Mä suren niin meidän tulevan lapsen puolesta
Ollaan saatu ittemme sellaiseen jamaan, että oksat pois... Itse opiskelen, en ole saanut töitä siihen rinnalle ja raskauden vuoksi haluaisinkin opiskella niin paljon ennen laskettua aikaa kuin mahdollista. Miehelle jo lupailtiin työpaikkaa, ja oltiin innoissamme, että rahahuolet ohi, saadaan maksettua rästiin jääneet laskut, lainat jne.
Noh, tänään sitten tuli märkä rätti vasten kasvoja. Töitä ei olekaan, firma ei palkkaa uutta henkilöstöä. Meidän kahden yhteiset tuet riittävät vuokraan ja juuri ja juuri laskuihin, osa jää aina seuraavalle kuulle. Jollain pitäisi ruokaakin ostaa.
Tekisi mieli lopettaa opiskelut yliopistossa, että saisi edes sossusta rahaa, mutta tiedän ettei se pitkällä tähtäimellä ole kovin kummoinen suunnitelma.
Ollaan sellaiset luuseri-vanhemmat, että lasta käy tosissaan sääliksi. Köyhien ei tosiaan pitäisi lisääntyä.
Kommentit (22)
vittu mikä pillittäjä.
suomessa elää 3x pienemmällä rahalla perheitä.
nyt sulla on näytön paikka ja anna perkele, jos et tuosta kuivinjaloin nouse
Kyllä opintotukea ja MINIMIäitiyspäivärahaa saa yhtäaikaa, tarkista kelan sivuilta. ja jos virkailija yrittää muuta väittää, niin älä usko (mulle väitettiin ettei voi saada, mutta pyysin tarkistamaan asian ja näinhän se oli että saa!) tämä siis vuonna 2007, en usko kuitenkaan että on muuttunut. opintotuen saaminen tietenkin edellyttäää, että opintoja kertyy. äitiyspäivärahahan määräytyy tulojen mukaan, mutta tulot ovat opiskelijalla pienet, joten saat jokatapauksessa minimiäitiyspäivärahaa. isompaa äitiyspäivärahaa ja opintotukea ei voi saada siis yhtäaikaa, vain minimiä.
älkää todellakaan antako minkään laskujen mennä ulosottoo (se tulee hurjan kalliiksi), vaan soitatte ja pyydätte maksuaikaa!