Vanhat naiset kiusaavat nuoria opiskelijatyttöjä
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 17:05"]
No mitä viiskymppisellä on elämässään? Ei saa enää lapsia joten miehetkään ei ole sulle kivoja koko ajan.
[/quote]
Siinä sun tulevaisuutesi :) Mieti sitä. Vai aiotko kuolla sitä ennen?
Missä sulle on oltu inhottavia? Mä en nuorena huomanut, että erityisesti vanhat naiset, ne pikemminkin oli kivoja. Ikätoverit saattoi olla ilkeitä työpaikoilla. Mun parhaita työkavereita nuorena oli usein itseäni 20-30 vuotta vanhemmat naiset. Niillä oli hyvä huumorintaju.
Puhutte vanhemmista naisista ihan kuin he kuuluisivat johonkin vieraaseen heimoon jonka käytöstä kummastelette. Hei, se keski-ikäisyys ja vanhuus on ihan teidän omaa tulevaisuuttanne hetken päästä, elämä kulkee ihan sairaan nopeasti. Sitä on hetkessä vanha vaikka nyt tuntuu sitä että on nuori ikuisesti. Vaan ei ole.
Ahdistaako? Nyt vaan pitää psyykata itsensä ettei sitten vihaa itseään nuorempia kun se aika koittaa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 17:05"]
No mitä viiskymppisellä on elämässään? Ei saa enää lapsia joten miehetkään ei ole sulle kivoja koko ajan.
[/quote]Elämässä on muuten muutakin kuin vain mies ja lapset. Olen onnellinen, että pikkulapsiaika on nyt ikuisesti ohi. Oli se vaan sen verran raskasta ettei sitä tuu ikävä.
Te, joilla näitä kokemuksia on, millä alalla olette? Itselläni on lähinnä ollut positiivisia kokemuksia vanhemmista naisista työpaikalla ja he ovat aina olleet valmiita auttamaan. Niiden harvojen negatiivisten kohdalla kärttyisyys on johtunut lähinnä persoonasta, eikä naiseudesta tai kateudesta muita naisia kohtaan. Eli minulla on naisista täsmälleen samat kokemukset kuin miehistäkin työpaikalla.
Olen ollut kursseilla ja työpaikoissa joissa oli noin 50 - 60 -vuotiaita naisia. Itse olin silloin 30 - 40. Kiusaaminen ja ymmärtämättömyys oli silmiinpistävää ja jokapäiväistä. Helpotti työpaikkaa vaihtamalla: on eri-ikäistä väkä, miehiä ja naisia. MUutenkin aiemmissa paikoissa miehet ja nuoremmat olivat MUKAVIA mummoikäiset naiset ilkeitä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:30"]
Vanhana naisena ja kauniin tyttären äitinä en voi tätä ymmärtää. Olen huomannut, että ne joilla on itsellään lapsina tyttäriä kestävät nuoria ja nättejä paremmin, ehkä näkevät heissä oman lapsensa?
Kaikkein pahimpi ovat lapsettomat ja saamattomat ja paxut. :)
[/quote]
Höpö höpö.
By the way, minä en ainakaan ole ketään kiusannut. Ehkä ne ovatkin juuri ne äitimammat, jotka kiusaavat?
Mä olen ollut myymässä sellaisessa paikassa jossa asiakkaina yleensä vanhempia naisia ja myös työkavereina. Se oli ihan hirveetä. Nykyisessä työpaikassa on hyvä henki kun ollaan aika lähelle samanikäisiä ja asiakaskunta nuorempaa ja vanhempia naisia käy onneksi vähän. Silloin kun ne käy niin usein ne valittaa ja vähän kaikesta. Aikanaan joskus joulun aikoihin pakkaamassa lahjoja ja vanhemmat naiset oli ainoat jotka valitti ja valitukset oli ihan pimeitä. Lahjanauhojen kohdistukset saattoi olla vääriä niiden makuun, paperi taitettu vääristä kohdista ja aloitettu väärinpäin, teippien suunta väärä tai liikaa tai liian vähän ja väärissä paikoissa. Ärsyttävimmillään jotkut pakkaa itse ja mesoaa katso nyt minä näytän ja ota mallia ja juurihan näytin...olipa vähemmän kiva joulumieli joillain...
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 17:24"]
Mun parhaita työkavereita nuorena oli usein itseäni 20-30 vuotta vanhemmat naiset. Niillä oli hyvä huumorintaju.
[/quote]
Samoin minulla. Ulla-Maijalle ja Anna-Maijalle terveisiä, jos olette vielä hengissä. :)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 17:18"]
Kyllä mäkin oon huomannut. Kiukkuiset vanhat akat on pahimpia esimiehiä/työkavereita nuorelle ja kauniille naiselle. Varsinkin tahtomattaan lapsettomat ja paksut kuten joku mainitsi..Nuori kaunis äiti,joka on vielä lapsentekoiässä ärsyttää sellaisia suunnattomasti. Enkä ole ainut, olen kuullut tästä samasta asiasta monilta naisilta, eli turha vanhojen kiukuttelijoiden tulla sanomaan että minussa on vikaa.
[/quote]
Höpö höpö.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:40"]
Muakin ottaa aivoon ikäiseni nuoret kikattavat naiset, joiden pääpuheenaihe on minäitse, mun rakennekynnet, mun hiustenvärjäys, mun biletys, mun sitä ja tätä.
[/quote]
Oouu jees. Siinä se, pähkinänkuoressa.
Mua nuorena naisena kiusasi kylläkin eri-ikäiset miehet, naiset ei koskaan. Yksikään nainen ei ohimennessään "vahingossa" hipaissut takapuoltani, tiedustellut suorasukaisesti seksielämästäni typerästi virnuillen tai tullut pikkujouluissa halailemaan väkisin.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 17:54"]
Muakin ottaa aivoon ikäiseni nuoret kikattavat naiset, joiden pääpuheenaihe on minäitse, mun rakennekynnet, mun hiustenvärjäys, mun biletys, mun sitä ja tätä.
[/quote]
[/quote]
Mua se ei ärsytä yhtään joskus kieltämättä naurattaa ja ihmetyttää. Niitten käytös riippuu kokonaan sun käytöksestä. Vanhojen ämmien käytös ei riipu sun käytöksestä vaan sun iästä ja tyylistä.
Tää ketju sai mut ajattelemaan. Minulle ei varsinaisesti ole oltu ilkeitä, mutta olen huomannut että miespuolisia kollegoita vanhat naiset kohtelevat huomattavasti ystävällisemmin.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 17:54"]
[/quote]
[/quote]
Mun työpaikassa rakennekynsistä, hiustenvärjäyksestä, festareista ja biletyksestä puhuu nelikymppiset ja sitä vanhemmat naiset. Joku ikäkriisi niillä on kai menossa, kun eletän teinivuosia uudestaan. Minua kun ei tekokynnet, tekohiukset ja mikään muukaan keinotekoinen ehostus kiinnosta kuten ei myöskään festarit niin en oikein löydä yhteisiä keskustelunaiheita ja vietän taukoni usein yksin. Ikää 24.
Outoa, olen ollut naisvaltaisessa työpaikassa (pankki) jossa kukaan keski-ikäinen tai mummoikäinen ei koskaan kiusannut, kaikki auttoivat kun apua pyysi ja yhdessä käytiin salaa vessassa tupakalla. Olen ollut kesätöissä leipomossa ja pesulassa, siellä oli muutama ikävä&tyly ihminen mutta se ei kohdistunut pelkästään minuun vaan olivat tuollaisia kaikille.
Mua on aina kohdeltu asiallisesti. Nyt olen se keski-ikäinen tantta mutta työskentelen yrittäjänä joten en varmaan kiusaa ketään =)
Olisko tässä taas kyse siitä miten itse asiat ottaa ja miten itse käyttäytyy? Paskamaisia ihmisiä on kaikissa ikäryhmissä ja taatusti molemmissa sukupuolissa. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia vanhempien naisten kanssa, ei minkäänlaisia. Joskus joku on ollut tiukkapipoinen, mutta vastaavasti on miehissä ollut muuten ärsyttäviä. Yksi miespomo nautti käskyttämisestä, vanhemmat naiset eivät totelleet, vaan tekivät kuten parhaaksi näkivät, sekös ukkoa ärsytti. Senpä takia hän käskytti meitä kilttejä nuoria naisia, jotka tehtiin mitä vaan, että saatiin pitää paikkamme. Sitten oli yks ällöttävä limainen (ja 25-v:n mielestä) ikäloppu n. 40 v äijä, joka ehdotti kerran suoraan hississä että "nussitaanko?".
Itse olen nyt pomoasemassa ja kohtelen kaikkia tasapuolisesti. Aina ei vain kaikki ymmärrä mitä se tasapuolisuus tarkoittaa. Jokin aika sitten alaisekseni tuli todella nuori ja huikean kaunis nainen, suosittelijan mukaan myös hyvä työssään. No, hän oli kaikkea muuta kuin hyvä. Maanantaisin hän suurinpiirtein nukkui, koska biletys oli viikonloppuna vienyt voimat. Sairauslomalla hän oli enemmän kuin töissä, oli flunssaa, migreeniä, selkäkipua, jalan loukkaantumista, olkapäävammaa jne. Tupakalla hän kävi kerran tunnissa. Loppuaika kuluikin tekstaillen ja välillä facessa. Mitään töitä hän ei saanut tehtyä. Puheenaiheet liikkuivat uusissa ripsipidennyksissä, itseruskettavissa voiteissa, poikaystävässä ja siinä kuinka kaikki potkivat häntä aina päähän, ihan vaan koska hän on niin kaunis. Koulussa ei ollut kavereita ja opettajat eivät tukeneet, töitäkään ei saanut kun oli niin kaunis. Huhhuh. Onneksi koeaika loppui..no hän oli sitten haukkunut minut lyttyyn ja samalla koko osaston, kaikki olimme vanhoja kateellisia ämmiä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 18:00"]
Niitten käytös riippuu kokonaan sun käytöksestä. Vanhojen ämmien käytös ei riipu sun käytöksestä vaan sun iästä ja tyylistä.
[/quote]
Mistäs tuo sinä-passiivi nyt yhtäkkiä ilmestyi? Luulin, että sen aika on ohi nyt, kun Mika Häkkinen ei paljon enää julkisuudessa suutaan avaa. Mikahan sen suomen kieleen aikanaan varsinaisesti lanseerasi. :D
No ehkä siellä kaupassa sitten on vanhoja naisia, jotka ovat elämäänsä pettyneitä, kun eivät ole elämässään päässeet eteenpäin vaan jumittuneet kaupan kassalle? Ja purkavat nuoriin sitten katkeruuttaan? Itse olen ollut nuorena hoitoalalla ja mitenkään iän perusteella en osaa erotella, ketkä olivat mukavia ja ketkä eivät. Ekassa työpaikassa oli kaksi vanhempaa naista mulla läheisinä työkavereina ja he oikeastaan opettivat mulle ammatin paremmin kuin koulussa oli opetettu. Heistä tuli elämänikäisiä ystäviäni ja vieläkin pidämme yhteyttä, 25 v myöhemmin.
Sittemmin vaihdoin toimistotöihin ja olen ollut kauan samassa työpaikassa ja meillä on aivan mahtava tiimi, työntekijät iältään 40-60 v, nyt tuli kesällä uusi työntekijä, n. 30-v nainen, tosi mukava ja osaava nainen. Hyvin hänkin on iloiseen joukkoomme sujahtanut!
Missä ne vanhat naiset ovat inhottavia, uimahallissako? Vai bussissa?