Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saa lainaa???

Vierailija
01.09.2014 |

Olen laittanut lukemattomia hakemuksia ja joka kerta hylkäävä päätös. Laina summa on vain muutama tuhat. Olen vakituisessa työssä, suomalainen, 40 vuotias jolla on luottotiedot kunnossa. Luottokortilla on tonnin raja josta on käytetty 800€ muita lainoja tai velkoja ei ole. Ainut mikä olisi myöntänyt oli ellos yksityislaina, mutta en ottanut sitä, koska tarvitsen enemmän kuin sen 2500. Missä nyt mättää?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempi sekoilu raha-asioissa? En ymmärrä, ellei sitten tulot liian pienet.

Vierailija
22/43 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna kysyisin syytä.

Itsellä olisi taannoin ollut tarvetta nopealle kulutusluotolle. Hakemukseni evättiin. Olin aika ihmeissäni, sillä olin ollut kyseisen pankin asiakas pitkään. Kysyin syytä ja selvisikin, että olin vahingossa täyttänyt tuloiksi nettotuloni, kun olivat kysyneet bruttotulojani. Eli kyseessä oli ollut oma virheeni, mutta vastauksessa luki vain, ettei lainaa oltu myönnetty. 

Jos sekoittaa brutto- ja nettotulot, ei ole todellakaan kelpoisa ottamaan lainaa yhtään mistään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo Kaikein yksinkertaisin tapa saada luottoa, on hakea luottorajan korotusta nykyiseen korttiin. Jos se ei onnistu, ota yhteyttä pankkiisi. Syitä voi olla monia. Kerran asiakkaallani oli salainen osoite ja järjestelmässä näytti siltä, että hänellä ei ole Suomessa pysyvää osoitetta ja hakemus hylättiin. Tämäkin saatiin ratkaistua.

Vierailija
24/43 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoissasi täytyy olla vikaa. Turvaudu rinnakkaishakijaan (yhteishakija). Rinnakkaishakijalla on samat lainansaannin kriteerit kuin päähakijallakin, mutta jos hän on raha-asiansa hyvin hoitanut, hän auttaa sinua saaman lainasi. Huomaa, että lainanmyöntäjän ei tarvitse perustella kielteistä päätöstä.

Vierailija
25/43 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna kysyisin syytä.

Itsellä olisi taannoin ollut tarvetta nopealle kulutusluotolle. Hakemukseni evättiin. Olin aika ihmeissäni, sillä olin ollut kyseisen pankin asiakas pitkään. Kysyin syytä ja selvisikin, että olin vahingossa täyttänyt tuloiksi nettotuloni, kun olivat kysyneet bruttotulojani. Eli kyseessä oli ollut oma virheeni, mutta vastauksessa luki vain, ettei lainaa oltu myönnetty. 

Jos sekoittaa brutto- ja nettotulot, ei ole todellakaan kelpoisa ottamaan lainaa yhtään mistään...

Ei pankista saa kovin nopeaa lainaa. Ystäväni tarvitsi 6000 euron lainan ja sen järjestely vei 10 päivää...

Vierailija
26/43 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopempaan lainan tarpeeseen http://bit.ly/2ofdnPc

Vierailija
27/43 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin aiheesta artikkelin sivustollemme, jos siitä olisi jollekin hyötyä: 

https://korkovartija.fi/blogi/miksi-en-saa-lainaa/

Yleisin syy hylättyyn päätökseen lienee maksuhäiriömerkintä. Muissa tapauksissa on paljonkin tehtävissä, että lainan saa.

Vierailija
28/43 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tänä päivänä syy ole yksin Suomen sankarillisen hallituksen, joka halusi korona-korko-katollaan laskea pikavippien ja lainojen korkoja, jotta me "heikossa asemassa olevat" saisimme halvempaa lainaa. Lopputuloksena ei sitten saa lainaa ollenkaan, kun ei riitä pankilla riskinsietokyky meikäläiseen asiakkaana. Jepjep.

Vastaavaa asiaa myös täällä kun tuossa yllä: https://vertailelainoja.fi/miksi-en-saa-lainaa/

Vierailija
29/43 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut S-pankkia? Siellä mielestäni asiallinen kohtelu ja hyvä palvelu.

Vierailija
30/43 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisenä sääntönä suositellaan, ettei lainakuluihin saisi kulua enempää kuin kolmasosa kuukauden nettotuloista. Eli laina kuukausi erä on liian suuri suhteutettuna tuloihin.

Vierailija
31/43 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain työttömänä heittämällä lainaa 160 000€. Tulot n. 700€/kk brutto. Tulot pienet, vakuuksia noin viisinkertaisesti haettuun summaan nähden.

Vierailija
32/43 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankit haluavat suojella sinua. Kukaan itsesuojeluvaistoinen ihminen ei ota lainaa. Velka = orjuus.

Mikä orjuus, kiinnostaa tietää.

Otimme nuorena velkaa, ostimme kaksion, asuimme muutaman vuoden, teimme kaksi lasta ja päätimme rakentaa talon. Myimme kaksion, otimme uutta velkaa ja niin talo valmistui.

Maksoimme velan ja asuimme talossa. Mies kuoli, lapset lähti maailmalle, myin talon ja ostin itselleni uuden kolmion rivarista, päätyasunnon. Olen ollut velaton noin 30 vuotta, rahaa on sijoituksissa ja tilillä.

Kaverini, joka on samaa mieltä kanssasi, asuu edelleen perheensä kanssa vuokralla, rahaa ei ole koskaan, kun taloutta ei osata suunnitella eikä mistä haluta kieltäytyä. Velkaa ne ei saakkaan, autolainakin on liikkeestä, ei pankista.

Amen.

Vierailija
33/43 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus vuodelta 2014. Eiköhän ap:n laina ongelma ole jo ratkennut, tavalla tai toisella.

Vierailija
34/43 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa itsekin ihmetellyt, pankeista saanut heittämällä 300 ke asuntolainaa ilman säästöjä, 10 ke ulkopuolisilla takauksilla, pienillä tuloilla ja ilman vakituista työtä, mutta luottokortin limitin nostaminen 1ke 3 ke oli uskomaton taistelu (silloin ei ollut vielä noin paljon asuntolainaa).

Eikös se onnistu vain muittamalla rajaa nettipankissa? Nosta ensin tonnilla ja myöhemmin toisella, jos siis tarpeen.

Itse laitoin oman limitini 4000e->1000 e

Vierailija
35/43 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:54"]

Surkeat tulot taisi jäädä kertomatta. Työttömyys? Pätkätyöllisyys?

Lukutaito?

Ei. Lukutaito ei saa vaikuttaa luottooäätökseen. Jos vaikuttaa, niin se on syrjintää.

Vierailija
36/43 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jomppe81 kirjoitti:

Eiköhän tänä päivänä syy ole yksin Suomen sankarillisen hallituksen, joka halusi korona-korko-katollaan laskea pikavippien ja lainojen korkoja, jotta me "heikossa asemassa olevat" saisimme halvempaa lainaa. Lopputuloksena ei sitten saa lainaa ollenkaan, kun ei riitä pankilla riskinsietokyky meikäläiseen asiakkaana. Jepjep.

Vastaavaa asiaa myös täällä kun tuossa yllä: https://vertailelainoja.fi/miksi-en-saa-lainaa/

Jep jep. Nykyhallituksenhan syytä se on, ettei AP saanut 6 vuotta sitten lainaa... Nykyhallituksen syytä on kait 90-luvun lamakin, eikös vain.

Vierailija
37/43 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maksuhäiriömerkintä. ☹️

Vierailija
38/43 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pissahätä. 😝

Vierailija
39/43 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahah. Kiitos tiedosta. Eipä tieto silti selitä, miksi AP ei saanut lainaa.

40/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri luottotiedot palautui, vakituinen työ, työsuhde kestänyt 14v. nettotulot 2200. omasta pankista tuli kielteinen päätös. lainasumma 15t. ei muita velkoja. .. en käsitä missä vika ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän