Vanhat naiset kiusaavat nuoria opiskelijatyttöjä
Kommentit (48)
harmikseni sanottava että pitää kyllä paikkansa. Mukaviakin keski-ikäisiä työkavereita on ollut vaikka kuinka paljon, mutta täytyy sanoa että ei ole uutta jos käytös on on vähän vähemmän mukavaa. Sen tiedän omalta kohdaltani, että minä yritän olla mukava kaikille ja teen työni hyvin, siitä ei pitäisi olla kiinni...
Se on ihan luonnollista, jos ajattelee, että naisen työmarkkinoilla menetymisen kannalta pätevyyttäkin tärkeämpää on kauneus ja laihuus.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:07"]
Outoa, olen ollut naisvaltaisessa työpaikassa (pankki) jossa kukaan keski-ikäinen tai mummoikäinen ei koskaan kiusannut, kaikki auttoivat kun apua pyysi ja yhdessä käytiin salaa vessassa tupakalla. Olen ollut kesätöissä leipomossa ja pesulassa, siellä oli muutama ikävä&tyly ihminen mutta se ei kohdistunut pelkästään minuun vaan olivat tuollaisia kaikille.
Mua on aina kohdeltu asiallisesti. Nyt olen se keski-ikäinen tantta mutta työskentelen yrittäjänä joten en varmaan kiusaa ketään =)
[/quote]
Oliskohan siellä pankissa asiakkaat vähän erilaisella asenteella mitä kaupoissa ja voisko ne palkatkin olla duuniin nähden vähän liian korkeat?? Ne kerrat kun on joutunut käymään pankissa niin sillä vauhdilla mitä te otatte asiakkaita....
Mulla kokemus koulun keittiöstä. Siellä on vielä emäntä, suoritin viimeistä työharjottelua ja alan kokemusta oli pari vuotta osa-aikatöistä. Ollenkaan ei luotettu että osaisin tehdä asiat ohjeiden mukaan, jatkuvasti kytättiin selän takana.
Uusien laitteiden ominaisuuksia ei haluttu opetella ja jos uskalsin sanoa esim. uunin automaattisesta pesuohjelmasta niin sain vaan hirveät huudot että sitä ei käytetä vaan pestään käsin.
Asenneongelmakin mulla oli kun uskalsin kyseenalaistaa asioita.
Tämä yksi emäntä jäi ikuisesti mieleen kärttisenä keski-ikäisenä akkana.
Ihmettelen todella missä olette töissä kun siellä on "vanhoja" naisia työkavereina?
Vanhat eivät tee työtä, vaan ovat eläkkeellä.
Jos joku oikeasti kiusaa teitä työpaikalla, eikös nuori, fiksu ja valveutunut osaa mennä ilmoittamaan esimiehelle, työsuojelupäällikölle ja luottamusmiehelle?
Se, ettei ilmoita kiusaamisesta, vaan elättelee kuvitelmia muiden "kateudesta" viestittää että olet mokannut itse, saanut siitä aiheellista kritiikkiä, ja yrität nyt vierittää syyn muiden niskaan kun olet tajunnut olevasi epäpätevä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 17:25"]
Puhutte vanhemmista naisista ihan kuin he kuuluisivat johonkin vieraaseen heimoon jonka käytöstä kummastelette. Hei, se keski-ikäisyys ja vanhuus on ihan teidän omaa tulevaisuuttanne hetken päästä, elämä kulkee ihan sairaan nopeasti. Sitä on hetkessä vanha vaikka nyt tuntuu sitä että on nuori ikuisesti. Vaan ei ole.
Ahdistaako? Nyt vaan pitää psyykata itsensä ettei sitten vihaa itseään nuorempia kun se aika koittaa.
[/quote]
ei siinä keski-ikäisten iässä olekaan vikaa vaan käytöksessä. Ei tämä mikään uusi ilmiö ole
Kun toimistokohteeseen laitettiin siivojaksi nuori, kaunis ja tunnollinen tyttönen, työpaikan eukot valittivat jatkuvasti siivoojasta. Kun tilalle vaihdettiin viisikymppinen, rupsahtanut mamma tantat olivat tyytyväisiä, vaikka työnjälki oli huonompaa.
- Siivousalan esimies
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 17:56"]
Mua nuorena naisena kiusasi kylläkin eri-ikäiset miehet, naiset ei koskaan. Yksikään nainen ei ohimennessään "vahingossa" hipaissut takapuoltani, tiedustellut suorasukaisesti seksielämästäni typerästi virnuillen tai tullut pikkujouluissa halailemaan väkisin.
[/quote] Tekisin mitä tahansa, että saisin tuollaista miesten huomiota osakseni. Sori, en halua loukata sinua, mutta itse olen joutunut rakentamaan elämässäni kaiken tuollaisen varaan. t. Daddy Issues