroa.Että herroiksi elellään.Lihat ostan kyllä suosiolla,kun tarjous 300gr eurolla.Kolmekymppiä kun sijoittaa niin syö noita koko talven.On kanaa,possua ja nautasikaa.Jauhelihan jaan kahteen osaan ja jatkan soijarouheella.Tulee sekä kaalilaatikko että chili con carne.Kahdeksaksi päiväksi meikäläisen taloudessa purtavaa eikä eläinrasvoja liikoja.Leivän korvaan usein ruispuurolla voisilmän kera.

Vierailija
40/72 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:07"]

Minä ja yksi lapsi syömme tuolla summalla helposti :) Se jo auttaa, että lapsi syö päiväkodissa, itse otan aina edellisen päivän illallista töihin mukaan. Tällä viikolla syödään ma-ti juustoista kasvissosekeittoa itse leivotun ruisleivän kera, keskiviikkona porkkanaperunamuussia ja loimulohta (semmoinen valmispala, 5€), torstaina lapsen lempparia hernekeittoa ja pannukakkua, perjantaina ylijäämistä potuista muussia ja nakkikastiketta, viikonloppuna makaronilaatikkoa :) Ja näihin ostoksiin meni vajaat 30€. Siihen päälle pitää käydä vielä ostamassa kaksi maitoa (riittävät viikoksi, itse juon maitoa vain kahvissa) ja paketti kahvia.

Itse en eläisi tällä.

Ja mä taas eläisin, kuten perheenikin. Meillä syödään kasvissosekeittoa useinkin - näin tulee päivän kasvikset syötyä kätevästi. Ja vielä itsetehtyä ruisleipää - nam! Juuresmuussi ja lohi - erittäin hyvä ruoka, ei mitään valittamista.  Hernari ja pannari - ihan peruskamaa mitä on syöty vuosikymmeniä Suomessa. Samoin nakkikastike ja makaronilaatikko vaikka ravintoarvo ei parhaasta päästä olekaan. Perusruokaa silti, kelpaisi meillä suuriruokaiselle teinille ja miehellekin:)

Salaatit ja hedelmät on ne mistä joutuu ekana luopumaan kun rahat on vähissä. Siksi nuo juurekset on hyviä että saa edes jotain "vihreää" ravinnoksi. Hedelmiä ostan yleensä 1€/kg tarjouksista tai kausien mukaan, nythän on appelsiinit halpoja. Tavallaan.  Osan hedelmistä pilkon pakkaseen ja käytän välillä marjojen sijaan smoothieissa mitä syödään päivittäin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä